PULIÄMMÄ varasti KOIRAN kauppakeskuksen edestä!

Hälyytys!

Kuka nappasi tämän koiranpennun kauppakeskuksen edestä?

Tämä viisi kuukautta vanha siperianhusky katosi tuntemattoman matkaan espoolaisen kauppakeskuksen edestä. (Kuvan koira ei liity tapaukseen.)

Espoon Entressen kauppakeskuksen edestä varastettiin koira perjantaina. Viisikuinen siperianhusky katosi sillä aikaa, kun sen hoitaja asioi kauppakeskuksessa. Hoitaja oli poissa 15 minuuttia.

- Hoitaja etsi koiraa huolestuneena kauppakeskuksen liepeillä, kun kaksi nuorta tyttöä tulivat kertomaan nähneensä koira, kadonneen koiran omistaja Asma Al-Zankanah kertoo.

Koira oli katoamishetkellä Al-Zakanahin kaverin miehen hoidossa.

Tytöt kertoivat tummatukkaisen naisen tulleen heidän luokseen kauppakeskuksen kirjaston luona ja pyytäneen tyttöjä pitämään hetken aikaa huolta koirastaan.

- Nainen sanoi tytöille käyvänsä kirjastossa. Hän myös sanoi, ettei koiraa saa luovuttaa kenellekään sillä aikaa. Nainen kertoi koiran nimen olevan Daisy, Al-Zankanah kertoi tyttöjen kuvailusta.

Tytöt kuvailivat koiran ja naisen piirteitä koiran kadottaneelle hoitajalle. Koiran tuntomerkit sopivat täydellisesti kadonneen koiran tuntomerkkeihin.

- Tytöt ihmettelivät, kun koira ei totellut naista lainkaan eikä tunnistanut omaa nimeään. Kun nainen palasi, hän lähti juoksemaan koiran kanssa pois, Al-Zankanah kertoo.

Al-Zankanah kävi kirjastossa kyselemässä valvontanauhojen perään. Kirjastonhoitaja löysi valvontakameroilta tyttöjen kuvailemiin tuntomerkkeihin sopivan naisen.

Al-Zankanah kutsui kauppakeskuksen vartijat kirjastoon katsomaan valvontakameran nauhoja. Vartijat katsoivat sen jälkeen kauppakeskuksen valvontakameran nauhat, ja paikansivat epäillyn koiravarkaan myös niistä. Valvontakameroiden nauhat ovat nyt poliisin tutkittavina.

Al-Zanakah teki rikosilmoituksen varastetusta koirasta perjantaina kello 21.30 jälkeen. Espoon poliisiista kerrottiin maanantaina, että epäillyn koiravarkauden tutkimukset ovat käynnissä. Asiasta jotakin tietävät voivat jättää vihjeensä poliisille sähköpostilla osoitteeseen [email protected].

Poliisit auttoivat Al-Zakanahia tekemään ilmoituksen Karkurit.fi -sivustolle.

- Minua pelottaa hirveästi, mitä koiralleni on tapahtunut. Miksi nainen vei sen? Suomessa on helppo ostaa koiria, miksi pitää varastaa? Olen etsinyt koiraa kolme päivää ja itkenyt hirveästi, Al-Zakanah kertoo.

Koiran tuntomerkit: Kadonnut koira on noin 40 senttimetriä korkea ja sen hännänpää on valkoinen. Koira on väriltään valko-ruskea-musta. Sen tassut ovat valkoiset ja silmät eriväriset. Koiran oikea silmä on sininen ja vasen silmä on tumman ruskea.

Epäillyn varkaan tuntomerkit: Naisella on tumma, värjätty tukka, otsatukka. Nainen on noin 170 senttimetriä pitkä ja normaalivartaloinen. Nainen oli pukeutunut harmaaseen takkiin ja mustiin kenkiin, joissa oli valkoisen kengännauhat. Tyttöjen kuvailun mukaan nainen haisi alkoholilta.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kuka-nappasi-taman-koiranpennun-kauppakeskuksen-edesta/art-1288464194029.html

11

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika outoo

ku koiran omistaja on nimest päätellen muslimi ja muslimeille koirat on saastasii eläimii. Kui musliminaisel voi koira olla?

• Ap.

En tiedä, kuinka musliminaisella voi olla koira, mutta ihan varmasti tässä on nyt kuitenkin koiran omistajaan kohdistunut rasistinen viharikos. Vai mitä?

• Tosimies.

On väärin tietenkin varastaa ( huomio kaikki kommunistit) mutta kuka vitun stupido jättää koiransa ulkopuolelle?
      Pentu voidaan varastaa ja täyskasvuinen tehdä jotain muuta jollekkin.

No toivon että saa koiransa takaisin eikä koskaan jätä sitä tuollalailla enää.

• Koira on vain

pelkkä elukka. Oletko koskaan käynyt sellaisissa maissa, joissa koiriin ei suhtauduta kuten Suomessa; siis Jumalina? Suomalaisille koira on Jumala, mutta ulkomailla se on vain... KOIRA!

• Tosimies.
        Koira on vain kirjoitti:

pelkkä elukka. Oletko koskaan käynyt sellaisissa maissa, joissa koiriin ei suhtauduta kuten Suomessa; siis Jumalina? Suomalaisille koira on Jumala, mutta ulkomailla se on vain... KOIRA!

Olen käynyt, minulle koirani on ystävä,perheenjäsen, lojaali vahti.
        En hylkää sitä se ei hylkää meitä, mutta silti koira joka tietää paikkansa perheen alimpana jäsenenä.

• vienotuuli

No äläpä nyt liioittele, minun mäyristäni ei tultu lähelle kun kauppareisulla seinään tai pyörätelineeseen kytkin. Yleensä pieniä oli siinä kaupanedustalla, sanoin ettei pidä vieraista eikä lapsista. Ei siliteltävä. Ja oli näöltään juurikin sellainen siliteltävä.

Opettakoon jokainen vanhempi kersoilleen ettei vierasta koiraa saa mennä silitteleen ilman omistajan paikalla oloa.

Toisekseen, avohuollossa on niin pal ihmisiä et tässä saa jo huolestua itsekin kauppareisullaan käyntiä.

• Tosimies.
        vienotuuli kirjoitti:

No äläpä nyt liioittele, minun mäyristäni ei tultu lähelle kun kauppareisulla seinään tai pyörätelineeseen kytkin. Yleensä pieniä oli siinä kaupanedustalla, sanoin ettei pidä vieraista eikä lapsista. Ei siliteltävä. Ja oli näöltään juurikin sellainen siliteltävä.

Opettakoon jokainen vanhempi kersoilleen ettei vierasta koiraa saa mennä silitteleen ilman omistajan paikalla oloa.

Toisekseen, avohuollossa on niin pal ihmisiä et tässä saa jo huolestua itsekin kauppareisullaan käyntiä.

Mutta ne sinunkin pienet koirasi voivat purra pahasti sillä välin kun olet kaupassa ja sinä olet siitä korvausvelvollinen.

Edes koirasi vakuutus ei korvaa sitä.

Itse en koskaan ole jättänyt koiraani kaupan edustalle vaimo tai itse olen jäänyt vahtiin, en ole edes uskaltanut jäättä lapsia vahtimaan koiraa koska he eivät välttämättä voisi pitää koiraa hallussa jos se innostuu puolustamaan heitä.

• vienotuuli
        Tosimies. kirjoitti:

Mutta ne sinunkin pienet koirasi voivat purra pahasti sillä välin kun olet kaupassa ja sinä olet siitä korvausvelvollinen.

Edes koirasi vakuutus ei korvaa sitä.

Itse en koskaan ole jättänyt koiraani kaupan edustalle vaimo tai itse olen jäänyt vahtiin, en ole edes uskaltanut jäättä lapsia vahtimaan koiraa koska he eivät välttämättä voisi pitää koiraa hallussa jos se innostuu puolustamaan heitä.

Myönnän, mut varoitin ja eihän kukaan mene murisevaa koirulia silutteleen? Näin vaan jouduin joskus toimimaan, onnekseni ikävyyksiltä vältyin.

• Terveeltä pohjalta
        Tosimies. kirjoitti:

Olen käynyt, minulle koirani on ystävä,perheenjäsen, lojaali vahti.
        En hylkää sitä se ei hylkää meitä, mutta silti koira joka tietää paikkansa perheen alimpana jäsenenä.

liikkeellä.

• Miksi opetit
        vienotuuli kirjoitti:

koirastasi lastenvihaajan?!? Miksi sen teit?!?

• vienotuuli
        Miksi opetit kirjoitti:

koirastasi lastenvihaajan?!? Miksi sen teit?!?

Jaa et opetin... ei sitä opeteta. Se vaan ei pitänyt pikkulapsista... ihan opettamatakin.
        Ihana koiruli oli kaikinpuolin, en kykene pohtimaan sen traumaattisuuttaan.
        Johtuiko siitä et ostin sen 4 lapsisesta perheestä ..." allergian" puhkeamisen takia... koiruli oli 8 kk vanha. Oliko kersat saaneet jotain pahaa aikaan... sitä en tiedä?
        Meillä eli kuitenkin yli 10 vuotiaaksi, ja kun huomasimme häiriökäyttäytymisen osasimme varoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4794
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3932
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3830
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      116
      2239
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1356
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1278
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      165
      1264
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      524
      1118
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1105
    Aihe