Jobbarisisarukset myymässä taas, Helsinki

Vaatteitakin

Tiedättehän ne tummat keski-ikäiset sisarukset, jotka myyvät milloin Jäähallissa, milloin Vermossa, aiemmin Malmintorin hallissa. Naisten vaatetta, yleensä huivi tai koru pikkusievästi kaulaan kietaistuna. Ihmettelin pitkään mistä he aina saavat lisää vähän käytettyä hyväkuntoista vaatetta. En ihmettele enää. Löysin viisi itsepalvelukirpputorilla ihan muulla paikkakunnalla myymääni puseroa ja jakkua tangosta. Siinä ne olivat Itäkeskuksen sittarin pihalla esillä, olihan mahdollista, että olivat jo myyneet siitä useampiakin.

Olen ennen ollut sitä mieltä, että mitä väliä ostaako jobbari. Nyt en ole ihan varma. Maakunnassa ei kannata pistää vaatteelle kovaa hintaa, vaikka olisi vielä hintalappu jäljellä merkkinä että tuotetta ei ole käytetty. Mummot kyllä pyytävät 15 euroa vaatteesta, joka ovat saaneet vitosella.

Niillä on kaiketi jokin maakunnallinen verkosto, joka välittää niille kamaa. No harrastushan se on, ei siitä paljoa käteen jää kun maksaa paikkavuokrat. Ei silti tuntunut mukavalta nähdä useita vaatteitani ylihinmnoiteltuina toisen tangossa.

En olisi uskonut, että vaatteitakin jobataan.

15

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herää totuuteen

Kaikkea jobataan. Aasiasassa jobataan lapsia ja elimiä. Se että suomessa jobataan vaan tavaraa on hyvä, antaa ihmesten jobbailla ihan rauhassa vaan. Myyjä pyytää hinnnan x ja sen saadessaan on tyytyväinen, jos joku sen myy hintaan y se on hänen asiansa. Jos olet vaatteitasi myynnissä "ylihinnalla" mitä se sinua haittaa? Niille joille se on liian kallis kiertävät sen.

• Nähnty ne on

Minäkin olen pannut merkille kyseisen naisparin, vai että siskoksia ovat. Vaatteet ovat hyväkuntoisia, mutta usein väreiltään kovin pliisuja, vaaleanpunaista ja vaaleansinistä. Ja sitten todellakin ne risetit kaulassa ja jotkut helmikoristeet. Vai että jälleenmyyntiä.

• Älä Ole Kade

No miksi se sua häiritsee?
      Pidät jatkossa vaatteesi kotona, niin et löydä niitä mistään etkä keltään ja parempi, että pysyttelet itsekin kotosalla.
      Taidat itse olla kateellinen jobbari, joka ei ole osunut yhtä hyvälle apajalle kuin kadehtimasi naiset.
      En juurikaan myy mitään, tavarat pidetään niin loppuun omassa perhepiirissä tai suvussa, mutta myymäni tavarat voi viedä vaikka kuuhun. Se on mulle aivan samantekevää.

• Vaatteitakin

Piti sitten taas kateuskin vetää tähän ketjuun. Mielestäni ihmiset, jotka vetävät sen jopa huonoon säähän, ovat jotenkin kieroutuneita. En ole eläessäni ollut kade mistään enkä kenellekään, sitä voi olla vaikea tajuta. Muita paheita kyllä on riittämiin senkin edestä.

Näkisin mielelläni, että kun vien tavaran kirppikselle, siitä ilahtuisi joku yksittäinen käyttäjä. Tästä on kokemuksiakin. on ollut mukava todeta, kun ihmiset tulevat juttelemaan kun siivoan pöytää päivittäin ja ihmisten kertovat, miten ilahtuneita ovat olleet löydöistään. Kuulemma harvoilla on hyvää vaatetta ja edullisesti myynnissä ja olenhan sen nähnyt itsekin.

Hain eilen lopputilityksen kahdelta viikolta. 400 puhtaana käteen pelkistä vaatteista. Minusta se oli ihan hyvin, vaikka harrastushan se myyminen on. Neljänkympin viikkovuokrilla yhä harvempi vain viitsii sitä harrastaa.

• toinen kirppismyyjä
        Vaatteitakin kirjoitti:

Piti sitten taas kateuskin vetää tähän ketjuun. Mielestäni ihmiset, jotka vetävät sen jopa huonoon säähän, ovat jotenkin kieroutuneita. En ole eläessäni ollut kade mistään enkä kenellekään, sitä voi olla vaikea tajuta. Muita paheita kyllä on riittämiin senkin edestä.

Näkisin mielelläni, että kun vien tavaran kirppikselle, siitä ilahtuisi joku yksittäinen käyttäjä. Tästä on kokemuksiakin. on ollut mukava todeta, kun ihmiset tulevat juttelemaan kun siivoan pöytää päivittäin ja ihmisten kertovat, miten ilahtuneita ovat olleet löydöistään. Kuulemma harvoilla on hyvää vaatetta ja edullisesti myynnissä ja olenhan sen nähnyt itsekin.

Hain eilen lopputilityksen kahdelta viikolta. 400 puhtaana käteen pelkistä vaatteista. Minusta se oli ihan hyvin, vaikka harrastushan se myyminen on. Neljänkympin viikkovuokrilla yhä harvempi vain viitsii sitä harrastaa.

Jos haluat niiden vaatteidesi päätyvän todella niitä tarvitseville, niin lahjoita vaikka Fidaan tai Pelastusarmeijalle. Ai niin, nehän eivät niistä mitään maksa, joten sinä ahneena yrität niistä tietenkin saada rahaa ja viet ne kirppikselle myyntiin!

Kyllä ne varmaankin myös trokareiden jälkeen päätyvät yksittäiselle käyttäjälle, myyntiaika ja -paikka huomioiden vaan oikeaan hintaan. Harvemmin ne trokaritkaan niitä mihinkään yhteiskäyttöön myyvät.

Monta kertaa ne pahimmat trokarit ovat juuri niitä, jotka tulevat sinulle makeilemaan ostoksistaan muka itselle. Pohjustavat tulevia kauppoja ja samalla tietysti katsovat, mitä olet uutta tuonut.

• Vaatteitakin
        toinen kirppismyyjä kirjoitti:

Jos haluat niiden vaatteidesi päätyvän todella niitä tarvitseville, niin lahjoita vaikka Fidaan tai Pelastusarmeijalle. Ai niin, nehän eivät niistä mitään maksa, joten sinä ahneena yrität niistä tietenkin saada rahaa ja viet ne kirppikselle myyntiin!

Kyllä ne varmaankin myös trokareiden jälkeen päätyvät yksittäiselle käyttäjälle, myyntiaika ja -paikka huomioiden vaan oikeaan hintaan. Harvemmin ne trokaritkaan niitä mihinkään yhteiskäyttöön myyvät.

Monta kertaa ne pahimmat trokarit ovat juuri niitä, jotka tulevat sinulle makeilemaan ostoksistaan muka itselle. Pohjustavat tulevia kauppoja ja samalla tietysti katsovat, mitä olet uutta tuonut.

Kyllä itseänikin on epäilyttänyt joku makeilija, joten tuossa on varmasti perää. Ylipäätään minua epäilyttää, jos joku ostaa samalla kertaa monta vaatetta. Ei siinä välttämättä trokauksesta ole kyse: saatan ostaa itsekin, jos jollakulla on hyvää minun kokoistani tavaraa.

On kyllä käynyt myös niin, että olen nähnyt myöhemmin noiden samaisten ihmisten käyttävän niitä vaatteita, esimerkiksi takkia ja huivia.

Vein lähempi kymmenen kassillista vaatetta UFFin keräyslaatikkoon ennen tätä viimeistä kirppistä ja vien sinne tavaraa jatkuvasti, joten kommentti ahneudesta on aiheeton. Mielelläni lahjoittaisin erityisesti miesten vaatetta myös Heikki Hurstille, mutta ne vaatteet pitäisi kuskata sitä varten Helsinkiin kyseiseen avustuspisteeseen.

Kirppismyynti on mukava harrastus, päivätyön vastapainoksi ihan aivotonta toimintaa.

• Toinen sisko
        Vaatteitakin kirjoitti:

Kyllä itseänikin on epäilyttänyt joku makeilija, joten tuossa on varmasti perää. Ylipäätään minua epäilyttää, jos joku ostaa samalla kertaa monta vaatetta. Ei siinä välttämättä trokauksesta ole kyse: saatan ostaa itsekin, jos jollakulla on hyvää minun kokoistani tavaraa.

On kyllä käynyt myös niin, että olen nähnyt myöhemmin noiden samaisten ihmisten käyttävän niitä vaatteita, esimerkiksi takkia ja huivia.

Vein lähempi kymmenen kassillista vaatetta UFFin keräyslaatikkoon ennen tätä viimeistä kirppistä ja vien sinne tavaraa jatkuvasti, joten kommentti ahneudesta on aiheeton. Mielelläni lahjoittaisin erityisesti miesten vaatetta myös Heikki Hurstille, mutta ne vaatteet pitäisi kuskata sitä varten Helsinkiin kyseiseen avustuspisteeseen.

Kirppismyynti on mukava harrastus, päivätyön vastapainoksi ihan aivotonta toimintaa.

Toi on aina huvittaavaa, kun jokainen trokari perustelee, että tää on mulla vaan harrastus.. en mä mitään myy.. silti on silmät kiiluen uuden tavaran kimpussa, jos jossakin sattuu näkemään.
        No voihan sitä harrastaa mitä vaan, mutta kilpailijoiden siis toisten trokareiden ja jobbareitten mustamaalaus on niin säälittävää.
        Siitä trokauksestahan tekin elätte, siis ostatte toisten pöydistä ja lätkäsette uuden hintalapun ja myytte eteenpäin.
        Siitä vaan, ei haittaa mua, mutta lopettakaa tuo naurettava purnaaminen, kun hyvät kaupat menevätkin ohi suun.

• Vaatteitakin
        Toinen sisko kirjoitti:

Toi on aina huvittaavaa, kun jokainen trokari perustelee, että tää on mulla vaan harrastus.. en mä mitään myy.. silti on silmät kiiluen uuden tavaran kimpussa, jos jossakin sattuu näkemään.
        No voihan sitä harrastaa mitä vaan, mutta kilpailijoiden siis toisten trokareiden ja jobbareitten mustamaalaus on niin säälittävää.
        Siitä trokauksestahan tekin elätte, siis ostatte toisten pöydistä ja lätkäsette uuden hintalapun ja myytte eteenpäin.
        Siitä vaan, ei haittaa mua, mutta lopettakaa tuo naurettava purnaaminen, kun hyvät kaupat menevätkin ohi suun.

Minä olen yksityinen kansalainen, joka myy kirppiksellä vaatteitaan noin kerran vuodessa. Voisitko ystävällisesti kertoa, mitä trokaamista siinä on? En ole ikinä myynyt muualta itselleni ostamiani vaatteita eteenpäin, sen sijaan käyttänyt esimerkiksi työpaikalla.

Tänään käytössä farkut 7 euroa Keravalta, takki 9 euroa Helsingistä, laukku 4 tai 5 euroa en enää muista mistä, jostain tien poskesta.

• Lumene L.
        Vaatteitakin kirjoitti:

Minä olen yksityinen kansalainen, joka myy kirppiksellä vaatteitaan noin kerran vuodessa. Voisitko ystävällisesti kertoa, mitä trokaamista siinä on? En ole ikinä myynyt muualta itselleni ostamiani vaatteita eteenpäin, sen sijaan käyttänyt esimerkiksi työpaikalla.

Tänään käytössä farkut 7 euroa Keravalta, takki 9 euroa Helsingistä, laukku 4 tai 5 euroa en enää muista mistä, jostain tien poskesta.

Kyllä kai jokainen mieluiten näkisi tavaransa muualla kuin trokarin pöydässä.

Minä olen ostanut kyseisiltä naisilta useita vaatteita. Olen ajatellut että ahaa, laaja tuttavapiiri, antavat kaappiin jumittuneet vaatteensa pois ja toiset myyvät. Päättelen tämän ketjun perusteella, että siinä ei olekaan kahta eläkeläistä (ei ne mitään keski-ikäisiä enää ole), vaan joku trokariverkosto. Hullua sinänsä, vain riepuja. Mutta niillä on varmaan koko elämä sitä, että vaatteita pestään ja silitetään ja pistetään kaulaan se pikkusievä rätti.

• Vaatteitakin
        Lumene L. kirjoitti:

Kyllä kai jokainen mieluiten näkisi tavaransa muualla kuin trokarin pöydässä.

Minä olen ostanut kyseisiltä naisilta useita vaatteita. Olen ajatellut että ahaa, laaja tuttavapiiri, antavat kaappiin jumittuneet vaatteensa pois ja toiset myyvät. Päättelen tämän ketjun perusteella, että siinä ei olekaan kahta eläkeläistä (ei ne mitään keski-ikäisiä enää ole), vaan joku trokariverkosto. Hullua sinänsä, vain riepuja. Mutta niillä on varmaan koko elämä sitä, että vaatteita pestään ja silitetään ja pistetään kaulaan se pikkusievä rätti.

Siellä ne roikkuivat naisilla myymättöminä edelleen yhtä lukuun ottamatta. Sen siitä saa, kun pyytää ylihintaa. Ähä kutti!

• Lumene L.
        Vaatteitakin kirjoitti:

Siellä ne roikkuivat naisilla myymättöminä edelleen yhtä lukuun ottamatta. Sen siitä saa, kun pyytää ylihintaa. Ähä kutti!

Eikö se ole oikeastaan hauskaakin seurata, milloin ne saavat ne riepusi kaupaksi? Jos nimittäin käyt kirpputoreilla säännöllisesti.

• Vaatteitakin
        Lumene L. kirjoitti:

Eikö se ole oikeastaan hauskaakin seurata, milloin ne saavat ne riepusi kaupaksi? Jos nimittäin käyt kirpputoreilla säännöllisesti.

Itse asiassa ihan hyvä näkökohta!

Mulla olisi ollut enempikin tavaraa, joka niille olisi varmaan kelvannut, mutta eivät käyneet pääkaupunkiseudun ulkopuolella silloin kun mulla oli pöytä kaiketi kuin kerran. Tai kuka heidän puolestaan sitten kävikin.

• No jopas jotakin

Trokarit ja jobbarit tappelee tavaroista keskenään. On tosiaankin parempi pitää tavarat omanaan, niin ei tartte surra, että mihin ne päätyvät.

• Kierrätystä

Tavallaan ymmärrettävää ja tavallaan taas ei (loppupelissä kai on tarkoitus päästä itse ylimääräisestä eroon, ja hintankin on itse määriteltävissä). Ajatus siitä, että joku todella tarvitseva löytää ihanan vaatteen ja vieläpä halvalla on ilahduttava, mutta eipä siihen pöydän viereen voi jäädä vahtamaan kuka ostaa ja mihinkin tarpeeseen. Itse olen antanut ihan ilmaiseksi kassikaupalla vaatteita tietyille kirppareille, josta tiedän todella tarvitsevien niitä ostavan. Kalliimmat merkkivaatteet menee Huutonettiin.

• henkkismaukkis

#Kalliimmat merkkivaatteet menee Huutonettiin.# Tää on just tätä.
      Henkkaa ja maukaa eurolla ja "merkkivaatteita" vitosella
      siis onhan henkka ja maukkakin merkkivaatteita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      117
      4898
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      116
      3979
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      222
      3913
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1396
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1374
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      174
      1374
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1155
    Aihe