Eksytykset ja väärät profetiat

profetian henkäys

Uudessa Testamentissa puhutaan eksytyksestä lähes 200 jakeessa.
Henkien koettelemisesta en ole havainnut tuskin minkäänlaista opetusta, vaikka Raamatussa siitä on selvät ohjeet.
Vääriksi osoittautuneet profetiatkaan eivät ole kummemmin laittaneet uskovia tutkiskelemaan ja koettelemaan hengen toimintaa.

Adventismissa on yli 2100 profetaallista unta ja näkyä (mm. tuleva sunnuntai pedonmerkki) mutta ovatko ne oikeaita profetioita?

29

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...minä

kehoittaisin sinua lukemaan Raamattua rukoillen ymmärrystä ja Pyhän Hengen valoa, niin ehkäpä Jumalan Sana avautuu?

• 10:iä milj painoksia

Kovinkaan mieluusti adventistit eivät kerro sitä, että EGW teki useita vääriä ennustuksia; historian kulku eteni toisin kuin hänen profetioissaan. Esimerkkejä vääristä ennustuksista:

Turkin kansakunta loppuu 11. 8.1840 – Suuri Taistelu s.318-319, Alfa ja Omega, osa 7, s.290-292
        (Ilmestyskirjan) seitsemän viimeistä vitsausta vuodatettaisiin vuonna 1850 -Early Writings, s. 58,64
        ihmiset, jotka osallistuivat 27.5.1856 leirikokoukseen olisivat yhä elossa Jeesuksen tullessa maan päälle – 1T, s. 131-132
        ennustus USA:n sisällissodasta 1860-luvulta: Englanti valloittaa Yhdysvallat sisällissodan aikana – 1T, s. 258-259
        ennustus, että vanhaa Jerusalemia ei koskaan rakennettaisi – Early Writings, s. 75
        enkelit tulisivat tuhoamaan San Franciscon – 9T, s. 93
        EGW ennusti kuuluvansa niihin Ilmestyskirjan 144 000:een valittuun ja olevansa elossa, kun Kristus tulee takaisin – Early Writings, s.19, 40; Great Controversy, s. 649

EGW:n kirjoitukset eivät adventismissa ole mitä tahansa “teologista pohdintaa” tai yksittäisen ihmisen tulkintaa, johon voisi suhtautua miten hyväksi näkee, vaan:

“Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta.” ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

Yllä oleva EGW:n lausunto on jopa enemmän, kuin Rooman paavin erehtymättömyys katolisen kirkon dogman mukaan! Ellen G White kuvasi saamiaan (jumalallisia) valtuuksia kuin jonain adventismin korkeimpana “paavimaisena” opetusvirkana kehittää adventismin oppeja ja määrittää totuus sanomalla näin:

“Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä … korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta.” – 3SM, s. 31-32).

• empä usko moista

Se on niin naurettavaa että advetisteilla olisi *profetian henki*.

• 10:iä milj painoksia kirjoitti:

Kovinkaan mieluusti adventistit eivät kerro sitä, että EGW teki useita vääriä ennustuksia; historian kulku eteni toisin kuin hänen profetioissaan. Esimerkkejä vääristä ennustuksista:

Turkin kansakunta loppuu 11. 8.1840 – Suuri Taistelu s.318-319, Alfa ja Omega, osa 7, s.290-292
        (Ilmestyskirjan) seitsemän viimeistä vitsausta vuodatettaisiin vuonna 1850 -Early Writings, s. 58,64
        ihmiset, jotka osallistuivat 27.5.1856 leirikokoukseen olisivat yhä elossa Jeesuksen tullessa maan päälle – 1T, s. 131-132
        ennustus USA:n sisällissodasta 1860-luvulta: Englanti valloittaa Yhdysvallat sisällissodan aikana – 1T, s. 258-259
        ennustus, että vanhaa Jerusalemia ei koskaan rakennettaisi – Early Writings, s. 75
        enkelit tulisivat tuhoamaan San Franciscon – 9T, s. 93
        EGW ennusti kuuluvansa niihin Ilmestyskirjan 144 000:een valittuun ja olevansa elossa, kun Kristus tulee takaisin – Early Writings, s.19, 40; Great Controversy, s. 649

EGW:n kirjoitukset eivät adventismissa ole mitä tahansa “teologista pohdintaa” tai yksittäisen ihmisen tulkintaa, johon voisi suhtautua miten hyväksi näkee, vaan:

“Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta.” ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

Yllä oleva EGW:n lausunto on jopa enemmän, kuin Rooman paavin erehtymättömyys katolisen kirkon dogman mukaan! Ellen G White kuvasi saamiaan (jumalallisia) valtuuksia kuin jonain adventismin korkeimpana “paavimaisena” opetusvirkana kehittää adventismin oppeja ja määrittää totuus sanomalla näin:

“Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä … korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta.” – 3SM, s. 31-32).

Esittämäsi väitteet ovat virheellisiä ja niihin on vastattu aika monta kertaa. Ketä kiinnostaa tietää mitä Ellen White oikeasti kirjoitti, voi lukea vastaukset noihin väitteisiin Ellen G. White Estaten internetsivuilta.

• uskova veli
        TimoFlink kirjoitti:

Esittämäsi väitteet ovat virheellisiä ja niihin on vastattu aika monta kertaa. Ketä kiinnostaa tietää mitä Ellen White oikeasti kirjoitti, voi lukea vastaukset noihin väitteisiin Ellen G. White Estaten internetsivuilta.

Timo Flink !

Tutki niitä paranormaaleja asioita , mitä Ellenin ympärillä tapahtui alkuaikoina, hänen julistamansa harha ; suljetun oven yhteydessä.

Ne eivät ole Jumalasta!

Kai Arasola otti sellaisen puolustuskannan , ettei White mitään raamattua kannatellut.

Miten kehtaat puolustaa tuollaista ?

• uskova veli kirjoitti:

Timo Flink !

Tutki niitä paranormaaleja asioita , mitä Ellenin ympärillä tapahtui alkuaikoina, hänen julistamansa harha ; suljetun oven yhteydessä.

Ne eivät ole Jumalasta!

Kai Arasola otti sellaisen puolustuskannan , ettei White mitään raamattua kannatellut.

Miten kehtaat puolustaa tuollaista ?

Olen tutkinut antiellenistien väitteet ja havainnut ne valheeksi.

• hyi!
        TimoFlink kirjoitti:

Minä olen tutkinut Ellen Whitenistien väitteet ja havainnut ne valheellisiksi.

• hyi!
        TimoFlink kirjoitti:

Jos haluaa tietää sen mitä Ellen White oikeasti kirjoitti, voi lukea vastaukset non-sda-sivuston hyvistä ja kattavista kirjoituksista.

http://www.nonsda.org/

Totuus Ellen Whitesta löytyy seuraavasta paikasta.

http://www.nonegw.org/

Ellen G. White - Prophet or Pretender? Ja selkeä vastaus annetaan.

• pyh!
        hyi! kirjoitti:

Jos haluaa tietää sen mitä Ellen White oikeasti kirjoitti, voi lukea vastaukset non-sda-sivuston hyvistä ja kattavista kirjoituksista.

Pyh! Ne valehtelee. Joka haluaa lukea, mitä EGW kirjoitti, lukekoon sen EGW estaten sivuilta, koska siellä ne tekstit on kaikkien nähtävillä, kuten Timo totesi.

• pyh!
        hyi! kirjoitti:

Dirk Anderson, ex-adventisti, on yksi kaikkein pahimmista valehtelijoista, mitä netistä löytyy. Häneltä on ihan turha etsiä vastauksia siihen, mitä adventistit opettavat, koska sitä hän ei kerro. Hän kertoo vain oman irtikuvaversionsa kaikesta ja sitten pilkkaa sitä minkä ehtii.

• pyh!
        hyi! kirjoitti:

Tää Anderson on paholaisen puolella.

• Flink rakastaa EGW:ä
        TimoFlink kirjoitti:

Varmasti Ellen Whiten alkuperäiset kirjoitukset ovat lähempänä "adventtitotuutta" kuin Ellen Whiten säätiön maniopuloimat kirjoitukset sata vuotta myöhemmin.

• uskova veli
        TimoFlink kirjoitti:

Olet huteralla pohjalla Timo!

Olet kuten raamatussa kerrottu hiekalle rakentaja. Suhde Elleniin on väärä ja vahingollinen: " Kirottu se mies joka tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu elävästä Jumalasta!

Luehan Isoäitini - kirja , missä Ellen on paranormaalissa kommunoinnissa vapaamuurariloosin johtohenkilön kanssa ja tämän tavattuaan tekee käsillään liikkeitä jotk vain vapaamuurarit tietävät.....

Tuohan on spiritismiä!!

Sen lisäksi ppitää raamattua suoristetussa kädessään...

Etkö hyvä ihminen ymmärrä ettei Jumala toimi noin!

Sen lisäksi White ei julistanut evankeliumia , vaan tuota kauheaa raistin häväistysoppia: suljettua

Mene Jmalan eteen, ptyydä, että Jeesus Kristus saisi Kirkastaa itsensä, kuka hön todella on Ja mikä voima on hänessä ja Hänen sanoissaan

Paastoa ja Ruukoile, Pyydä jumalaa näyttämään asian todellinen laita

Jos teet sen SYDÄMSETÄSI ja HALUAT SYDÄMESTÄSI JEESUKSEN ilmaisevan asian sinulle

Niin uskon että sinulle käy juuri samoin kuin niille sadoille entisille W whiteläisille", jotka monet vasta elämänsä ehtoopuolella tajuavat että heitä on hujattu.

Niin kävi minullekkin , Kun uskoon tultuani liikkeen sisällä Täytyin Pyhällä Hengellä Ja sain Henkien erottamisen armolahjan

Olet nuori mies ja sinulla on elämä edessä : Älä Tuhlaa elämääsi tuollaisten asioitten vatvomiseen täällä ja kodissasi, ajatuksissa , seurakunnassasi: Pelkkää ristiriitaa...!

JEESUS HALUAA SINUN JULISTAVAN EVANKELIUMIA, SELLAISTA MISSÄ IHMEET JA MERKIT SEURAAvat

Tuolla kirkkopoliittisella hömällä ei ole mitään arvoa: Pelkää sekasotkua ja kirousta!

• Hei

Profetian lahja on tarkoitettu seurakunnan hyväksi kuin kaikki muutkin lahjat.
      Se ei ole opettajan eikä puhujan lahja vaan tarkoittaa että saa Jumalta jotakin suoraan seurakunnan siis muiden hyväksi. Yliluonnollisia ilmestyksiä voi ihminen kokea oman uskonsa vuoksi itseään varten, sellainen ei ole sekään profetian lahja.

On ollut aikoja jolloin lahjaa on tarvittu. Vrt; Apt 21:9, (alkuseurakunnan aika oli hyvin hankala) ja aivan luonnollinen samankaltainen aika on ollut keskiajan jälkeen kun uskonopuhdistus ja kirjapainot toivat raamatun kansalle. Kaikki oli uutta mitä kirjasta löytyi ja syntyi hengellistä herätystä ja -liikkeitä joita vaikuttaa vieläkin uskonpuhdistuksen seurauksena 1850 saakka.

Henkien koettelussa kannattaa muistaa ensin millä mitataan ?
      Aina pitää olla mittarit jos aletaan arvostelemaan.

- Muuta mittaria joka olisi ehdottoman luotettava ei ole kuin Jumalan 10 käskyn laki. Pakko olla sen kanssa sovussa kaikki mitä esitetään. Jos ei ole sopua tietää mistä kotoisin pahojen henkien valtakunnasta sitten.

Jos jollakin väitetään ko. lahjan olevan, 1 Tess 5:20-23; kertoo miten pitää arvostella. Tarkoittaa että pidä se minkä itse näet hyväksi ja hylkää muu sillä hetkellä. Joskus mahdollisesti rakentuva tieto voi valmistaa ymmärtämään lisää ja hankalalta tuntuvia asioita. Kokonaan siis ihmisen sen hetken omaan arvioon koko asia.

Niinpä mrs EGW on tehnyt aikoinaan paljon sellaista työtä joka koskee nimenomaan sen ajan olosuhteita ja käytännön toimintaa.

On yhden käden sormilla laskettavissa sellaiset asiat millä olisi vaikutusta meidän päiviimme. EGW oli tuottelias hengellinen kirjailija joka oli kaikessa sen ajan tiedon varassa kuin kaikki muutkin ihmiset ja profeetatkin Mooseksesta lähtien. Jos Jumala jotakin antaa suoraan, jokainen käyttää oman aikansa ilmaisutapaa omalla persoonallisella tavallaan eivätkä edes itse aina ymmärrä saamaansa sanomaa, vaan on ymmärretty kun aika on. Enkeli antoi Danielille profetian ja sanoi että selekenee lopun aikana, että älä Daniel ole milläskää vaikka et mitään tajua. Kesti muistaakseni 2520 vuotta ennenkuin sekekeni ja valakeni.

Niinpä suhteesi raamatun ohjeeseen siis on itsesi asia ajan saatossa.
      Itse joskus kaiken tutkineena havaitsin että menivkahdeksan vuotta kokopäiväistä raamatun opiskelua kymmenien kirjojen ja tuhansien sivujen ja tusinan kurssien kanssa ennenkuin valakeni ja kirkastui kaikki tyynni.

Näet itse ajan kanssa sitä mukaa jos kun tutkit mikä pätee ja mikä ei ja on kokonaan Sinun oma sydämen asiasi niiden tulkinta Jumalan kanssa yhdessä.
      Pyhä Henki niitä ihmiselle valaisee, eli Jumala itse, edellyttäen että ihminen on valmis olemaan sellainen maaperä jolle kannattaa valkaista. Skeptikolla ja virheiden etsijöille jos metodina on vain vastustus eikä vilpittömyys niin jää käteen korkeintaan kannet raamatusta.

yst. jari

• Lisäys;

- On melko lailla turhaa puuhaa yrittää pystymettästä yhtäkkiä jotakin kysyvälle valkaista ja kirkastaa monia teologioita joiden ymmärtämiseen tarvitaan ensiksi tarpeellinen määrä pohjatietoa kirkastuakseen ja valjetakseen.

Ovat melko lailla viitseliäitä siis tutkia ja ottaa aikaa ennenkuin kirkastuvat.

Ajan kanssa vaivannäköä yms. sopivalla mielenlaadulla pääsee perille vaikka pallokalojen sukupuolielämästä.

yst. jari

• saku7777

Ellen White oli todellinen Jumalan profeetta.Tosin hän ei koskaan sanonut itsensä olevan profeetta muttei toki kieltänytkään.Hän täytti kaikki oikean profeetan tuntomerkit,mitkä on Raamatussa annettu koetinkiveksi,millä voimme koetella onko profeetta oikea vai väärä.
      Ellen Whiten kääntymyksen jälkeinen koko elämä oli Jumalan palvelemista.Hän piti useita saarnoja ja puheita,rukoili ja todisti henk.koht.,kirjoitti valtavan määrän kirjoja,kirjeitä,lehtiartikkeleita ym.ym.tarkoituksenaan johtaa ihmisiä Jeesuksen luokse.Ellen voitti elämänsä aikana lukemattomia ihmisiä Jeesuksen opetuslapseksi.
      Ellen sai elämänsä aikana pari tuhatta näkyä ja ilmestystä:unessa,rukouk- sessa ja muuten valveilla ollessa....mikään näistä ei ollut rístiriidassa Raamatun kanssa.
      Hän korosti kaikessa Jeesusta,tunnusti hänet Jumalan Pojaksi ja Vapahtajaksi,
      korosti sitä että kristittyjen tulee noudattaa 10 käskyn lakia,kehotti ja ohjasi ihmisiä lukemaan ja tutkimaan Raamattua....
      Lapsena ilkeä tyttö heitti koulumatkalla Elleniä kivellä nenään.Se oli niin vakava,että Ellen oli vähällä kuolla.Mutta ei näyt tietenkään johtunut tästä onnettomuudesta.Kuinka joku voi kuvitellakaan,että pari tuhatta jumalallista ilmestystä vois olla tän seurausta.ei tietenkään.Asiantuntijatkin sanovat että ohimolohkoepilepsian aiheuttamat "näyt" ovat lyhytkestoisia.....Ellenin useat
      näyt olivat pitkiä. Ellenillä ei sitä paitsi ollut epilepsiaa.
      Ellen oli Jumalan profeetta ja hänen kirjojaan kannattaa lukea.

• näin on...

Siksi vihollinen vihaakin E.Whiten kirjoituksia, koska niissä oli oikea Henki ja ne ihmiset jotka eivät taivu Jumalan Hengen ohjattavaksi eivät ymmärrä hänen kirjoituksiaan,sillä ne ovat heille vaikeatajuisia.

• Uskova veli
        näin on... kirjoitti:

Siksi vihollinen vihaakin E.Whiten kirjoituksia, koska niissä oli oikea Henki ja ne ihmiset jotka eivät taivu Jumalan Hengen ohjattavaksi eivät ymmärrä hänen kirjoituksiaan,sillä ne ovat heille vaikeatajuisia.

Mielestäni et tiedä mistä puhut, sillä olen huomannut Adventistien joukosta ne jotka ovat kohdanneet Jeeskuksen ja ovat elävässä uskossa olevan juuri niitä kriittisimpä Whiten suhteen

Siis Uskovat ihmiset

• Elävässä uskossa...
        Uskova veli kirjoitti:

Mielestäni et tiedä mistä puhut, sillä olen huomannut Adventistien joukosta ne jotka ovat kohdanneet Jeeskuksen ja ovat elävässä uskossa olevan juuri niitä kriittisimpä Whiten suhteen

Siis Uskovat ihmiset

Kyllä tiedän mistä puhun, kun tulin uskoon ja kuljin Jumalan käskyjä halveksivan seurakunnan kokouksissa, niin siellä varoitettiin kovasti avaamasta edes E.Whiten kirjoja ja en avannutkaan niitä moneen vuoteen luin Raamattua, sitten kerran uteliaisuuttani aloin lukea yhtä E.Whiten kirjaa ja huomasin ihmeekseni, että tämähän vasta avaakin Raamatun sanomaa,tätä juuri sielun vihollinen yrittää miksi ei saisi avata hänen kirjoja ja syöttää ihmisille valhetta, että olet jopa elävässä uskossa kun et avaa E.Whiten kirjoja.
        Olen elävässä uskossa tiedän sen vaikka uskalsin avata E.Whiten kirjan.

• Uskonveli
        Elävässä uskossa... kirjoitti:

Kyllä tiedän mistä puhun, kun tulin uskoon ja kuljin Jumalan käskyjä halveksivan seurakunnan kokouksissa, niin siellä varoitettiin kovasti avaamasta edes E.Whiten kirjoja ja en avannutkaan niitä moneen vuoteen luin Raamattua, sitten kerran uteliaisuuttani aloin lukea yhtä E.Whiten kirjaa ja huomasin ihmeekseni, että tämähän vasta avaakin Raamatun sanomaa,tätä juuri sielun vihollinen yrittää miksi ei saisi avata hänen kirjoja ja syöttää ihmisille valhetta, että olet jopa elävässä uskossa kun et avaa E.Whiten kirjoja.
        Olen elävässä uskossa tiedän sen vaikka uskalsin avata E.Whiten kirjan.

Mihin tarvitset ihmisen käsivartta, Kun Jeesus puhuu suoraan raamatun lehdillä?

"Minä olen tie totuus ja elämä" Siis Jeesus ainoastaan!

Nyt nostat Whiteä toiseksi "totuudeksi"

• luettu on
        Uskonveli kirjoitti:

Uskonveli. . Kristillisissä kirjakaupoissa on satoja kristillisiä kirjoja eri kirjoittajien kirjoittamina.
        Mielenkiintoisin on Ellenin kirja "Suuri Taistelu".

• uskonveljelle.
        Uskonveli kirjoitti:

Mielenkiintoista, ei niinkään, koska kiistellään, kistellään ajasta toiseen samoista jo puhutuista asioista.

"uskoveli" käy kysymykseen niin, että miksi kuunnella ja viittasi sanallaan ihmisen käsivartta, ... koska .... ja viittaus sanaan.

Tottakai, Sanassa on totuus, näin lukijana vastaan. Mutta heitän uskonveljelle pallon takaisin haltuusi, miksi kuunnella teitäkin, samaa ihmisen käsivartta on kaikkien teidän kirjoitukset.

Mutta tarkastelen asiaa siltäkohdin, että juuri Herra antaakin ihmisen käsivarsille todistuksen paikan. Menkää ja saarnatkaa evankeliumia.

Kun, vaikka kiistakapula Elleni, hän uudestisyntyi elävään toivoon, on vanhurskautettu Kristuksessa, hän on silloin Pyhän Hengen lähetti.
        Hän puhuu sydämestään katsomaan Kristusta ja tottelemaan sanaa, uskomaan totuutta, lain ja evankeliumin suhteesta. ts. viittaus on raamattuun ja siihen totuuteen. Jumala itse lähettää, Apostoli = lähetetty! Pappeus täällä on todistajien paikka, eli juuri seurakunnan jäsenet on raamatullinen tehtävien ja viesti viestikapuloita, äänitorvia.

Siksi uskonveli potkii tutkainta vastaan, koska sanoillaan pyrkii sammuttamaan sanoman sisällön, jolla voi olla ajassammekin kertomaa. Ajassa, josta sanotaan, että laittomuus lisääntyy.

Kuinka paljon on meidän aikaan syydetty "uutta", joka johtaa yhä syvempään laittomuuden henkeen. Siksi nämä vanhat hengelliset kirjat, tavallaan palauttaa siihen ristin sanoman ääreen, niin Ellenin, kuin vastaavat muut 1900 luvun alkunurkilta löytyvät kirjat.

En usko, että Elleniä kukaan nostaa toiseksi totuudeksi, vaan se sanoma voi herättää katsomaan Kristukseen. Kun ihminen on Uudestisyntynyt, sen suun sanoma on Jumalallinen.
        Meidän aika tarvitsee myös sivusta ja tällä tarkoitan ajan suhteen aikaisempaa kerrontaa, syystä kun nyt oleva aika on paha.
        Kyllä lukija ymmärtää kirjoituksen sisällöstä, mikä on hyvää ja varteenotettavaa ja mikä ei. Sinäkin olet astia, saviastia, jolla tieto ei ole täydellistä.
        Ei sinuakaan voi ottaa varmaksi, kakiltakohdin, koska et elä täydellisyydessä.
        Näin sanakin opettaa, eli olemme vajaamittaisia astioita, kunnes muutumme.
        Milloin muutumme, on ylösnousemuspäivä.

Siihen asti, on kaikenlaista asioiden riipojia puoleen ja toiseen.
        Jos adventismissa ja myös otan matkaan tämän Ellenin, jos se olisi vain paukkupatruunapyssy, ei rienaaja ollenkaan välitä asiasta,
        mutta kun siinä on Sanan kovat piipussa, se on rienaajalle vaarallinen vastustaja, koska kyseessä on.

Kirjoitettu on! sanoma.

Eritoten tällaisten Bushmannien kirjoitukset kertoo, että mitä hän haukkuu, on totuuden lähde, ja hän ei kestä sitä, kestä siksi, että on tehtävä parannus, jos sen hyväksyy. Parannus Isän edesssä, ts. uskoa vaikkapa Aadamin ja Eevan raamatulliseen sanomaan, vedenpaisumukseen jne.

• Uskonveli
        luettu on kirjoitti:

Uskonveli. . Kristillisissä kirjakaupoissa on satoja kristillisiä kirjoja eri kirjoittajien kirjoittamina.
        Mielenkiintoisin on Ellenin kirja "Suuri Taistelu".

Olen lukenut tuon kirjan. Alkuosuus kertoo paavin pahuudesta, näin imaissen ihmisen "puolelleen" Loppuosuus on sitten suoraa eksytystä suljettuinen ovineen sapattimerkkioppeineen. Nykyinen taskupokkari on tosin laimennettu versio.

Alkuperäinen Ellenin käsistä lähtenyt on pahin.

Malliesimerkkikirja siitä, miten ppelolla saadaan ihminen puolelleen: Kirkkopoliittinen vallan väline. Tuskin olisi aikoinaan toiminut, ellei Ellua olisi nostettu profeetaksi

Kirjatoimen julkaisema kolpärtöörien kirja "Ajankohtainen työ" ei kerro mistään muusta , kuin tuon kirjan levittämisen tärkeydestä. Oli aikanaan minunkin "oppikirjani kolppikentillä. Täysin manipuloiva, Ellenin sanoja sieltä täältä ilman mitään tolkkua, yhdistetty kirjanen..

Täydellistä sumutusta!

Miehisty Uskossa ja katso Kristukseen: Jumala ilmaisi itsensä Hänen sanoissaan ja teoissaan.

Tee parannus tuollaisesta sieluasi, ja Mieltäsi tuhoavasta harhaopista.

Pyydä Jeesusu sydämeesi!

Hän tahtoo ainoastaan olla Herrasi!

• todellinen uskova...
        uskonveljelle. kirjoitti:

Mielenkiintoista, ei niinkään, koska kiistellään, kistellään ajasta toiseen samoista jo puhutuista asioista.

"uskoveli" käy kysymykseen niin, että miksi kuunnella ja viittasi sanallaan ihmisen käsivartta, ... koska .... ja viittaus sanaan.

Tottakai, Sanassa on totuus, näin lukijana vastaan. Mutta heitän uskonveljelle pallon takaisin haltuusi, miksi kuunnella teitäkin, samaa ihmisen käsivartta on kaikkien teidän kirjoitukset.

Mutta tarkastelen asiaa siltäkohdin, että juuri Herra antaakin ihmisen käsivarsille todistuksen paikan. Menkää ja saarnatkaa evankeliumia.

Kun, vaikka kiistakapula Elleni, hän uudestisyntyi elävään toivoon, on vanhurskautettu Kristuksessa, hän on silloin Pyhän Hengen lähetti.
        Hän puhuu sydämestään katsomaan Kristusta ja tottelemaan sanaa, uskomaan totuutta, lain ja evankeliumin suhteesta. ts. viittaus on raamattuun ja siihen totuuteen. Jumala itse lähettää, Apostoli = lähetetty! Pappeus täällä on todistajien paikka, eli juuri seurakunnan jäsenet on raamatullinen tehtävien ja viesti viestikapuloita, äänitorvia.

Siksi uskonveli potkii tutkainta vastaan, koska sanoillaan pyrkii sammuttamaan sanoman sisällön, jolla voi olla ajassammekin kertomaa. Ajassa, josta sanotaan, että laittomuus lisääntyy.

Kuinka paljon on meidän aikaan syydetty "uutta", joka johtaa yhä syvempään laittomuuden henkeen. Siksi nämä vanhat hengelliset kirjat, tavallaan palauttaa siihen ristin sanoman ääreen, niin Ellenin, kuin vastaavat muut 1900 luvun alkunurkilta löytyvät kirjat.

En usko, että Elleniä kukaan nostaa toiseksi totuudeksi, vaan se sanoma voi herättää katsomaan Kristukseen. Kun ihminen on Uudestisyntynyt, sen suun sanoma on Jumalallinen.
        Meidän aika tarvitsee myös sivusta ja tällä tarkoitan ajan suhteen aikaisempaa kerrontaa, syystä kun nyt oleva aika on paha.
        Kyllä lukija ymmärtää kirjoituksen sisällöstä, mikä on hyvää ja varteenotettavaa ja mikä ei. Sinäkin olet astia, saviastia, jolla tieto ei ole täydellistä.
        Ei sinuakaan voi ottaa varmaksi, kakiltakohdin, koska et elä täydellisyydessä.
        Näin sanakin opettaa, eli olemme vajaamittaisia astioita, kunnes muutumme.
        Milloin muutumme, on ylösnousemuspäivä.

Siihen asti, on kaikenlaista asioiden riipojia puoleen ja toiseen.
        Jos adventismissa ja myös otan matkaan tämän Ellenin, jos se olisi vain paukkupatruunapyssy, ei rienaaja ollenkaan välitä asiasta,
        mutta kun siinä on Sanan kovat piipussa, se on rienaajalle vaarallinen vastustaja, koska kyseessä on.

Kirjoitettu on! sanoma.

Eritoten tällaisten Bushmannien kirjoitukset kertoo, että mitä hän haukkuu, on totuuden lähde, ja hän ei kestä sitä, kestä siksi, että on tehtävä parannus, jos sen hyväksyy. Parannus Isän edesssä, ts. uskoa vaikkapa Aadamin ja Eevan raamatulliseen sanomaan, vedenpaisumukseen jne.

Juuri he haukkuu sillä E.Whiten kirjoituksia koska he eivät kestä totuuden sanaa, se on liian kovaa kun olisi tehtävä parannusta elämässä niin se ärsyttää tuotakin uskon veljeä sen huomaa hänen kirjoituksistaan.

Mutta jolla on vahva usko Kristukseen hän voi vapaasti lukea muitenkin uskovien kirjoja ja ottaa sieltä mikä hyvää on ja ei ala parjaamaan ketään.

• saku7777
        Uskova veli kirjoitti:

Siis Uskovat ihmiset

uskova veli...toi ei pidä paikkaansa...tiedät sen itsekin.

• saku7777

Kyllä nää Ellen Whiten kautta tulleet yli 2000 näkyä ja ilmestystä ovat aidosti Jumalalta.Mikään Ellenin saama näky ei ollut Raamatun kanssa ristiriidassa.....
      Ellen myös korotti aina voimakkaasti Jeesusta ja opetti siten miten Raamattu opettaa.....hän tunnusti Jeesuksen Vapahtajaksi,Jumalan Pojaksi...myös hänen saamansa tulevaisuuden profetiat ovat kaikki(jo mennyttä koskeneet)täyttyneet...vaikkakin näitä tulevaisuuden profetioita ei ollut kovin paljoa.
      Ellenin tehtävä oli muutakin kuin profeetan työtä.
      Paavali antaa neuvon:profetoimista älkää halveksiko....mutta koetelkaa kaikki....onko se Jumalasta,vai ei.....monia vääriä profeettoja on maailmassa,jotka esim.kieltävät Jeesuksen Jumaluuden tai/ja opettavat että kaikkia Jumalan käskyjä ja Jumalan lakia ei tarvi noudattaa....sellanen on eksytystä ja paholaisen työtä.....mutta Ellen tunnusti Jeesuksen jumaluuden ja myös opetti että kaikkia Jumalan käskyjä ja lakia tulee noudattaa.......Ellen White
      oli Jumalan lopunajan profeetta ja hänen kirjoituksiaan kannattaa lukea.Ne on tosi hyviä kirjoja.Ellen eli hyvin lähellä Jeesusta ja Hänen kirjoissaan on hyvää opetusta.

• Yön kulkija

Hei Saku!

Mitä Ellenin kirjaa voist suositeella. Mitkä ovat erityisen hyviä, minkä kirjan olet lukenut kannesta kanteen?

Osaatko laittaa 5 Ellenin kirjaa paremmuusjärjetykseen

• mä ja 7 kääpiötä

Jokainen joka puolustelee Ellen Whitea on kirottu.
      Hän tulee ensin saamaan paholaiselta tikkukaramellin jota saa nuolasta,mutta loppupeleissä hän menettää sekä tikkukaramellinsa että myös elämänsä.Hän tulee istumaan siellä missä istuvat ne joille Jeesus sanoi:"menkää pois minun luotani,en ole koskaan tuntenut teitä".Väärän profeetan puolustaminen on laittomuutta Jumalalle.
      Sinä Timo Flink olet eksyttäjä, nykyajan kirjanoppinut joka rakastaa sanoilla Jeesusta mutta teoillaan osittautuu paholaisen asiamieheksi.
      Kadu ja käänny kun vielä on aikaa.
      Puhdistaudu.

• Valon Viesti

Eivät adventistit koskaan tule katumaan. Se on nähty kaikessa heidän tekemisissään ja toimissaan. Milloin olet nähnyt katuvan adventistin???
      Adventistit kyllä osaavat varsin hyvin keksiä tekosyitä toimilleen.
      Adventistit ovat ylpeitä ja koppavia ja mielestään aina oikeassa ja muut vain ovat heidän mielestään aina väärässä.
      Ylpeys onkin suurin synti Jumalan edessä ja sen vuoksi adventisteilla ei ole pelastusta Jeesuksessa, vaan adventistit pelastuvat ilmeisesti Ellen G. Whiten nimessä ja veressä, tai jonkun seurakunnan pastorin nimessä, niin he ainakin itse uskottelevat alitajuisesti itselleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe