Olen syönyt noin vuoden ajan Yaz-ehkäisypillereitä. Liuskat ovat loppumaisillaan ja pitäisi siis uusia resepti. Käykö e-pilleri reseptin uusiminen samalla kaavalla kuin muidenkin reseptien uusiminen? Eli resepti apteekkiin tai terveyskeskukseen ja he sitten hoitavat homman. Vai täytyykö mennä lääkärin vastaanotolle johonkin tarkastukseen ja hän määrää uuden reseptin?
E-pilleri reseptin uusiminen
6
6540
Vastaukset
- .23
Sinuna varaisin ajan enkä laskisi sen varaan että automaattisesti uusitaan. Milloin olet viimeksi käynyt gynekologisessa tarkistuksessa? Milloin mitattu verenpaine?
- mietteliäs-
Silloin kun hankin pillerit, eli vuosi sitten kävin ensimmäisen kerran gynekologilla, mutta silloin ei tehty tarkistusta. Kotona on verenpainemittari, joten olen itse mittaillut aina silloin tällöin verenpaineen ja ihan normaalina se on pysynyt.
Eli minun kannattaisi siis käydä gynekologilla uusimassa reseptini?
- suosittelen lääkäriä
Suosittelen, että käyt lääkärissä uusimassa reseptin, koska nyt sinulle on hyvä tehdä se sisätutkimus ja ottaa papa-koe.
Myöhemmin voit toki uusia pillerit joka toinen kerta ilman lääkärin tapaamista, jos ei ole muita vaivoja ja kumppaneita ei ole runsaasti. - mietteliäs-
Selvä, näin teen. Kiitos avusta! :)
- jhr4
Ei tarvitse käydä gynekologilla, yleislääkärikin voi kirjoittaa e-pillerireseptit.
- jjjooooh
Niin (ja tehdä sen gyn. tutkimuksen).
Gyneillehän pääsee vain yksityisellä; julkisella nämä asiat hoitaa lähes poikkeuksetta tavalliset tk-lääkärit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905479- 705046
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484156- 513840
- 423483
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo883126Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv702987- 412168
- 492116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078