Käsien puutuminen...

si2nu6kka

Yöllä on alkanut kädet puutumaan niin että en saa nukuttua. Olen siinä sitten yrittänyt venytellä mutta eipä ole paljon auttanut. Olen jumpannut painoilla (hiven alta 10 kg sekä soutulaitteella soutaminen ja tangolla roikkuminen). Nyt toivoisin että joku opastaisi mikä muu jumppa auttaisi ja linkkiäkin saa laittaa mistä saattasi olla apua. Siis nimenomaan jumppa/venyttelyohjeita - ei pillereitä. Kiitän etukäteen :)

9

168

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä lie vikana

Viime viikolla minulla puutui oikea käsi niin, etten pystynyt sillä edes avaamaan ovea. Avain ei pysynyt kädessä. Tämä tapahtui tunnin kävelylenkin jälkeen. Silloin oli myös suurta hikoilua.

Tänään taas Tallinnassa toisenä ryyppypäivänä alkoi kaupassa hikoiluttaa. Kassalla en pystynyt ottamaan vaihtorahoja oikealla kädellä. Käsi oli täysin puutunut.

Kun kävelen sauvojen kanssa, puutumista ei tapahdu. Mutta ilman sauvoja sormet menevät tunnottomiksi. Mikähän tähän olisi syynä?

Olen 60-vuotias ja tänä vuonna todettu myös kakkosluokan diapetes. Ylipainoa on ja myös verenpainelääkitys.

• Mikimi

kannattaa käydä lääkärissä kertomassa noista oireista, niskajumi saa aikaan puutumisen myös mutta ei kyllä yleensä kävellessä ja ei pitkäksi aikaa, siinä auttaa kun kättä heiluttelee ja veri pääsee taas kiertämään ja tuo ei siltä kyllä kuulosta. Reipppaasti lääkäriin niin saat apua vaivaan :)

• 1+7

Masennuksella ja niskalihasten jumilla on yhteys.

• Jäppäniska

Hei si2nu6kka, Fysikaalisessa sanottiin että liika soutu on pahasta, soutukertojen välillä pitää olla 48 tunnin lepo. Myos painosi tuntuvat isohkoilta.
      Sain ohjeen: Mene selkä seinää vasten seisomaan. Nosta olasta asti käden olkapäiden tasalle ja kyynärpäistä ylös seinää vasten. Siirrä olkapäät mahdollisimman lähelle seinää niin että ryhti on hyvä, ei kuitenkaan hartiat korvissa. Liikuttele/pumppaa käsiä seinää vasten ylös ja alas 10 kerran sarjoja muutamia kertoja päivässä. Muuten päivän mittaan yritä pitää asento niin etteivät hartiat painu eteenpäin. Venytys on hyväksi ja riippuminen niin että jalat koskettavat maata. Saan lisää ohjeita kun viimeinen fysikaalinen on ensi viikolla. Löytyi selkärangasta 4.:nnen ja 5.:nnen nikaman välistä syvimmistä lihaksista (on kuulemma kolme kerrosta) jumittunut kohta, jossa hermo oli puristuksissa. Sitä on nyt hierottu ja saatu pehmenemään. Se kyllä tuntuu kun kohdan löytää. Onko sinulla ketään, joka voisi käpäillä, hoito on kallis, jollei työnajataja sitten maksa.

• alkuperäinen kirj.

Kiitos :) Täytyy siis vaihtaa painot pienempiin...vain 2kg. Tuo pumppaus juttu vaikutti hyvältä ja sitä alan tekemään :) Ryhtini on hyvä joten se puoli on kunnossa ja riippumisessa autoit sen verran että minulla on aina polvet koukussa joten täytyy korjata asia. Minulla löydettiin 4:nnen ja 5:nnen nikaman välistä kysta muutama vuosi sitten. Hieronnassa käyty mutta siellä se yhä on ja joskus ilmoittelee itsestään. Töistä saan hierontaan alennuslipukkeita mutta eipä juurikaan auta. Näillä mennään :O

• oma tapani

Auttaa myös:

mene mahallesi lattialle.
      nosta ylävartalon ylös ja pidä kädet sivuilla työntäen niitä niin paljon kun mahdollista kohti pakaroita/takareisiä.

Myös tästä on apua, kun olet ilmassa niin että lavat aukeaa ja niiden lihaksisto venyy vapaasti.

http://hem.passagen.se/ahgren/flyes.GIF

Pirtti kaluston penkki olisi hyvä alusta tuohon.. painot n. 2,5 kg kevyitä toistoja..15-20 sarjoissa.

• oma tapani

• alkuperäinen kirj.

Kiitos :) Pirttikaluston penkki kyllä löytyy joten kokeilen ;D ....sekä painot.

• alkuperäinen kirj.
        oma tapani kirjoitti:

Voi hitsi noita mainiksia pitäisi saada joku lai niille...

http://www.askokorpela.fi/yksityi/Terveys/Selka/Selka-12-2.jpg
        Tämä siis toista päin = mahallaan maaten ja ylävartalon nostoa työntäen käsillä kohti takareisiä sarjoja auttaa jo ensi kerralla..

oma tapani...tätäkin olen joskus tehnyt mutta on jäänyt unholaan. Täytyy taas aloitta...kiva kun muistutit :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe