Itsemurha

kds

En haluais kuulla mitään tuomitsevia kommentteja, haluaisin vain purkaa mieltäni enkä sääliä hae.. Tällä hetkellä itken ´silmät päästäni, itkeny jo kuukauden putkeen. Kello on neljä yöllä. Mä oon 20-vuotias tyttö tai no nainen mutta en oo saavuttanut elämässä mitään. Asun kotona edelleen mutta haave olis päästä omaan kotiin. Isä ei koskaan kannusta, aina jaksaa vaan kritisoida. Kauppiksessa opiskelen neljättä vuotta vaikka kolme vuotta ois pitänyt kestää. Aamulla menen kouluun ja kun kotiin saavun olen vaan huoneessani tai väsäilen koulujuttuja. Kavereita ei ole vaikka joskus muutama kuukaus sitten kävin ahkerastikin baarissa heidän kanssa mutta nyt on vaan lopahtanut, olen ollut nyt 2 kuukautta putkeen kotona viikonloppusin ja huoneessa vaan nyhjään. Elämänhalua ei vain ole kun päivästä toiseen samanlaista. Mun elämänhalu loppui joulun jälkeen, sain tietää että opiskelutukeni otettiin pois, siten kasvoi pikavippivelat koska oli maksettava laskut kuten opiskelulaina jonka otin tarpeeseen. Täällä pikkukylässä ei ole töitä tarjolla. Kesään mennessä mun on muutettava tai mut heitetään pihalle. Mun tekis mieli puhua vanhemmilleni tilanteestani, muistan kun 16vuotiaana lähdin itkuisena juhlista ja äiti kysyi mikä hätänä. Silloin kerroin että olen yrittänyt itsemurhaa. Äiti oli tietysti hämillään, mutta ei ole sen koommin kysynyt miten voin, olenko minä masentunut. Heille olen taakka minkä ymmärrän. En ole antanut ylpeyden aihetta, koulut edelleen kesken ja kotona vain olen. En ole laiska luonteeeltani, kun työharjoittelussa olen sain K3 eli kiitettävän. Tää elämä vaan tuntuu mustalta. Nyt nuo raha-asiat on ne mitkä mua huolestuttaa, ja miten selviän elämässä. Tämä kirjoitus oli tälläinen, ottakaa kantaa tai ette. halusin vain kirjoittaa.

5

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kds

huoh miten tyhmältä toi kuulosti.. Olisikin vain ohimenevää, mutta monta vuotta kestänyt sama fiilis. välillä helpottanut mutta tänä keväänä laukes taas masennus oikein kunnolla..

• JonesHenry

Ongelmiisi ei ole mitään yksinkertaista vastausta. Ei kenenkään meistä.

Suosittelen silti, että rukoilet Jumalalta apua. Periaatteessa voisit myös tehdä itsemurhan...jos tietäisit miten, ja JOS sinulla olisi siihen kaikki tarvittavat välineet sekä paikka. Raha-asiat voidaan kuitenkin vielä noin NUORELLA järjestää!

Olet NUORI ja tämä on avainsana. Ei sinun noin vain anneta syrjäytyä. Suomella ei suoraan sanoen ole siihen varaa.

http://yle.fi/uutiset/yha_useampi_nuori_syrjaytyy_kotiin/2764234

Ja mitä tulee taas näihin mamuihin...no, Suomeen ollaan todella tuomassa ns "pakon sanelemana" mamuja tekemään hommia joita Suomalaiset eivät halua tehdä.

http://www.hs.fi/kotimaa/Ministeriö Suomi tarvitsee 150000 uutta työntekijää/a1305554676142

Kultaseni, sanon tämän sinulle suoraan;siitä ei seuraa mitään hyvää, ja kaikki täällä myös tietävät sen. Se on jonkinlainen epätoivon projekti. Pääosin suurten ikäluokkien aivopieru. Tiedän aiheesta jonkinverran. Minulla ns henkilökohtaista kokemusta;

http://yle.fi/uutiset/suomeen_sopeutuminen_on_adoptoiduille_tyolasta/2031684

http://yle.fi/uutiset/adoptiolapselle_oma_kulttuuri_on_tarkea/2738314

Se johtaa viimekädessä syrjäytymiseen, laitostumiseen, etnisiin konflikteihin, sotiin jne jne...

Suuret ikäluokat tässä maassa vain toivoivat että joku pyyhkisi heidän perseensä koska he tietävät että heidän lapsensa ja lapsen lapsensa eivät sitä kumminkaan tule tekemään.

Sinua ei ole varaa syrjäyttää kultaseni. Olet siihen aivan liian arvokas. Rukoile kuitenkin näin aluksi Jumalalta apua. Mene sossulle puhumaan ongelmistasi. Toistan vielä, ettei sinun syrjäyttämiseen ole Suomella varaa. Suomi on syrjäyttänyt(ja on SYRJÄYTTÄMÄSSÄ)ihan kylliksi ihmisiä. Enempään töppäyksiin ei suoraan sanoen ole varaa riippumatta siitä kuinka paljon sinulla on opintovelkaa!

• *hali sulle*

Moi, täältä tulee sulle sympatiaa ja lämpöä vähän vanhemmalta ihmiseltä, ei paljoa neuvoa eikä tuomiota tipan tippaa. Oma nuoruuteni oli lähes samanlainen: yksinäistä nyhjäämistä, kunnes muutin kotoa toiselle paikkakunnalle ja sain kavereita ... loppujen lopuksi sitten huonoa seuraa. Joten en kyllä käy esimerkiksi sori, mutta pikku hiljaa se elämä siitä jollain lailla muuttui. Yksinäisyys ja mitättömyyden tunne eivät toki kadonneet, mutta välillä vetäytyivät taka-alalle.

Sori, en viitsi pidempää omaa tarinaani kertoa, mutta yhden neuvon haluana antaa: etsi ihminen, jolle puhua asioista, mieluiten jokin ammattilainen: kuraattori, sosiaalityöntekijä tms. Nuo rahahuolet ja muut huolet kun tuntuvat meidän omassa päässämme paljon isommilta kuin mitä ne oikeasti ovat. Se johtuu siitä, että olemme hautoneet niitä liian pitkään. Sun ongelmasi kuulostavat hyvin paljon nuoren ihmisen "normaaleilta" kasvukivuilta, eivät ne sitä kokonaan ole, mutta minusta nuo eivät ihan riitä perusteeksi itsemurhaan. Valinta on tietysti viime kädessä sun, mutta vähän sen kuvan saan, että sä oikeasti haluat elää, mutta olet vain nyt hukassa. Ehkä sun on tosiaankin nyt aika lentää vanhempien pesästä, mikä on luonnollinen askel viimeistään tuossa iässä. Siihen askeleeseen sä tarvitset nyt apua. Keskitä nyt kaikkit tarmo sen avun hakemiseen: käy läpi kaikki: terveyskeskus, mielenterveystoimisto, sosiaalitoimisto, ja jos sulla on sukulaisia kuten kummitäti tai -setä tai muuten vain luottoaikuisia: puhu niille, ja vaikka itke.

• apua löytyy

Ensinnäkin sinulla on oma elämä. Ei sunun tarvitse palkita olemassaoloa pärjäämielläsi. Ja vanhemmat ovat vastuussa jälkikasvunsa hyvinvoinnista vielä tuossa iässä. Jospa voisit pyyttää vanhemmlta apua tai lainaa, että pääsisit veloistsi. Ei kai ole mikään menetys jos ei noissa bilettämisissä jaksa rampata, mutta ystävyyssuhteet ovat tietenkin tärkeitä.
      Jospa alat kertoilemaan vanhemille murheista ja huolistasi. He eivät vältämmättä ole selvänäkijöitä: eivät osaa ymmärtää ja ottaa osaa ongelmiisi jos et sitä heille kerro.
      Ihan tyypillisiä nuoren ihmisen ongelmia. Et ole sillai poikkeus. Älä ainkaan kuolemaan vakavasti harkitse.

• JJ

VAI IIN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      326
      6229
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3696
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      150
      2873
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      227
      2190
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      107
      1763
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      70
      1259
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      83
      1102
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      983
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      958
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      914
    Aihe