Yli kaksviikkoa siitten leikattiin viisaudenhammas pois ja vieläkin itsesulavat tikki suussa. Se on jotenkin vielä mennyt sinne kuoppaan ja pelkään että tulee tulehdus tai jotain. Vieläkin on hieman tuntemuksia ja joudun yhden buranan päivässä ottamaan. Voiko sen tikin yrittää itse vetää tässä vaiheessa pois vai odotanko vielä? Eilen kokeilin varovasti että miten tiukassa on, mutta näytti siltä että sieltä tulee muutakin ku tikit ulos....kenties ruokaa vai mitä siellä voi olla :o
Koska nämä tikit oikein sulaa?
6
1235
Vastaukset
- viisurileikattu kand
Tikkien sulamiseen voi mennä kuukausikin. Käytännössä tikki sulaa ennenpitkää poikki ja tulee niellyksi. Vaivasi ei sovi alveolaariosteiittiin eli "kuivaan hammaskuoppaan", koska kipu on siinä huomattava ja se alkaa alle viikon päästä leikkauksesta. Suosittelisin harjaamaan hampaat hyvin aamuin illoin, ja harjaamaan kevyesti ompeleiden alueelta, kunnes tikit lähtevät.
- the_road
Myös itsesulavat tikit voi käydä poistattamassa suuhygienistin tai hammaslääkärin vastaanotolla jos häiritsevät. Yleensä viikon päästä voi jo ihan hyvin poistaa.
Tuntemuksia voi olla tosi pitkään poiston jälkeen. Jos ien ei vaikuta tulehtuneelta ja kipu ei ole häiritsevää tai jatkuvaa, niin voi odotella rauhassa. Jos jokin mietityttää, niin aina voi soittaa ja kysyä hoitaneen tahon mielipidettä. Tikkien poistokin voisi helpottaa hiukan tuntemuksiin, jos tikit vaikuttavat kiristävän.
Minulla itsesulavat tikit on aina lähteneet noin kolmessa viikossa, jos ei ole poistettu jo aiemmin. - Viisuri
Tietääkö kukaan kuuluuko tikkien sulkea hammaskuoppa vai onko normaalia että alaviisudenhampaan poiston jälkeen poskea levittäessä näkyy musta kuoppa? Ajattelin että onko itsesulavatikkaus katkennut vai onko se tarkoituskin?
- HLL Porista
Itsesulava ommel menettää ensin vetolujuutensa eli maallikon silmin "katkeaa".
Sen lisäksi ommel resorboituu eli sulaa pois vaikka olisi kudoksen sisällä. Siihen menee 2-3 kuukautta.
- Jozzucca
Yleensä tikkejä laitetaan ikenen tueksi, jotta se pysyy paremmin paikillaan, aika harvoin tikeillä saadaan koko kuoppa umpeen. Eikä kuoppaa ole edes tarpeen laittaa tukeillä umpeen, paraneehan poistokuopat ihan ilman tikkejäkin.
- Viisuri
No niin, sitähän minäkin. Täytyy vaan yrittää mahdollisimman puhtaana pitää. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m644041Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163845Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3993649Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o863471Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363209Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582698- 502685
- 1212562
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142219Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182219