LENIN PATSAS!

Vaka Vanha

OLEN SITÄ MIELTÄ, ETTÄ LENIN ANSAITSEE PATSAAN!

HÄN ANTOI SUOMELLE ITSENÄISYYDEN, VAIKKA MITÄÄN VARSINAISTA SYYTÄ SIIHEN EI OLLUT!

MITEN ME KIITIMME NEUVOSTOLIITTOA TÄSTÄ HYVÄN TAHDON ELEESTÄ!?

KIELTÄYDYIMME LUOVUTTAMASTA MITÄTÖNTÄ ALUETTA LENINGRADIN ALUEELTA!

TALVISOTA OLISI VÄLTETTY VÄHÄISELLÄ MYÖNNYTYKSELLÄ!

NIIN!

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brinslaw vyats rukrk

      Mukavaa että olet taas päässyt mielisairaalan koneelle. Onko osastollasi tunti yleensä netti-aika.

      • Vaka Vanha

        IME NATSIPOJU KEPPIÄ!


      • nh lethafc kanav 4
        Vaka Vanha kirjoitti:

        IME NATSIPOJU KEPPIÄ!

        Ja pistä sinä se viinapullo piiloon ettei hoitajasi näe.


    • LaD

      Balttia 1939 on vastaus miksi miinkään ei myönnytty

    • punainen kappeli

      Me finskit olemme uhittelevaa porukkaa.

      Realiteettejä emme tunne, emmekä osaa myöntää olleemme väärässä.

      Leningradissa asui melkein saman verran ihmisiä kuin Suomessa oli siihen aikaan väestöä.

      Antamalla hieman periksi olisi säästytty kahdesta tuhoisasta sodasta.

      Kiitos Mannerheim, Ryti ja muut sen aikaiset suomalaiset sotahullut ja Suur-Suomi vouhottajat.

      • LaD

        Antamalla periksi olisi maamme miehitetty ja itsenäisyys menetetty.

        Talvisodan päätökset olivat ainoita oikeita päätöksiä


    • Pahalle pikkusormi

      Eestiläiset antoivat hiukan periksi. Kuin kävi?
      Onko miehitysporukka vieläkään poistunut?

      • Hitlerille pikkusorm

        Suomi antoi lopulta enemmän periksi kuin mitä Stalin vaati. Meni itäKarjala ja Suomenlahdet saaret. Lisäksi jatkosodan jälkeen meni vielä koko käsi.

        Baltia ei voinut maantieteelle mitään vaan se ilmeisimminkin tulisi jatkossa olemaan osa kahden suurvallan taistelutannerta.
        Ruotsi säilyi koskemattomana ja Suomen osalta N-liitto vaati Suomenlahden lähes täydellistä hallintaa.
        Tosin Suomi jo ennen Barbarossan alkua miinoitti Suomenlahtea joten suomalaisten merimiinojen ja sukellusveneiden tuhoaminen olisi pitänyt kuulua Moskovan rauhan ehtoihin.


    • Aluevaihdot

      olivat kysymyksessä.
      "Suursaaren, Seiskarin, Lavansaaren, Tytärsaaren ja Koiviston sekä osan Karjalan kannasta, yhteensä n. 2761km2 luovuttaminen NL:lle aluevaihtoa vastaan. Vaihtoalueena NL luovuttaa Suomen tasvallalle NL:n aluetta Repolan ja Porajärven piiristä 5529km2."

      http://www.repola-seura.org/kyla/historia1.html

      • LaD

        ...Sitten?
        Alueet joita NL vaati olivat suomen puolustusstrategialle elintärkeitä.


      • ...Jälkeen?
        LaD kirjoitti:

        ...Sitten?
        Alueet joita NL vaati olivat suomen puolustusstrategialle elintärkeitä.

        Eivät muuten olleet koska Neuvostoliitto otti tuon alueen korkojen kera.
        Jatkosodan jälkeen Hanko muuttui Porkkalaan joten aina vaan paheni.
        Silti Suomea ei miehitetty.


      • LaD
        ...Jälkeen? kirjoitti:

        Eivät muuten olleet koska Neuvostoliitto otti tuon alueen korkojen kera.
        Jatkosodan jälkeen Hanko muuttui Porkkalaan joten aina vaan paheni.
        Silti Suomea ei miehitetty.

        Ei niin koska suomi oli onnistunut ottamaan torjuntavoiton


      • luovuttaa ilmaiseksi
        LaD kirjoitti:

        Ei niin koska suomi oli onnistunut ottamaan torjuntavoiton

        Stalinin tarjoamat aluevaihdot vaihtuivat suuriin alueluovutuksiin.
        Jos eduskunta ei olisi hyväksynyt välirauhanehtoja syksyllä 1944 niin Suomi olisi miehitetty.
        Kesästä 1943 lähtien alkoi Saksan torjuntavoittojen sarja.


    • v30

      Suomen eduskunta ei itsenäisyyden alkuvuosina kyennyt nopeaan reagointiin.
      Siitä olivat rajaselkkaukset merkkinä.
      Seuraavan vuosikymmenen aikana tilanne ei oleellisesti muuttunut.Keinoja puuttui,muttei tahtoa.
      Sitten istui rinkiin mies nimeltä Shiclgruber,ja alkoi jo tapahtua.
      Suomea kehoitettiin myöntymäänVenäjän oikeuttuihin vaatimuksiin,sillä pian tapahtuva muutos suurvaltain suhteissa antaisi Suomelle ennen näkemättömät laajentumis-mahdollisuudet.
      Tuhoisan suursodan jälkeen Venäjä oli ja silvottu Suomi eli,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe