apua!! juuuuurihoito edessä !!!!!!!!

Mary_Kuusisto

meeen kuukauden päästä juurihoitoon ! sattuuko se ?:( nopea vastaus !

8

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoomoilu

Juurihoito kestää yleensä 2-4 hoitokertaa. Ensimmäisillä kerroilla useimmiten puudutetaan, kun hampaan ytimessä saattaa vielä olla eloa, mutta juurihoidon edetessä hammas "kuolee" sisältä, eikä kipua enää tunnu.

Kun "kuollut" hammas on puhdistettu, juurikanavat avattu ja tulehdus taltutettu, hammas täytetään kumimaisella aineella ja lopulta laitetaan pysyvä paikka päälle, jolloin hammas toimii kuten tavallinen, elossakin oleva.

Summasummarum, juurihoitoa ei kannata pelätä.

• En enää pelkää

Tyttäreni kävi kahden hampaan juurihoidossa ja sanoi että eipä
      tuntunut kipua kun puudutettiin. Lääkäri oli vielä kysynyt että
      riittääkö puudute koska kipua on turha kärsiä. Näin ainakin
      Oulussa yksityisellä. Minulle laitettiin implantti ja poistettiin ikeniin
      asti hajonnut hammas enkä tuntenut kipua ollenkaan.

• juuri_hoidettu

Mulla on juurihoito kesken, seuraavalla kerralla laitetaan hampaaseen lopullinen paikka. Nyt hampaassa on väliaikainen paikka ja kipu ja särky on ihan helvetillistä. Onneks 2 päivän päästä hammaslääkäri. Itse hoito ei satu, kun hammas puudutetaan niin hyvin. Hoidon kesto yhdellä kerrallaon kyllä pitkä ja se rupee hoidossa vähän tuskastuttamaan.

• the_road

Hammaslääkäri ei varmaankaan laittanut lopullista paikkaa, jos kerran hammas oli vielä noin kipeä. Hampaan pitäisi olla kivuton siinä vaiheessa, kun lopullista paikkaa aletaan laittamaan.

• juurihoidossa käynyt

Mulla on kanssa juurihoito menossa ja tänään pitäis olla vuorossa hampaan täyttö ja lopullinen paikkaus. Ei juurihoito satu ollenkaan kun se puudutetaan kunnolla. Multa ainakin koko ajan kysyttiin että sattuuko ja haluanko lisää puudusta. Juurihoidossa on se vaan inhottavaa kun siinä joutuu käymään aika monta kertaa ja joutuu pitämään pitkään suuta auki. Väliaikesen paikan aikana hammas on ollu kipee ja sitä on särkyny.

• Aletsi14

itse kaaduin joku 5vuotta sitten hammas halkesi noh siihen tehtiin juurihoidot ja laitettiin tekohammasta puolet hampaasta ja nyt on otettu juuret pois ja täytetty betonilla se juurikanava koska kuitenkin putoaa joskus.. ja sit laitetaan implantti... veljellä oli sama tapaturma ja hammas halennut ja hänellä hammas ehti olla jopa 12vuotta kunnes putosi kun hän oli lähdössä armeijaan katsoi itteä peilistä ja hammas vaan putosi ja oon sitä mieltä et se juurihoito ei tunnu missään kun se puudutetaan =)

• kaameaa

Kyllä se juurihoito sattuu muuten jos on tulehtunut.Ei auta puudutus ollenkaan sillä tulehtuneeseen hermoon ei mikään puudutusaine tehoa.Kannattaa siis aina hoitaa hampaat ennen,kuin alkaa kunnolla särkemään.Viimeksi pelkästään vedettiin hammas ja oli pakko vetää kun niin kova tulehdus eikä voinut odottaa yhtään ja lääkäri sanoi vain neljän puudutuspiikin jälkeen saa huutaa ja kyllä huusinkin.Vieläkin sattuu kun muistelen.

• hmmas

Mulla alotettiin juurihoito 2 vkoa sitten yhteen etuhampaaseen. Senjälkeen viereistä hammasta alko särkeen, ja huomattiin, että sekin on tulehtunut ja siihenkin pitää tehdä juurihoito. Ei sattunut yhtään, vaikka olin varautunut kipuun. Joskus hampaan paikkaaminenkin on sattunut enemmän kuin juurihoito. Ihmettelenkin, kun olen kuullut juttuja että juurihoito sattuu, mutta mulla 2 eri lääkäriä teki ja ei tuntunut pahalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      184
      3673
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1162
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      148
      1109
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1020
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe