Itsemurha on Jumalan tahto?

Gyzyn Waan

Jumala on luonut kaiken taivaassa ja maan päällä, myöskin itsemurha-ajatukset.
Hän on pannut ne meidän elinkelvottomien yksilöiden päähän, jotta tajuaisimme vapauttaa maailman itsestämme. Itsemurha saattaa myös olla Jumalan määräämä rangaistus jostain omista aiemmista synneistä tai vanhempien ja esivanhempien synneistä. Juudaksenkin Jumala pisti tappamaan itsensä. Myös eläimet tekevät joskus itsemurhan silloin kun tilanne on toivoton eikä elinmahdollisuuksia ole.
Itsemurha on siis Jumalan säätämä mekanismi ja hänen tahtonsa. Eikö ole väärin sotia sitä vastaan yrittämällä ehkäistä itsemurhia?

7

395

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JonesHenry

En usko tähän.

Elämä on seikkalu. Asennoidut asiaan ihan väärllä tavalla.

Elämä ja kuolema on ihmisen henköyksessä, mutta elämä on seikkailu ja MAHDOLLISUUS!

Se mitä me kutsumme "elämäksi" on tosiasiassa Jumala tutkimassa itse itseään!

http://www.youtube.com/watch?v=8kW0OaWraJM

• Wazdaan zinulle

Samanlaisella argumentilla minä yritin aikanaan koulussa puolustautua pieraistuani uskonnon tunnilla: kysyin pastorilta, että eikö tässä ole kyse ihan Jumalan luomasta asiasta, joten miksi siitä nyt moittimaan. Opettaja ei ollut samaa mieltä vaan laittoi minut käytävään lopputunniksi.

• fsfgsdfgdfg

Itsemurha on tappamista, tappaminen on syntiä ja synti on Jumalan tahdon vastainen asia. Saatana se meitä houkuttaa aj yllyttää itsemurhaan. Saatana on kateellinen ihmiselle koska ihmiselle on annettu mahollisuus pelastua mutta Saatana tietää joutuvansa aikain lopulla Helvettiin. Se haluaa viiä sinne mahollisimman paljon väkee mukanaan.
      Siksi Saatana haluaakin toivottoman tuntuisessa tilanteessa olevalle ihmiselle sanoa että tapa nyäkkiä ittes niin pääset kaikesta pahasta. Mutta ihminen ei välttämättä muista että on olemassa myös ikuisuus ja että ellei ole täällä ajassa tullut uskoon niin voi joutua helvettiin sinne Saatanan seuraksi. Tosin kyllähän sitä voi ihan kuolon kynnykselläkin pelastua Taivaaseen, niinkuin kävi pitkäperjantaina sille toiselle ryövärille. Toinen sitten joutui helvettiin ja pilkkasi Jeesusta loppuun asti.
      Nuo ryöväri on vähän kuin ihmiskunta pienoiskoossa.

• JonesHenry

"Itsemurha on tappamista, tappaminen on syntiä ja synti on Jumalan tahdon vastainen asia."

Itsemurhaa ei silti missään vaiheessa kielletä Raamatussa erikseen. Se ei varsinaisesti ole synti, koska tämä edellyttäisi jonkinlaista tuomioita tai edes mainintaa siitä. Apostoli Paavalin joku epämääräinen jourina ei mielestäni riitä määrittämään itsemurhaa kuolemansynniksi tai julistamaan siitä ikuista kadotusta. Jeesus määrittää tappamisen nimen omaan henkiseksi tappamiseksi eli siis KIUSAAMISEKSI Matteuksen Evankeliumin 5 luvussa. Hän viittaa itsemurhaajiin tarinassaan tuhlaajapojan kotiinpaluusta.

Niinkuin aiemmin totesin, elämä on seikkailu. Meillä ei ole tuomiovaltaa päätää kuka joutuu helvettiin ja kuka ei. Jeesus määrittää tarkalleen ottaen, että meidän omat tekomme ratkaisevat lopussa(tarina lampaista ja vuohipukeista)Raamatun mukaan tarkalleen ottaen ratkaisee se, miten me kohtelimme lähimmäisiämme maan päällä. Jeesus määrittää Raamatussa tarkalleen ottaen ettei suun tunnustus riitä pelastukseen("ei jokainen joka sanoo minulle herra herra pääse taivasten valtakuntaa")

Tämä kiistää väitteen, että viime hetken suun tunnustus riittäisi muuttamaan peli ihan viime metreillä. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta, mutta teknisesti ottaen tämä puhuu sitä vastaan.

On helppo tuomita ihmisiä nimettömästi ja anonyymisti helvettiin tällä palstalla. Suomalaiset ovat itsetuhoista kansaa. Moni puhuu itsarista, osa harkitsee sitä, mutta se on varsinkin keski-ikäisten (40-60 vuotiaiden) keskuudessa yleinen puheenaihe.

Raamatun mukaan ihan lopussa Jeesus päättää. Tärkeää ei ole kuinka me kuolimme, vaan tarkalleen ottaen miten me elimme täällä maan päällä. Viimehetket taikasanat("Jeesus auta minua! Sovita syntini isän edessä") eivät välttämättä auta. Se ei ole niin yksinkertaista. Raamatun mukaan peruslähtökohtaisesti itsemurha ei ole synti. Meidän ELÄMÄMME arvioidaan, ei niinkään kuolemamme.

• 564565
        JonesHenry kirjoitti:

"Itsemurha on tappamista, tappaminen on syntiä ja synti on Jumalan tahdon vastainen asia."

Itsemurhaa ei silti missään vaiheessa kielletä Raamatussa erikseen. Se ei varsinaisesti ole synti, koska tämä edellyttäisi jonkinlaista tuomioita tai edes mainintaa siitä. Apostoli Paavalin joku epämääräinen jourina ei mielestäni riitä määrittämään itsemurhaa kuolemansynniksi tai julistamaan siitä ikuista kadotusta. Jeesus määrittää tappamisen nimen omaan henkiseksi tappamiseksi eli siis KIUSAAMISEKSI Matteuksen Evankeliumin 5 luvussa. Hän viittaa itsemurhaajiin tarinassaan tuhlaajapojan kotiinpaluusta.

Niinkuin aiemmin totesin, elämä on seikkailu. Meillä ei ole tuomiovaltaa päätää kuka joutuu helvettiin ja kuka ei. Jeesus määrittää tarkalleen ottaen, että meidän omat tekomme ratkaisevat lopussa(tarina lampaista ja vuohipukeista)Raamatun mukaan tarkalleen ottaen ratkaisee se, miten me kohtelimme lähimmäisiämme maan päällä. Jeesus määrittää Raamatussa tarkalleen ottaen ettei suun tunnustus riitä pelastukseen("ei jokainen joka sanoo minulle herra herra pääse taivasten valtakuntaa")

Tämä kiistää väitteen, että viime hetken suun tunnustus riittäisi muuttamaan peli ihan viime metreillä. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta, mutta teknisesti ottaen tämä puhuu sitä vastaan.

On helppo tuomita ihmisiä nimettömästi ja anonyymisti helvettiin tällä palstalla. Suomalaiset ovat itsetuhoista kansaa. Moni puhuu itsarista, osa harkitsee sitä, mutta se on varsinkin keski-ikäisten (40-60 vuotiaiden) keskuudessa yleinen puheenaihe.

Raamatun mukaan ihan lopussa Jeesus päättää. Tärkeää ei ole kuinka me kuolimme, vaan tarkalleen ottaen miten me elimme täällä maan päällä. Viimehetket taikasanat("Jeesus auta minua! Sovita syntini isän edessä") eivät välttämättä auta. Se ei ole niin yksinkertaista. Raamatun mukaan peruslähtökohtaisesti itsemurha ei ole synti. Meidän ELÄMÄMME arvioidaan, ei niinkään kuolemamme.

kuulkaas. joskus ihmisillä vaan menee huonommin, ja he tappavat itsensä.
        se ei ole mitään raamatunraiskausta, vaan ainoastaan elämää, ja surullista.
        ei itsemurha linkity mihinkään juudaksiin, vaan mielenterveyteen.

MIKSI KUKKAHATTUTÄDEILLE ON LUOVUTETTU TOIMIVA INTERNET-YHTEYS???

• olet väärässä

Kyllä Juudaksen ym. itsemurha kumpuaa sielunvihollisen puolelta. Älä pilkkaa ja halvenna armoa.

• JonesHenry

Juudaksen itsemurha on monimutkainen juttu.

Jeesus sanoi Juudakselle, että hänelle olisi parempi ettei hän olisi ikinä syntynytkään. Toisaalta Jeesus myös sanoi että Juudaksen oli PAKKO kavaltaa hänet, koska se kuului käsikirjoitukseen.

Eli joutuiko Juudas helvettiin siksi että hän kavalsi Jeesuksen vaiko siksi, että hän teki itsemurhan? Vai joutuiko hän helvettiin ollenkaan, Raamatussahan sitä ei tarkalleen ottaen sanota?

Me emme tiedä. Jeesus kuitenkin tuli kavaltaa, koska se oli osa Jumalan suurta suunnitelmaa. Näin ollen emme voi sanoa että juudaksen kuolema oli lähtöisin saatanasta. Emme myöskään voi sanoa että Juudas itsessään oli saatanasta tai edes saatanan oma.

Jumala sanoo Raamatun alussa "luokaamme ihminen omaksi kuvaksemme" Hän puhuu siis enkeleilleen, omille lapsilleen. Ihminen on kirjaimellisesti Jumalan kuva, ilmentäen Jumalaa(jonka hepreankielinen nimi on "minä olen")

Eikö Jumala luonut siis Juudastakin kavaltajaksi aivan kuten hän loi ylpeän Luciferin, joka kääntyi häntä itseään vastaan(mahdollisesti osa Jumalan suurta suunnitelmaa, kuka tietää?)

Lähtökohtaisesti meidän on todettava, ettei Raamatussa sanota mitään itsemurhasta, tai itsemurhaajen kohtalosta, lukuunottamatta vertausta tuhlaajapoikaan, ja myös Jeesuksen viittauksia henkiseen murhaan. Raamattu lähtee siitä että ihminen on henkinen olento fyysisessä "valepuvussa" Ihmisen kasvot ilmentävät hänen luonnettaan ja hänen persoonaansa. Se mitä on kasvojen takana(sielu)on lähtöisin Jumalasta, jonka kuvia me siis olemme.

Itsemurha ei ikinä ole vapaaehtoinen teko. Se tehdään jonkun pakon, fyysisen sairauden, onnettomuuden, taloudellisen ahdingon sanelemana. Jeesus sanoo, että jos kutsuit veljeäsi hulluksi, sinä olet Jumalan silmissä jo tappanut hänet. Raamatussa ei tämän takia oteta kantaa itsemurhaan koska KIUSAAJA itse tappoi toisen ihmisen HENKISESTI! Henkinen murha on aina se pahin! Tämä on Raamatun kanta tähän aiheeseen.

P.S:Mitä tulee armon halventamiseen, en tiedä mitä tuolla tarkoitat? Minä totesin jo, että Jumala sallii itsemurhan, eikä Raamattu sitä erikseen mitenkään kiellä. Se nimenomaan on osa sitä ARMOA, ettei potkita jotain joka jo muutenkin makaa maassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4484
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3220
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2892
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2412
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2116
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1791
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe