Köyhiä ihmisiä halveksitaan, varsinkin jos sattuu olemaan lihava. Laihaa ja hyvinpukeutuvaa, hyväkuntoista köyhää luullaan työssäkäyväksi menestyjäksi. Mutta rikas saa olla lihava, polttaa tupakkaa ja käytää huonoja vaatteita, koska hänellä on rahaa. Lihava huonopukeinen ihminen on siis arvokas vain jos hänellä paljastuu olevan omaisuutta. Rikas voi siis tehdä ihan mitä vaan vain sillä oikeutuksella että hänellä on rahaa. Köyhä ei voi mokata millään elämän alueella, koska syyksi laitetaan rahattomuus. Ihmisarvoa mitataan yhä enemmän rahassa. Raha on uskonto.
Köyhä ei saa olla lihava - rikas saa olla ihan mitä vaan
14
217
Vastaukset
- raakaa rahaa
Raha EI OLE uskonto vaan pakkomielle. Moni rikas hamuaa lisään rahaa, koska silloin on rikkaampi. Sama pakkomielle voi tulla silikoonitissi fantasiaan, jossa hyvät tissit on pakko suurentaa... Raha on huume, johon jää koukkuun, kun rahan mahti on suurin kaikista ihmisen keksinnöistä. Jos rikkaalta viedään kaikki rahat, kutsuu katuoja ja viina. Kun rahaa on paljopn on eri säännöt ja laki joustaa kummasti. Rahalla voi ostaa valtaa vaikka Ikeltä.
Se mitä rikas ei välttämättä koskaan saa on ONNI. On pakko pingottaa 24/7 ja haalia lisään rahaa rahan viereen. Rahalla saa naista/miestä, mutta raukkautta ei voi aina ostaa edes rahalla vaikka perssss kärpäsiä pörrääkin ja tekee korvaustavastaan mitä vaan. - NImetön...........
Rahalla saa mm kokaiinia, ruokaa ja autoon bensaa, jos sitä on tarpeeksi
- AinaKöyhä..
Sitähän se on että ihminen mukautuu tilanteen mukaan eli jos on vähä rahaa eletään sen mukaan ja jos rahaa tulee enemmän niin harrastuksetkin kasvaa myös sitä mukaa sitten.Itse ainakin olen huomannut tämän saman efektin itselläni tulojen suurentuessa.
- oldmetall
Rikkailla ja ennenkaikkea bisneselämässä toimijoilla on niin kovat sosiaaliset kaikilla elämänsä alueilla.
Suomessa eletään Amerikan malliin ja siellä esiintyy sairaalloista lihavuutta alemmissa sosiaaliryhmissä.
Bisneselämässä toimiva menestyjä ei missään nimessä halua luuserin stigmaa otsaansa.Ylipainoa ja lihavuutta liitetään epäonnistumiseen ja katsotaan ettei itsensä lihomaan päästänyt hallitse elämäänsä.
Niinhän sitä luulee, että rikas voi tehdä ihan mitä vaan, sanotaanhan sitä, että rahalla saa ja hevosella pääsee.
Mutta menestyjien yhteisössä on tiukat sosiaalisen kontrollin rakenteet.Kuuluakseen yhteisöön niin monilla nousukkailla on läpi koko elämänsä " rautahenkari niskassa " ja pelko putoamisesta luusereiden joukkoon pitää rikkaan kurissa ja herran nuhteessa.
Myös tupakointi ei ole lainkaan suosittu pahe rikkaiden joukossa, tupakointiakin pidetään heikkouden merkkinä.
Raha on uskonto ja ahneus on yhteiskuntaa pahasti rokottava vitsaus. Jos ei köyhä voi mokata niin rikashan ei voi mokata ollenkaan pienikin erhe mitä pidetään rikkaiden parissa paheksuttavana suistaa langenneen rikkaan ulos yhteisöstä. - Älä kuuntele
Kyllä saa olla. Jokainen saa olla semmoinen kun on. Ei näiden huutelijoiden juttuja tarvi todesta ottaa, kunhan kiusaa ja haluu saada vaan kannanottoja.
Saahan olla sokeakin, mykkä, liikuntavammainen, allergikko, raajaton, tms... miksei lihava tai lahia??? Ole semmoinen kun oot, ja ole ylpeä siitä.- oldmetall
Kyllä sitä saa jokainen olla semmoinen kuin on. Mutta ulkonäköön puuttuminen kuuluu osana ajassamme olevaan köyhyysrasismiin.
Minä tosiaan olen sellainen kuin olen ja jos joku on huudellut niin enpä ole siihen kantaa ottanut.
Mutta katsoptaampa vaikkapa mitä kirjoitetaan sanomalehdissä köyhien lihavuudesta. Jatkuvasti tv.n ajankohtaisohjelmissa myös tolkutetaan kuinka lihavuus on yleisempää alemmissa sosiaaliluokissa tai missä sosiaaliluokissa tupakoidaan.
Rohkaiseva puhe oli liikuttavaa, kiitos siitä se lämmitti, mutta olen senverran kuosissa vaikka en rikas olekaan ettei mulle liiemmälti huudella.
Mutta ne jotka katsovat olevansa heikoilla ja ovat haavoittuvia eivätkä osaa pitää puoliansa niin sellaiset altistuvat kiusaamiselle ja huutelulle. - hmmm...
Rikas tai köyhä niin lihavuus on aina rumaa.. Itse aiheutettua rumuutta ..
- usko on vapaus
Ei minua ainakaan ole kukaan haukkunut lihavuuteni ja köyhyyteni tai uskoni takia. Olen iloinen oma itseni aina, sanon uskonikin julki ja seurassani ihmiset viihtyy. Minulla vahva itsetuno uskoon tuloni myötä. Olkaa kaikki vain oma itsenne, kaikki olemme ainutlaatuisia ja arvokkaita olimmepa lihavia, laihoja, rikkaita, köyhiä, nuoria tai vanhoja. Jos joku kiusaakin tietäkää silti oma arvonne.
- Valkoinen kaupunki
Tiedän erään "herran" joka omistaa ok talon ja pari osaketta jotka on antanut vuokralle. tämä kyseinen heppu elää kuin pahin kerjäläinen? Kulkee pyörällä päivin öin etsien pulloja ja käy säännöllisesti seurakunnan ilmaisilla ruokatilaisuuksissa sekä säännöllisesti leipäjonoissa hakemassa ruokaa. "herralla" on aina samat todella haisevat ja likaiset vaatteet päällä ja tuntuu ettei hän käy pesulla edes kerran viikossakaan, haju ja löyhkä on melkoinen. Hän käy lukemassa ilmaiset lehdet kaupungin lehtituvassa ja kiertää kaikki ilmaiset kahvi ja makkaratarjoulut pitkin kaupunkia. Mies on siis melkoisen rikas, mutta sitä ei monikaan täällä tiedä. Kun itselleni asia valkeni niin en ikinä olisi uskonut että asia on tosi, mutta niin se vaan oli? Tekisi mieleni sanoa myös tämä kaupunki jossa kyseinen "herra" kerjäläitä esittää......
- puupenni.
Ehkä tämä "herra" ei esitä mitään. Hän on vain tottunut jo nuoresta elämään näin köyhästi ja nuukasti.Jos on ollut puutetta nuorena kaikesta, voi silloin päätyä kertomasi tapaiseen elämäntyyliin.
Kyllä minäkin tunnen erään hiukan samoin elävän ihmisen. On omaisuutta, mutta käyttää vaatteet ensin loppuun ennenkuin laittaa uuden vaatteen päälleen. Puhdas kuitenkin on. Elää vain tyylillään. - jaa???
Idiotismin ja tyhmyyden ehkä kliimaksi on nimettömällä palstalla esittää "vihjauksia" luonnollisiin henkiöihin. Nimettömyyden varjolla tällaisissa keskustelupaikoissa toimivien nettikiusaajien käytösarsenaaliin varmaankin sellainenkin käytös tosin kuuluu, samoin kuin varmaan viattomien luonnollisten henkilöiden nimien asiaton valhekäyttäminen netissä... Muuta en osaa tuohon sanoa. Miksi nimetömällä tällaisella nimettömyyden kaikille sallivalla keskustelupalstalla pitäisi "tietää", "kuka" on rikas tai "kuka" köyhä, sä nimetön sulta kysyn? Mitä se kuuluu kenellekään, mitä kukaan on? Se sen sijaan kuuluu, että jos tietoista häirintää esiintyy tällaisessa nimettömässä keskustelemisessa. Kuka tahansa h*llu kun voisi halutessaan vaikka levittää näitä nimettömiä keskustelupalstaviestejä, minä EN siksi pidä siitä, ettei kirjoittajat ajattele mitä sanoo.
Keskustelkaa kiitos aiheen mukaan - nimetön nettikeskustelupalsta ei ole paikka henkilökohtaisten kaunojen purkamiseen, mihinkään mitään kohtaan ta kenelläkään ja kenellekään. - oldmetall
jaa??? kirjoitti:
Idiotismin ja tyhmyyden ehkä kliimaksi on nimettömällä palstalla esittää "vihjauksia" luonnollisiin henkiöihin. Nimettömyyden varjolla tällaisissa keskustelupaikoissa toimivien nettikiusaajien käytösarsenaaliin varmaankin sellainenkin käytös tosin kuuluu, samoin kuin varmaan viattomien luonnollisten henkilöiden nimien asiaton valhekäyttäminen netissä... Muuta en osaa tuohon sanoa. Miksi nimetömällä tällaisella nimettömyyden kaikille sallivalla keskustelupalstalla pitäisi "tietää", "kuka" on rikas tai "kuka" köyhä, sä nimetön sulta kysyn? Mitä se kuuluu kenellekään, mitä kukaan on? Se sen sijaan kuuluu, että jos tietoista häirintää esiintyy tällaisessa nimettömässä keskustelemisessa. Kuka tahansa h*llu kun voisi halutessaan vaikka levittää näitä nimettömiä keskustelupalstaviestejä, minä EN siksi pidä siitä, ettei kirjoittajat ajattele mitä sanoo.
Keskustelkaa kiitos aiheen mukaan - nimetön nettikeskustelupalsta ei ole paikka henkilökohtaisten kaunojen purkamiseen, mihinkään mitään kohtaan ta kenelläkään ja kenellekään.nimetön, nimetön, nimetön, nimetön, nimettömästä, nimettömään ja nimettömään.
Että jaksat jauhaa tuota nimettömyyttä. Ei tuollainen nimettömän vatkaaminen ole täyspäistä. nimettömästä , nimettömästä, nimetön, nimetön, nimetön ja taas nimetön ja nimetön jälleen ja taas nimetön ja nimetön PUUUUUUUUH
Kuka V:ttu muka suakaan häiritsee. ?
turha jauhaa mistään nimettömyydestä!Vaihda jo levyä! Tälle palstalle saavat kaikki halukkaat kirjoittaa ja se anti nyt on mitä sattuu , koska palsta on nimetön.
Jokainen sen tietää, niin että mielipiteitä oman maun mukaan , kiitos.
Muista kirjoittajista en tiedä, mutta mua V:ttu kyllästyttää tuo nimettömyydestä jauhaminen.
Mikä sinä olet määräilemään mistä muut saavat kirjoittaa?
Mulla on ainakin yksinkerttainen konsti jos rupeaa suomi24 rassaamaan.
Turhaan tappelen muiden kanssa tai vedän herneitä nenuun toisten kirjoituksista. Pysyy poissa palstoilta ja sillä siisti. - Kissus
Voipa olla elintapa syynä rikkauteen. Ei se aina ole kysymys niistä suurista tuloista, vaan pienistä menoista.
- jk
ninkö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse934722Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133902Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2043768Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791328- 1311214
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1611183- 531085
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30934