Nouseekohan tuulilasien hinnat?

Ettäs sillainiin

Pilkington pistää, oletettavasti 170 henkeä pellolle tuulilasitehtaalta.

http://www.hs.fi/talous/Pilkington saattaa irtisanoa 170 tuulilasien valmistajaa/a1305560245263

Tarkoittaakohan tuo, että tuulilasien valmistus siirtyy kokonaan pois Suomesta?
Nouseeko tuulilasien hinnat samalla?
Täällä pohjan perillä ja maankorvessa kulkevi lapsosen SORAtie ja tuulilaseja menee ainakin parin vuoden välein... joten ei vaikuttas kovin hyvältä.

16

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekoterroristitry

muuta kaupunkiin ja kulje julkisilla niin säästyy maapallo...

• _____

Päinvastoin. Hinnat halpenee kun tuotanto siirtyy halvempiin maihin.

• 150e/laaki

Mulla maksaa uusi tuulilasi vaihtoineen aina korkeintaan 150 euroa, joten ei ole merkitystä.

• 87k

Ei nouse hinnat.

Jos nyt on saanut autoon esim lasin 300 eurolla seuraavaksi akipäiväksi vaihtoineen päivineen, niin jatkossa saisi lasin 150 eurolla kahden viikon päähän vaihtotöineen päivineen.

Esim itselläni oli Volvossa ikkuna hajalla, soitin lasiliikkeeseen Maanantaina 13:00, ja auto meni työn alle Tiistaina, ja luovutus oli sitten Keskiviikko aamuna, että oli varmasti liimat ehtineet kuivumaan.

Mutta Laitilaanhan on hieman lyhyempi matka, kuin eisim johonkin Kiinaan

• oliko uutta mallia

Onkos siinä plasto-volvossa oikein tuulilasikin.

• Tarjoushuttunen

Aasialainen lapsityövoima nakertaa 90% halvemmalla tuulilaseja niin kuin puhelimiakin että saattaa hinnat laskeakkin.

Paskaa mutta karu totuus aika usein.
      Kohta ei ole nokiaakaan kun tarjoushuttuset juoksee simsamsunk tarjous
      luuri piip paikassa tarjouskaupasta.

• lskdnflskndlndfösdnl

Eipä se pitäisi paljon Suomessa asennetun tuulilasin hintaa nostaa. Asennuskulut kun on Suomessa esim. omaan autooni 65% hinnasta.

Kävin läheisessä lasiliikkeessä kysymässä tarjousta autooni. 350 euroa ehdotettiin hinnaksi. Kävin sitten ulkomaanmatkalla vaihtamassa lasin hintaan 150 euroa.

• Miksi valittaa

Jokainen haluaa omasta työstään kunnon palkan, silloin joutuu maksamaan toisillekin. Lasiliikkeissä ei edes maksa kovin paljoa, kuten merkkiliikkeissä.

Jos työlle ja yrityksen kuluille jää 227 €, niin ei se minusta hirveä hinta ole. Olen niitä itsekin vaihtanut.

• fklskfkwbefsnflsdfsd
        Miksi valittaa kirjoitti:

Jokainen haluaa omasta työstään kunnon palkan, silloin joutuu maksamaan toisillekin. Lasiliikkeissä ei edes maksa kovin paljoa, kuten merkkiliikkeissä.

Jos työlle ja yrityksen kuluille jää 227 €, niin ei se minusta hirveä hinta ole. Olen niitä itsekin vaihtanut.

227 euroa tunnin hommasta?

Onhan se nyt ihan törkeä suuri korvaus.

• lsdgnlsdfnlsdnflsdfn
        fklskfkwbefsnflsdfsd kirjoitti:

227 euroa tunnin hommasta?

Onhan se nyt ihan törkeä suuri korvaus.

Pieni laskelma:

-6 tuntia laskutettavaa päivässä, tekee vuodessa 355.000 euroa
        -tilojen vuokra 3000/kk, tekee vuodessa 36.000 euroa
        -vakuutuksiin 10.000 vuodessa

Jää vain 309.000 euroa vuodessa. Ihan kohtuullinen tulos yhden miehen firmalle...
        Vaikka laskutettavaa ei olisi kuin 4 tuntia päivässä niin silti... saamme tulokseksi 190.000 euroa vuodessa.

Karkea laskelma, ja aivan varmasti joku menoerä puuttuu, mutta onhan toi laskutus tuulilasinvaihdosta jotakin ihan käsittämätöntä. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään ydinvoimalaitoksen erikoistehtävä, niistäkin meinaan laskutetaan tuntitasolla puolet - kolmannes tuosta.

Tervetuloa ylläpitämään Suomalaista hyvinvointivaltiota.

• 5d7f8yguibhnl

koko suomea ollaan tällä tavalla vähitellen ajamassa alas, mihinkähän maahan tästä muuttaisi järkevän elämän perään...

• köyhähän minä olen

Itse olen harkinnut Viroa tai Espanjaa. Molempiin on henkilöhtaisia vaikuttimia, joten ei ehkä järkevimpiä vaihtoehtoja jokaiselle.

Mutta kyllä se totuus kohta on että Suomessa on varaa asua vain varakkailla.

• åpogiy

Tuskin nousee. Noiden tehtaiden tuotannosta valtaosa on mennyt uusiin autoihin Euroopan tehtaille.

• Ölen käyttänyt

moottoripyörä umpikypärää muutan vuoden. Visiirit ei paljon maksa. Eipä tarvitse huolehti pyyhkijöiden sulistakaan. Katsurikin nauroi innovatiivistä ratkaisu.

• 87k

Paitsi että autossa on PAKKO olla yksi ikkuna, ja se on tuulilasi

• niin halpaa että

Kannatta välillä tilata teknari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe