Viesti on näköjään poistettu (miksi?) ..
Ajattelin nimittäin ottaa kantaa siihen .. ja keskustella hieman siitä mitä Raamattu sanoo oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta - ehkä sen aloituksen tekijäkin - jolle Jumala (rakkauden ja oikeudenmukaisuuden lähde) on nähtävästi vain jonkinlainen satuolento voisi osallistua keskusteluun.
Väitän, että oikeastaan Raamatussa on kysymys vapaudesta, rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta.. ei ainoastaan "pelastumisesta" .. joksi Raamattu niin usein supistetaan uskovaisten keskuudessa.
Jos katsoo ympärilleen - tai vaikka TV-uutisia - niin ehkä sen aloituksen tekijäkin näkee ja ymmärtää että koko maailma on pahuuden vallassa.
Asummehan maailmassa jossa 10% ihmisistä omistaa 85,2 % mailman resursseista ja jossa köyhimmille 50% (eli puolelle maailman väestöstä) jää vain reilun prosentin verran (eli 1,2%) ..ja jossa esimerkiksi joka minuutti kuolee viidestä kymmeneen lasta huonojen olosuhteiden seurauksena ... maailmassa jossa on 20 000 atomipommia vaikka sen voisi tuhota täysin jo 200:lla atomipommilla ...
Toisin sanoen elämme maailmassa jossa ihminen on kaikin tavoin osoittanut täydellisen kyvyttömyytensä hallita oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa, maailmassa jossa naureksitaan jos joku puhuu oikeudenmukaisuudesta ja jossa rakkaus kovin usein on sama asia kuin seksi .. ja niin edelleen ..
Sen aloitukse tekijä - jos sitten kuitenkin (kaiken tämän keskellä) lukisit Raamattua (joka sinulle luultavasti on vain satukirja) niin huomaisit ehkä, että sen sanoma vastustaa näitä maailman maallisia vallanpitäjiä - näitä jotka turmelevat ei vain ihmisiä vaan myöskin ilmaa, maata ja vesiä kun he häikäilemättömästi kahmivat itselleen yhä suurempia omaisuuksia jättäen suurimman osan ihmiskunnasta armopalojen varaan.
Nämä kärsimyksiä ja kuolemaa tuottavat vallanpitäjät eivät usko valtansa loppuvan - mutta Raamattu (satukirjasi :) sanoo ihan muuta..
Raamattu joka siis vastustaa kaikkea pahuutta ja orjuutta kertoo tämän kaiken jo etukäteen: Siis että näin tulee maailmassa olemaan, että ihminen ja hänen "systeeminsä" tulevat tuhoamaan ja myrkyttämään maailmaa - maata, ilmaa ja vesiä, että köyhyys ja puute kohtaa monia samaan aikaan kun muutamat elävät yltäkylläisyydessä... mutta ei siinä kaikki ... Raamattu kertoo myöskin ( ja siis jälleen etukäteen) mikä on tämän kaiken loppu, kuinka tämä rakkaudeton ja epäoikeudenmukainen systeemi tuhoutuu ja kuinka sen mukana tuhoutuvat ne jotka riippuvat siinä kiinni - joille raha ja omaisuus on tärkeämpää kuin oikeudenmukaisuus ..
Näinkin siis Raamattu kertoo ... ja minulle joka näen kaiken tämän ja paljon muutakin tekee se sen että minä myös uskon, että se mitä Raamattu sanoo on totta - sillä kaikki pitää paikkansa..
Valitettavasti on niin, että monet n.s. "uskovat" ihmiset juoksevat kokouksissaan ja heille syötetään jos jonkinlaisia satuja (joita ei löydy Raamatusta) ja he "uskovat" ... kaatuilevat ja konttaavat lattioilla, ovat hurmion vallassa, puhuvat kielillä jotka eivät ole mitään kieltä ja keksivät ties mitä siinä "uskossaan"..
Mihin he uskovat - juu - he "uskovat" että he pelastuvat .. helvetistä >> taivaaseen.. he "uskovat" olevansa kuolemattomia sieluja.. omaavansa kuolemattomuuden .. aivankuin heidän "uskonsa" tekisi heistä kuolemattomia ..
Raamattu kyllä kertoo, että on olemassa Elämää joka ei koskaan lopu (siis kuole) ja kertoo syynkin MIKSI näin on ja lupaa että ihminenkin voi liittyä siihen elämään ja kertoo KUINKA se voi tulla mahdolliseksi ja MIKSI .. mutta siinä Elämään ei mikään epäoikeudenmukaisuus voi liittyä.. kyseessä ei ole mikään taikatemppu, vaan todellisuus .. myös tässä asiassa ..niinkuin kaikessa muussakin mistä Raamattu kertoo - niinkuin esimerkiksi siitä kurjuudesta johon ihmiset tämän maailman vievät pahuutensa seurauksena.
Raamatun Jumala ei ole mikään taikuri tai piinaaja vaan oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Elämä ja Raamatun mukaan myös ainoa jolla on kuolemattomuus ..
Kuinkahan "hauskaa" sen aloituksen tekijällä on ollut tätä lukiessasi ?
alex
Joku kirjoitti että oli hauskaa seurata palstalaisia sivusta ..
19
128
Vastaukset
- *
"Jos katsoo ympärilleen - tai vaikka TV-uutisia - niin ehkä sen aloituksen tekijäkin näkee ja ymmärtää että koko maailma on pahuuden vallassa."
Itse näen maailman erittäin kauniina ja parempana paikkana kuin koskaan ennen.
Tämä ei ole ainoastaan minun mielipide, vaan tilastollinen fakta.
Tasa-arvo toteutuu paremmin kuin koskaan ennen, vähemmistöjä kunnioitetaan paremmin kuin koskaan enne, väkivaltaa on vähemmän kuin koskaan ennen, köyhiä on vähemmän kuin koskaan ennen 8suhteessa väkilukuun), elämme pitempään kuin koskaan ennen, pysymme pitempään terveempin kuin koskaan ennen.
Ja kaiken tämän näen ilman jumalia, peikkoja tai menninkäisiä. Näet maailman kauniina ? ?
Näet?
Mitä kaunista siinä on, että viidestä kymmeeneen lasta kuolee minuutissa?
Mitä parempaa siinä on että ihminen on tehnyt 20 000 atomipommia tai että me myrkytämme maailmaa tai että joka vuosi kuolee tuhansia elämänmuotoja sukupuuttoon ... esimerkiksi ..
Näet - salli minun sanoa - sinä et näe mitään olet täysin sokea ..
Sorry vaan
alex- *
Toiset haluaa nähdä huonot asiat ja toiset hyvät asiat.
Minä näen hyvät asiat mutta tiedostan myös sen että kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin minulla. * kirjoitti:
Toiset haluaa nähdä huonot asiat ja toiset hyvät asiat.
Minä näen hyvät asiat mutta tiedostan myös sen että kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin minulla.Höpö höpö - maailma on mikä on ja ihminen on mikä on - ei se siitä muutu vaikka kuinka uneksit - hah hah - "valitset mitä näet" .. kuinkahan nälkää näkevät ihmiset näkevät tuon sinun "olemattoman keinotekoisen maailmasi" tai kuoleman kanssa kamppailevat lapset .. mitä parempaa siinä on että puolet maailman väestöstä saa vain runsaan prosentin elääkseen - ei ihme että niin moni kuolee kurjuuteensa ..
Totuus on kai niin karmea että et edes halua "nähdä" .. uneksit vain .. tai oikeastaan - suoraan sanoen .. vähät välität siitä jos ihmiset kärsivät tai jos maailma tuhoutuu tai mistään muustakaan .. sitähän se aloituksesikin (joka valitettavasti poistettiin) jo osoitti täydellistä omaan napaan tuijottamista ja välinpitämättömyyttä
.. Se mikä maaiolmassa on kaunista - ei todellakaan ole ihmisten aikaan saannosta.. päin vastoin .. ilman ihmistä maailma olisi jopa paremnpi paikka kuin se on nyt .. niin paljon pahuutta ihminen tuo maailmaan ..
Näet !! anna mun kaikki kestää :)) Olet umpi sokea..
Matt. 6:23
Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
Toden totta ..
alex- *
alex.kasi kirjoitti:
Höpö höpö - maailma on mikä on ja ihminen on mikä on - ei se siitä muutu vaikka kuinka uneksit - hah hah - "valitset mitä näet" .. kuinkahan nälkää näkevät ihmiset näkevät tuon sinun "olemattoman keinotekoisen maailmasi" tai kuoleman kanssa kamppailevat lapset .. mitä parempaa siinä on että puolet maailman väestöstä saa vain runsaan prosentin elääkseen - ei ihme että niin moni kuolee kurjuuteensa ..
Totuus on kai niin karmea että et edes halua "nähdä" .. uneksit vain .. tai oikeastaan - suoraan sanoen .. vähät välität siitä jos ihmiset kärsivät tai jos maailma tuhoutuu tai mistään muustakaan .. sitähän se aloituksesikin (joka valitettavasti poistettiin) jo osoitti täydellistä omaan napaan tuijottamista ja välinpitämättömyyttä
.. Se mikä maaiolmassa on kaunista - ei todellakaan ole ihmisten aikaan saannosta.. päin vastoin .. ilman ihmistä maailma olisi jopa paremnpi paikka kuin se on nyt .. niin paljon pahuutta ihminen tuo maailmaan ..
Näet !! anna mun kaikki kestää :)) Olet umpi sokea..
Matt. 6:23
Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
Toden totta ..
alexHuomaan että sinua harmittaa kovasti se kun ateisti nauttii elämästä ja näkee kauniit asiat maailmassa.
Jos sinua edes vähän helpottaa se kun pääset tänne avautumaan pahasta olostasi, niin silloin se varmasti on sen arvoista.
P.S Minä en kirjoittanut sitä aloitusta, joten hauku minua vaapasti näistä viesteistä, mutta älä hauku minua niistä viesteistä mitä en ole kirjoittanut.
Ei se minua harmita että ihmiset voivat hyvin - etkö tajunnut edes sitäkään !! ?? vaan se että niin monet voivat niin huonosti .. että puolet maailman väestöstä on saa elääkseen vain runsaan prosentin maailman resursseista .. Ne joita sinä et halua nähdä - he ovat olemassa ...
Olet hyvä esimerkki siitä sokeudesta mikä vallitsee maailmassa ja jonka seurauksena maailma on menossa kohti omaa tuhoaan..
1. Tess. 5:3
Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon...
Toden totta
alex- *
Mitä olet itse tehnyt sen asian hyväksi, että maailmasta tulisi parempi paikka?
Sinä et tiedä minusta yhtään mitään joten turhaan yrität kertoa minulle minkälainen olen.
Sen sijaan että huutelen täällä miten huonosti asiat ovat, teen oman osuuten jotta maailma olisi hieman parempi paikka. Pystyn vain tekemään oman osuuteni, en enempää. Kun olen sen tehnyt niin kai minulla on oikeus nauttia omasta elämästäni?
Luuletko että nälkäänäkevät ja kuolevat lapset voivat paremmin sillä huutelen täällä miten huonosti kaikki asiat ovat?
- Inhottava realisti
alex.kasi.
Kovin kuulostaa tutulta.
Maailma on ollut menneinä vuosisatoina paljon pahempi paikka kuin nykyisin. Siitä huolimatta, että on kurjuutta, on myös paljon hyvää. Alati kasvava joukko ihmisiä EI enää taistele hengissä pysymisensä puolesta kuten aiemmin on ollut.
Uskovaiset saarnaavat maailman pahuudesta uskonsa vuoksi. Totta väite ei ole.Ei muuten pidä paikkaansa - sinä lasket prosenteissa - kuin mikäkin teollisuus manageri - maailmassa oli esimerkiksi siihen aikaan kun Alexanteri kierteli ja valloitteli sen ajan maailmaa - noin 200 > 300 miljoonaa ihmistä - tänään kuolee yhtä monta huonojen olosuhteiden tähden.
Ei tätä maailmaa voi puolustaa millään - vaikka kuinka yrittäisit - tämä on pahuutta pullollaan .. kuinka sokeita ihmiset ovatkaan ... puhutaan että oi kun meillä on asiat hyvin ??!! Minua ihmetyttää että sille löytyy puolesta puhujia - ettekö te näe niitä epäoikeudenmukaisuuksia jotka ovat tuhoamassa tätä maapalloa - esimerkiksi että eri elämänmuotoja katoaa, että ihmiset kärsivät koska heillä ei ole ruokaa ??? tai raikasta vettä - että me ihmiset myrkytämme tätä maapalloa enenemässä määrin ..
Ja sitten sanotaan että "me nähdään" ?? kaikki niin kauniina ..
Totuus on että maailma olisi kauniimpi ILMAN ihmisen pahuutta .. ja kaikki sen asukkaat voisivat elää hyvinvoinnissa ilman esimerkiksi sodan uhkaa .. Onko tätä niin vaikea tunnustaa ??
alex
Nyt oli kysymys siitä mitä sinä NÄET - tai oikeastaan siitä mitä sinä HALUAT nähdä - et edes voinut myöntää että sen sinun kauniin maailmasi omistaa lähes kokonaan vain noin viides osa sen asukkaista..
Maailman ei todellakaan tarvitsisi olla tällainen pahuuden pesä kuin se on - me emme todellakaan tarvitse niitä 20 000 atomipommia, ei ole mitään syytä miksi puolet maailman ihmisistä elää kurjuudessa .. kaikki tämä on vain ihmisten itsekyyden ja ahneuden aikaan saannosta - vaikka sinä et sitä sokeudessasi "näekään".. Se mikä on kaunista ei ole ihmisen aikaan saannosta - vaan päinvastoin yhä vielä jäljellä huolimatta ihmisen pahuudesta..
Se Raamattu, jota sinä pidät satukirjana kertoo totuuden - jota sinä et näe sen enempää kuin maailman kurjuuttakaan.. Hauskuttelit siinä aloituksessasi joka valitettavasti poistettiin .. ja selittelit kuinka hassuja Jumalaan uskovat ovat .. (siis kuinka viisas sinä muka olet) .. nyt olet ihan omin sanoin tuonut esiin oman sokeutesi ja kuinka nuo kirjoituksesi ovat täysin vailla pohjaa..
--
Minä en LUULE, nuo sinun seli-selityksesi ovat vain sitä yhtä ja samaa selittämistä.. kiertelet asiaa kuin kissa kuumaa puuroa .. Totuus on että tämä n.s. maailman "kehitys" alkoi jo kauan sitten ja sitä säestävät sanat "Olenko minä veljeni vartia" ..
Heitetään kolikoita ja järjestetään sirkushuveja kansalle - muuten heräävät ehkä unestaan ..
alex- *
Melko tekopyhää että huutelet täällä miten pieni osa ihmisistä omistaa kaikki rahat. Sinä kuulut itsekin siihen vähemmistöön joka omistaa enemmän kuin suurin osa maailman asukkaista. Vaikka eläisit työttömyyskorvauksella niin omistat enemmän kuin suurin osa maapallon ihmmisistä. Voisin siis kuvitella että lahjoitat melko suuuria määriä hyväntekeväisyyteen joka kuukausi niille jotka näkevät nälkää.
* kirjoitti:
Melko tekopyhää että huutelet täällä miten pieni osa ihmisistä omistaa kaikki rahat. Sinä kuulut itsekin siihen vähemmistöön joka omistaa enemmän kuin suurin osa maailman asukkaista. Vaikka eläisit työttömyyskorvauksella niin omistat enemmän kuin suurin osa maapallon ihmmisistä. Voisin siis kuvitella että lahjoitat melko suuuria määriä hyväntekeväisyyteen joka kuukausi niille jotka näkevät nälkää.
Hah hah - minäkö kuulun niihin 10 % jotka omistavat 85,2% maailman resursseista tai edes siihen 20 prosenttin jotka omistavat 93,9% maailmasta.. eikä siis ole kyse vain rahasta - ... En kuulu.
Eikä tässä nyt ole edes "olemisesta" kysymys vaan "näkemisestä" - eli asian tajuamisesta.. että maailma on pahuutta tulvillaan ja että se on viemässä koko maailmaa perikatoon ..että tuhansia elämän muotoja kuolee sukupuuttoon että ihmsten teot myrkyttävät maailmaa ja niin edespäin..
Kuvaavaa on että et ole sanallakaan puhunut todellisista asioista - mikä on tavallista silloin kun ihminen tavallasi joutuu puolusmaan sellaista mikä ei ole totta ..
Ota selvää asioista ensin ja puhu sitten:
Yksi (1%) procentti maailman väestöstä omistaa 40,1 % maailman resursseista. Jos katsomme vähän laajemmin ja otamme maailman rikkaimmat 10% - he omistavat 85,2 % mailman resursseista.
Seuraava 10% omistaa 8,7% maailman resursseista - toisin sanoen 20% maailman rikkaimmista omistaa noin 85,2 8,7 = 93,9% maailmasta.
Seuraavat 30% maailman väestöstä omistavat vain 4,9% maailmasta, mikä siis tarkoittaa että puolet maailman väestöstä (50%) omistaa 98,8% maailman resurseista...
Loput maailman resursseista (eli 1,2%) jää jaettavaksi sille toiselle puolelle maailman väestöstä (sanottaisko varjopuolella eläville).
alex- *
alex.kasi kirjoitti:
Hah hah - minäkö kuulun niihin 10 % jotka omistavat 85,2% maailman resursseista tai edes siihen 20 prosenttin jotka omistavat 93,9% maailmasta.. eikä siis ole kyse vain rahasta - ... En kuulu.
Eikä tässä nyt ole edes "olemisesta" kysymys vaan "näkemisestä" - eli asian tajuamisesta.. että maailma on pahuutta tulvillaan ja että se on viemässä koko maailmaa perikatoon ..että tuhansia elämän muotoja kuolee sukupuuttoon että ihmsten teot myrkyttävät maailmaa ja niin edespäin..
Kuvaavaa on että et ole sanallakaan puhunut todellisista asioista - mikä on tavallista silloin kun ihminen tavallasi joutuu puolusmaan sellaista mikä ei ole totta ..
Ota selvää asioista ensin ja puhu sitten:
Yksi (1%) procentti maailman väestöstä omistaa 40,1 % maailman resursseista. Jos katsomme vähän laajemmin ja otamme maailman rikkaimmat 10% - he omistavat 85,2 % mailman resursseista.
Seuraava 10% omistaa 8,7% maailman resursseista - toisin sanoen 20% maailman rikkaimmista omistaa noin 85,2 8,7 = 93,9% maailmasta.
Seuraavat 30% maailman väestöstä omistavat vain 4,9% maailmasta, mikä siis tarkoittaa että puolet maailman väestöstä (50%) omistaa 98,8% maailman resurseista...
Loput maailman resursseista (eli 1,2%) jää jaettavaksi sille toiselle puolelle maailman väestöstä (sanottaisko varjopuolella eläville).
alexEn minä jaksa jatkaa tätä "keskustelua" kun et vastaa mihinkään kysymykseen vaan jatkat vaan omaa saarnaa.
Jos mielestä kaikki on paskaaa ja päin helvetttiä niin elä sit siinä paskasssa minun puolesta.
Minä nautin tästä elämästä ja tästä ihanasta, kauniista maailmasta. * kirjoitti:
En minä jaksa jatkaa tätä "keskustelua" kun et vastaa mihinkään kysymykseen vaan jatkat vaan omaa saarnaa.
Jos mielestä kaikki on paskaaa ja päin helvetttiä niin elä sit siinä paskasssa minun puolesta.
Minä nautin tästä elämästä ja tästä ihanasta, kauniista maailmasta.Juu - nauti sinä elämästäsi, ei se väärin ole .. se ei kuitenkaan muuta noita tosiasioita joista kirjoitin toiseksi - esimerkiksi tuota hyvinvoinnin jakautumista maailmassa .. parempi olisi jos kaikki voisivat ainakin saada mahdollisuuden nauttia elämästään ..
Maailma on pahuuden vallassa ja siksi miljoonat ja taas miljoonat ihmiset ei voi nauttia elämästään, Ei ole mitään järkeä siinä että pieni osa maailman ihmisistä ottaa suurimmän osan maailman resursseista ..- *
alex.kasi kirjoitti:
Juu - nauti sinä elämästäsi, ei se väärin ole .. se ei kuitenkaan muuta noita tosiasioita joista kirjoitin toiseksi - esimerkiksi tuota hyvinvoinnin jakautumista maailmassa .. parempi olisi jos kaikki voisivat ainakin saada mahdollisuuden nauttia elämästään ..
Maailma on pahuuden vallassa ja siksi miljoonat ja taas miljoonat ihmiset ei voi nauttia elämästään, Ei ole mitään järkeä siinä että pieni osa maailman ihmisistä ottaa suurimmän osan maailman resursseista ..Kiitos vaan, niin nautinkin.
Ei se muuta myöskään sitä tosiasiaa että sinä kuulut siihen pieneen osaan ihmisiä joilla on suurin osa maailman resursseista.
Sä voit selaita vaikka noita tilastoja: http://www.globalis.fi/Tilastot/
Kerro sit kun olet löytänyt sellaisen tilaston missä kerrotaan että pohjoismaat kuuluu siihen osaan jossa on eniten köyhyyttä ja pienimmät resurssit käytössä. - lähimäisen rakkaus
* kirjoitti:
En minä jaksa jatkaa tätä "keskustelua" kun et vastaa mihinkään kysymykseen vaan jatkat vaan omaa saarnaa.
Minä nautin tästä elämästä ja tästä ihanasta, kauniista maailmasta.*:lle!
Etpä ole ainoa joka välittää VAIN omasta hyvinvoinnistaan, sillä sellaisia jumalattomia hekumoitsijoitahan tämä maailma on pullollaan. Juuri he saastuttavat tämän ihanan Jumalan meille kodiksi luoman maailman.
Ei viitsitä tehdä mitään sen hyväksi, kun "nautitaan"! Jätetään kaikki roskatkin luontoon lojumaan, välittämättä yhtään, että miltä seuraavasta tuntuu alkaa vaikkapa syömään tai kahville sotketulla levähdyspakailla. Ei olisi paljon pyydetty jos JOKAINEN ajatteleisi lähimäistään, joka siinne seuraavaksi tulee ja siivoasi omat roskansa.
SE jo on vastuunottamista ja siitä se alkaa, tai oikeammin kotoa, että ollaan tarkkana roskia lajitellessakin, että bioroskat ovat erillään ja todella KAIKKI tulee oikeaan paikkaan laitettua. Patterit, lasit, metallit, paperit, lääkkeet ja vanhat lämpömittarit apteekkiin hävitettäväksi ym.
Jos jokainen tekisi OMALLA KOHDALLAAN oikeudenmukaisuuden, niin ehkäpä tämä maailma olisi hitusen parempi paikka asua vielä lapsille ja lastenlapsillekin. MEIDÄN KAIKKIEN ON VASTUU! - *
lähimäisen rakkaus kirjoitti:
*:lle!
Etpä ole ainoa joka välittää VAIN omasta hyvinvoinnistaan, sillä sellaisia jumalattomia hekumoitsijoitahan tämä maailma on pullollaan. Juuri he saastuttavat tämän ihanan Jumalan meille kodiksi luoman maailman.
Ei viitsitä tehdä mitään sen hyväksi, kun "nautitaan"! Jätetään kaikki roskatkin luontoon lojumaan, välittämättä yhtään, että miltä seuraavasta tuntuu alkaa vaikkapa syömään tai kahville sotketulla levähdyspakailla. Ei olisi paljon pyydetty jos JOKAINEN ajatteleisi lähimäistään, joka siinne seuraavaksi tulee ja siivoasi omat roskansa.
SE jo on vastuunottamista ja siitä se alkaa, tai oikeammin kotoa, että ollaan tarkkana roskia lajitellessakin, että bioroskat ovat erillään ja todella KAIKKI tulee oikeaan paikkaan laitettua. Patterit, lasit, metallit, paperit, lääkkeet ja vanhat lämpömittarit apteekkiin hävitettäväksi ym.
Jos jokainen tekisi OMALLA KOHDALLAAN oikeudenmukaisuuden, niin ehkäpä tämä maailma olisi hitusen parempi paikka asua vielä lapsille ja lastenlapsillekin. MEIDÄN KAIKKIEN ON VASTUU!Kuules nyt.
Ymmärrän sen että Raamatusta pitää poimia ne lauseet mistä tykkää ja ummistaa silmät naisen asemalle, orjuudelle ja tappamiselle.
Älä nyt kuitenkaan lue minun viestejä samaa menetelmää käyttäen.
Sehän on aivan selvä että tämä "hyökkäys" johtuu ainoastaan siitä kun keroin olevani ateisti. Sen jälkeen kun kerroin sen, ei ole mitään väliä enää mitä muuta kirjoitan. Leima on jo otsassa.
Olen ainoastaan sanonut sen että nautin elämästä, niin kuin suurin osa suomalaisista tekee. En ole väittänyt että maailmassa ei olisi pahoja asioita, mutta sen väitän että nyt on vähemmän pahoja asioita kuin koskaan aikaisemmin. Tätä tukee myös kaikki tilastot ja tutkimukset.
Kiitos Alex, hyvin kirjoitit ja olet ottanut taas selvää asioista, että voit perustella kirjoittamasi.
Ajattele Alex jos kaikki ihmiset vain tahtoisivat sydämestään tehdä KAIKESSA oikeudenmukaisuuden ja elää puhtaalla omallatunnolla, niin mitään muuta lakikirjaa ei tarvittaisi.
Hyvää kevättä etelä ruotsiin :)Sano muuta - jos ihmiset edes tajuaisivat mistä on kysymys ..
Hyvää kevättä sinne teille myös - täällä on jo aika lämpimiä päiviä (ja öitäkin plussan puolella) ja kevättä ilmassa - ainakin tänään..
alex
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770