http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201204159745
Dieselillä ajavalle tämä on ollut selvä koko ajan, mutta lehdet eivät osaa päättää...
Dieselauton käyttö kannattaa sittenkin
6
255
Vastaukset
- päivänselvä juttu
Aivan ja tuossakin jutussa on lähtökohtana ollut, että diesel olisi vain 15 senttiä halvempaa kuin bensiini. Ainakin pk-seudulla ero on vakiintunut jo vähintään 20 senttiksi, jopa lähes 40 sentin erojakin löytyy...
- kukas nyt nauraa?
Mihinkäs ne alkuvuoden vahingoniloiset pensapellet ovat kadonneet fiksuine viisasteluineen?
Ruhahhaa.. - hintanousee
Dieselin hinta tulee nousemaan yli bensiinin nopeammin kuin uskommekaan, myös pääkaupunkiseudulla.
- saas nähdä
hintanousee kirjoitti:
Dieselin hinta tulee nousemaan yli bensiinin nopeammin kuin uskommekaan, myös pääkaupunkiseudulla.
Ainahan ja varsinkin muutama kuukausi sitten noita ennusteita on kirjoiteltu. Varmaa on, että hinta nousee.
Nouseeko enemmän kuin bensiini, onkin toinen juttu. Voi nousta tai sitten ei.
Saas nähdä käykö toiveesi joskus toteen. Nyt ainakin on käynyt päinvastoin ja reilusti.
- S80 D5
Käytännössä tilanne on ollut aina sama. Tai ainakin sen aikaa kun olen itse dieselillä ajanut, eli vuodesta 1987. Noin 8-9000km vuodessa on aina riittänyt dieselveron kuittaamiseen, sen jälkeen diesel tulee halvemmaksi.
Minusta auton ostohintaa ei kannata sotkea koko vertailuun, ainakaan jos kyse on käytetyistä autoista. Suurin osa ihmisistä käyttävät auton hankintaan saman summan, olipa kyseessä bensa tai diesel.
Ja osa ihmisistä osaa vertailla vastaavia autoja keskenään kun miettivät hankkivatko bensa vai dieselin. Jotkut jopa vertaavat saman mallin eri moottorivaihtoehtoja.
Ne jotka saavat bensa auton kannattavammaksi joko valehtelevat itselleen bensankulutuksen tai vertaavat Land Cruiserin ja Micran kustannuksia. Moi, minun mielestä diesel auto kannattaa hyvin, kun se on oma, ja ajoa tulee useasti viikossa, tai kuukaudessa muutama isompi lenkki.
Itse pääsen ajamaan jatkuvasti sekä bensa- että diesel volvoa, ja kyllä ajossa diesel on selvästi halvempi kuin bensa.
Alle 400 e dieselveron kuittaamiseen riittää minulla alle 10 000km vuodessa, ja minun on pitänyt opiskeluiden perässä ajaa vuodessa n. 45 000km.
Eli niille kenellä on oma diesel auto niin se on vähälläkin ajolla korkeintaan saman hintaista kuin bensalla ajo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse654444Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky983697Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083331Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.211896Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871129- 88861
- 49821
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.105817Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23774