Minulta poistettiin yksi takaposkihammas ja ensi kuussa poistetaan vierestä toinen. Toimenpide suoritettiin kunnallisella puolella. Hammaslääkärissä en ymmärtänyt kysyä, onko kunnallisella puolella mahdollisuutta saada laitettua osaproteesi, siis ei mitään implantteja vaan semmoiset mitkä tulee jollain pinteellä viereiseen hampaaseen kiinni.
Paljonko semmonen kahden hampaan osaproteesi maksaa suunnilleen yksityisellä? Saako niihin mitään Kelakorvauksia?
osaproteesi
13
797
Vastaukset
- Eräs kokemus
Parin takaposkihampaan poistaminen ei vielä vaadi osaproteesia, pystyy syömään hyvin ilman niitäkin.
Myös kunnallisella puolella tehdään osaproteeseja, itsekin sain sellaisen vajaa vuosi sitten.
Proteettisesta työstä ei saa mitään korvauksia. Vaikka olinkin kunnallisella puolella ja hammaslääkärin työn maksoin taksojen mukaisesti, osaproteesin valmistuksen jouduin maksamaan kokonaan. Oma yläleuan osaproteesini jossa on kaikki poskihampaat ja toinen kulmahammas, maksoi vajaa 500 € kaikkiaan. - the_road
Kuulostaa vähän siltä, että ehkä tarkoitat "proteesilla" siltaa joka kiinnitetään viereisiin hampaisiin (tavalla tai toisella). Olenko oikeassa??
Mikä tilanne on poistojen jälkeen, eli jääkö niiden poistettujen taakse vielä hammas? Jos ei jää, niin siltaa ei ole mahdollista tehdä ilman että laitettaisiin yksi implanttiruuvi sinne taakse. - röllipölli
Pärjäähän sitä toki ilman paria hammastakin, mutta kyllä se hieman hankaloittaa syömistä. Puhekin vähän sammaltaa, mikä ärsyttää ja muutoinkin tuntuma suussa on jotenkin epämiellyttävä. Toki näihin sopeutuu ajan kanssa.
Niin, silta mahdollisesti jos se olisi hyvä ratkaisu. Sinne taakse jää yksi hammas vielä. Paljonkohan semmoinen maksaa?
Johonkin 500 euroon olisi vielä mahdollisuuksia, mutta implantit ovat liian kalliita minulle, eikös ne ole jotain 3000 euroa hammas? - Sievä hymy
Mulle laitettiin osaproteesi alas ja eteen yksi implantti jotta proteesi pysyisi hyvin ja voisin syödä vaivatta. Olen erittäin tyytyväinen. Yksityisellä implantti paikalleen laitettuna maksoi 400,00 euroa ja "mutteri" siihen 40,00 euroa. Mutteri on se osa joka on proteesissa. Toimii kuin näpperi. Maksu kolmessa erässä ilman korkoa. Näin täällä Oulun läänissä lähellä itärajaa.
- Röllipölli
400 euroa! Mulla on sitten ollut väärä käsitys noista hinnoista. Oliko ton implantin laitto monimutkainen juttu? Ei varmaan kun ei tuon kovempi hinta ollut.
- hoomoilu
Yleensä implantti maksaa n. 2000€, eli tässä on todennäköisesti kyse jostain toisenlaisesta implantista ("nepparihammas" joka ei ole kiinteästi kiinni keinojuuressa tms.) .
- Sievä hymy
Koko proteesi pysyy sillä kiinni. Porattiin ensin reikä alaleikaluuhun
ja siihen väännettiin "kuin kierreruuvi" jonka juurtumista odoteltiin
n. 3kuukautta.Hinta on Suomen alhaisin. Kipua ei tuntunut kun
kuoletus teki tehtävänsä. Itselläni on vain 4 omaa hammasta alhaalla, mm kulmahampaat. Nyt on ihanaa hymyillä. - Tahtoo tietää!
Mistähän noita noin halvalla saa?? Kuulostaa hiukan uskomattomalta..
- hmmas
Muakin kiinnoistais tietää missä noin halvalla?? Toihan on halvempi kuin Tallinnassa!
- Sievä hymy
Kuusamosta.
- röllipölli
Mielenkiintoista. Tuohon hintaan kannattaisi jo mennä hammaslääkäriin Kuusamoon. Onko Kuusamossa hyväntekijähammaslääkäri, joka "sponsoroi" asiakkaitaan tekemällä todella edullisesti? Vai vetävätkö kaikki muut Suomen hammaslääkärit 1500 euron katteet?
Tuo 400 euroa olisi minusta ihan käypä hinta kylläkin. 2000 - 3000 euroa per hammas on tavalliselle ihmiselle kyllä raaka hinta. - Sievä hymy
Eläkkeellä oleva lääkäri, nauroi mulle etteihän hän tarvitsekkaan
tuottoa kun on eläke. Maipek Oy/Hammasasema on tämä yritys.
Kannattaa kysellä, kustannusarvio on ilmainen, tietty. Jokaisen suu
on kyllä erilainen ja tehtävät hoidot myös mutta kysymällä pääsee
alkuun. Osaproteesi alas maksoi 250,00 euroa, on metallirunkoinen
rankaproteesi.- tuo menee tappiolle
En kyllä ymmärrä, miten noin alhainen hinta on mahdollinen. Se ei kata edes osia! Ja hammastekniikan labralasku ihan tavallisestakin alarankaproteesista on helposti yli 500 e. Puhumattakaan kun tarvitaan erikoiskiinnikkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1371337
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289966- 43855
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528528Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107488