Tänä aamuna vietin tuskallisia hetkiä yrittäen puolustaa ihmisten oikeutta mielipiteeseen, olivat ne sitten miellyttäviä tai eivät. kaikki alkoi siitä, kun luin aamulla suomenkuvalehteä, missä oli artikkeli tästä hihamerkki kohusta ja miten perussuomalaisten kansanedustaja James on pistetty jäähylle, koska hän ei suostunut erottamaan avustajaansa hänen kommenttejensa tähden.
Ilmaisin vanhemmilleni olevani tästä asiasta erimieltä, sillä avustaja ei edustanut kirjoituksessaan puoluetta vaan itseään. Miksi hänellä ei ole oikeutta mielipiteenseen? Ymmärrän hyvin, että tämä ehdotus on rasistinen ja syrjivä, mutta eikö demokratiassa meillä kaikilla ole oikeus olla jotain mieltä, ja jos me emme saa sanoa sitä ääneen, äänestäjät eivät tiedä ketä he äänestävät. Jos joku on eduskuntaan äänestetty hänen mielipiteidensä tähden, miksi hän ei saisi ajaa omaa politiikkaa. Onko Suomessa kielletty politiikka joka ei vastaa massan mielteitä? Kaikki loukkaantuvat kaikesta, emmekö me enää saa sanoa mitään ääneen? pian vegaanit kieltävät meitä puhumasta lihansyönnistä, homot puhumasta heterosuhteista, maahanmuuttajat puhumasta kulttuurin muutoksesta, uskovaiset jumalanpilkan, ja ennen kuin sanot tämän olevan humpuukia, mieti, että Italiassa, jenkeissä ja briteissä uskonnon kritisoinnista on tehny niin painava synti, että sitä on lähes mahdoton kritisoida julkisesti.
Mielestäni on naurettavaa, ettemme voi enää tehdä politiikkaa ilman jonkun vetämästä herneitä nenään. En missään nimessä kannata hihamerkkejä tai mitään syrjivää politiikkaa, mutta vaikka minä en pitäisi siitä, onko minulla oikeus kieltää jotakuta olemasta jotain toista mieltä?
Eikö meillä ole oikeutta mielipiteeseen, jos se loukkaa jotakuta?
mikä nyt ei enää loukkaisi ketään?
En tiedä mikä on yleinen mielipide aiheesta, mutta minä ainakin sain kuulla tänään kunniani, kun minua verrattiin natsiin ja israelin vihaajaan, mitä tekemistä sillä ikinä oli aiheen kanssa.
Kerro mielipiteesi aiheesta!
Eikö sananvapaus ole ihmisen perusoikeus?
8
91
Vastaukset
- ääriliberaali202
täysin ja ehdottomasti samaa mieltä. kaikki jotka ajattelevat eri tavalla ovat auttamatta täysin väärässä. tämä on bsoluuttinen totuus
- ??
sarkasmia?
- Jatka Samaan Malliin
Olet paljastamassa maassamme pesivän, suurpääoman valtaan asettaman puoluekartellin salaista rakennetta. Suuret kiitokset siitä.
"...eikö demokratiassa meillä kaikilla ole oikeus olla jotain mieltä, ja jos me emme saa sanoa sitä ääneen, äänestäjät eivät tiedä ketä he äänestävät."
- ääriliberaali202
ei helvetissä ole sarkasmia tuo viesti. se on vain täysi ja äärimmäisen todellinen totuus. jos et siihen usko olet täysin harhaantunut yhteiskunnasta. kenenkään muun mielipide ei voi olla kuin väärä, ellei se ole alunperin ollut minun idea
ps. minä kannatan ihmisoikeudettomuutta...- homer simpson
hölölöölöölööhölöölöölöölöö. höpön pöpön pöppö ja häpeäksi kansakunnalle
- Korvaton
Onhan meillä kuitenkin toivoa, kun ihan talkoillaan.
- Kokoomus forever
Ei ole mitään massan mielipidettä. Tai onhan se, mutta yleensä väärä, katso vaikka Kreikan viimeisimpien vaalien tulosta. Kansa äänesti väärin - hallitusta ei saada kokoon.
- Aivot Peliin?!
Katso mitä kirjoitat! Ei ole mitään "väärin äänestämistä". Sen sijaan siellä on valtastruktuuri johon on laitettu tahallisia jarruja jotta näennäisdemokratia ei veisi valtaa pois rahasuvuilta ja valtahulluilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2782593Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772443SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis512182Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj671844- 1201618
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591544- 1341396
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731288Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.871099Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761089