40000 helluntailaista ja kun yksi sanoo jotain, se on kuin kaikki on samaa mieltä. Ei noin! Ei ole normaalia ajatella koko herätysliikkeen olevan joka asiasta samaa mieltä. En tiedä Jaikalin seurakuntaa enkä mitä hän on Tomumajalle sanonut, mutta Tomumajalla on aika mennä itseensä. Itseensä meno on normaalia. Savis sanoi aivan oikein kun kirjoitti parannuksen teosta ja Galilean riivaajista. Riivaajat lähtevät vain käskysanalla Jeesuksen nimessä. Katkera mieli on niille otollinen paikka ja portti sisälle. Miksi sallitaan joidenkin itkupillien pilata kaikki? Papin juttusille eikä Seinäjoen torille kertomaan vääryyksiään jos on kokenut.
Häiriköt pilaavat palstan
11
99
Vastaukset
- ====================
Rikollista sanoa helluntailaisia rikollisiksi!
- Mikko.
Toivotan sulle oikein syvällistä ystävyyttä Jaikalin ja Savonarolan kanssa...
- Nukku Matti
Keitä tämä herätysliike herättää?
Joo siinä sä kyllä olet oikeassa, että kaikkien helluntaiseurakuntien puolesta ei voi puhua. On seurakuntia, jotka tarkoin tutkivat Sanasta, onko asia niin ja ovat avoimella mielellä. Ja yhä enemmän avoimella mielellä Pyhän Hengen suuntaan. Monissa seurakunnissa Pyhä Henki tekee hyvää työtä tällä hetkellä ja ihan uskonsuunnasta riippumatta. On aloitettu rukousillat, jossa joku vain saattaa tulla eteen sanomaan, että meillä ei ole täällä nyt mitään ohjelmaa. Siinä vaiheessa joku voi kyllä lähteä, mutta ihmettelen, miksi hän oikeastaan sitten tulikaan. Eikös seurakunnan kokoukseen mennä nimenomaan etsimään Herraa.
- koleerikko
Kokoukseen mennään etsimään Herraa. Monesti menen myös sillä mielellä, miten itse voisin olla jollekin avuksi hengellisessä elämässä. Vikoulu ei auta mutta epäkohtia on syytä tuoda esille. Onhan rukoushetkiä ja Raamatun tutkimista myös yksityiselämässä ja kodeissa. Parhaat rukoushetket oikeastaan tulevat silloin kun ei osata odottaa.
koleerikko kirjoitti:
Kokoukseen mennään etsimään Herraa. Monesti menen myös sillä mielellä, miten itse voisin olla jollekin avuksi hengellisessä elämässä. Vikoulu ei auta mutta epäkohtia on syytä tuoda esille. Onhan rukoushetkiä ja Raamatun tutkimista myös yksityiselämässä ja kodeissa. Parhaat rukoushetket oikeastaan tulevat silloin kun ei osata odottaa.
>>Monesti menen myös sillä mielellä, miten itse voisin olla jollekin avuksi hengellisessä elämässä.
- koleerikko
jari-pek-ka kirjoitti:
>>Monesti menen myös sillä mielellä, miten itse voisin olla jollekin avuksi hengellisessä elämässä.
"Herralta kai sä siihenkin odotat ja olet vain palvelija, välikäsi. Herraltahan me odotamme seurakunnassa, eikä ihmisiltä." Jari-pek-ka kirjoittaa.
Tottakai, sillä ilman Jeesusta ei kukaan voi hengellisesti mitään. Jeesus on minun Herra. Joka muita virvoittaa se itse kostuu, Sananlaskut sanoo. Ihminen on myös henki, sielu ja ruumis. Kukapa meistä ei kaipaa uskovien yhteyttä ja jotain myös ihmisiltä?
Jos seurakunnassa on kahvihetki, kahvit kyllä ihmiset keittävät. ,=)) koleerikko kirjoitti:
"Herralta kai sä siihenkin odotat ja olet vain palvelija, välikäsi. Herraltahan me odotamme seurakunnassa, eikä ihmisiltä." Jari-pek-ka kirjoittaa.
Tottakai, sillä ilman Jeesusta ei kukaan voi hengellisesti mitään. Jeesus on minun Herra. Joka muita virvoittaa se itse kostuu, Sananlaskut sanoo. Ihminen on myös henki, sielu ja ruumis. Kukapa meistä ei kaipaa uskovien yhteyttä ja jotain myös ihmisiltä?
Jos seurakunnassa on kahvihetki, kahvit kyllä ihmiset keittävät. ,=))>>Jos seurakunnassa on kahvihetki, kahvit kyllä ihmiset keittävät. ,=))
- 2 vaihtoehtoa
Aloituksessa ei ole mitään järkeä. Heittäydyt pöljemmäksi kuin oletkaan, vai oletko noin pöljä? Tiedät varmasti mitä jaikal on kirjoittanut Tomumajasta.
Miksi Tomumajan pitäisi mennä itseensä, mietihän sitä oikein tosissasi.
Saviksen kirjoitukset ei taas mitenkään liittyneet tähän kyseessä olevaan asiaan.
Yrität eksyttää sairaalla aloituksella lukijoita itse asiasta, mutta onneksi kaikki ovat Mikkoa tukemassa, ja sillehän sinä et voi yhtään mitään. Sotket mielipuoliseen aloitukseen riivaajatkin ????.
On vain kaksi vaihtoehtoa kuka on tämän hysteerisen aloituksen takana.
Joko Von bulke, joka ei kestänyt kuulla totuutta tai aloitus on lähtöisin jaikalin omasta koneesta. Mutta kuka onkaan kirjoittaja, pikkuvaimo? Tyypillinen hellariavaus.
Helluntateologi loukkaa ala-arvoisesti uskovaa ihmistä.
Loukkaaja olisi syytön. Loukattu syyllinen. Loukatun pitäisi piehtaroida tuhkassa ja anoa armoa ja menestystä loukkaajalle.
Kunhan avaaja ei vain ollutkin loukkaaja!- hmm..
Tätä minäkin mietin, olisiko itse loukkaaja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37940- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780