Oma raamatunkäännös.

viännös savoksikin

Tuossa radiossa keskustelivat raamatunkäännöksestämme ja käännöksen tuoma näköala naisen paikasta. ts. nyt on puhe tästä meidän evl. kirkolliskokousten päätösvallan alaisesta käännöksistä. Alkukielestä on paha kääntää, että "täysin" ymmärrettäisiin se alkuperäinen näköala, jota Jumala puhuu, meidän 22 hebrean aakkosten muodossa.

No nyt on käännöksiä useampia, jotkut eivät lue kuin 1700 luvulla olevaa käännöstä, loput on hapatusta, toiset lukevat 1933/38 käännöstä ja 1992 käännös on hapatusta,

ja

Raamattu Kansalle käännös on pian kokonaan käsissä ja sekin on käännetty yhteisen pähkäilyn vuoksi, niinkuin se taipuisi ehkäpä myös isien oppikäsityksiin sopivaksi.

Eli aina luemme käännöksiä, sen selityksin, kuten yksi lutttterisaisen painoksen ooppus tuossa hyllyssä seisoo, on selitettyä raamattua tuuttu täysi.

Sitten on paljon raamattuopetusta, niin RadioDei, sana elää ja sen kautta olevaa kirjasarjaa.

Siinäpä meillä on tosissaan mittaamista suurennuslasilla, että mikä sattuu siitä ahtaasta portista sisään.

Luulisin, että olisi virikkeellistä saada käännöksiä ja seliteltyjä teoksia paljon, avartaahan se, kun ei oilla Jerusalemissa, hebrean ääkkösten äärellä.

Siinä sitä on, kun täällä vihtorit ja vohtorit kääntelee kättä pöydän ääressä ja ovat olevinaan suuria selittäjiä, ..

Odottasin näin naapurina, että kääntäisivätpä tuon kiisteltyn erään tulkinnan kielellemme, minulla on tilaa sekin lukea, eikä tuota ongelmaa.

Saatan jopa alleviivata, kuten tapoihini kuuluu, 92 käännös, joka saattaa vaikkapa baptisteilla olla kirosana , niin oikein värikarttana, tuossa pöydässä, on 1933 käännöstä, pitäisi saada noitten leestadiolaisten selitetty sana, oikein mielenkiintoinen olisi. Sitten on kiva hieman vanhaa kieltä lukea ja katsella näitä vielä vanhempia käännöksiä, eikä tee kippeetä.

Olihan tuossa vielä selitysraamattujen (kotimaisten) lisäksi 1900 luvun alusta, rapakontakaa kustannettu sana, meidän kielelle,

Että kelläs kutistaa pipoa niin, ettei raamattua ja selityksiä kelpaa ottaa.

Pyysin jopa Jehovalaisilta heidän käännöksen ja siitä on hyvä heidän kanssaan käydä keskustelua. Meinaan minun henkselit riittää lukemiseen ja keskusteluun,

ei tee yhtään kippeetä. On Suomen Raamattuopiston monen vuoden opetuskirjat, on helluntaista, on adventiseilta on sielä sun täältä

ja tervetuloa niin paljon kirjoja, kun vain kaappiin mahtuu.. Niin olihan tuolta Isonkirkon puolelta Laatonkin kirjoja, että mahtuu..

Kellä on pieni hylly, ei pidä valittaa, silloin se on miehestä kiinni, pipo on kireällä ja saunatiellä pienenä kovasti talutettu.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et, silleen.

      Niiiin, tänään tuli Hiljainen seurakunta- lehti. Siinä viitotaan. Meinaan omistan viittomallakin paljon sanaa ja luen sellaistakin, meinaan näytöltä tahi televisiolta.

      http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.uiah.fi/ISBN/951-558-172-9/pics/image004.jpg&imgrefurl=http://www.uiah.fi/ISBN/951-558-172-9/1_1_4.html&usg=__8vN-PYfdt-irfP_pgkDcKQyDjmw=&h=269&w=208&sz=11&hl=fi&start=19&um=1&itbs=1&tbnid=QSLZnfS-I0RORM:&tbnh=113&tbnw=87&prev=/images?q=viittomakieli&um=1&hl=fi&client=firefox-a&sa=X&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&tbs=isch:1

      Puhaltakoon myrskytuuli näillekin sivuille, ettei joutavia jorista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe