Palkkatulo ja kiinteistövero menee kunnille. Meneekö metsäverot myöskin kunnille. Meneekö kaupunkilaismetsänomistajien puunmyynnin verotulot myyjän asuinkuntaan, vaiko kuntaan, josta puusto myydään?
MIHIN METSÄVEROT MENEVÄT?
14
97
Vastaukset
- vihreä kulta.
metsäveroa ei enää ole, on vaan metsän myyntivero, jonka varakkaat myyjät voivat vähentää arvolisäverona.
- Tosimies.
Ne menee lyhentämättöminä kehitysapuun, niillä rahoilla pidetään huolta afrikan metsistä;)
- ja loput
kiinaan tai muualle tehdassiirtojen ja avustusten muodossa.
- yhtiöt vie kiinaan.
Se on nimenomaan nykyään metsän myyntiveroa. Metsää myydään haja-asutusalueilta miljardien arvosta vuosittain. Valtio saanee suoraan siitä leijjonanosan.
- jppjp orginal
Jos saan perinnöksi metsää ja maksan perintöverot myymällä sitä metsää ja maksan sitten myyntiveroa,
Kyse on noin 20ha. Olenko hyvä veronmaksaja? - timisenko.
Aikoinaan sanottiin, että suomi elää metsistä. Metsätuloilla kaupungit on aikoinaan rakennettu. Nokia oli lyhytaikainen poikkeus ja kuollut tähdenlento.
Metsää suomessa on edelleen. Se on tärkein kansallisvarallisuutemme. Siksi olisi äärettömän tärkeää, että tämä kansallisvarallisuus pysyisi suomalaisessa omistuksessa. Valitettavasti tuokin on uhanalainen laji. Metsäteollisuus petti kotimaansa ja sille ei enää mitään voi. Yksityiset metsänomistajat voivat kuitenkin pelastaa, mitä pelastettavissa on. Ei kuntien pakkoliitoksille, koska kansallisvarallisuuden ryöstöhän tuon hullutuksen takana on.- Lankku
Kyllä petti,johan noilla puun hinnoilla.
- hyik................
somalin ja muiden loisten perceeseen...
- juutas
waalruusin metsäverot menee kokoomukspuolueelle.
- petosketju esiin
Jos haluaisin ostaa 100 mottia koivua pilkotttavaksi, en saa sitä mistään? Miten tuo puunmyynti on oikein miinoitettu? Metsänmyyjä ei saa vapaasti myydä, vaan metsänhoitoyhdistykset valitsevat kenelle myydään ja määräävät hinnan ja koko käyttöoikeuden. Siis isäntä ei voi myydä yhtiöitten ohi mitään?
Puun myyjä häviää törkeästi ja yhtiöt vievät puut kartellelleillaan alihintaan.- Tosimies.
Tuo onkin suuri epäkohta, kuin monopoli.
En voi ymmärtää että miten vitussa se kuuluu kenellekkään muulle kelle myy kuin omistajalle, metsän myyjälle.
Itse törmäsi tuohon 2 v sitten kun myin 760 kuutiota metsää.
Onkohan tuo edes laillista on käynyt mielessä monta kertaa, eihän kukaan voi rajoittaa mitä myyt kenelle tai mistä ostat,se ei voi olla laillista?!
Minä myyn sinulle vaikkapa nyt kokeeksi kaksi runkoa mäntyä katsotaan miten käy? - Hyyimikäpaskaloinen
Tosimies. kirjoitti:
Tuo onkin suuri epäkohta, kuin monopoli.
En voi ymmärtää että miten vitussa se kuuluu kenellekkään muulle kelle myy kuin omistajalle, metsän myyjälle.
Itse törmäsi tuohon 2 v sitten kun myin 760 kuutiota metsää.
Onkohan tuo edes laillista on käynyt mielessä monta kertaa, eihän kukaan voi rajoittaa mitä myyt kenelle tai mistä ostat,se ei voi olla laillista?!
Minä myyn sinulle vaikkapa nyt kokeeksi kaksi runkoa mäntyä katsotaan miten käy?Lisää vaan veroa tukipummeja hyysätään liikaa.
- näin on.
No istutaan linnassa yhdessä. Minä ostan sulta nuo kaks runkoa ja maksan sinä ilmoitatat verottajalle tuon myyntitulon, ehkä 61 euroa. Ja rikoskumppaneita ollaan.
- salat julki
metsäverot ei ainakaan metsäpitäjissä näy. jäteverotuotto kuulemma armollisesti palautetaan kunnille. eipä tuotakaan ole ennen tiedetty että sekin meni valtiolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872