Suomen kennelliitto julkaisee kurinpitolautakuntansa päätöksissä rekisteröintikiellon saaneiden koirankasvattajien nimiä. http://www.fci.be/circulaires/20-2012.pdf Listalla on myös joitain eläinrääkkäyksistä oikeudessa tuomittujen nimiä, jotka ovat saaneet samalla koirien rekisteröinti- tai näytteilleasettamiskieltoja. Facebookiin on nyt perutettu Oikeutta koirankasvattajille -ryhmä. Ryhmän perustajina näyttää olevan joukko SKL:n kurinpitolautakunnan rangaistuksia saaneiden ystäviä ja jäseninä Suomen Kennelliiton rangaistuksia saaneita. Oikeutta koirakasvattajien -ryhmän tarkoituksena on pyrkiä siihen, että eläinrääkkäystuomioiden ja Suomen kennelliiton kurinpitolautakunnan päätökset olisivat salaisia, eikä rangaistujen kasvattajien nimiä julkistettaisi, vaikka he ovat siihen suostumuksensa antaneet kun ovat allekirjoittaneet Suomen Kennelliiton kasvattajasitoumuksen. Käsittämätön ryhmä - tavoitteena siis, että mahdolliset pennunostajat eivät tietäisi ostavansa pentua mahdolliselta eläinrääkkäjältä, pentutehtailijalta tai huijarilta. Ihmettelen koirankasvattajia, jotka ovat liittyneet tähän ryhmään. Jos olette ostamassa koiranpentua käykää Facebookissa katsomassa keitä tähän ryhmään kuuluu ja ostakaa pentunne muualta. Suurin osa Suomen Kennelliiton rekisteröintikielloista johtuu pennunostajien huijaamisesta tavalla tai toisella. Suomessa on paljon myös rehellisiä koirankasvattajia.
Omituinen Facebook -ryhmä
76
3970
Vastaukset
- kikkelitonttu
Hyvä ja tärkeä asia!
- 13+2
Kyllä pitää olla sen verran selkärankaa että jos on väärin tehnyt niin kyllä omalla nimellä voi tekojensa takana seistä ! Kaikilla on kuitenkin ollut vapaus valita mitä tekee .
- Pinkkililja
Vaan kun sitä selkärankaa ei kaikilla ole! Ei tunnusteta että olisi tehnyt väärin, vaan yleensä pennun ostajassa on vika. Monikin ostaja luottaa siihen että kasvattaja tietää miten sopimusten yms. kanssa tulee toimia ja ei osaa epäillä mitään ostotilanteessa. Ongelmat alkaakin sitten myöhemmin koiran kasvaessa kun kasvattaja alkaa vaatia sitä sun tätä.
Monen rodun kasvattajiile on kehittynyt kuppikuntia jotka sitten puolustaa tätä väärin tehnyttä kasvattajaa henkeen ja vereen (oma lehmä ojassa). Yritä siinä sitten yksinäinen ostaja parka saada oikeutta, kun kaiken maailman foorumeilla ruoditaan asioita ja mollataan ostajaa.
- Koirien puolesta
Ryhmään kuuluvat kasvattajat ovat luoneet itselleen "musta listan" liittymällä ryhmään. Ryhmän jäsenet ovat vielä näkyvissä, veikkan, että ei kovin kauaa, täytyypäs ottaa nimet ylös.
- Salaseurako
Mitähän tässä on ryhmän http://www.facebook.com/groups/197992673605203/ perustajilla ollut mielessä? Ryhmä on suljettu ryhmä, joten sinne pääsee vain siten,että ryhmän ylläpito hyväksyy jäsenet. Kenenkähän etua tällainen salaryhmä loppujen lopuksi ajaa. Jos toiminta ei kestä päivänvaloa, niin on oikein, että Suomen Kennelliitto puuttu tällaisten kasvattajien toimintaan.
- tiedoksesi
Ryhmä koostuu Suomen eturivin kasvattajista. Mikäli haluat ryhmään mukaan ja tietää mitä siellä puhutaan yksinkertaisin tapa on pyyntö liittyä ryhmään.
Tämä ei ole oikea tapa ihmetellä julkisella foorumilla ja syyttää kyseiseen ryhmään kuuluvia siitä että ryhmä ei ole kaikille avoin ja kertoa julkisesti epäileväsi laittomuuksia taho sääntörikkeitä.
Suomessa on hyviä kasvattajia. Suomessa on huonoja kasvattajia. Suomessa on hyviä pennunostajia. Suomessa on huonoja pennunostajia.
Tuo ei julkinen ryhmä koostuu kasvattajista. Mitä luulet heidän siellä juonivan? Kapinaako vai mitä? - JOHAN POMPPAS
Näkyi olevan tuttuja Jenkkikasvattajiakin mukana............hyvä tietää, niin ei tule sinne/noihin ainakaan pennunostajia jatkossa..............
Kyllä ihmiset ovat typeriä ja kaveria ei jätetä, varsinkaan jos se kaveri voi vielä kannella kaverin toimista.....................;))
Piirit ne on pienet tuollakin ;)))
Ei voi olla totta...
Eiköhän se kerro jotain ihmisistä,jotka noin toimii...
Kyllä minun mielestäni on hyvä,että päätökset on julkisia.Kun ne saadaan tietoon,niin sitten puskaradion kautta kulkee eteenpäin.Ja minusta on hyvä,että mahdollisemman moni pennunostaja tietäisi mahdollisimman hyvin kasvattajasta kaikin tavoin koiriin liiittyen.Onhan kaikki sanktiot oleellista ostopäätöksenkin kannalta.On sitten oma valinta,ottaako,jos sotii omaa etiikkaa vastaan jokin.
Muistaakseni(jos oikein muistan) kaikille,kenelle myönnetään kennelnimi nykyisin,joutuisivat kirjoittamaan tuon sitoumuksen eli antamaan sanktioissa myös nimensä julkiseksi.Ja hyvä niin.
Harmi,etten kuulu facebookiin.Olisin tuon "kannatusjoukon" nimet mielelläni nähnyt.- yks vaan..:))
Vajaa 1500 nimeä tällä hetkellä, on siellä sinunkin tuttujasi.
- toinen vaan :)))))
yks vaan..:)) kirjoitti:
Niin näkyy olevan.
KYLLÄ MUUTEN HÄVETTÄÄ........noiden tollojen puolesta ja lujaa:)) yks vaan..:)) kirjoitti:
En tiedä enää mistä listasta puhutaan,kun urakalla tuntuu pukkaavaan :D
Tuon Westmanin listan katsoin,ja riippuu mitä tutulla tarkoitetaan.
Jos se tarkoittaa jotain,jonka tuntee ulkonäöltä vaan,esim.koirapiireistä,niin oli siellä tietämiäni(parempi sana).
Mutta jos puhutaan paremmin tuntemista,niin ei näkynyt.
Tosin melkoinen määrä oli julkaisemattomia nimiä,niistä en tiedä.Vähemmän suoraselkäistä toimintaa...
Adresia kun tsekkasin,niin tuli lähinnä mieleen sananpari,että halutaan kakkua syödä,ja samallla myös säästää...
Asiavirheitä oli jokusiakin.
Toki on hyvä olla kriittinen ja sanoa mielipiteensäkin.Aina kannattaa myös muistaa,että kennelliitto koostuu ihan ihmisistä,ei pelkästä sanasta.Se,miten itse organisaatioon ihmisiä päätyy,mm.päättäviin elimiin,niin ainakin minun tietääkseni lähtee ihan ruohonjuuritasolta,rotuyhdistyksistä...
Että joskus myös kannattaa katsoa peiliin,onko itse ollut mitään tekemässä kongreettisesti asioitten hyväksi.
Tuosta adressista sen verran,että itse en nähnyt kritisoiduissa kohdissa mitään,joka heikentäisi tai vaikeuttaisi kasvattajien toimintaa,saati olisi kohtuutonta.
Tietty,jos lähtökohta on se,että halutaan tehdä mahdollisimman paljon voittoa,käyttää kaikkia koiria,mitkä kynnelle kykenee jalostukseen ja hyssyttää hiljaisuuteen suurimmatkin töpit,saati eläinsuojelurikkomukset,niin sitten on eri asia...
- Uskomatonta touhua
Jäsenlistalla näyttää olevan nimiä tuolta listalta: http://www.fci.be/circulaires/20-2012.pdf ja muutamia ainakin tunnistan Kennelliiton aiemmista kurinpitotoimista. Iso peukunnosto Suomen Kennelliitolle siitä, että yritää saada pahimmat sääntöjen rikkojat kuriin. Valitettavaa, että muutamat pilaavat rehellistenkin kasvattajien maineen.
- ei näy
saako tuota linkittääsi listaa mitenkään auki ?
- Tarvitsetkohan
ei näy kirjoitti:
saako tuota linkittääsi listaa mitenkään auki ?
koneellesi ilmaisen adobe reader ohjelman? Sillä aukeaa pdf-documentit. Mene osoitteeseen http://get.adobe.com/fi/reader/
Sitten painat keltaista "lataa nyt"-painiketta ja lataat sekä suoritat sen samantien, niin se asentuu automaattisesti. Tämän jälkeen kaikki pdf-documentit ovat luettavissa.
- rehellinen kasvattaj
Tosi mielenkiintoista, sillä siellä näyttää olevan jäseninä myöskin tuomareita sekä ERITTÄIN hyvin menestyneitä kasvattajia.
Onkohan kaikki jäseneksi liittyneet nyt todellakin ymmärtäneet mihin ovst liittyneet, vai hämääkö ryhmän nimi ? - Tossukat
Varmaan tuo nimi hämää. Tietysti on hyvä jos koirankasvattajat peräävät oikeuksiaan, mutta olisiko parempi kuitenkin toimia niin, ettei oma nimi joutuisi kennelliiton kurinpitolautakunnan listoille. Kaikenlainen kauppa, myös koirankauppa, perustuu ostajan ja myyjän väliseen luottamukseen. Jos tuota luottamusta ei ole ei kauppoja synny. Tässä pyritään lisäämään luottamusta salaamalla asioita. Tuossa ryhmässä on varmaan mukana rehellistäkin porukkaa mutta heidän maine kärsii jo olemalla mukana tuossa ryhmässä.
- Myyntiä lisää
Miksiköhän nuo ihmiset ylipäätään liittyvöät Suomen kennelliiton jäseniksi jos ei ole tarkoituskaan noudattaa sääntöjä? Onko kennelliitosta tullut myynnin edistämiseen tarvittava yhdistys?
- kikkelitonttu
Tuota pitää pohtia!
- yksinkertainenko
kikkelitonttu kirjoitti:
Tuota pitää pohtia!
idiootti
- kikkelitonttu
yksinkertainenko kirjoitti:
idiootti
älä järkytä minua!
- No lopeta
kikkelitonttu kirjoitti:
älä järkytä minua!
se helveti urpoilus sitte...
- kikkelitonttu
No lopeta kirjoitti:
se helveti urpoilus sitte...
Älä minulle vastaa.
- Ittehän
kikkelitonttu kirjoitti:
Älä minulle vastaa.
sää täällä joka vitun välissä olet kitisemässä idiotismeines...
- Jäsen
Valitettavasti rehelliset kärsivät näiden koijareiden toiminnasta. Tuossa olisi kennelliitolle valmis lista erotettaviksi jäseniksi.
- kikkelitonttu
sinä sen sanoit!!
- ei sanktoitu kasvatt
Itsekkin rehellisenä kasvattajana ryhmään kuulun ja niin kuuluu satoja muitakin rehellisiä kasvattajia. Aloittaja hieman ampuu yli aloituksessa. Ryhmässä luen lähinnä huvittuneena sanktioitujen kasvattajien itkuja syyttömyydestään. Listaan voi kuka tahansa lisätä jäseniä, ei tarvitse olla kasvattaja !
- oho!?
Minäkin kasvattajana kuulun ryhmään (joku liitti) enkä kyllä edes tiennyt että siellä aloituksessa mainittuja asioita ajettaisi. Lähinnä kiinnostanut miten sijoitussopimuksia kirjataan jne. Ei todellakaan mitään salaliittoa??
- Tuomareita joukossa
Tuolla on joukossa myös Kennelliiton näyttelytuomareita.
- eipäs leimata
Liittyisiköhän tuo ryhmä tähän vanhaan SUKOKA:n juttuun: http://www.adressit.com/sukoka
Jos ajattelisi sillä tavalla, että esimerkiksi kaikki kennellittoon kuuluvat ovat sääntöjen rikkojia, niin tietysti voisi niin ajatella myös niin tuonkin ryhmän jäsenistä! ;) Erilaisiin ryhmiin voi kuulua minkälaisia tyyppejä vain riippumatta siitä, kuka sen on esimerkiksi perustanut. Kannattaa ensin ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa leimalla jotan ryhmiä ja siihen kuuluvia jäseniä yleisesti.- kikkelitonttu
Tuo on kai faktaa?
- ?!?!?!?!?!?!?!
Minä jo hetken facessa ihmettelinkin tätä ryhmää ja sen tarkoitusta, kovin viattomalta vaikutti heidän touhunsa..
- kikkelitonttu
Minä en ymmärrä enää mitään!
- Westman
Tuo ryhmä ei liity SUKOKAn adressiin vaan tähän toiseen adressiin : http://www.adressit.com/tutkintapyynto_kilpailuvirastolle_skl_ryn_toiminnasta
- kikkelitonttu
Mistä tässä enää on kyse?
- kasvattaja 66
Missä niin väitetään?
Suomen Kennelliitto- Finska-Kennelklubben palvelemaan kasvattajia ryhmä koostuu kasvattajista, jotka vaativat ja odottavat omalta liitoltaan palvelua kasvattajille. Kasvattajat ovat vuosikausia rahoittaneet suurimman osan liiton toiminnasta kaikenlaisilla maksuilla.
Itse kuulun kyseiseen ryhmään kuten moni muukin. En ole allekirjoittanut linkittämääsi adressia, kuten eivät läheskään kaikki ryhmässä olevat kasvattajat.
Ikävää turhaa mustamaalausta ja tietämättömyyttä harjoitatte.
SUKOKAN adressin allekirjoitimme melkein kaikki ja suurin osa meistä kuuluu SUKOKAAN, jos se nyt asiasta mitään tietämättömille mitään merkitsee. - kasvattaja 66
kasvattaja 66 kirjoitti:
Missä niin väitetään?
Suomen Kennelliitto- Finska-Kennelklubben palvelemaan kasvattajia ryhmä koostuu kasvattajista, jotka vaativat ja odottavat omalta liitoltaan palvelua kasvattajille. Kasvattajat ovat vuosikausia rahoittaneet suurimman osan liiton toiminnasta kaikenlaisilla maksuilla.
Itse kuulun kyseiseen ryhmään kuten moni muukin. En ole allekirjoittanut linkittämääsi adressia, kuten eivät läheskään kaikki ryhmässä olevat kasvattajat.
Ikävää turhaa mustamaalausta ja tietämättömyyttä harjoitatte.
SUKOKAN adressin allekirjoitimme melkein kaikki ja suurin osa meistä kuuluu SUKOKAAN, jos se nyt asiasta mitään tietämättömille mitään merkitsee.Lisään vielä
Suomen Kennelliitto- Finska-Kennelklubben palvelemaan kasvattajia ryhmään kuuluu yli 1500 jäsentä. Linkittämäsi adressin on allekirjoittanut alle 400 henkilöä.
Toisessa suljetussa ryhmässä meitä jäseniä on yli 1400. - kikkelitonttu
kasvattaja 66 kirjoitti:
Lisään vielä
Suomen Kennelliitto- Finska-Kennelklubben palvelemaan kasvattajia ryhmään kuuluu yli 1500 jäsentä. Linkittämäsi adressin on allekirjoittanut alle 400 henkilöä.
Toisessa suljetussa ryhmässä meitä jäseniä on yli 1400.Olen ymmälläni!
- pimppipeikko
kikkelitonttu kirjoitti:
Olen ymmälläni!
Olen pettynyt sinuun!
- kikkelitonttu
pimppipeikko kirjoitti:
Olen pettynyt sinuun!
Älä ole, muutin nyt mieleni ,Fäni!
- pimppipeikko
kikkelitonttu kirjoitti:
Älä ole, muutin nyt mieleni ,Fäni!
Selvä, Fäni!
- hahahah
kikkelitonttu kirjoitti:
Olen ymmälläni!
Ehkä se johtuu siitä että veri on pakkaantunut siihen kikkeliin, aivot ei toimi.
- tiikerililja1
Nimien julkaisemiseen en ota kantaa mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että koirakaupoissa käytetyt kohtuuttomat sopimukset tulee saada kuriin. Ei ole mitään tolkkua siinä, että yritetään samalla myydä koira ja pitää se itsellä. Jätetään oikeuksia, laitetaan kieltoja, velvoitetaan ostajaa siihen ja tähän, jne. eikä ymmärretä sopimusoikeuden perusteista mitään. Iso osa noista sopimuksista ei ole lainvoimaisia mutta valitettavan moni ostaja varmasti luulee niin.
- sk
Todella törkeä tuo tämän keskustelun aloitus. "Käsittämätön ryhmä - tavoitteena siis, että mahdolliset pennunostajat eivät tietäisi ostavansa pentua mahdolliselta eläinrääkkäjältä, pentutehtailijalta tai huijarilta. Ihmettelen koirankasvattajia, jotka ovat liittyneet tähän ryhmään. Jos olette ostamassa koiranpentua käykää Facebookissa katsomassa keitä tähän ryhmään kuuluu ja ostakaa pentunne muualta."
Itse kuulun tuohon fb-ryhmään mutta en ole yhtään pentuetta kasvattanut.
Kovin Kennelliittovastainen tuntuu ryhmä kyllä olevan jostain syystä.
- 20+11
No ehkä kannattaisi miettiä mihin ryhmään kuuluu jos se maine on tärkeä .
Siis tuo adressi on JÄRKYTTÄVÄ!!! Rivien välistä kun lukee niin pentuemääriä ei narttuparkaa ajatellen saisi yhtään säädellä ja suomessa ollaan liian tarkkoja koiran terveydestä vaikak tarkempiakin saisi olla !!
Eui ole ongelmaa tuoda jalostukoiraa eu:maasta JOS tietää mitä tekee .
Tuossa tiivistyy se kasvattajien "rupukunta" joista yhdenkään ei pitäisi enää yhtänä pentuetta tehdä !! - Ryhmät ojennukseen
Tässähän oli kyse Oikeutta koirankasvattajille -ryhmästä eikä Suomen Kennelliitto- Finska-Kennelklubben palvelemaan kasvattajia ryhmästä. Nuo on kaksi eri ryhmää.
- Rötösherrat kuriin
Miksi rehelliset kasvattajat olisivat jäseninä tuossa ryhmässä jos he eivät mielestään halua tukea ryhmän tavoitteita? Ilmeisesti joillakin kasvattajilla on identiteetti -kriisi. Kennelliitto voisi julkaista kurinpitolautakunnan päätökset myös www-sivuillaan.
- eiymmärrä!
No huhhuh mikä adressi!
Joku nyt ei vain saanut tahtoaan läpi ja siitä pillastuneena sitten avautui
pienistä epäkohdista ja varmasti todellakin etsimällä etsi epäkohdat joihin puuttua.
Lapsellista touhua, se kuka on kennelliiton toimintaan mukaan lähtenyt ja paperit
allekirjoittanut joutuu ne mutisematta hyväksymään.
Olisi miettinyt ennenkuin leikkiin ryhtyi eikä nytte ala vinkumaan siitä
että kaikki ei menekkään oman pillin mukaan! - Ei näin voi toimia
Ei ole rehellistä tuo toiminta kaikilla. Sairaita pentuja tuodaan ulkomailta halvalla ja myydään Suomessa kalliilla. Valehdellaan, että on omia kasvatteja.
- kikkelitonttu
Pyörryttää järkytyksestä!
- Kasvattaja
Heh, taas kerran tuntuu siltä että Facebook on joillekin vähän turhan isossa roolissa. Itsekin kuulun kyseiseen ryhmään, olen kasvattaja mutta en millään tavoin kannata moraalitonta pennutustoimintaa vaan puhun ja toimin vastuullisen jalostuksen puolesta. Jokseenkin surkuhupaisaa että ihmiset ovat valmiita leimaamaan jonkun FB-ryhmän jäsenet vain sen takia että kuuluvat ko. ryhmään. Eiköhän se kasvatustoiminnan asiattomuus ja asiallisuus punnita teoilla, eikä sillä jos satut kuulumaan johonkin FB-ryhmään.
- nykymaailma?
Niin asiaa! Käsittämätöntä miten FB on joillekin ihmisille noussut ensisijaiseksi välineeksi tulkita ihmisiä ja heidän toimintaansa. Suosittelen tutustumaan ihmisiin ihan perinteisin tavoin :-)
- no joo
Ei se mitenkään surkuhupaisaa ole. Jos kuulut johonkin ryhmään niin silloinhan olet mukana kannattamassa ryhmän ajamia asioita. Vaikea kuulua esim. Helvetin enkeleihin ja yrittää kertoa että en minä ole rikollinen, satun vaan kuulumaan rikollisjärjestöön.
- Kasvattaja
Eli Helvetin Enkelit on järjestönä suoraan verrannollinen kyseiseen Fb-ryhmään -hieman todellisuudentajua nyt peliin hyvät ihmiset.
- Jepjep
Muistakaapa sitten se, että jotkut on ryhmässä todennäköisesti ihan siksi, että haluavat tietää mitä siellä keskustellaan, eli eipä mustamaalata kaikkia ryhmään kuuluvia. Läheskään kaikki eivät ole edes kasvattajia vaan asioista kiinnostuneita ihmisiä. Lisäksi ryhmään pääsy on melko vaivatonta, ei sinne mitään suosituksia tarvita.
Ja PS: Helvetin enkelit ei ole rikollisjärjestö vaan moottoripyöräkerho.- Vastuu?
No, niin, siinähän se tuli "Ei Helvetin Enkelit ole rikollisjärjestö, vaan moottoripyöräkerho"
Tuolla logiikalla ei nuo rangaistut kasvattajatkaan ole pahiksia, vaan hyviksiä. Ja sinä puolustat heitä kuulumalla heidän kannatuksekseen tehtyyn fb-ryhmään.
Kannattaisi näiden täällä tuota ryhmää puolustelevien kasvattajien nyt tarkkaan miettiä, mitä he oikein todellisuudessa kannattvat kuuluessaan siihen ryhmään.
Minun kirjoissani he kannattavat rikollista toimintaa eivätkä ilmeisesti piittaa koirista eläiminä, vaan rahaa tuottavina tavaroina.
Juu, tietysti minä ylireagoin, vai mitä? No, mieti miksi itse alireagoit etkä ota vastuullisesti kantaa?
Älä kannata sanktioitujen ryhmää!
- Kasvattaja
Nyt hyvät lapset ottakaa faktat selville ennen kuin lähdette tälläistä julkisesti kirjoittelemaan ja leimaamaan ihmisiä. Onneksi kukaan ei ota vakavasti tämän tasoisia palstoja ja nimettöminä kirjoittelijoita.
- kauhhistunnut
no minut lisäsi yksi tuttu ryhmään jonka kanssa olen puhunut, että voin alkaa joskus kasvattamaan joten pitää varmaan erota ryhmästä, jos sen jäsenyys nyt sitten alkaa haittaamaan ehkä tulevaisuudessa alkavaa kasvatustani.
Olen kennelliiton jäsen kyllä myös eikä tarkotukseni ole todellakaan missään vaiheessa saada sanktioita kennelliitolta, JOS alan kasvattamaan.. Itse olen ainakin ihan ulalla tästä koko asiasta. Luulin, että ryhmä on sellainen jossa saa neuvoja koirankasvatuksessa ja siihen liittyvissä asioissa. Oikeutta koiran kasvattajille- nimi voi tarkoittaa paljon muutakin.
Piti siellä kysyä ohjeita miten yksi juttu tehdään omakoirassa, mutta en taida uskaltaa sinne kirjoittaa mitään enkä ole koskaan vielä kirjoittanutkaan. - Ota ensin selvää
Ihmettelenpä minäkin, kuinka tämän palstan keskustelijat ihan tuosta noin vain, ilman mitään todisteita, uskovat ihan suoraan jonkun ihmisen mustamaalaukseen kasvattajista, jotka kuuluvat noihin molempiin ryhmiin! Uskotteko todellakin kaikkea, mitä joku vain sanoo? Uskotteko todella, että Suomessa on yli 2000 eläintenrääkkääjää ja pentutehdasta? Ihmisillä näyttää olevan taipumus mustamaalaamiseen ja negatiiviseen paisutteluun, sellaista uskotaan näköjään liian kevyesti ilman oien aivojen käyttöä, seuraamalla vain muita sopulin tavoin :(
- Vastuu?
Ota itse selvää mihin ryhmään olet liittynyt ja mieti kannatatko todella noiden sanktioita saaneiden asiaa?
- Ota ensin selvää
Kannatan sanktioita eläimiä huonosti hoitaville ja pentutehtaille, mutta suuri osa Kennelliiton langettamista sanktioista on annettu esim. perättömien ilmiantojen perusteella. Näitä perättömiä ilmiantoja ovat kehitelleet kateelliset kilpasiskot ja -veljet, ja kyse on lähinnä sijoitussopitusten tulkinnoista ja osaomistusasioista. Muutamia Kennelliiton päätöksiä vastaan on nostettu jo oikeusjuttuja ja myös voitettu.
Kennelliitto on jo vuosikymmenien ajan tuntunut palvelevan enemmän yksittäisiä koiranomistajia kuin kasvattajia, vaikka nämä kasvattajat kustantavat rekisteröintimaksuillaan suurimman osan kennelliiton toiminnasta
Tämä oli alkusysäys ko. fb-ryhmän perustamiselle.Millaisista on nostettu kennelliittoa vastaan ja voitettu?
Kiinnostaa tietää.Eiköhän kennelliitto kuitenkin aika tarkkaa tarkista faktat,ennenkuin edes ottaa kurinpitolautakuntaan käsiteltäväksi.
Onhan noita ollut tapauksia,joista on käsittelypyyntö lähtenyt rotuyhdistykseltäkin asti,eikä ole otettu käsittelyyn edes,kun ei ole ollut aiheellista.
Että eipä taida ihan perättömien ilmiantojen perusteella sanktioita tulla...
- 18+1
Aikamoista selittelyn makua . Jos on sääntöjä rikkonut niin kantakoon vastuunsa. Kateutta on hyvä syyttä kun ei voi itselleen myöntää menetelleensä väärin ...tai jos on itse tulkinnut sopimusta väärin :)
Tottakai tälläisen listan on otlava julkinen ettei kukaan harahda koiraa ostamaan sellaiselta kasvattajalta . Kenneliitto on muutenkin liian lepsu jos sääntöjä rikkoo niin suoraan rekisteröintikielto .
Mielestäni ei kannata ostaa koiraa jos kasvattaja kuuluu tuohon ryhmään ... vastuunsa tunteviakin kasvattajia löytyy vielä . - Kasvattaja
"vastuunsa tunteviakin kasvattajia löytyy vielä ."
Näin on! Ja meitä löytyy myös tuosta ryhmästä. - 1+1
Vastuuntunteva kasvattaja ei kuulu tuollaiseen joten aivan turha selitellä . Pitäsisikö tuosta tehdä FB:hen jaettavaksi varoitus että sana alkaisi kiertää ja ihmiset jättäisivät ostamatta koirat noilta kasvattajilta ?
Jos kasvattaja arvostaa omaa mainettaan niin luulisi olevan helppoa erota ko ryhmästä mutta ei . - ...
Tuossa kennelliiton julkaisemassa lsitassa on se huono puoli, jota vastaan on syytäkin kritisoida, että myös viattomat ihmiset saattavat joutua siitä kärsimään. Pelkän ihmisen nimen julkaiseminen, maassa jossa ei varmasti löydy ihmsitä jolla on ainutlaatuinen nimi, on vähintäänkin arveluttavaa.
Nimen maineen kiiriminen saattaa rajoittaa esimerkiksi asikaskuntaa. Esimerkiksi listalta löytyy yksityisen nenä- ja kurkkulääkärin kaima, voi vain arvella montako asiakasta hän on menettänyt koiraihmisistä, vaikka itsellään ei ole mitään tekemistä listan kanssa.
Pitäisikö listan sisältää siis vähän enemmän infoa kyseisistä henkilöistä? Paikkakunta, ammatti tai jotain, ettei osattomat joudu kärsimään... - Sivustaseuraaja
en kyllä ymmärrä että mitä tekemistä silllä on, onko vastuullinen kasvattaja ja kuuluuko kyseiseen ryhmään? Kyllähän monet muutkin haluavat pitää oikeuksistaan kiinni, miksei siis kasvattajatkin saisi?
Tiedän parikin vastuuntuntoista kasvattajaa kyseisestä ryhmästä, jotka ei todellakaan mitään pentutehtailijoita ole. Pentueita syntyy max. 1/vuodessa ja kaikki tehdään viimeisen päälle. Samahan tässä olisi alkaa joitakin syyttelemään sen mukaan jos kuuluu vaikka BB-ryhmään. Eihän semmoinen nyt voi olla millään tapaa normaali-ihminen? - 14+20
Ehkäpä näiden kunnollisten kasvattajien kannattaisi perustaa oma ryhmä ...tuon ryhmän maine on negatiivinen joten miksi siihen täytyy kuulua jos on puhtaat jauhot pussissa ? Vai eikö se oma maine tosiaan kiinnosta yhtään ?
- Kasvattaja
Kasvattajana minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään jonkun tällaisen palstan vouhottajien mielipiteet. Jos kasvattejani myyntiin asti joskus tulee niin ostajat löytyvät lähipiiristä. He tietävät kuinka asiat todellisuudessa ovat, ajatellen kasvatustoimintaa, siinä ei paljoa paina jonkun Suomikaksnelosen lynkkaajien harhaiset jupinat.
Ottakaa asioista selvää, älkääkä olko kuin lapsellisia pässejä narussa!
- ..,,,,...,.
Saako jostain tietää, mistä syystä kyseisellä listalla olevat kasvattajat ovat saaneet rekisteröinti- tai näytteilleasettamiskiellon?
- Jargoi
jJuu ei mitään salailuja ollenkaan,vaan jos vapaaehtoisesti omasta tahdostaan haluaa tehdä asiat väärin, niin pitäisi sitten uskaltaa ja kestää naamansakin näyttää kyllä myös.
- sanktio paukkuu
"quote"Millaisista on nostettu kennelliittoa vastaan ja voitettu?
Kiinnostaa tietää.Eiköhän kennelliitto kuitenkin aika tarkkaa tarkista faktat,ennenkuin edes ottaa kurinpitolautakuntaan käsiteltäväksi."quote" Monta oikeusjuttua on nostettu Kennelliittoa vastaan JA MYÖSKIN VOITETTU, mutta Kennelliitto ei poista esim. rekisteröintikieltoa, vaan vie jutun ylempiin oikeusasteisiin sillä seurauksella, että koirankasvattaja kärsii Kennelliiton sanktion, VAIKKA KÄRÄJÄOIKEUS ON PERUSTEET KUMONNUT! Tätä varten Kennelliitto on taas oikein palkannut lakimiehen jokusen vuoden tauon jälkeen.
Kennelliitto ei tarkasta faktoja. Sana sanaa vastaan tapauksissa voiton ratkaisee se, kumpi kasvattaja on paremmin menestynyt näyttelytoiminnassa. Jos taas on koiranomistaja vastaan kasvattaja, kasvattaja häviää aina. Tämä on fakta -jopa omakohtainen sellainen.- Yleistystä...
Nimimerkille "sanktio paukkuu" eihän tosta sun kirjotelmast ymmärrä yhtään mitään mitä ajat takaa. Esimerkiksi jos on koiranomistaja vastaan kasvattaja, kasvattaja häviää aina, mikähän fakta se on ? Yhdellä omakohtaisella kokemuksellako ?
- tiikeri_lilja
Kennelliitto on ottanut oikeuden omiin käsiinsä. Se antaa kasvattajille sanktioita aivan mitättömistäkin syistä ja muuttaa sääntöjään ilmoittamatta siitä erikseen jäsenilleen. Kennelliitto toimii myös yhdistyslain vastaisesti antaen sanktioita myös Kennelliittoon kuulumattomille henkilöille!
- miettijä sivusta
Mitenkähän monella täällä Kennelliittoa morkkavilla on ollut joku sanktio tai ollut?
- tiikeri_lilja
www.doria.fi/bitstream/handle/10024/86235/Aho.Riitta.pdf
"Aatteellinen yhdistys määräävässä markkina-asemassa - tapaus Suomen Kennelliitto" - happypuppies
Kennelliitto on vain yhdistys, ei viranomainen.Ottakaa asioista selvää ennenkuin alatte mustamaalaamaan ketään, ja suosittelisin todella teidän kaikkien morkkaajien lukevan tuolla ylläolevassa linkissä olevan pdf:n.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242551Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3492180Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262012Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o141850Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581608Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121142Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181119- 55990
- 63965
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2938