MIHIN METSÄVEROT MENEVÄT?

tietämätön.

Palkkatulo ja kiinteistövero menee kunnille. Meneekö metsäverot myöskin kunnille. Meneekö kaupunkilaismetsänomistajien puunmyynnin verotulot myyjän asuinkuntaan, vaiko kuntaan, josta puusto myydään?

14

97

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihreä kulta.

metsäveroa ei enää ole, on vaan metsän myyntivero, jonka varakkaat myyjät voivat vähentää arvolisäverona.

• Tosimies.

Ne menee lyhentämättöminä kehitysapuun, niillä rahoilla pidetään huolta afrikan metsistä;)

• ja loput

kiinaan tai muualle tehdassiirtojen ja avustusten muodossa.

• yhtiöt vie kiinaan.

Se on nimenomaan nykyään metsän myyntiveroa. Metsää myydään haja-asutusalueilta miljardien arvosta vuosittain. Valtio saanee suoraan siitä leijjonanosan.

• jppjp orginal

Jos saan perinnöksi metsää ja maksan perintöverot myymällä sitä metsää ja maksan sitten myyntiveroa,

Kyse on noin 20ha. Olenko hyvä veronmaksaja?

• timisenko.

Aikoinaan sanottiin, että suomi elää metsistä. Metsätuloilla kaupungit on aikoinaan rakennettu. Nokia oli lyhytaikainen poikkeus ja kuollut tähdenlento.
      Metsää suomessa on edelleen. Se on tärkein kansallisvarallisuutemme. Siksi olisi äärettömän tärkeää, että tämä kansallisvarallisuus pysyisi suomalaisessa omistuksessa. Valitettavasti tuokin on uhanalainen laji. Metsäteollisuus petti kotimaansa ja sille ei enää mitään voi. Yksityiset metsänomistajat voivat kuitenkin pelastaa, mitä pelastettavissa on. Ei kuntien pakkoliitoksille, koska kansallisvarallisuuden ryöstöhän tuon hullutuksen takana on.

• Lankku

Kyllä petti,johan noilla puun hinnoilla.

• hyik................

somalin ja muiden loisten perceeseen...

• juutas

waalruusin metsäverot menee kokoomukspuolueelle.

• petosketju esiin

Jos haluaisin ostaa 100 mottia koivua pilkotttavaksi, en saa sitä mistään? Miten tuo puunmyynti on oikein miinoitettu? Metsänmyyjä ei saa vapaasti myydä, vaan metsänhoitoyhdistykset valitsevat kenelle myydään ja määräävät hinnan ja koko käyttöoikeuden. Siis isäntä ei voi myydä yhtiöitten ohi mitään?
      Puun myyjä häviää törkeästi ja yhtiöt vievät puut kartellelleillaan alihintaan.

• Tosimies.

Tuo onkin suuri epäkohta, kuin monopoli.
        En voi ymmärtää että miten vitussa se kuuluu kenellekkään muulle kelle myy kuin omistajalle, metsän myyjälle.

Itse törmäsi tuohon 2 v sitten kun myin 760 kuutiota metsää.

Onkohan tuo edes laillista on käynyt mielessä monta kertaa, eihän kukaan voi rajoittaa mitä myyt kenelle tai mistä ostat,se ei voi olla laillista?!

Minä myyn sinulle vaikkapa nyt kokeeksi kaksi runkoa mäntyä katsotaan miten käy?

• Hyyimikäpaskaloinen
        Tosimies. kirjoitti:

Tuo onkin suuri epäkohta, kuin monopoli.
        En voi ymmärtää että miten vitussa se kuuluu kenellekkään muulle kelle myy kuin omistajalle, metsän myyjälle.

Itse törmäsi tuohon 2 v sitten kun myin 760 kuutiota metsää.

Onkohan tuo edes laillista on käynyt mielessä monta kertaa, eihän kukaan voi rajoittaa mitä myyt kenelle tai mistä ostat,se ei voi olla laillista?!

Minä myyn sinulle vaikkapa nyt kokeeksi kaksi runkoa mäntyä katsotaan miten käy?

Lisää vaan veroa tukipummeja hyysätään liikaa.

• näin on.

No istutaan linnassa yhdessä. Minä ostan sulta nuo kaks runkoa ja maksan sinä ilmoitatat verottajalle tuon myyntitulon, ehkä 61 euroa. Ja rikoskumppaneita ollaan.

• salat julki

metsäverot ei ainakaan metsäpitäjissä näy. jäteverotuotto kuulemma armollisesti palautetaan kunnille. eipä tuotakaan ole ennen tiedetty että sekin meni valtiolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe