Täällä puhutaan melko usein "Luojan luomisista"

Eksynyt ja tyhmä

Pyydänkin nyt näitä "luojan luomisista" enemmän perillä olevia tahoja ilmoittautumaan tässä keskusteluketjussa ja valistamaan minua, että kuinka kaikki oikein tapahtui? Haluaisin tietää, että kuinka luoja loi:

1. Ihmisen
2. Avaruuden
3. Norsun
4. Metallit, kuten kupari ja alumiini
5. Kiven
6. Timantin

Tässä muutama asia joiden luomisprosessista haluaisin saada tarkempaa analyysia. Mistä hän hankki tarvittavat raaka-aineet ja atomirakenteet tähän luomisprosessiin? Käyttikö hän/se apuvälineitä vai tapahtuiko kaikki paljain käsin? Tapahtuiko luominen yleensä käsin?

16

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylimmän kaveri

Vastaan kysymyksiisi:

1. Ylin halusi kokea maanpäällistä ihmisen muodossa, joten hän astui maankamaralla ihmisen ruumissa. näin on tapahtunut useammin, sillä hän on utelias.

2. avaruus on ihmisen muodostama kuva suuruudesta, mikä on ääretön. tässä tapauksessa Ylin tahtoi vain näyttää suuruutensa.

3. norsu on suuri eläin, sillä on vaikea elämä kasvissyöjänä. se on joutunut monen hyökkäyksen kohteeksi arvokkaiden syöksyhampaittensa vuoksi. sillä on pitkä muisti ja hyvä luonne. Ylin loi norsun näyttääkseen elävän suuruuden ja älykkyyden.

4. ihminen tarvitsee metallia rakentamiseen. Ylin loi metallin, jotta ihminen jalostaisi sitä pidemmälle ja kehittäisi itseään sen avulla eteenpäin.

5. kivelläkin on sielu. kivi oli maan päällä paljon aikaisemmin, kuin ihminen. siksi sillä on pitkä muisti ja sen energia väreilee. se on alkumuoto ihmisen kehitykselle.

6. timantti esittää arvokkuutta ja rikkautta. mutta todellisuudessa se kuvaa ihmisen viimeistä astetta, kun ihminen on valmis astumaan Ylimmän vierelle kaiken kokeneena ja vaikeudet voittaneena. se on hioutunut kaikista vaikeuksistaan ja se kiiltää puhtaudessaan, se on täydellisyys.

Ylimmän ei tarvinnut hankkia mitään, koska hän itse loi kaiken olemassa olevan.
      hänen työnsä on niin korkeatasoista, ettei ihminen sitä koskaan voisi ymmärtää.

kerron tässä lopuksi, että minustakin nämä jutut ovat usein melko utopistisia.
      olen usein kysynyt lottonumeroita, ja saankin niitä, mutta ahhh... niitä tulee niin pitkä liuta, ettei minulla olisi koskaan varaa täyttää niin montaa lottokuponkia!!!

• olen minä

Kiitos. Oli ilo lukea vaikka en kysyjä olekaan.

Ajatuksena tuntuu edelleenkin sanotaanko erikoiselle olla Luojalle välikätenä. Mutta jos Jumala asuu meissä, niin emmekö me ole silloin myös jumalia ja luojia? Emmekö me luo jokainen oman elämämme vai luoko joku sen meidän puolestamme? Kuka (tai ketkä) on lopulta se Luoja?

Mitähän Ylin mahtaa tähän tuumata?

Jatkokysymyksiä:

Jos ihminen on osa Jumalaa niin tuomitseeko silloin Jumala itsensä vai kenet? Jos ihminen tuomitaan, niin mikä osa ihmisestä sitten tuomitaan? Sekö osa joka on joutunut Saata'nan valtaan? Onko tuomiot kuitenkaan todellisia vai ihmisen mielikuvitusta (pelkoa), vain koska ei vielä muista täysin sitä kuka todella on?

• Ihmisen tulee
        olen minä kirjoitti:

Ajatuksena tuntuu edelleenkin sanotaanko erikoiselle olla Luojalle välikätenä. Mutta jos Jumala asuu meissä, niin emmekö me ole silloin myös jumalia ja luojia? Emmekö me luo jokainen oman elämämme vai luoko joku sen meidän puolestamme? Kuka (tai ketkä) on lopulta se Luoja?

Jatkokysymyksiä:

Jos ihminen on osa Jumalaa niin tuomitseeko silloin Jumala itsensä vai kenet? Jos ihminen tuomitaan, niin mikä osa ihmisestä sitten tuomitaan? Sekö osa joka on joutunut Saata'nan valtaan? Onko tuomiot kuitenkaan todellisia vai ihmisen mielikuvitusta (pelkoa), vain koska ei vielä muista täysin sitä kuka todella on?

syntyä Jumalasta ollakseen pyhänsä valtakunnassaan. Luotu maailma ei ole Jumalan valtakuntaa vaan katoavaa ja valtakuntansa on katoamatonta.

• Ylimmän kaveri
        olen minä kirjoitti:

Jatkokysymyksiä:

No huomenta

Ymmärrän asian niin, että Ylin on rajattoman suuri henki/rakkaus.
        Ylin on niinkuin aurinko, joka lähettää säteensä jokaisen elävän sydämeen.
        mutta ihminen itse päättää mitä säteensä kanssa tekee.
        sillä tavalla Ylin todellakin asuu meissä kaikissa.

olemme suunnitelleet tämän kaiken kokemisen täällä maanpäällä jo ennen tänne tuloa. olemme siis luoneet koko käsikirjoituksen yhdessä Ylimmän kanssa jo etukäteen.
        näin hän on sen minulle selittänyt.

Ylin ei tuomitse ketään, vaan hän seuraa sivusta ja katsoo meidän peräämme. kyllä se on ihminen, joka tuomitsee toisen ihmisen. Ylin on suuri rakkaus, eikä mikään pahan voiman käyttäjä.
        eikä saatanaa ja helvettiä ole olemassa, senkin olen kysynyt. ihminen vain tarvitsee kontrastia ymmärtääkseen elämäänsä.

no, miten sitten voi sovittaa tekonsa vaikka vankilassa, jos on täysin paha ihminen? sitä minä en ymmärrä.
        virheet kuuluvat jokaisen elämään, niistä opitaan.

voi että, mielenkiintoista ajateltavaa! mutta on lähdettävä hommiin.....

• vastaan jotain
        olen minä kirjoitti:

Jatkokysymyksiä:

Jumala ei ole ihminen vaan henki, joka loi ihmisen, ja ajattelee erilaisilla aivoilla kuin rajallinen ihminen. Jumala antoi edestämme ainoan Poikansa, ja se on rakkautta Hänen puoleltaan, joskus ihmisen on kaikenlaisia Jumalan tekemiä asioita vaikea käsittää koska ei ihminen voi käsittää näillä rajallisilla aivoilla!

Jumala antaa ihmiselle mahdollisuuden, vaikka ihminen on luonnostaan, ajatuksiltaankin enemmän pahaan kuin hyvään taipuvainen, ja kun uskoo, lähtee seuraamaan Jumalan meille tarkoittamaa tietä seuraten Hänen Poikaansa, synnit pestään silloin pois ja ne saa kaikki anteeksi. Jeesus on enemmän kuin ihminen, ja myös arvokkaampi hänen Isälleen Jumalalle.

Ihmisessä on sielu, joka on hyvin usein jopa todistunut meille, silloinkin kun puhutaan ns. "kummittelusta", siinähän sellainen osa ihmisestä on joka ei ole enää ruumiissa. Mutta olemme taipuvaisia torjumaan yliluonnollisen todellisuuden, vaikka se olisi luonnollista todellisuutta, joka johonkin lopulta päättyy, eikä se viimeinen päättyminen ole mikään ruumiin kuolema ja maatuminen maaksi.

Raamatussa sanotaan että Jumalalle ovat eläviä niin elävät kuin kuolleet, ja se lopullinen sielun tuhoutuminen tapahtuu vasta kun ihminen joutuu helvettiin, siis se ihminen joka sinne joutuu...! Siitä ei päätä ihminen, vaan yksin Jumala!

• olen minä
        Ylimmän kaveri kirjoitti:

No huomenta

Ymmärrän asian niin, että Ylin on rajattoman suuri henki/rakkaus.
        Ylin on niinkuin aurinko, joka lähettää säteensä jokaisen elävän sydämeen.
        mutta ihminen itse päättää mitä säteensä kanssa tekee.
        sillä tavalla Ylin todellakin asuu meissä kaikissa.

olemme suunnitelleet tämän kaiken kokemisen täällä maanpäällä jo ennen tänne tuloa. olemme siis luoneet koko käsikirjoituksen yhdessä Ylimmän kanssa jo etukäteen.
        näin hän on sen minulle selittänyt.

Ylin ei tuomitse ketään, vaan hän seuraa sivusta ja katsoo meidän peräämme. kyllä se on ihminen, joka tuomitsee toisen ihmisen. Ylin on suuri rakkaus, eikä mikään pahan voiman käyttäjä.
        eikä saatanaa ja helvettiä ole olemassa, senkin olen kysynyt. ihminen vain tarvitsee kontrastia ymmärtääkseen elämäänsä.

no, miten sitten voi sovittaa tekonsa vaikka vankilassa, jos on täysin paha ihminen? sitä minä en ymmärrä.
        virheet kuuluvat jokaisen elämään, niistä opitaan.

voi että, mielenkiintoista ajateltavaa! mutta on lähdettävä hommiin.....

Ajatuksesi kuulostavat tutuille :)

"no, miten sitten voi sovittaa tekonsa vaikka vankilassa, jos on täysin paha ihminen? sitä minä en ymmärrä.
        virheet kuuluvat jokaisen elämään, niistä opitaan."

Jotenkin näen että syyn ja seurauksen laki, jota myös jotkut kutsuvat karman laiksi, hoitaa tätä puolta. Se, että maan päällä tuomitsemme jonkun pahan tekijän vankilaan, ei välttämättä lainkaan ole sama asia kuin mitä karman lain avulla joudumme sitten joko saman elämän aikana tai seuraavissa elämissä tasapainoittamaan omat tekomme. Eli jos jossakin elämässä teemme "pahaa" koen, että sen tuottama energia voidaan tasapainoittaa vain tuottamalla "hyvää". Täten kukaan ei pääse pälkähästä oli sitten joutunut vankilaan tai ei ja oli teot sitten isoja tai pieniä, kaikella on seuraamuksensa ja kaikesta joudumme vastuuseen itse joko saman elämän aikana tai seuraavissa elämissä. Näin kukaan ei, oli sitten niin sanottu uskova tai ei tai kuului sitten mihin uskonlahkoon tahansa pääse karkuun omasta vastuusta ja siitä kuinka kohtelee toisia ihmisiä. Jokainen on lopulta vastuussa itselleen. Eli jokaisella teolla, tunteella ja ajatuksella on omat seurauksensa. Näiden seurauksien kautta sitten opimme jatkuvasti lisää ja lopulta kun olemme kokeilleen monia eri vaihtoehtoja, ymmärrämme ja ihan omasta halustamme valitsemme mielummin "hyvän" kuin "pahan". Hyvä ja paha heittomerkeissä sen vuoksi, että hyvän ja pahan määritelmä on täysin meidän määriteltävissä jokaisella hetkellä. Jumalalle ei ole olemassa hyvää eikä pahaa vaan erilaisia kokemuksia, ja osa kokemuksista tuottaa toimivampaa lopputulosta kuin toiset. Koen, että Jumala tutkii asioita ennemmin sen kautta mikä on toimivaa ja mikä ei eikä niinkään mikä on hyvää tai pahaa. Vain meidän ihmisten on pitänyt jaotella asiat hyväksi ja pahaksi, koska elämme dualistisessa maailmassa, jossa kaikella on vastakohdat. Jumala kokee asiat enemminkin yhtenä ja samana ilman erittelyä. Koska me elämme dualistisesta näkemyksestä on myös yleinen Jumala kuva dualistinen. Siksi ihminen kuvittelee myös Jumalan tuomitsevan koska itsekin tuomitsee eikä rajallisesta tietoisuudestaan voi kuvitella tai käsittää mitä on ehdoton rakkaus ilman tuomioita. Miten se olisikaan mitenkään mahdollista! Vasta kun ihminen todella herää unestaan ja harhastaan hän voi alkaa käsittämään todellista rakkautta mitä Jumala on. Tämä aika on siitä erikoinen, että ihmiskunnalla on suuri mahdollisuus herätä kollektiivisella tasolla unesta, jota olemme vuosisatoja eläneet ja uskoneet yhdeksi ja oikeaksi todellisuudeksi. Todellisuus alkaakin vasta kun muistamme keitä todella olemme. Siihen asti kaikki onkin vain unta :)

Kiitos sinulle ajatusten vaihdosta. On ihana

• olen minä
        olen minä kirjoitti:

"no, miten sitten voi sovittaa tekonsa vaikka vankilassa, jos on täysin paha ihminen? sitä minä en ymmärrä.

Jotenkin näen että syyn ja seurauksen laki, jota myös jotkut kutsuvat karman laiksi, hoitaa tätä puolta. Se, että maan päällä tuomitsemme jonkun pahan tekijän vankilaan, ei välttämättä lainkaan ole sama asia kuin mitä karman lain avulla joudumme sitten joko saman elämän aikana tai seuraavissa elämissä tasapainoittamaan omat tekomme. Eli jos jossakin elämässä teemme "pahaa" koen, että sen tuottama energia voidaan tasapainoittaa vain tuottamalla "hyvää". Täten kukaan ei pääse pälkähästä oli sitten joutunut vankilaan tai ei ja oli teot sitten isoja tai pieniä, kaikella on seuraamuksensa ja kaikesta joudumme vastuuseen itse joko saman elämän aikana tai seuraavissa elämissä. Näin kukaan ei, oli sitten niin sanottu uskova tai ei tai kuului sitten mihin uskonlahkoon tahansa pääse karkuun omasta vastuusta ja siitä kuinka kohtelee toisia ihmisiä. Jokainen on lopulta vastuussa itselleen. Eli jokaisella teolla, tunteella ja ajatuksella on omat seurauksensa. Näiden seurauksien kautta sitten opimme jatkuvasti lisää ja lopulta kun olemme kokeilleen monia eri vaihtoehtoja, ymmärrämme ja ihan omasta halustamme valitsemme mielummin "hyvän" kuin "pahan". Hyvä ja paha heittomerkeissä sen vuoksi, että hyvän ja pahan määritelmä on täysin meidän määriteltävissä jokaisella hetkellä. Jumalalle ei ole olemassa hyvää eikä pahaa vaan erilaisia kokemuksia, ja osa kokemuksista tuottaa toimivampaa lopputulosta kuin toiset. Koen, että Jumala tutkii asioita ennemmin sen kautta mikä on toimivaa ja mikä ei eikä niinkään mikä on hyvää tai pahaa. Vain meidän ihmisten on pitänyt jaotella asiat hyväksi ja pahaksi, koska elämme dualistisessa maailmassa, jossa kaikella on vastakohdat. Jumala kokee asiat enemminkin yhtenä ja samana ilman erittelyä. Koska me elämme dualistisesta näkemyksestä on myös yleinen Jumala kuva dualistinen. Siksi ihminen kuvittelee myös Jumalan tuomitsevan koska itsekin tuomitsee eikä rajallisesta tietoisuudestaan voi kuvitella tai käsittää mitä on ehdoton rakkaus ilman tuomioita. Miten se olisikaan mitenkään mahdollista! Vasta kun ihminen todella herää unestaan ja harhastaan hän voi alkaa käsittämään todellista rakkautta mitä Jumala on. Tämä aika on siitä erikoinen, että ihmiskunnalla on suuri mahdollisuus herätä kollektiivisella tasolla unesta, jota olemme vuosisatoja eläneet ja uskoneet yhdeksi ja oikeaksi todellisuudeksi. Todellisuus alkaakin vasta kun muistamme keitä todella olemme. Siihen asti kaikki onkin vain unta :)

On ihana jakaa ajatuksia.

• Ylimmän kaveri
        olen minä kirjoitti:

Jumala loi meidät kaikki. Pyhä henki on saanut meidät kaikki tekemään hyviä tekoja, joihin kuuluu esimerkiksi katolisen kirkon poikiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö, orjuuden oikeuttaminen, noitavainot ja kaikkien niiden ihmisten tappaminen, jotka eivät rauhanomaisin keinoin suostuneet ryhtyä kristityiksi keskiajalla.

• Ylimmän kaveri
        olen minä kirjoitti:

Sinulle: olen minä

luiin innolla kirjoituksesi ja se herätti hyvän mielen! ajattelen paljonkin samaan suuntaan kuin sinä.

siitä hyvästä ja pahasta olen ajatellut niin, että nekin vaihtelevat aikakaudesta ja kulttuurista toiseen. mikä on meillä lännessä hyvää, voi olla idässä pahaa.
        keskiajalla moni tämän päivän paha asia oli hyvä, vaikkemme sitä nykyään hyväksyisikään. ja jo silloin tämä meidän pyhä kirjamme oli olemassa ja sitä luettiin kansalle.

olen vahvasti sitä mieltä, että IHMINEN keksii aikakautenaan aina uudet säännöt ja tuomitsee niiden mukaan. Ylin on mukana taka-alalla ja huokailee, kuinka oppipojat lyövät päätään seinään.
        ei ole varmaankaan mukavaa seurata sivusta, kuinka jumalan nimeen käydään sotia ja tapetaan ihmisiä. kaikkein eniten juuri siihen nimeen! se on älyttömän surullista se.

kiinnostuin myös tuosta lauselmastasi, että ihmisen tulisi herätä.
        olen keskusteluissani Ylimmän kanssa oppinut, että tämä kaikki on unta. me kutsumme sitä elämäksi ja meillä on kellot ja kalenterit, koska muuten ihminen ei osaisi hahmottaa tekemisiään oikeaan järjestykseen. mutta todellisuudessa ei ole aikaa ollenkaan. tämä kaikki on kuin cd-levyllä ja kaikki tapahtuu samanaikaisesti.
        en minäkään oikein tajua sitä, mutta ajatus tuntuu jännittävältä. ehkä se kuitenkin selittää ne tunteet ja "unet", joissa uskon eläneeni aikaisemmin ja toiset hetket, jolloin olen varma, että tämän olen kuullut/nähnyt/kokenut aikaisemminkin.

sanoit, että todellisuus alkaakin vasta kun muistamme keitä todella olemme.
        siihen Ylin sanoo, että ihmisen tulee oppia muistamaan! kaikki tieto on jo olemassa. tulee vain opetella muistamaan, eikä se kuulemma ole edes vaikeaa. mutta mikä minusta on KAIKKEIN VAIKEINTA, on todellakin se uskominen. mieleni harhailee usein ja olen epätoivoinen, kiittämätön ja tahtoisin kaiken tapahtuvan heti.
        muistan sen lapsen rukouksen: rakas jeesus, anna minulle xxxx, ja heti!

kirjoitan vielä loppulauseen, että Ylin on mahtava ja humoristinen ja ymmärtäväinen ja kaikkia muitakin superlatiiveja! kun vain minäkin pieni pelinappula osaisin muistaa, siitähän tässä on kysymys.

ps. olen kirjoittanut pienen kirjan tästä muistamisesta, juuri tästä aiheesta, mutta se ei kelpaa kustantajalle. niinpä niin.

• Ylimmän kaveri
        Ylimmän kaveri kirjoitti:

Jumala loi meidät kaikki. Pyhä henki on saanut meidät kaikki tekemään hyviä tekoja, joihin kuuluu esimerkiksi katolisen kirkon poikiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö, orjuuden oikeuttaminen, noitavainot ja kaikkien niiden ihmisten tappaminen, jotka eivät rauhanomaisin keinoin suostuneet ryhtyä kristityiksi keskiajalla.

Terve vaan

tuo ei kyllä ollut minun kirjoitus, keksi itsellesi oma nimimerkki jooko?

• Tiedoksi janoiselle!

> kuinka kaikki oikein tapahtui? <

1. Ihmisen

´ Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat". Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet". Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin. ´

2. Avaruuden

´ Alussa loi Jumala taivaan ja maan. ´

´ Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia, ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin: Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet. Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä. ´

3. Norsun

´ Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin: Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä. ´

4. Metallit, kuten kupari ja alumiini

5. Kiven

6. Timantin

> Mistä hän hankki tarvittavat raaka-aineet ja atomirakenteet tähän luomisprosessiin? <

Näkymättömän sanansa voiman kautta loi näkyväiset näkymättömästä, ja osalla antoi myös elon, sillä on mahtava suuri Jumala ja Luoja, vertaansa vailla, hallelujah!

• Jokainen anova

Jeesuksen nimessä myös saa viisautta ja löytää Jeesuksen opetuslapseuteen tahtoessaan, eikä ole mitään parempaa kuin etsiä Jumalan valtakuntaa ja vanhurskautta ja myös elää Jumalaan turvaten ja Jeesuksesta todistaen ja tahtoaan esilletuoden. Tämä maailma on täynnä turhuuksia sillä katoavat olemattomiin kun katoamattomat nostetaan arvoon arvaamattomaan ja ovat Jumalasta ja Jeesuksesta ja annetaan anoville nöyrille lapsenmielisille.

• muna vai kana

1. Moos. 1:25-26 -- Kaikki eläimet luodaan ensin, vasta sitten ihminen
      1. Moos. 2:18-19 -- Aatami luodaan ensin, sitten kaikki eläimet, lopuksi Eeva

Kumpi luotiin ensiksi ihminen vai eläin?

• oliko ihminen

ensin Paratiisissa ja sitten maassa. Maasta tehtiin ihminen, joten onko Paratiisi maassa?

• 1213

"Tässä muutama asia joiden luomisprosessista haluaisin saada tarkempaa analyysia. Mistä hän hankki tarvittavat raaka-aineet ja atomirakenteet tähän luomisprosessiin? Käyttikö hän/se apuvälineitä vai tapahtuiko kaikki paljain käsin? Tapahtuiko luominen yleensä käsin? "

Ja vastaus on mm. tässä:

"Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä."
      Kirje Hebrealaisille 11:3

Jumala teki loi kaiken sanallaan.

• Voiko ihminen

ymmärtää Jumalan mahdollisuudet? Jumala sanoi ja tapahtui niin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4764
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      208
      3804
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      104
      2210
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1248
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1236
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1105
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      485
      1038
    Aihe