Tänään tuli ylen ykkösellä tietoa siitä miten vanhuksille syötetään liikaa lääkkeitä.
Mukana farmaseutti joka oli sitä mieltä että jos kolestroli lääkkeiden haittavaikutukset
myönnettäisiin niin ne vedettäis pois myynnistä, olen itsekin syönyt niitä jonkin aikaa
mutta parissa kk katosi ääni, lopetin lääkkeen ja ääni palasi.
Kummallista oli kun erään naisen verenpaineet oli laskeneet (noin 77/48) siitä
huolimatta hänelle yhä annettiin verenpainelääkkeitä, kokeet oli kyllä otettu
mutta lääkitystä ei muutettu, hän oli aikaisemmin tarvinnut lääkityksen, siis pelkkää
piittaamattomuutta, jos lääkäri ei huomaa niin eikö hoitsut voi kysyä asiasta.
Nainen oli kärsinyt huimauksesta ja kaatuillut, kun sitten lääkitys lopetettiin niin
hän voi paljon paremmin .
Kuinka moni mahtaa olla huonokuntoinen liian lääkityksen ansiosta,tästäkin
on puhuttu monta vuotta mutta parannusta ei näy.
liiat lääkkeet
4
94
Vastaukset
- hoi-ta-ja
Minäkin katsoin, oli hyvin tehty ohjelma. Tuo kolesterolijuttu on aika kaksipiippuinen homma. Aikoinaan kun kolesterolista ruvettiin enemmän puhumaan, niin lääkkeet määrättin hyvinkin pienillä kokonaiskolesteroliarvoilla. Nykyään esim. itselläni on kokonaiskolesteroli lähivuosina pyörinyt 5.4- 6.8 välillä. Lääkäri ei ole ottanut lääkitystä edes puheeksi, vaan sitä on laskettu Benecol-valmisteilla ja ruokavaliolla. Ja kohdallani on toiminut. En todellakaan haluaisikaan lääkitystä, minulla on nivelongelmia ilmaan kolesterolilääkkeitäkin. Miehelläni taas on ns. perinnöllinen kolesteroli, joka ei pysy aisoissa ilman lääkitystä.
- Pipipäistä
Yeap, samoin insuliinilla pidetään diabeetikot pyöreinä ja pulleina. Hormoonia vaan napaan, ettei tarvii liikaa vaivaa nähdä ruokavalion, liikunnan, yms. tervehenkisen itsensä hoitamisen kanssa.
- Vanhustenlähellä
Toinen kanta asiaan...
Itse en katsonut kyseistä ohjelmaa, mutta näin vanhustenhoitajana voin kertoa että lääkkeitä myös lopetetaan yllättäen. Todellinen esimerkki: yli 9-kymppinen nainen, vanhainkodissa vuosia, mutta kävelee eikä ole dementoitunut. Lopetetaan kaikki sydänlääkkeet. Menee jokunen viikko kunnes sydänoireet alkavat. Lääkäri katsoo parhaaksi aloittaa takaisin sydänlääkkeet. Liian myöhäistä... vanhainkodista sairaalaan ja kuolema korjaa. Oliko oikein lopettaa lääkkeet tässä tilanteessa? Luulen, että lääkärit lopettavat lääkkeitä tästä painostuksesta kun lääkkeitä pitäisi vähentää! Myös kipulääkkeitä on lopetettu vaikkei aihetta ole ollut... Se on hyvä juttu jos yritetään olla ilman uni -ja mielialalääkkeitä! Onneksi ainakin meillä töissä on siitä tarkkaa seurantaa jos esim. unilääke lopetetaan!- Ammattitaidoton
Lääkärinne oli sitten varmaankin vale- tai muu epäpätevä, jos "lopettaa kaikki" kerralla. Ja senhän saa edesvastuuseen; omaiset arvatenkin ovat panneet reklamaatiota, muistutusta, valitusta ... hoitovirheestä eteen päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874018Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740