http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201204159745
Dieselillä ajavalle tämä on ollut selvä koko ajan, mutta lehdet eivät osaa päättää...
Dieselauton käyttö kannattaa sittenkin
6
256
Vastaukset
- päivänselvä juttu
Aivan ja tuossakin jutussa on lähtökohtana ollut, että diesel olisi vain 15 senttiä halvempaa kuin bensiini. Ainakin pk-seudulla ero on vakiintunut jo vähintään 20 senttiksi, jopa lähes 40 sentin erojakin löytyy...
- kukas nyt nauraa?
Mihinkäs ne alkuvuoden vahingoniloiset pensapellet ovat kadonneet fiksuine viisasteluineen?
Ruhahhaa.. - hintanousee
Dieselin hinta tulee nousemaan yli bensiinin nopeammin kuin uskommekaan, myös pääkaupunkiseudulla.
- saas nähdä
hintanousee kirjoitti:
Dieselin hinta tulee nousemaan yli bensiinin nopeammin kuin uskommekaan, myös pääkaupunkiseudulla.
Ainahan ja varsinkin muutama kuukausi sitten noita ennusteita on kirjoiteltu. Varmaa on, että hinta nousee.
Nouseeko enemmän kuin bensiini, onkin toinen juttu. Voi nousta tai sitten ei.
Saas nähdä käykö toiveesi joskus toteen. Nyt ainakin on käynyt päinvastoin ja reilusti.
- S80 D5
Käytännössä tilanne on ollut aina sama. Tai ainakin sen aikaa kun olen itse dieselillä ajanut, eli vuodesta 1987. Noin 8-9000km vuodessa on aina riittänyt dieselveron kuittaamiseen, sen jälkeen diesel tulee halvemmaksi.
Minusta auton ostohintaa ei kannata sotkea koko vertailuun, ainakaan jos kyse on käytetyistä autoista. Suurin osa ihmisistä käyttävät auton hankintaan saman summan, olipa kyseessä bensa tai diesel.
Ja osa ihmisistä osaa vertailla vastaavia autoja keskenään kun miettivät hankkivatko bensa vai dieselin. Jotkut jopa vertaavat saman mallin eri moottorivaihtoehtoja.
Ne jotka saavat bensa auton kannattavammaksi joko valehtelevat itselleen bensankulutuksen tai vertaavat Land Cruiserin ja Micran kustannuksia. Moi, minun mielestä diesel auto kannattaa hyvin, kun se on oma, ja ajoa tulee useasti viikossa, tai kuukaudessa muutama isompi lenkki.
Itse pääsen ajamaan jatkuvasti sekä bensa- että diesel volvoa, ja kyllä ajossa diesel on selvästi halvempi kuin bensa.
Alle 400 e dieselveron kuittaamiseen riittää minulla alle 10 000km vuodessa, ja minun on pitänyt opiskeluiden perässä ajaa vuodessa n. 45 000km.
Eli niille kenellä on oma diesel auto niin se on vähälläkin ajolla korkeintaan saman hintaista kuin bensalla ajo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981020- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648