Aurorix

Tällaista tänään

Psykiatri ehdotti tällaista ahdistukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Kokemuksia?

8

5729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyt.lääkitykseen

Tapauskohtaista, itselleni Aurorix ei sopinut, se nosti RR-arvoja, siirryin sitten SNRI-lääkkeeseen. Aurorixeen siirryin SSRI-lääkkestä.

• hyvä lääke joillekin

On kokemusta. Mieto lääke, useille liian mieto. Ei juuri negatiivisia sivuvaikutuksia. Lisää avoimuutta sosiaalisissa tilanteissa ja mielihyvän kokemuksia (dopamiinin vaikutuksia). Laihduttaa, paino ei nouse vaikka kuinka söisi. Sivuvaikutuksena kaiketi yleisimmin ruoansulatuskanavan häiriöt ja univaikeudet. Aloitusvaiheessa odotettavissa päänsärkyä ja pahoinvointia. Itse olen kyllä pitänyt ko. lääkkeestä, koska se ei turruta tunteita, mutta lieventää silti ahdistusreaktiota.

• ...

no toisilla paino saattaa nousta kys.lääkkeen käytön aikana........

eikä ole mitenkään sen miedompi kuin muutkaan samant.lääk.

• Vain minun kokemus

Olen syönyt Aurorixia toistakymmentä vuotta, vaikea elämäntilanteeni masensi, hoidin hyvin vaikeasti sairasta omaistani.
      Nyt pääsin vapaalle, on kulunut kolme kuukautta, lopetin Aurorixin kuukausi sitten, tunne-elämä alkaa normalisoitua, tunnen asiat voimakkaammin, olen jotenkin paremmin elossa.
      Silloin kuon Aurorix tuli tarpeeseen, se oli hyvä täsmälääke, jos meni hyvin, tarvitsin vain ½ tablettia päivässä, muuten 1-1,5 tabelettia päivässä, yleensä yksi tabletti riitti.
      Tämä ei sovi kaikille, moni onjoutunut lopettamaan heti alussa lääkkeen syömisen.

• moclo-mies..

Pakko kanssa heittää lusikka soppaan, käytän tätä itsekkin ja no omasta mielestäni hyvä lääke.

Masentunut en ole mutta sos.tilanteiden pelko on melko paha ja siihen tätä käytän ja toimii loistavasti.

-ei lihota (monet lääkkeet lihottavat) ainakaan itsellä ei ole minkäänlaista lihomista tapahtunut lääkkeen kanssa.

Huonontaa nukkumista, unenkanssa on itselläkin vähän ongelmia lääkkeen käytön aikana.
      Latistaa ainakin minulla tunteita ja esimerkiksi kiinnostus seksiin vähenee huomattavasti,

Yksi ikävimmistä sivuvaikutuksista on että jollain tavalla ikäänkuin järki ei juokse yhtä terävästi, voimakkaimmin se tuntuu noin 1-3 tuntia lääkkeen oton jälkeen.

Lisää jonkinverran agressiivisuutta, mutta ei itellä mitään sellaista määrää etten hallitsisi..

Lääkkeen aloituksessa ahdistuslisääntyy ja uniongelmat ovat pahimmillaan mutta normalisoituu pian..

Se taitaa olla niin että näissä lääkkeissä on aina ovat sivuvaikutuksensa, se vaan on siedettävä.
      Aikoinaan käytin optiparia ssri-lääke, se lihotti minua pahastikkin, tosin annos oli melko suuri, hikoilin kauheasti . aloin myös kärsimään "levottomat jalat" ongelmasta, piti käydä aina välissä venyttelemässä että saisi jalat rauhoitettua ja saisi nukuttua.

• nameless2

Olen syönyt ko. lääkettä jo vuosia, sitä määrättiin alunperin sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja lievään paniikkihäiriöön. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Mulle sillä on vaikutusta nukahtamiseen ja unenlaatuun, jos otan lääkkeen illalla, eli kannattaa lääkitä itsensä jo aamulla.

• Ice

Itse syönyt vajaa kkauden Aurorixia 2x300mg/vrk sosiaalistentilanteidenpelon aiheuttamaan masennukseen. Omalla kohdalla alkanut nopeasti toimimaan hienosti. Olen vapautuneempi ja huomaan varsinkin väsyneenä juttua riittävän vaikka kuinka. Mistään maniasta ei kuitenkaan ole kyse. Nyt ainakin alun jälkeen tuntuu, että pystyn tällä lääkkeellä olemaan tyytyväisempi elämään. Alkoholin käyttö on vähentynyt. Paino alkanut laskea. Kiinnostus pitää yhteyttä ihmisiin kasvanut. Aktiivisuus ja rohkeus lisääntynyt. Jännittäminen vähentynyt. Sivuvaikutuksia itsellä huomannut oikeastaan vain lievää ärtyisyyttä väsyneenä. Janon tunnetta. Ja kai pientä närästystä. Toivottavasti teho säilyy ja uusia negatiivisia sivuvaikutuksia ei ilmene.

• Kysyaurorix

Onko kenelläkään kokemusta voiko Aurorixin kanssa yhdistää jonkin unilääkkeen? Selvitän asiaa toki vielä lääkäriltä, mutta olisin ollut kiinnostunut onko jollain ollut mahdollisesti omakohtaista kokemusta asiasta.

Minulla Aurorix on aiheuttanut hankalaa unettomuutta, mutta haluaisin jatkaa lääkkeen käyttöä, sillä muut sivuvaikutukset ovat toisiin mielialalääkkeisiin hyvin lieviä. Annostuksena 2x150mg aamuisin ja lounaalla.

Kiitos vastauksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe