Viinavirta Virosta ei tyrehdy ja muukin

käy kaupaksi...

"Suomalaisten ostointo Virossa ei näytä laantumisen merkkejä. Viime vuonna kulutus harppasi viidenneksen 462 miljoonaan euroon, mikä on kaikkien aikojen ennätys. Kasvutahdin myös odotetaan jatkuvan kovana".

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201204160377

Etenkin lapsiperheet aikovat lisätä virolaispalveluiden käyttöä.

Kaupan liiton kyselyn mukaan Viroon matkustaminen pääsyy on halvempi hintataso.

Suomalaisten hintatietoisuus on selvästi kasvanut kahden viime vuoden aikana ja tämä lisää matkustusintoa Viroon. Viron matkailu on edelleen kasvussa, Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenoja arvioi.
Arkisiakin ostoksia siirretään Viroon

Hintatietoisuuden lisääntyminen on tuonut Viron matkailuun ilmiön, jota suomalaisyrityksissä on pelätty: arkipäiväisten palveluiden ja tuotteiden kysyntää on alkanut siirtyä Viroon. Suomalaiset ostavatkin aiempaa enemmän muun muassa lääkkeitä ja muita apteekkituotteita ja elintarvikkeita. Myös parturi- ja kampaamokäyntien suosio kasvaa, koska nämä palvelut ovat Virossa Suomea halvempia.

Katinen: ALV korotus heti suomen tuotteille !

94

2449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kok likasi suomen

Kiitos katainen ja kokoomus että köyhät vievät jokolla rahansa viroon koska suomessa on sika kallista.

• Tupakkakin 50% ale

Pidetää Viro pystyssä ja hommataan sieltä halvat elintarvikkeet ja muut tuotteet.

• suomi haisee
        Tupakkakin 50% ale kirjoitti:

Pidetää Viro pystyssä ja hommataan sieltä halvat elintarvikkeet ja muut tuotteet.

Näin on,pikku näpäytys s&k kartelli kauppiaitten riistohinnoille.

Ja pääseehän siinä matkustamaan samalla,myös oliko se nyt linda lines antaa työttömille alennusta laivamatkoista kun näyttää te-toimiston korttia.

• ja taas - 40%
        suomi haisee kirjoitti:

Ja pääseehän siinä matkustamaan samalla,myös oliko se nyt linda lines antaa työttömille alennusta laivamatkoista kun näyttää te-toimiston korttia.

Jep rakentakoon tänne kauppa-palatseja, mut käydään virossa pikkukauista hakee syötävämme.

• Laskelmoiva.
        ja taas - 40% kirjoitti:

Jep rakentakoon tänne kauppa-palatseja, mut käydään virossa pikkukauista hakee syötävämme.

Huomenna vien rouvani Viroon. Ostin Baldic Prisess risteilyn pisteillä. Meni pelkkä toimitusmaksu 20 euroa. Laadukas hytti aamiaisineen. Yö laivalla ja aamulla shoppailemaan maihin. Tuodaankin kelpo lastit kaikkea. Alkoholia kärryllinen:) Ja kaikkea muuta kulutushyödykettä, jopa juustoja yms.

Viimeksi olen käynyt suomen Alkossa muistaakseni 2004, tai ettei ollut peräti 2003. Kun ei juo paljoa itse niin kannattaa ostaa tuontina. Toisekseen tulee sitä tuotua samalla lähi suvulle jos heillä ilmenee tarvetta. Joko tuliaisena tai sitten antavat rahan valmiiksi.

Myös tupakkia tulee ostetuksi, onhan se sen verran paljon halvempaa. Parturissa, kampaamossa, apteekeissa tulee käytyä. Kuukauden parin välein reissu, niin säästää pitkän pennin. Äkkilähdöilläkin pääsee kympillä parilla. Tulipa meiliin hiljattain Vikingin tarjous, päiväristeily Tallinnaan 3 euroa. Nauratti kun täällä pääkaupunkiseudulla bussin kertalippu on 2,70 vaikka kulkisi kaksi pysäkinväliä.

On se helppoa. Kun ei ole työelämässä mukana voi lähteä vaikka tunnin-kahden varoitusajalla. Mutta kyllä lähteminen Tallinnaan kauempaakin on kannattavaa. Ostaa sen verran ruhtinaallisemmin. Suomeen ei kannata maksaa kulutusveroja.

• -virosta viinaa-
        suomi haisee kirjoitti:

Työttömillähän sitä on aikaa reissata ja halvaks tulee. Varsinkinkin pääkaupunkiseudun työttömillä jotka eivät viitti tehdä töitä, kun tukijaisilla tulee paremmin toimeen. Töitä kyllä pääkaupunkiseudulla olis aina jos viittis tehdä. Suomalainen ei viitti niin luonnollisesti työvoima tulee ulkomailta.
        Kannattaa näpäytellä niin työpaikat vähenee entisestään.

• -virosta viinaa-
        Laskelmoiva. kirjoitti:

Huomenna vien rouvani Viroon. Ostin Baldic Prisess risteilyn pisteillä. Meni pelkkä toimitusmaksu 20 euroa. Laadukas hytti aamiaisineen. Yö laivalla ja aamulla shoppailemaan maihin. Tuodaankin kelpo lastit kaikkea. Alkoholia kärryllinen:) Ja kaikkea muuta kulutushyödykettä, jopa juustoja yms.

Viimeksi olen käynyt suomen Alkossa muistaakseni 2004, tai ettei ollut peräti 2003. Kun ei juo paljoa itse niin kannattaa ostaa tuontina. Toisekseen tulee sitä tuotua samalla lähi suvulle jos heillä ilmenee tarvetta. Joko tuliaisena tai sitten antavat rahan valmiiksi.

Myös tupakkia tulee ostetuksi, onhan se sen verran paljon halvempaa. Parturissa, kampaamossa, apteekeissa tulee käytyä. Kuukauden parin välein reissu, niin säästää pitkän pennin. Äkkilähdöilläkin pääsee kympillä parilla. Tulipa meiliin hiljattain Vikingin tarjous, päiväristeily Tallinnaan 3 euroa. Nauratti kun täällä pääkaupunkiseudulla bussin kertalippu on 2,70 vaikka kulkisi kaksi pysäkinväliä.

On se helppoa. Kun ei ole työelämässä mukana voi lähteä vaikka tunnin-kahden varoitusajalla. Mutta kyllä lähteminen Tallinnaan kauempaakin on kannattavaa. Ostaa sen verran ruhtinaallisemmin. Suomeen ei kannata maksaa kulutusveroja.

Muuttakaa sinne, on sitten lyhempi matka edullisille ostoksille...

• YX eläkeläinen vaan
        -virosta viinaa- kirjoitti:

Muuttakaa sinne, on sitten lyhempi matka edullisille ostoksille...

Oon muuttanut jo.....ja takasin EN TULE! Täällä ihmiset ovat ystävällisiä toisilleen....TOISIN kuin Rakkaassa Kotimaassani Suomessa.....jossa kyylätään että mihinhän se taas oikein lähti.....yms. Ja kaikenlisäx...eläminen täällä maksaa n.1/3 siitä kuin siellä lahden toisella puolella.....niin että terveistä vaan Jyrki Kataiselle (kun sortaa meitä eläkeläisiä.....niin näin siinä käy!) Me kun voidaan asua missä huvittaa ja VARSINKIN kun Suomessa eläkeläisiilä on se surullisen kuuluisia ns. "LEIKATTU INDEKSI"....

• -virosta viinaa-
        YX eläkeläinen vaan kirjoitti:

Oon muuttanut jo.....ja takasin EN TULE! Täällä ihmiset ovat ystävällisiä toisilleen....TOISIN kuin Rakkaassa Kotimaassani Suomessa.....jossa kyylätään että mihinhän se taas oikein lähti.....yms. Ja kaikenlisäx...eläminen täällä maksaa n.1/3 siitä kuin siellä lahden toisella puolella.....niin että terveistä vaan Jyrki Kataiselle (kun sortaa meitä eläkeläisiä.....niin näin siinä käy!) Me kun voidaan asua missä huvittaa ja VARSINKIN kun Suomessa eläkeläisiilä on se surullisen kuuluisia ns. "LEIKATTU INDEKSI"....

No hyvän päätöksen olet tehnyt. Olen käynyt kerran virossa ja menin Stokmannille, aseistetut vartijat seurasivat joka askelta. Kaupassa ei ollut montaa asiakasta, ehkä sen takia ei varmaan ulkoisen olemukseni. Olisin ostanut voileipägrillin, myyjä vetäisi visa-korttini ja välittömästi sanoi ei kelpaa, olin juuri maksanut sillä toisella osastolla ja silloin kelpasi varmennus kesti jonkun aikaa. Mutta sisarellani oli Stokmannin oma kortti, joka sitten kelpasi. Toista kertaa en mene jos ei ole pakko. Muutenkin tulin siihen tulokseen että Tallinnan kaupoissa oli hyvin ylimielinen palvelu. Suomalaisena olen suomessa tottunut hyvään ja ystävälliseen palveluun.

• Köyhän on pakko

viedä lanttinsa turvaan Viroon, ettei joutuisi sponsoroimaan kaikkia sossujen eläkevirkoja joita Tavja ja Mooses ovat punaveljilleen järjestelleet.

• SÄÄ OOT VAAN

vähempivarainen.
        Meitsi, vaikka köyhä onkin, ei Viroon lähde pelkästään sen vuoksi, että meillä on sian hinta korkealla.

• Kotipolttoinen
        Laskelmoiva. kirjoitti:

"Viimeksi olen käynyt suomen Alkossa muistaakseni 2004, tai ettei ollut peräti 2003. Kun ei juo paljoa itse niin kannattaa ostaa tuontina."

Kotipolttoinen viina on edullisinta.

• näin on tämä asia

No hyvän päätöksen olet tehnyt. Olen käynyt kerran virossa ja menin Stokmannille, aseistetut vartijat seurasivat joka askelta. Kaupassa ei ollut montaa asiakasta, ehkä sen takia ei varmaan ulkoisen olemukseni. Olisin ostanut voileipägrillin, myyjä vetäisi visa-korttini ja välittömästi sanoi ei kelpaa, olin juuri maksanut sillä toisella osastolla ja silloin kelpasi varmennus kesti jonkun aikaa. Mutta sisarellani oli Stokmannin oma kortti, joka sitten kelpasi. Toista kertaa en mene jos ei ole pakko. Muutenkin tulin siihen tulokseen että Tallinnan kaupoissa oli hyvin ylimielinen palvelu. Suomalaisena olen suomessa tottunut hyvään ja ystävälliseen palveluun.

No se on kyllä totta että eivät ole mitään kummoisiakaan asiakaspalvelijoita siellä. Juuri näissä isoissa kaupoissakin on ihan kiukkuisen oloistakin akkaa kassallakin, mutta ei siitä tarvitse mitään välittää. Äkkiseltään se on kyllä vähän hämmentävääkin, kun on tottunut meillä sentään vähän myönteisempään asenteeseen kauppojen henkilökunnan taholta.
        Juuri jostain Baltic Bisness news lehdestä luin, kun joku Tallinnassa oleva englantilainen manaili virolaisten tylyä käytöstä palvelutehtävissä, ja minusta se oli kyllä ihan asiasta.
        Ei tämä sopimataon käytös voi johtua yksinomaan paskamaisista asiakkaistakaan, sellaisista jotka eivät osta mitään kunhan kyselevät typeriä. Ei voi sillä kyllä siinä on näissä marketeissakin havaittavissa ero suomen vastaavaan menoon, näin silti vaikka kauppa kävisi niinkuin jossain Viru-keskusken alakerran ruokakaupassa.
        Mutta kyllä siellä hyvääkin kohtelua voi saada jossain kaupoissa. Tämä nimenomaan jos käy useammin ja ostaa aika paljonkin niinkuin mitä näitä suomeen mukana tuotavia lasteja.

• hop hop
        Tupakkakin 50% ale kirjoitti:

Muuta sinne!

• asu missä huvittaa

Eli eläkkeitä voi sitten ihan hyvin pudottaa tai jättää maksamatta kokonaan niiltä jotka eivät asu Suomessa!

• Jeesus on Herra
        näin on tämä asia kirjoitti:

No se on kyllä totta että eivät ole mitään kummoisiakaan asiakaspalvelijoita siellä. Juuri näissä isoissa kaupoissakin on ihan kiukkuisen oloistakin akkaa kassallakin, mutta ei siitä tarvitse mitään välittää. Äkkiseltään se on kyllä vähän hämmentävääkin, kun on tottunut meillä sentään vähän myönteisempään asenteeseen kauppojen henkilökunnan taholta.
        Juuri jostain Baltic Bisness news lehdestä luin, kun joku Tallinnassa oleva englantilainen manaili virolaisten tylyä käytöstä palvelutehtävissä, ja minusta se oli kyllä ihan asiasta.
        Ei tämä sopimataon käytös voi johtua yksinomaan paskamaisista asiakkaistakaan, sellaisista jotka eivät osta mitään kunhan kyselevät typeriä. Ei voi sillä kyllä siinä on näissä marketeissakin havaittavissa ero suomen vastaavaan menoon, näin silti vaikka kauppa kävisi niinkuin jossain Viru-keskusken alakerran ruokakaupassa.
        Mutta kyllä siellä hyvääkin kohtelua voi saada jossain kaupoissa. Tämä nimenomaan jos käy useammin ja ostaa aika paljonkin niinkuin mitä näitä suomeen mukana tuotavia lasteja.

Jeesus on Herra ja nyt tänään kannattaa tehdä totinen parannus ja antaa sydämensä ja elämänsä Herralle Jeesukselle. Älä kulje iankaikkiseen kadotukseen. Jumalan Poika tahtoo pelastaa sinut.

http://www.youtube.com/watch?v=fSz1HRsJAws

• entinen naapuri
        Jeesus on Herra kirjoitti:

Jeesus on Herra ja nyt tänään kannattaa tehdä totinen parannus ja antaa sydämensä ja elämänsä Herralle Jeesukselle. Älä kulje iankaikkiseen kadotukseen. Jumalan Poika tahtoo pelastaa sinut.

http://www.youtube.com/watch?v=fSz1HRsJAws

Mitä se Sebastian taas puhuu jeesuksesta? Sun pitää lukea papiksi =)

• Kotikokki
        Kotipolttoinen kirjoitti:

"Viimeksi olen käynyt suomen Alkossa muistaakseni 2004, tai ettei ollut peräti 2003. Kun ei juo paljoa itse niin kannattaa ostaa tuontina."

Kotipolttoinen viina on edullisinta.

Totta turiset. Minä olen parhaillaankin keittopuuhissa. Helppoa kuin mikä. Monet tekevät asiasta liian monimutkaista. Tuossa ketjussa on mainittu se kaikkei tärkein, eli mitä sinne pannuusi panet. Sokerista ja superhiivasta tehty rankki lapolla tarkkaan ja astiaa heiluttamatta ILMAN POHJASAKKAA pannuun, niin ei tule ylimääräisiä hajuja ja makuja, vaikka keittäisit melkeinpä miten tahansa ja millaisilla välineillä tahansa. Turha hienostelu pois ja hommiin!
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10072056

• kotkotkoo

elä unohda heidän historiaansa. varmaan vie aikansa ennen kuin täysin tottuvat että voi olla miten haluaa. jos on kommunistin alla kasvanut niin luulen että se on jättänyt jälkensä nuorempaan sukupolveenkin kasvatuksen myötä.

• näin on tämä asia

Yksi ihan viimeaikainen esimerkkitapaus jossa olen havainnut hämmentävänkin eron virolaisessa palvelumyönteisyydessä ja asenteessa verrattuna suomen vastaavaan on Virukeskuksen Elisan palvelupisteen henkilökunta.
        Minulla on tapana hakea sellainen tiukulla oleva nettiyhteys siitä Elisan palvelupisteestä. Se maksaa 30€ ja myöhemmin sitä voi ladata vitosella viikon ja yhden päivän päälle. Aika hyvin siellä kyllä suomea osaavat ja englantiakin osaa ainakin yksi, ja se on sentään hyvä.
        Kun minä en saa ladattua suoraan Nordean Master-kortilla Viron Elisan Mintin sivuilta siksi koska näillä sivuilla hyväksyvät vain Viron pankeissa olevia kortteja(tämäkin aika hämmentävä asia kun ottaa huomioon sen, että Master sentään toimii melkein missäpäin maailmaa ja millä nettisivuilla hyvänsä), niin joudun sitten hakemaan tuon 5€ latauksen tästä Elisan pisteestä missä niitä voi ostaa ja ladata. Kyllä se sitten kanketa on ollut saada perille menemään, että haluan sen viikon ja yhden päivän päälle sillä vitosen latauksellani. Kaksi kertaa olen kironnut seuraavana päivänä kun kone onkin sammunut, siksi että on lähtenyt laskuttamaan tuntiveloituksella jolloin menee se vitonen päivässä. Siinä on pitänyt juosta toinen kerta latamaan se vitonen, ja vielä läppäri mukana niin että on saanut tuon viikon siihen ohjelmoitua.
        No ei se mitään kyllä tämä tästä jatkossa menee niin, että otan aina läppärin mukaan ja pyydän laittamaan uuden sirun tikkuun ja sitten se viikon juttu siihen. En ainakaan vielä aio mihinkään Viron pankkiin tiliä avata vain siksi, että saisin ladattua aikaa sen Elisa mintin sivuilta.
        Mutta kyllä siitä asiakaspalvelusta tässäkin pisteessä tulee jotenkin tyly vaikutelma verrattuna siihen mitä jossain suomen Elisan pisteessä. Ja minä en ole mikään paskamainen asiakas niinkuin mitä siinäkin joitakin istuu pitkään ja joita saa odottaa, jotain englanniksi matkapuhelinyhteyksistä pitkään jaarittelevia.
        Kun siinä läppärini tiskille laitan niin menen sen tiskin päänpuolelle jotta voisin sen avata ja näyttää myyjälle. Siihen on tullut ainakin parilta myyjältä nopeasti kommentti, että jo se tiskin pääty on aluetta johon ei asiakas saa tulla. Kyllä tällainen hämmentää ja hätkähdyttääkin. Ei ikinä Suomessa sellaista tulisi, kun k.o. juttu siis liittyy vielä nimenomaan sen asian hoitoon, eikä se tiskin pääty ole vielä mitään selkeästi myyjien aletta, eikä asiakkaana sellainen asia tulisi mieleenkään. Ehkä nämä tällaiset ovat sitten niitä kulttuurieroja.

• Kotipolttoinen
        Kotikokki kirjoitti:

Totta turiset. Minä olen parhaillaankin keittopuuhissa. Helppoa kuin mikä. Monet tekevät asiasta liian monimutkaista. Tuossa ketjussa on mainittu se kaikkei tärkein, eli mitä sinne pannuusi panet. Sokerista ja superhiivasta tehty rankki lapolla tarkkaan ja astiaa heiluttamatta ILMAN POHJASAKKAA pannuun, niin ei tule ylimääräisiä hajuja ja makuja, vaikka keittäisit melkeinpä miten tahansa ja millaisilla välineillä tahansa. Turha hienostelu pois ja hommiin!
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10072056

Kotipolttoista viinaa on helppo maustaakkin mieleisekseen ja tietää varmasti mitä viina sisältää. Noista alkon tuotteista kun ei monestakaan selviä mitä aineita ja kemikaaleja sinne tuotteeseen on laitettu.

Viime kesänä tein 5L noin 80% apsinttia enkä säästellyt koiruohossa. Olen onnistunut tekemään 95% pirtua eikä ole edes vaikeeta rakentaa tuohon kykenevää laitteistoa.

Mutta pitää muistaa että viinaa ei todellakaan kannata kokoajan juoda, vaikka sitä nurkissa onkin..

• Muniaki löytyy rasio

Ei virosta leivän hakeminen ole este, se on vain hidaste.

• Ei kantakortteja pli

"Kun viime vuonna 52 prosenttia suomalaisista ilmoitti matkustavansa todennäköisesti tai varmasti Viroon seuraavan vuoden aikana, tänä vuonna heitä oli jo 64 prosenttia. Kaksi viidestä (42 %) Viron matkaajasta aikoo lisätä kulutustaan matkoillaan, jos Suomen hintataso nousee".

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=77482:hintatietoisuutta-palvelutkin-haetaan-kohta-virosta&catid=3:talous&Itemid=32

Kuluttajakyselyn teki Innolink Research Oy maaliskuun 2012 aikana, ja siihen vastasi 2 151 vähintään 18-vuotiasta kuluttajaa. Kysely kohdistettiin Varsinais-Suomen, Kanta- ja Päijät-Hämeen, Pirkanmaan, Uudenmaan ja Kymenlaakson aikuisväestöön. Alueella asuu noin 60 prosenttia Manner-Suomen aikuisväestöstä.

• Neronleimaus jonka

Katainen sai ollessaan vvministeri oli että ulkomaalaisten tuotteiden alv:tä kun nostetaan niin ulkomaalaiset maksavat sen korotuksen. Itsepähän äänestitte sitä laskutaidotonta väärentäjää joten nauttikaa nyt sen järjestämästä taloudellisesta tilanteesta.

• -Halb-

Hyvä hyvä.

Suomalaiset äänestää jaloillaan!

Eläköön suomen verotus!

Eläköön kokoomus!

P.S. voisiko kokoomuksenkin ulkoistaa viroon?

• tappakaa rikkaat

Kaurismäki vaatii tappamaan rikkaat eli porvarit.

• PS voittaa taas!
        tappakaa rikkaat kirjoitti:

Kaurismäki vaatii tappamaan rikkaat eli porvarit.

Ei kannata tuhlata ruutia sellaiseen, vaikka politiikka onkin täysin epäonnistunutta. Mitä se tappaminen ketään auttaisi, mutta sen sijaan seuraavissa vaaleissa kannattaa äänestää ainoaa puoluetta, joka ei ole kähminnyt vaalirahoituksessa eikä ole syönyt sanaansa vaalien jälkeen, eli Perussuomalaisia.

• televisiotorni

Ei pidä ajatella seurauksia vaan syitä. Suomen KIEROUTUNEEN alkoholipolitiikan syytä on se, että kansalaiset hakee viinat Virosta. Samallahan ne tulee tupakatkin.
      Ja paljon muuta kivaa alahinnoilla. juuksuur ym kannattaa käydä. Lisää vaan ALV:a suomeen, niin kannattaa ruokakin hakea virosta.
      Tallinna alkaa pian hinnoitella itsensä ulos, mutta etelä- ja itävirossa olla halpa hinta joka kaubamajassa. tere tulemast.

• tim gallubs

ARVOISA KESKUSTELIJA! TEEN GALLUBS-KYSELYÄ.
        VASTAA.
        KUINKA USEIN KÄYT V I T U S S A ???

• mitäs sitten
        tim gallubs kirjoitti:

ARVOISA KESKUSTELIJA! TEEN GALLUBS-KYSELYÄ.
        VASTAA.
        KUINKA USEIN KÄYT V I T U S S A ???

parikertaa vuorokaudessa

• tim gallubs
        mitäs sitten kirjoitti:

parikertaa vuorokaudessa

Vastauksesi on tärkeä TIETEEN kannalta, joten kiitos vastauksestasi!

• Kaupo Kaljuste

´´ mutta etelä- ja itävirossa olla halpa hinta joka kaubamajassa. tere tulemast.´´

tänu meie Soomlased me armastame teid Eestlasi ja me kavatseme kylastada Eestis nii sageli kui vaid on voimalik! :)

• Joopajoo

Ostin juuri Tallinasta todella hienot kengät 20 eurolla. Suomessa niistä olis tod. näk. saanut maksaa 99,90euroa. Toin myös ruokaa, salmia joka maksaa täällä 8-12 eruoa makois virossa alle 3 euroa. Brandyä 1 litra 12 euroa, Suomessa 0,7L 26 eruoa että sillä tavalla.

• Jjajajaji

No en tämän takia siellä käynyt vaan vietimme ensin vanhankaupungin hotelli St. Olavissa vuorokauden, aivan ihanan **** tunnelmallinen hotelli! Toinen yö vierähti uudella puolella L' Ermitagessa moderni ***, ihan ok. Samalla ostimme joitakin vaatteita ja ruokaa ja tietysti Brandyä sekä pänikkä Roseviiniä ja laivalta mukaan tarttui vielä 24 back Karjala. Ostin ensin 3 kpl 3,3cl kukko olutta lähes 9 euroa. Palasin takaisin tiskille peruen kaupan ja vaihdoin 24 backin Karjalaan 12.50eur, litrahinta "hieman" edullisempi. Pakkomyyntiähän tuo on mutta minkäs teet.

• -virosta viinaa-

Minulle kelpaa halvemmatkin kengät. Enkä juo noita brändejä enkä salmareita. On se sitten hienoa, kun sinulla on hienot ja kalliit kengät. Muista pistää hintalappu ;)

• panoboy

Kävin just Tallinnassa hyvissä huorrissa. Eikä maksanut paljon.

• raha ratkaisee...

ja kun viro kallistuu niin siirrytään latviaan, liettuaan...

• al-coholic

ei se viina nyt niin halpaa ole että parin pullon takia kannattaa lähteä mutta jos pakettiautollisen hakee niin sit kyl.

• 44555556666666666666

Esim. Altian 40% kukkoviinaa saa ainakin D-terminaalin läheltä niistä kaupoista vielä jotain 45€ 5 litran paketti. Se on reilusti alle puolet meidän halvimmista vastaavista viinoista kuten Sisiuviina. Laivalla isossa hyväpyöräisessä kärrykassissa saa kevyesti menemään 30 litraakin, vaikka vielä 10kg siinä muutakin tavaraa olisi. Noista 30 litrasta viinaa tulee jo yli 300€ voittoa sumen hintoihin verrattuna.

• n 28v keskisuomi

itse käyn virossa 4x vuodessa. ruoka/taloustuotteet halvempia, saa tuotteita joita ei ole suomen markkinoilla, kampaajalla käyn 2x vuodessa, kynnet huollan virossa 25% halvemmalla kuin suomessa, hieronnat yms n. 20-40% halvempia kuin suomessa.

itse en viinaa enkä lääkkeitä tuo mutta muita ostoksia sitäkin enemmän.

• -virosta viinaa-

Riippuu paikasta... Ystäväni joka on tottunut luxukseen kertoi minulle että virossa on laatu huonontunut viime vuosina rajusti. Oli päättänyt hierottaa ja hoidattaa kauneutensa tästä lähtien suomessa.

• hauska mies

´´ei se viina nyt niin halpaa ole että parin pullon takia kannattaa lähteä ´´

niimpä! paitsi jos jaksaa uida Itämeren halki niin sitten kannattaa koska laivamatkoihin ei kulu rahaa! :D :D :D

• -virosta viinaa-

Täysin samaa mieltä. Melkoinen deeku tarvitsee olla että viinan perässä viroon matkustelee. Kaikki maksaa. Ensin linja-autolla sitten laivalla jne...

• nainen23v.

kyllä suomestakin halvalla saa, kun osaa etsiä.

en juo hirveästi, joten minua ei ollenkaan haittaa maksaa 8e lempipunaviinistäni joka kestää minulla ainakin 3kk.

jos käyn kampaamolla ostan kampaamotarjouksen citydealin tai offeriumin kautta, säästää 50-70%

kosmetologilla en muutenkaan jaksa käydä, kun on iho kunnossa ja manikyyri on turhaa rahastusta.

• meat wursti

Kokoomuksen lisäksi SDP ja muut puolueet ansaitsevat kiitoksen siitä Suomi vie rahansa Viroon. Vasemmistokaupat ei Suomessa myy sen halvemmalla kuin oikeistoliikkeet.

• villituksen hattu

"Hintatietoisuuden lisääntyminen on tuonut Viron matkailuun ilmiön, jota suomalaisyrityksissä on pelätty"

Kannattiko nostaa ne hinnat natsitasolle sitten? haistakaa hallituksen veropellet pitkä vittu. :D

Lopuksi pieni terveyskatsaus eri kirjoittajan tekstiin.

"en juo hirveästi, joten minua ei ollenkaan haittaa maksaa 8e lempipunaviinistäni joka kestää minulla ainakin 3kk."

Eikös vinkuissa käy niin, että varsinkin ne metallikorkkiset pilaantuu muutamassa päivässä avaamisen jälkeen? Ei ne säily...sanoi alkon asiantuntija..
      Varo ettet saa jotain pöpöä homelitkusta jos 3kk kestää se 1 pullo..

• -virosta viinaa-

Sinullekkin voin sanoa että muuta sinne, kun siellä on kaikki niin halpaa ja hyvää. Mitäs täällä suomessa kituuttelet, kärvistelet ja kiroilet hallitusta. Saadaanpahan tänne sitten enmmän mahtuun maahanmuuttajia joille hallitus ja työnteko kelpaa. Virostakin olisi varmaan tunkua tänne, vaikka ennestäänkin heitä on täällä jo paljon.

• onneksi on Viro

Suomen valtio syö kansalaisten ostovoiman ulos. Lisää vain veronkorotuksia, kun ei muuta keksitä. Paljon tervehdyttävämpää olisi laskea veroja, ja varsinkin keskituloisten tuloveroja - ne rahat menee ostoihin kuitenkin, sillä Suomessa kaikki on verollista, ihan kaikki. Kävin Virossa parturissa, raidat vain 30€, Suomessa saa pulittaa tuplahinnan, jopa enemmänkin - ja hyvin osaavat siellä hommansa. Olen miettinyt myös, että hankin sellaisen vedettävän mummon kärryn ja alan ostelee elintarvikkeita - tosin myös Virossa pitää olla joidenkin tuotteiden kohdalla varovainen. Meillä S ja K ylläpitävät hintakartellia, vain Lidl on ainut halpa ketju, josta oikeasti 20€ voi saada jopa kassillisen ruokaa. S ja K laittaa muutaman ns sisäänheittotuotteen halvalla, kaikesta muusta sitten joudut maksamaan paljon ihan huomaamatta.
      Ainut keino saada Suomi nousuun ei todellakaan ole jatkuvat veron kiristykset, vaan ostovoimaa pitäisi lisätä, eikä päinvastoin. Miettinyt joskus, et muutan Tallinnaan, ja käyn sieltä käsin Suomessa töissä...siltikin varmaan elämä olisi halvempaa.

• hyh,hyyy.

Ruma hullu M***a on itse stalkkeri ja vainoharhainen vanha portto, jolla on vakavia mt -ongelmia. Vihaan sitä vanhaa rumaa lahovittuista ******.

• saapaskaolla

En ole käynyt enkä mene vaikka ilman pääsis, on niitä rosvoja tullut sieltä riittävästi jo suomeen.

• achohol

Nääh. Lappeenrannassa on paljon parempi kauppa: TaxFree.
      Siellä on alkoholia vaikka kuinka paljon teille alkoholisteille

• barbalalallla

Ite en oo käynny virossa ja ihan mielenkiinnosta olisi kiva käydä siel.. kaikki puhuu, et Tallinna on nätti kaupunki kesällä :)

Viron matkaa odotellessa.

• Etelän miäs

Halpa viina ei ole ainoa asia mikä houkuttelee Tallinaan, löytyyhän sieltä myös halpaa elintarvikkeita, vaatteita, tietokonepelejä..
      rahapelit ovat myös erittäin iso viete monelle.

• vanha vaakku

Me suomalaiset olemme aina kantaneet rahaa naapurimaihin. Aikoinaan
      kaneettin ruotsiin. Tosi ryysistä viikonlopuina ja itsenäisyyspäivänä. Linja-autoja
      lappo etelää myöten haaparannalle ja kauemmaksikin. Rajoituksia oli joille-
      kin esim. rasvalle moni yritti ja toi yli sallitun rajan jos ei kärynny tullissa.
      Myös venäjältä on yritetty jopata. Liekkö se hyöty niin kovin suuri ollut kun
      turhaa rääsääkin on tarttunu mukaan. Myös lomamatkat ulkomaille tuskin
      aina niin antoisia mutta tavaksi tulleita viedä valuutta muualle.

• Tynnyri-Eikka

No niin, nyt oli ihan pakko ottaa kantaa Tynnyri-Eikankin tähän juttuun... No tuleehan siellä Virossa käytyä, onhan siellä ainakin suurin osa ostoksista halvempaa kuin Suomessa. Ja ihmiset, varsinkin naiset ovat toisenlaisia( terkkuja Eesti-naisille Tynnyri-Eikalta, tulen Viroon pian taas). Olen muuten ajanut kerran polkupyörällä Viron ympäri, siihen meni reilu kuukausi. Tästä on jokunen vuosi aikaa, pitäisi varmaan lähteä taas ensi kesänä...

Itse olen löytänyt Virosta halvalla hyviä vaatteita: college-hupparit, maastoasut, vyöt ym. ovat edelleen moitteettomassa kunnossa, vaikka niiden ostamisesta on vuosia. Ja tottahan sitä viinaa tulee tuotua joskus jopa 10 litraakin, terveisiä vaan kivoille viinakaupan tytöille. Suklaata ja toffeeta tarttuu myös mukaan ja sitruunapepsikolaa jokunen pullo. Kyseistä kolaa ei Suomesta ole saanut vuosiin. Ja mitenkään en voi moittia virolaisia ruokiakaan, nami nami. Sama pätee virolaisiin leivonnaisiinkin.

Ja niinhän siinä sitten kävi, että Viron lippu tuli toissa kesänä ostettua Tallinnasta ja lippu tietty koristaa asuntoni seinää. Baltia rules.

• Suomen puolelta osta

Olen käynnyt Virossa mutta en mene viinaa hakeen , kun en ole suurkuluttaja enkä täällä myy, minulle on myös tarjottu.Olenpa kuullut että paketti autolla haetaan viinaa ja täällä myydään ,siinä ei katsota onko alaikäinen kysymyksessä. Että kyllä passiin pitäisi ruveta laittaa leimat niinkuin silloin joskus oli.Siitä palvelusta minä en tykkää että tyrkytetään sinä kaunis rouva osta tästä tämä käy poskien väriin.Jumakauta kun perässä tosiaan juostaan se ei ole asiakas palvelua.Ja tietennii meidän aikamies pojat käy naisissa siellä kyllähän siinä ehtii n. 4 tuntia maissa kun laiva on.Olen ollut kerran sellaisella turisti matkalla täältä pohjoisesta, niin miehet kehu että nainen odottaa maissa siellä päässä, oltiin ystävättäreni kanssa niin uteliaita että seurasimme niin oli.Huh huh sanottiin.Partureista olen kuullut että tukan polttavat kun permamentin ottanut täällä saat korvauksen mutta siellä et saa , ei ole käynnyt meillä tulee vastaus huonolla suomen kielellä.Että kehuja on puolin ja toisin .Jos harrastaa jatko myyntiä niin silloin tietennii voittaa. Mutta siinä voi käydä viellä kehuessa huonosti.

• mies1956

En voi enää käydä Virossa, koska muija kiristää avioerolla jos menen.
      Syyn voitte arvata. En ole käynyt n. 5 vuoteen enää siellä.
      Olen jo 56 v mies.

• Oi niitä Pimuja

No sama täällä. Yksin ei pääse. Vaimon kanssa viikonpäästä päivä reissulle. Parturissa käyn, jä vähän juomia tuon. Mies 62v.

• tossunalla

parempi tossun alla kun taivas alla

• Moonshine Ponu

Jos ei ole ihmisellä varaa ostaa tarvitsemiaan viinoja Suomesta, niin kyllä on joko köyhä tai alkoholisti.

Ja jos ei ole köyhällä taitoa itse keittää viinojaan, niin sitten on vielä tyhmäkin.

• Kotikokki

Nooh, miten sen nyt ottaa. En minä köyhäksi itseäni tunne, enkä oikein alkoholistiksikaan, koska olen vielä hengissä ja terve.
        Se on vain tyhmää maksaa ryöstöhintoja viinasta. Pöyristyttävän kallista se on Virossakin itse keitettyyn verrattuna.
        Hyvää olutta saa myös melkein ilmaiseksi Muntons Lagerista. http://www.kotiviini.fi/fi/muntons-olutuute.php
        30 litraan vettä yksi uute ja pari kiloa sokeria, niin saat tujua olutta, joka kaiken lisäksi on parempaa kuin kauppojen juoppokaljat.
        Tuo sokerin määrä on makuasia. Vähemmän vettä ja sokeria voi maistua aluksi paremmalta. Kokeilemalla löydät oman suosikkisi.
        Tässäkin on turha hienostella. Pullota olut puolentoista litran limupulloihin ja säilytä viileässä pari kuukautta ennen juomista ja kyllä maistuu.
        Kolmasosalitran olutpulloihin kruunukorkeilla pullottamalla kuluu aikaa turhaan näpertelyyn.
        Saku on sairaan kallista k*sta tähän verrattuna.

• suomalainen 63

Mikä ihme se on jos suomalaiset käyvät Virossa, suomessa on holhous- ja hintapolitiikalla paljon pilattu hyviäkin asioita, Virosta todellakin kannattaa käydä hakemassa alkoholia, säilykkeitä ja kaikkea muita kesto elintarvikkeita ja autolla jos liikkuu niin ilman muuta Tallinnassa tankki täyteen. Suomalaiset vero tulot kannattaakin antaa Viroon ja maan talous saada uuteen nousuun koska osaavat tehdä paljon parempaa politiikkaa mitä juntti suomi.

• Viinamies-

Sieltä ostetaan mistä halvemmalla saadaan.

• -virosta viinaa-

Minulla on laivalle matkaa 250 km. Eipä ole mitään mieltä lähteä istumaan autoon saadakseen itsensä laivaan ja viroon ostamaan viinaa. Halvalla saan suomestakin tarjouksista. Enkä viinaa jaksa juoda niin paljoa että siitä olisi hintaetua.

• EteläStadi

Tää tämän alemman sosiaaliluokan puuhaa, tuttava piirissäni Etelä-Helsingissä kukaan ei käy Tallinassa mitään viinaa tai muutakaan hakemassa.

• ei tarvi mennä....

Ikinä en ole käynyt, enkä käy!!!

• paras kasino 2012
    • ei kuuna päivänä

Siis kuka täysjärkinen tuonne menisi, saatika ei ihan täysjärkinenkään. Pitää olla heittoa korvien välissä aikastalailla että lähtee tuonne paskan perään ryövättäväksi.

• Onneksi on

"VARSINKIN kun Suomessa eläkeläisiilä on se surullisen kuuluisia ns. "LEIKATTU INDEKSI".... "

Luulenpa että tuo leikattu indeksi on ollut pelastus nyt kun hinnat nousee enemmän kuin palkat. Vai luuletko että palkansaajat saivat viimevuodelta lähes 4% palkankorotuksen?
      Me eläkeläiset saimme, kiitos leikatun indeksin.

• Silmälasit Virosta

Ostin silmälasit edullisesti Virosta. Sangat olivat ruotsalaisen valmistajan merkkikehykset. Minulla oli suomalaisen silmälääkärin resepti mukana ja maksoin silmälasit Visa-kortilla. Lasit tulivat muutaman päivän kuluttua postiluukusta kotiin hyvin laitettuina ja pakattuna takuutodistuksen kanssa. Olen ollut tyytyväinen laseihin.

Suomessa silmälasit ovat todella kalliita, vaikka mainosten mukaan niitä saa lähes ilmaiseksi. Sitten kun menet liikkeeseen ja pyydät laskemaan hinnan kaksiosaisille, ohennetuille linsseille niin huh sentään. Hinta nousee pilviin. Vaikka sangat olisivat edulliset linssit nostavat hinnat pilviin. Ihmettelen kuinka Suomessa saa mainostaa TV:ssä laseja hintaan, jotka eivät ole missään tekemisissä todellisuuden kanssa. Kaksiosaiset, ohennetut linssit kaikilla mausteilla ja keskihintaisilla sangoilla saattavat maksaa Suomessa jopa 1000 euroa. Minä maksoin jo noin 6 vuotta sitten Instrun laseista 850euroa, sangat olivat keskihintaiset. Silloin päätin, että seuraavat lasit ostan ulkomailta, jossa lasit ovat edullisia, saa matkan samaan hintaan, yöpymisen hotellissa ja ruoan. Näin sitten tein j teen vastaisuudessakin.

• lasertekniikka

Halvemmaksi tulee jos tilaa silmälääkärilta ajan ja hakee itsensä alueellisen silmäklinikan leikkauslistalle.
      Kaikki isot keskussairaalat näitä itseasiassa kaihileikkauksia tekee. Päiväkirurgiana nätä jatkuvasti tehdään nykyään yleisen kuntavastuun ehdoilla.

• suaaamelainneen

>>Suomalaiset äänestää jaloillaan!

Eläköön suomen verotus!

Eläköön kokoomus!

• hatsa10

Samoin silmälaaserissa Virossa ja hinta 1000€ silmä.
      Nyt kiva ajella moottoripyörällä, kun ei laseja.
      Samalla matkalla juomat ja lapsille erikoisurheilu vehkeitä noin -30% Suomenhintoihin.

• Hyvästi Nopsa

Se hyvä puoli tässä on, että se minkä me kannamme kotiin vievät rosvot takaisin. Pysyy tasapaino - eihän siitä mitään tulisi jos tavaran kulkusuunta olisi vain pohjoiseen - tasapaino järkkyisi.

• kyläkauppias

Siältä ostetaan mistä halvemmalla saa
      se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa

• Yllä mainittu rahapelit ja kasinon tervetuliaisbonus: pelatkaa ihmeessä mielummin laivalla tai Viron kasinolla! Tuotot menevät molemmissa tapauksissa Suomen tai Viron yhteiskunnan hyväksi.

• eikö naapurimaat tekevät niin: yhdessä hyvä palkka, toisessa edullinen tuote - hyvä yhdistelmä.

• mässyvä

Hain marketista mättöä, ostin kalleinta mitä löyty mutta rahaa on!

• rikasxmies

Oikea asenne. Mäkin aina ulkomailla suorastaan levittelen rahaa kun sitä on niin pirusti. Monesti maksaessa "vahingossa" kämmään lompakon kanssa sillee että kaikki setelit tippuu lattialle ja ympäriinsä. Sitte saapastelen siinä tyhmänä ja vinkkailen paikallisille jos idiootit tajuais vaikka kerätä itelleen pari hilua, ei niillä muuten kuitenkaa rahaa oo. Sama taktiikka olin sitte Virossa, Puolassa, tai vaikka Ruotsissa.

• eka kerta

Mitä sieltä Virosta nyt kannattaa sitten ostaa, jos ei halua tupakkaa, alkoholia tai lääkkeitä. Onko siellä vaatteet/kengät niin aikuisille kuin lapsille halvempia? Miten korut?

Tulevana viikonloppuna ensimmäistä kertaa Viroon, ja kaikissa paikoissa, josta yrittää ottaa selvää mitä ostaa, lukee viina, tupakka ja lääkkeet. Käykö sielä kukaan tupakoimaton, raitis, lääkkeistä free immeinen?? Mitä te ostatte, ja missä kannattaa ehdottomasti käydä?

• eurot viroon

Kyllä Virossa kannattaa käydä, kaikki paljon edullisempaa. Riippuu toki missä asuu että kuinka helppoa lähtö on. Lääkäripalvelut ym. terveys ja hammashuolto edullista ja saa vielä Kelan korvauksen. Suurinosa elintarvikkeista paljon halvempia ja alkoholi todella paljon halvempaa. Merkkivaatteet ja kengät on samanhintaisia mutta mallisto ja valikoimat parempia ja alennusmyyntejä on sielläkin. Ravintolassa syö ainakin vielä hieman halvemmalla kuin Suomessa. Käymisen arvoinen paikka etenkin kesällä!

• juustokuriiri

Eikos Virossa ole peruskulutustuotteiden hinnat noussu kovasti? Kesällä virolaiset tuttuni raahasivat Suomesta juustoa, muuta ruokaa, kahvia, jopa sokeria, koska se oli kuulemma huomattavasti halvempaa. Onko tilanne nyt sitten muuttunu kesältä 2011? Ja jossain vaiheessa oli Virossa paha ongelma kun ei kaikilla meinaa riittää ruokaan raha, koska hinnat on niin kovasti noussu?

Toki alkoholi ja palvelut on aina ollu halvempia, mutta kun joku kirjotti tuovansa juustojakin? Kuulostaa ristiriitaselle, virolaiset vie juustoa Suomesta ja suomalaiset Virosta... Samoja juuston kannikoitakohan vielä kärräätte edes takasin :D

• aaargh...

missä päin viroa olis hyvää ja kohtuu edullista ripsi piirakkaa, olis tarkotus lähiaikoina töräytttää sinne..1/h

• hhhfhf

Kävin ite ottaa hyvän käsihoidon siinä keskustan mäkkärin vessassa. Oli nätti muija ja kaunis käsi. Eikä maksanu kun kauniin hymyn ja bic mac aterian.

• Laivailija

Tämä keskustelu sai aikaan tavattoman halun lähteä Viroon. Seuraavaa lomaa odotellessa..

• eesti naaber

Eestis on odav ja hea suur tuss ja viin. leidub ka karvad ja maitseb hea

• siellä käyvä

viroon tietysti hakemaan palveluita on kolme kertaa halvempaa.

• Sos-foobikko

Saako sieltä mitä tahansa lääkkeitä ilman reseptiä? Myös rauhoittavia? Ei taida saada.

• Timorrheus

Sain viime viikolla Viru-hotellissa käsirunkut 10e, oli pirun nätti tyttö kyllä.
      Viinaa toin "juhlatarpeiksi" 20 ltk kaljaa, 5 ltk lonkkua, 10 ploa Viru Valge.
      Kyllä taas juhannukseen jaksaa.

• Larruris

Ironista että suomalaisten tehdessä viinarallia virosta, ostaen erityisesti halpoja ja laaduttomia viinoja, tulevat venäläiset idästä tänne rajan länsipuolelle ostelemaan laatuviinejä. Ylen juttu aiheesta

• Sieltä kantakaa viinat Virosta....

• tietämättömille:

Erityisen hauska lukea tästä "keskustelusta" noita erakoituneitten, maalaisten ja "vanhan kansan- ihmisten" juttuja joista huomaa että he kuvittelevat Viron olevan jokin rosvojen ja porttojen pesäpaikka suoraan -70 luvulta... hehheh...

Toki noitakin palveluksia saa mutta niin saa kaikissa Suomen suurimmissa kaupungeissakin. Jokaisella taksikuskilla on listat Suomessa kaupungin sen hetken maksullisista naisista ja voit ostaa tai saada tuon listan jos tarvitset.
      Samoin homma toimii Virossa.

Toiminta on reilua ja hinta on se mikä sovitaan. Kukaan ei Virossa juokse perässä tyrkyttämään yhtään mitään. Tuo toiminta jäi sinne -70 luvulle ja kiitos meidän maahanmuuttopolitiikalle niin se toiminta on kohta täällä meillä mutta ei Virossa.

Ihmiset joilla on elämää hyötyvät shoppailusta Virossa tuhansia euroja vuodessa.

Ihmiset joilla ei ole elämää voitte muumioitua sinne rintamamiestaloihinne mutta älkää höpöttäkö asioista joista ette tiedä yhtään mitään.

Ja PS niille tossukoille jotka luulevat että se matkoja estävä vaimonne on ainoa nainen maailmassa niin olette pahasti väärässä. Meilläpäin sellainen nainen laitetaan vaihtoon joka estelee miehensä matkoja ja vaihdokkaita riittää jos ei ole aivan tollukka.

• naapuri on ok

No... joillekin tuo naapurikaupunki Tallinna on suuri tuntematon ja pelottava kaupunki jossa vaarat vaanivat ja synti rehottaa.
      Esim äitini ei ole käynyt eläissään ulkomailla ja häntä pelottaa ajatuksena jo Tukholmakin.
      Aina kun me "lapset" ( 40v) lähdemme reissuun niin äiti käyttäytyy kuin se olisi varmuudella viimeinen matka.
      Olen käynyt yli kuudessakymmenessä maassa oikeasti vaarallisillakin seuduilla etelä-afrikassa, brasiliassa ja meksikossa, vaeltanut viidakoissa ja samoillut siperiassa. Silti ainoa paikka jossa minut on ryöstetty on Pariisi. Ja vieläpä ihan niissä parhaissa turistimestoissa eikä missään syrjäkujilla.

Vainoharhaisuus pilaa elämän ja ilman pientä seikkailua olisin pelkkä työrobotti.

Virosta on ollut paljon etua hääjuomien sun muiden hankintojen kustannuksien kurissa pitämisessä. Mökilläkin on aina parikymmentä laatikkoa erilaisia edullisia juomia niin ei tarvi jokaisen vieraan takia lähteä kärpäsiä kuhisevaan lähikauppaa ostamaan taskulämmintä ylihintaista olvia.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4794
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3932
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3830
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      116
      2239
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1356
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1278
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      165
      1264
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      524
      1118
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1105
    Aihe