Ideariihi ateismin haittojen vähentämiseksi

Ideariihi

"Mitä mieltä tästä?" -ketju sai minut ajattelemaan, että ateismi on edelleen vaarallista. Ks. ketju: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10599283

Täällä on ollut ketjuja Rudolf Hössistä, Stalinista, Berijasta jne., mutta on helppo ajatella, että se oli silloin silloin ennen.

Kiinnittää kuitenkin huomiota, että raakaa ateistista kirjallisuutta levitetään edelleen (esim. de Sade) ja Sartren teoksia luetaan edelleen, joissa julistetaan vapautta moraalista.

Ateistipiireissä tunnutaan edelleen hellivän kaikenlaista ihmisoikeuksien vastaista toimintaa. Juuri tuo edellä mainittu ketju paljastaa sen ja samaa voi nähdä muuallakin.

Ajattelen, että tämä ketju voisi olla jonkinlainen ideariihi, jossa kehitetään ideoita ateismin suitsimiseksi. Itse ajattelen, että keinojen tulisi olla sosiaalista tukea ja valistamista. Olisi pyrittävä ohjaamaan ihmisten ajatuksia johonkin ateismia myönteisempiin asioihin.

Tämä vain alkuna. Erilaisille ideoille ollaan avoimia. On tärkeää puolustaa ihmisoikeuksia.

6

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä idea

Ideariihi on hyvä idea. Itse olen aika neuvoton. Ateistit ei kuuntele selvää puhetta. Vaikka ateismin ongelmat on monta kertaa kerrottu, ne eivät ota onkeen. On varmaan aika vaikeaa, kun huomaa, että on väärässä. Ehkä ateisteille pitäisi antaa sellaista kaveritukea. Juteltaisiin niitä näitä ja autettaisiin näkemään, että elämässä voi iloita eikä aina tarvitse olla ne ateismijutut mielessä.

• Uskotko itse esim hindujen jumalaan krishnaan, jos et niin olet ateisti heidän näkökannastaan.

Jokainen pystyy nimeämään jumalan johon ei usko. Miksi et itse ole esim. hindu ta muslimi, tällöin valitsemallasi uskonnolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa, vaan se on riippuvainen siitä mihin maahan olet syntynyt ja miten vanhempasi sinut on kasvattanut. Koska kaikki uskonnot eivät voi olla oikeassa, mutta ne kaikki voivat olla väärässä.

Jos jokin asia on totta niin sillä ei ole mitään pelättävää. Minulle totuudella on merkitystä. Pyrin uskomaan mahdollisimman moneen totuuteen ja mahdollisimman vähään epätotuuteen. Jos pystyt osoittamaan asian johon uskon ilman hyviä perusteita, niin lakkaan uskomasta siihen.

• Ehdottaisin perinteisiä kristillisiä keinoja..

http://fi.wikipedia.org/wiki/Venytyspöytä_ja_piinapenkki

Yksinkertaisimmillaan se on vain puukehikko, jonka kummassakin päässä on köydet, joihin uhri sidotaan ranteistaan ja nilkoistaan. Toisessa tai molemmissa päissä on räikällä varustettu vinssi, jolla uhria venytetään, kunnes nivelet äänekkäästi poksahdellen irtoavat toisistaan.

Kuuluisimpia piinapenkin uhreista oli Henrik VIII:n valtakaudella vääräuskoisuudesta ja maanpetturuudesta syytetty Anne Askew,

Juudaksen tuoli

http://fi.wikipedia.org/wiki/Juudaksen_tuoli

Juudaksen tuoli on kidutusväline jota käytti väittämän mukaan Espanjan Inkvisitio. Sen toiminta perustuu istuimen keskelle asennettuun terään, jonka yläpuolella uhria riiputetaan tai hän joutuu riiputtamaan itse itseään käsivoimiensa varassa. Kun käsivoimat ehtyvät, uhri joutuu laskeutumaan terän päälle niin että se aiheuttaa suurta vahinkoa sukupuolielimille ja peräaukolle.

Peine Forte

http://fi.wikipedia.org/wiki/Peine_Forte

Peine forte et dure (ransk. Vahvat ja ankarat rangaistukset) tarkoittaa uhrin sitomista pöydälle tai maahan selälleen ja painojen asettamista hänen rintakehänsä päälle. Uhri kokee painon ja hengitysvaikeuksien vuoksi suuria tuskia ja nääntyy samalla hitaasti veden ja ravinnon puutteeseen. Menetelmää on käytetty myös teloituksiin: tällöin painoja lisätään hitaasti useiden päivien ajan, kunnes rintakehä romahtaa kasaan murskaten sydämen, hengitystiet ja keuhkot. Menetelmää käytettiin varsinkin Uuden-Englannin noitavainoissa Salemissa 1600-luvulla.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Poltinraudat_ja_tuli

Poltinraudat ja tuli on vanha kidutusmenetelmä. Poltinraudat ja tuli -kidustusmenetelmässä kidutettua ihmistä kosketellaan tulessa kuumennetulla raudalla iholle. Kidutetuksi joutuivat aikanaan muun muassa homoseksuaalit, noitavainoista epäillyt, vääräuskoiset ja maanpettäjät. Joitain rikollisia merkittiin polttomerkeillä jonnekin näkyvään paikkaan, jotta muut ihmiset tietäisivät kyseisen henkilön syyllistyneen rikokseen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Roviolla_polttaminen

Muun muassa homoseksuaalisuudesta, noituudesta, vääräuskoisuudesta ja maanpetturuudesta tuomittuja on vanhaan aikaan poltettu elävältä roviolla

Aika tekopyhää syyllistää ateisteja, kun omassa pesässä on eletty kuin sika pellolla.

• röffä

Eiköhän se oo taas tääkin alotus joku trolli. Ensin alottaa sitten tulee ittelleen vastaamaan.

• Odottelen kiinnostuksella työnne tuloksia. Olkoon aikanne hedelmällinen ja uurastuksenne palkitsevaa.

• homo evp

Jumala = kulumavikainen pyllynreikä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      23
      3690
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2702
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2260
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2241
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1709
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1519
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1491
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1389
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1221
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1184
    Aihe