kun noita kaikenmoisia jeesuksen ja madonnan kuvia ilmestyy milloin perunalastuihin, tacoihin tai muihin vastaaviin, niin katso, tänään minä koin ihmeen kuin ihmeen kaupalla. Reviskelin vanhoja tapetteja mieli seestyneenä kun äkkiä seinälle ilmestynyt kuvio lähes seisautti hengityksen.
Siinä nimittäin oli ilmiselvä Tanskan kartta seinällä. Mitä mahtaa tarkoittaa tämä outo ilmestys? Onko tiedossa matka, onko jossain mätää, vai ennakoiko se vain illalla tekemiämme uunileipiä.....
Nyt on maailmankirjat sekaisin.....
29
214
Vastaukset
- <å>
Se oli vain hassunhauska sattuma
hmm.. jotain räkää tapetinalla selvästi!
- Sama täällä!
Vuosi sitten maalasin eteisen yhden seinän maalarin valkoisella ja aamulla menin katsomaan työn tulosta. Mieleeni tuli etelä-mantereen kartta, pelkkää valkoista koko seinä täysi. Luulin myös sen olevan jonkinlainen enne, mutta en ole vieläkään päässyt etelä-mantereelle. En tosin sinne kaipaakkaan.
Ehkä enne oli sittenkin saapuvasta takatalvesta ja sain kolata valkoista lunta pihaltani heti työpäivän päätyttyä. Uunileipiä en muistaakseni sinä iltana nauttinut, vaan riisipuuroa. - heguli..
Hyvä kuitenkin, ettei ilmestynyt Berlusconin kuva seinällesi? Ehkä se olisi jo ollut hieman liikaa?
- annikoo..
Ihania voileipiä se ennusti.....Tanskalaisia voileipiä ...ja olutta...
- Ilmestyksistä...;)
Elementti taloissa asuneena en odota kovin ihmeitä ilmestyksiä. Seinien sisältä. Paitsi onttoja kaikuja, kosteutta ja hometta, vakioviat:)
Ne omakotitalot, joissa olen asunut vuokralla, pitivät salaisuuden koska harvemmin kukaan alkaa kunnostaa vuokra kohteita.
Mutta kaukana maalla kotoisessa mökissä voisi löytyä vaikka mitä vuosikertoja.
Talo on 50 luvun alusta ja alustavan pinkopahvin päällä on varmaan 20 tapetti kerrosta, tiedä vaikka löytyisi koolauksiakin, koska alkuperäiset neliömäärät on pienentyneet muutaman pahvikerroksen verran.
- kah'ville
Hassua, miten aiemmin nähdyt kuvat tulee eläväsi "silmiin" jonkun niihin mitenkään liittyvän näkemisen myötä. Tanskan kartta keit muodostui tapetin repeutymiskuviosta?
Tänään ajellessani näin tien paenkan sinivuokoista sinisenä. Samaan aikaan huomioni kohdistui okittamaani jalankulkijaan, ja hänen käsilaikkuunsa. Kuinka ollakkaan, tajuntaani tuli Vuokkoset pakkaus ... :D- praaaaah
pervoille tulee tuollaisia ajatuksia.
- annikoo..
Kyllä jotkut ovat löytäneet tapettikerrosten alta varmaan hienojakin.....ylläreitä...jonkun hienon tapetin....tai viestin menneiltä ajoilta..
Kuvia ilmestyi hienosti seinälle....lapsena kun heijastettiin valolla....mörköjä ja vaikka pupuja....käsimerkeillä...- Näin oli.....
Varhaislapsuudessa kun ei ollut telkkareita eikä muita vapaa-aikaa vangitsevia hömpötyksiä, vain putkiradio olohuoneen nurkassa piirongin päällä, niin jäi tilaa mielikuvitukselle ja keksiä eri variaatioita vakioleikeistä. Puhumattakaan mitä kaikkea oppi ja osasi nikkaroida vaikka koivuhalkoa sahaamalla.
- evp
Näin oli..... kirjoitti:
Varhaislapsuudessa kun ei ollut telkkareita eikä muita vapaa-aikaa vangitsevia hömpötyksiä, vain putkiradio olohuoneen nurkassa piirongin päällä, niin jäi tilaa mielikuvitukselle ja keksiä eri variaatioita vakioleikeistä. Puhumattakaan mitä kaikkea oppi ja osasi nikkaroida vaikka koivuhalkoa sahaamalla.
Aikoinani armeijan metsäkeikalla oli aikaa ja löysin sopivan nauskan näreen, josta aloin tehdä puhdetöitä. Vuoleskelin kuoret pois ja hieman parantelin luojan luomaa puun koloa. Siitä tulikin aika aidon näköinen tekovittu. Komppanian vääpeli osti sen minulta 50 markalla ja antoi vielä sätkäpussin kaupan päälle ja kuntoisuuslomaa kaksi vuorokautta.
Kaivoinpa ikiaikaisen käytönpuutteesta pölyyntyneen kristallipallukkani esiin kaapin kärköistä ja tutkailin tilannettasi.
Seesteinen mielialasi on ollut syynä ilmestykseen. Jos olisit kiukuissasi reviskellyt tapettia, tuskin olisit edes huomannut koko karttaa. Koskapa kartta ilmestyi vanhojen tapettien alle, ennustus koskee edellisiä asukkaita. Heille on luvassa merimatka, jos kartta oli oikeinpäin. Jos se sensijaan ilmestyi ylösalaisin, matka kariutuu.
Ilman pallukkaa epäilisin että kyseessä on pienimuotoinen? vesivahinko :/Tapettien repimiseen vaaditaan buddhalainen mielenlaatu. Itse asiassa tuo kuvio syntyi vanhasta tapetista, joka oli vielä kiinni seinässä, ja oli ihan oikein päin.
Tai voidaanko sanoa oikein päin, kun pohjoisesta katsoen se on ihan ylösalaisin.- Budveiser
LaardiBee kirjoitti:
Tapettien repimiseen vaaditaan buddhalainen mielenlaatu. Itse asiassa tuo kuvio syntyi vanhasta tapetista, joka oli vielä kiinni seinässä, ja oli ihan oikein päin.
Tai voidaanko sanoa oikein päin, kun pohjoisesta katsoen se on ihan ylösalaisin.Buddha on suuri,niin suuri ettei jalatkaan ylety maahan.
http://aijaa.com/0008810061819
- ingaliina
Katsoitko Laardi että näkyikö kartta vielä toisenakin päivänä;)
Mie sain kerran sähköposttiin melkein mustan kuvan jota piti tuijottaa.Mä jo luovutin mutta kun yhtenä aamuna unisilmillä vielä vilkaisin niin olihan siinä jeesuksen kuva:)Mutta en enää toista kertaa sitä nähnyt vaikka olisin kuinka tuijottanut:)
Jossakin oli juttua että jotkut voivat nähdä kuvioita seinillä ja jopa taivaallakin:)No ei se kuvio siinä kauaa saanu olla, ku repäisin pois.
Pilvien katselu on hauskaa puuhaa. Varsinkin pilvien selittely, eli niiden muodostamien kuvioiden tulkinta.- pilvet pilvet
LaardiBee kirjoitti:
No ei se kuvio siinä kauaa saanu olla, ku repäisin pois.
Pilvien katselu on hauskaa puuhaa. Varsinkin pilvien selittely, eli niiden muodostamien kuvioiden tulkinta.lapsilla on kyky nähdä pilvissä erilaisia hahmoja, myös aikuisillakin, jos säilyttää mielikuvituksen...pilvet ovat ihania.:)
- pahapena
Kuuleha ingaliina, aikoinaa ko mie naatiskelin tujumpii juomii, ko kirsikkaviin, nii aamusel ylösnoustes tuo tähttaivas ilmesty miun silmiin :)
- juhlakalu
pahapena kirjoitti:
Kuuleha ingaliina, aikoinaa ko mie naatiskelin tujumpii juomii, ko kirsikkaviin, nii aamusel ylösnoustes tuo tähttaivas ilmesty miun silmiin :)
Minäkin luulin joutuneeni avaruuolentojen sieppaamaki..:P Näin ei sit ollutkaan..vaan pitkan sinertävä valohan se olikin :)
- juhlakalu
juhlakalu kirjoitti:
Minäkin luulin joutuneeni avaruuolentojen sieppaamaki..:P Näin ei sit ollutkaan..vaan pitkan sinertävä valohan se olikin :)
siis putkan..:)
- Pilvet
pilvet pilvet kirjoitti:
lapsilla on kyky nähdä pilvissä erilaisia hahmoja, myös aikuisillakin, jos säilyttää mielikuvituksen...pilvet ovat ihania.:)
- ingaliina
Kuulehan siekin pena,kyllä vain miekin katselisin sitä siun tähtitaivasta mieluummin kuin jeesuksen kuvaa:)Oli se vähän pelottavaakin kun piti ensin tuijottaa ja sitten simmut laittaa kiinni niin silloin se näkyi ja vielä kun avasikin silmät niin näkyi vielä vähän aikaa:)En kyllä enää mene katsoon sitä:)Eikä muuten ollut kirsikkaviinin syytä;))
- pahapena
Kylhä tuommone pelottas jo issoo miestäkii, mut mitäs määt tuijtottellee moisii mustii kuvvii :))
Tiijätsie, jot katelles voip verytellä näit niskalihaksii, määt vaa kahtelee, ko pesukone pyörittääp pyykkii :)) Nykyjää, ko tuota ikkää on tult, nii linkoust en ennää pysty kahtomaa :)) - ingaliina
pahapena kirjoitti:
Kylhä tuommone pelottas jo issoo miestäkii, mut mitäs määt tuijtottellee moisii mustii kuvvii :))
Tiijätsie, jot katelles voip verytellä näit niskalihaksii, määt vaa kahtelee, ko pesukone pyörittääp pyykkii :)) Nykyjää, ko tuota ikkää on tult, nii linkoust en ennää pysty kahtomaa :))Enhän mie muuten mutta kun olen niin utelias:)Lähettäjä ei maininnut mitään siitä mikä kuva siitä paljastuu ja varmaankin arvaat että sitten se vasta kiinnostikin;))
No mutta mikähän sinua siinä linkouksessa oikein kiinnostaa:))Siinähän silmätkin saattaa jäädä kieroon pitkäksi aikaa;))
- kah'ville
Tosi tapahtuma. Armeijassa pyörämarssilla hiukan poikesin järjestyksestä. Letkaa vetänyt kersantti sattui juuri katsomaan taakseen, jolloin kurittomuuteni huomattiin.Tuli käsky minun tulla eteen. Sit alkoi kersantti tiukkaamaan ja moittimaan minua, olinhan ohjeiden vastaisesti vaarantanut itseni liikenteessä.
Kersantti suorastaan huusi ja minua nauratti. Vielä kovempaa huusi kysyessään useaan kertaan, että mikä minua nauratti. Oli niin tuohtunut, että ei käskenyt edes jalkaa ottamaan tangon päältä pois. Tottahan kyllä, kuten hän sanoi, hänellä oli vastuu meistä.
Siis minua nauratti mielikuva, joka syntyi kun kersantin huutaessa pakkasessa hänen hengityksestään muodostui minua kohti höyryn muodostama kuvio, joka toi minulle mieleen sadussa kerrotun lohikäärmeen, joka muistaakseni sulki tulta. Vaan enhän minä uskaltanut sanoa mikä nauratti. :D- !!
hönöllä ei natsaa
ei ikinä natsanukkaan
- geodeetti
Oliko siinä ne saaretki vai pelkkä manner-osa?
En lähtenyt tekemään tarkempaa kartografista analyysia. Ilmiselvä Tanska se kuitenkin oli. Luultavasti seinällä on ollut myös Unkari ja Luxemburg, mutta niiden muotokieli on niin vähäinen, ettei herätä mielenkiintoa.
Joskus rajujen menkkojen jälkeen on lakana ollut kuin afrikan kartta.;)
Mikähän merkitys lienee sillä kuviolla ollut?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763637Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301142
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1451072- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891