Arvon uskovaiset

tepi

Mitä te toivoisitte taivaassa olevan teidän varaltanne? Olen kuullut, että monet uskovaiset väittävät tietävänsä mitä siellä on, joten ei siitä sen enempää, koska siitä ei mitään todisteita ole suuntaan tai toiseen.

Mutta mitä te siis toivoisitte? Toiveistahan taivashaave koostuu. Jos se unelmien taivas on täydellinen, niin mitä se sisältää?

21

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tuollaisia saa kysellä!

• ?????

Saa kysyä, ja mielellään edes yrittää ymmärtää vastauksia, ja kaikkein tärkeintä, ei vinkua että ei ole saanut vastauksia.

• tepi
        ????? kirjoitti:

Saa kysyä, ja mielellään edes yrittää ymmärtää vastauksia, ja kaikkein tärkeintä, ei vinkua että ei ole saanut vastauksia.

Kun ei niitä vastauksia ole tullut paria ylimalkaista toivetta lukuunottamatta.

• ?????
        tepi kirjoitti:

Kun ei niitä vastauksia ole tullut paria ylimalkaista toivetta lukuunottamatta.

Tuo olikin piikki tähtikselle, se piipitti aikaisemmin jotain siitä että ateistit ei osaa/halua vastata hänelle.

• arvon uskis

Sattumoisin vilkaisin tätä kulttuurisivuanne.

Toivon Taivaalta, että se olisi kuin maapallo, ennen syntiinlankeemusta.

Puhdas luonto, vuoret, meret, metsät, ihmiset, eläimet, kaikki rauhassa, Jumalan Valtakunnassa. Sellainen raamatullisen Taivaan, sekä kalevalaisen Tuonenlehdon yhteenliittymä.

• kekek-kekek

Siis petoeläimet kuolisi siellä lopulta nälkään?

Tai jos siellä olisi vain kasvissyöjäeläimiä ne parturoisivat paikan pian autioksi?

Taivaan ekologia kuulostaa kestämättömältä. Sellainen taisi olla tilanne paratiisissakin...

• tepi

Ei tule uskovaisilta vastauksia, vaikka aina siitä taivaasta haaveilevatkin. Kertokaa nyt millainen se toiveittenne taivas on.

• arvon uskis

Justhan mä edellä vastasin.

• Valtaa loistoa

Eräs uskova kertoi minulle, että taivaassa käyskennellään jumalan kultaisessa, jalokivin koristellussa kaupungissa. Kun kysyin että eikös tuo ole aika mahtipontisen materialistista? Kun minulle ateistillekin riittää ihan hyvin tavallinen elämä tavallisessa ympäristössä, mutta uskovalle ei muu kuin kultainen, jalokivin koristeltu kaupunki? Niin jopa loppui keskustelu siihen paikkaan.

Toisaalta taas eri uskovien täysin erilaisista vastauksista näkee niin selvästi, etteivät he todellakaan TIEDÄ yhtään mitään asiaan liittyvää, kunhan vain arvailevat. Surkuhupaisaa on myös se, että he markkinoivat muille ihmisille asiaa, josta heillä ei ole aavistustakaan. Vain pelkkiä arvauksia. Varmaan kannattaakin mainostaa kaikelle kansalle asiaa, josta ei tiedä yhtään mitään?

Vähän kuin myyntimies, joka on myymässä kulkuneuvoa, josta ei tiedä onko se auto vai polkupyörä vai purjevene, vaiko kenties helikopteri, tai oisko sittenkin potkukelkka? Eikä oikeastaan edes tiedä onko se kulkuneuvo, vaan ehkä se onkin kuivausteline tai hiihtohaalarit tai lehtipuhallin tai raappahousut tai katiska ja kalastuslupa? Mutta joka kannattaa siis aivan ehdottomasti ostaa, koska ilman ei voi pärjätä?

• 1213

"Eräs uskova kertoi minulle, että taivaassa käyskennellään jumalan kultaisessa, jalokivin koristellussa kaupungissa. Kun kysyin että eikös tuo ole aika mahtipontisen materialistista?"

Tuo riippuu siitä, miten arvostat asioita. Ei jalokivet ole varsinaisesti yhtään arvokkaampia tai materialistisempia kuin puu tai joku muu materiaali.

• tepi

Näinhän se on. Puhuvat taivaan riemuista, eivätkä kuitenkaan osaa kertoa mitä ne ovat.

Missäs vanhassa virsiveisussa lauletaankaan kultakruunuista ja valkeista vaatteista, joita kai sitten taivaassa on odotettavissa.

Veikkaan kyllä että minun käsitykseni ikuisen elämän iloista (jos sellaista olisi) poikkeaa tyystin eräiden tuttavien ja sukulaisten käsityksistä. Tai en tiedä, ovatko he koskaan asiaa edes miettineet sen enempää, kuin että on se varmaan kiva paikka..

Ehkä kysyn seuraavan kerran kun tapaan jonkun taivasuskovaisen, että saako sinne uutuuskirjat, entä elokuvat, mitä alkoholimerkkejä on tarjolla, entä montako laatua olutta, onko musisointimahdollisuutta jne.

Kaipa ne osaavat kertoa, kun niin tietäviä ovat olevinaan.

• arvon uskis

"Eräs uskova kertoi minulle, että taivaassa käyskennellään jumalan kultaisessa, jalokivin koristellussa kaupungissa. Kun kysyin että eikös tuo ole aika mahtipontisen materialistista? Kun minulle ateistillekin riittää ihan hyvin tavallinen elämä tavallisessa ympäristössä, mutta uskovalle ei muu kuin kultainen, jalokivin koristeltu kaupunki? Niin jopa loppui keskustelu siihen paikkaan"

Vieläkin muistutan, että minulle uskovaisena kelpaa maapallon kaltainen puhdas rauhanvaltakunta, ilman kultaa ja krumeluuria, mitä nyt temppeleissä saa olla. Niinkuin Aleksis Kiven runoissa. Raamattu kertoo Taivaasta (varsinkin Ilmestyskirja), joten se on sellainen kuin on.

Te noteeraatte vain pröystäilijät, esimerkkeinä uskovaisten ahneudesta, tmv. Eikö uskovainen luontoihminen kelpaa?

• 1213

"Mitä te toivoisitte taivaassa olevan teidän varaltanne? "

Rauhaa ja rakkautta :)

• tepi

Voisitko täsmentää? Kenen välistä rakkautta?

• 2131
        tepi kirjoitti:

Voisitko täsmentää? Kenen välistä rakkautta?

''Kenen välistä rakkautta?''
        Täydellisen heteronormatiivista rakkautta, tietenkin.

• tepi
        2131 kirjoitti:

''Kenen välistä rakkautta?''
        Täydellisen heteronormatiivista rakkautta, tietenkin.

Heterosielut siis naiskentelisivat keskenään?

• jospa58

Meidän taivas on luottamusta tulevaan.

• Blizten

ei me uskovat olla sen arvokkaampia.

Taivas on olemassa ja siellä elämme hengessä.
      Moni toivoisi näkevänsä siellä entisiä epäuskoisia, ateisteja
      pilkkahenkiäkin. Jumalan rakkauden alla ja uudessa formussa.

• miss ei kirj.

Johan oli sekava vastaus. Elätte hengessä uudessa formussa? Kerro tarkemmin.

• psykokristus

Ensinnäkin.

Kaikki muuttuvat täydellisiksi Jumalan kuviksi.
      Olemme enkeleitä, jotka kaikki ovat 190cm.
      Kaikki viat ja sairaudet on voitettu.
      Yhden saarnaajan mukaan jumalalla on varasto jossa on puuttuvia elimiä odottamassa taivaaseen nousseita.
      Esim. häneltä oli poistettu molemmat taissit syövän takia ja hän kertoi että hänelle jumala oli luvannut uudet.

Jehovan todistajilla on ikuiset taivaslapset ja maatila talorakennuksineen.
      Joesta ja puistä sekä lähteistä saadaan ruoka ja nautintoaineet.

Minun logiikkaan ei vaan mahdu, että lisääntymis tai virtsaamis ja ulostuselimiä ei tarvita henkiruumiissa. Ja miksi niiden pitäis syödä tai juoda?

Jeesuksen sanan kuulemisen pitäisi riittää.

Miljardi kertaa tuhat miljardia vuotta ainakin ja se kerrottuna triljoonilla miljardeilla vuosilla.

Selaista on uskovaisen ikuisuus taivaassa.

Huh huh.

Ja valtion uskonto?

Ei helvattu.

• zyrt

En ole uskovainen, "taivasta" ei ole, enkä haluaisi myöskään elää ikuisesti.

Haluilla uskovaiset juuri taivaansa perustelevat. Ku mä haluun et siel on sit kivaa... Lapsellista.

Paria palstaa seuranneena ihmettelen, että puhuvatko nuo tyypit lainkaan samasta uskonnosta. niin paljon on erilaisia näkemyksiä jumalasta ja oikeastaan koko uskonnosta. Eivät tunne edes uskontonsa opinkappaleita, mutta kuitenkin väittävät tietävänsä mitä heidän jumalansa tajtoo ja mitä kuolean jälkeen tapahtuu.

Mitä kuoleman jälkeen sitten tapahtuu. Ei kuolleen ihmisen kannalta yhtään mitään. Omaiset tai viranomaiset hoitavat lakisääteiset tehtävät ja eipä siinä sitten muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3998
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      834
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe