Jos saisit kymppitonnin, mitä tekisit?

Patjan alle?

Varakas sukulainen antaisi käteisenä, mitä ostaisit? Köyhälle kymppitonni on iso summa, sehän riitäisi vuosiksi jos olisi tarkkana!

55

2482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin mä tekisin

maksaisin velkoja pois..niihin se koko summa menisikin, mutta ei haittaisi..ei olisi velkoja enää sen jälkee mitä maksella ja sitten voisi oikeesti alkaa säästää rahaa..

• --

Maksaisin kaverin velat.
        Sitten laittaisin sulkutilille vähän.
        Ostaisin ehkä jotain kivaa itselleni.

• Energia-Eevertti

Ei kannata maksaa velkoja. Ne olet jo saanut ja selkästi makselet niitä iloisena pois.

Kun puhutaan että laita raha töihin, niin teeppä juuri se. Jos sinulla on vain 10t€ velkaa, sinulla ei välttämättä ole omaa asuntoa, pyri siis ostamaan sellainen (10T€ omarahoituksen kerääminen on hidasta parempituloisellekkin, jos tyhjästä lähtee ja kaupan kassalle käytännössä mahdotonta).

Jos on jo asunto, tutki mahdollisuutta hommata sijoitusasunto.

Arvopapereita kannattaa katsella vain jos jotain niistä tajuaa.

Ja se paras. Sijoita itseesi. Osta vaikka kalliimpi harrastusväline: vene, moottiripyörä, tms. Tai vaikka harrastemetsäpalsta.

• heh..
        Energia-Eevertti kirjoitti:

Ei kannata maksaa velkoja. Ne olet jo saanut ja selkästi makselet niitä iloisena pois.

Kun puhutaan että laita raha töihin, niin teeppä juuri se. Jos sinulla on vain 10t€ velkaa, sinulla ei välttämättä ole omaa asuntoa, pyri siis ostamaan sellainen (10T€ omarahoituksen kerääminen on hidasta parempituloisellekkin, jos tyhjästä lähtee ja kaupan kassalle käytännössä mahdotonta).

Ja se paras. Sijoita itseesi. Osta vaikka kalliimpi harrastusväline: vene, moottiripyörä, tms. Tai vaikka harrastemetsäpalsta.

Siis miten köyhä sitten maksaa sen lopun siitä asunnosta johon alkupääomana sijoittaisi 10 000 euroa??!!

Ja tuolla summalla ei kummosempaa moottoripyörää tai venettä saa.

• ----
        heh.. kirjoitti:

Siis miten köyhä sitten maksaa sen lopun siitä asunnosta johon alkupääomana sijoittaisi 10 000 euroa??!!

Jos saisi lainana loput, mikä ettei saisi pesämunaa asuntoon.
        Niukin naukin kun tulee toimeen, kuitenkin säästäisin muutaman vuoden.

• Lisää menoja vaan
        heh.. kirjoitti:

Ja miten köyhä pitää yllä sen moottoripyörän tai veneen, johon on laittanut kaikki rahansa? Sellaisen vempeleen omistajalla pitää olla ylijääviä tuloja, joilla katetaan käyttökustannukset.

• -------
        Lisää menoja vaan kirjoitti:

Ja miten köyhä pitää yllä sen moottoripyörän tai veneen, johon on laittanut kaikki rahansa? Sellaisen vempeleen omistajalla pitää olla ylijääviä tuloja, joilla katetaan käyttökustannukset.

Ei millään pystyisi pitämään yllä.
        Totuus on että joka jakaisi rahojaan noin häntä luultaisiin hiukan dementoituneeksi, tai rikolliseksi, kiireesti yhteys poliisiin ja omaisiin.
        Onhan ajatuksenakin korni.

• Reality check
        Energia-Eevertti kirjoitti:

10000 € kerää kuka vaan vuodessa joilla on edes jonkinlainen säännöllinen normaali palkkatulo.

Ainoastaan asenteet mulle kuuluu tuo ja tämä (roinasta puhuttaessa) ja paskalehtiä tulee muutamassa vikossa monta kiloa ja autorisa on pakko olla osamaksuilla rahaa syömässä vie kaiken.

• Turha rahaa antaa

Riittäisi ns. köyhälle vuosikausiksi, ei todellakaan. Puolessa vuodessa hassaisivat, luultavasti nopeammin. Köyhät eivät rahaa osaa käyttää, siksi he ovat köyhiä. Köyhät ryyppäisivät ja rälläisivät, siihen ne rahat menisi.

• tuhluri

Suunnilleen tuossa ajassa sain tuollaisen summan menemään joten olet aikalailla oikeassa. Ei se silti kaikkiin köyhiin päde.

• minätekisin

Kun ei ole itsellä sellaista akuuttia rahan tarvetta ja tiedän miten paljon jotkut sitä tarvitsevat, jättäisin tonnin itselle ja antaisin muut rahat pois toisille vaan vapaasti vaan vaikka kirkon kautta tai tiputtelisin satasia sinne ja tänne vaikka...

• vaunuilija

Vaihtaisin nykyisen asuntovaununi uuteen.

• sileeks ja äkkiä

Vaihtaisin auton ja ostaisin koiranpennun.

• siinä se

Vaihtaisin kaikki kodinkoneet ja laitteet uusiin, nykyisillä ikää 26 - 10 vuotta.
      Ostaisin uudet liinavaatteet ja vaatteet sekä kodin tekstiilit.
      jos jotain jäisi sen laittaisin säästö/hätävaratilille.

• ....................

Niin riittäisi moneksi vuodeksi, pistäisin kasvamaan korkoa, tilaisin saksasta videotykit, uudet koneet ja rakentaisin palvelinkompleksit.

• Säästäjä

Varsinkin talletuskorko on negatiivinen.Mitäpä sitä muutakaan tekee jos ei rahaa tarvi just.

• Burren Waffet

Osan laittaisin pörssiosakkeisiin, osan passiiviseen osakeindeksirahastoon (kuten ylimääräiset rahat tähänkin asti). Muutama tonni menisi lisäpuskuriksi jemmaan.

Jaa, miten köyhä piti olla, että tähän saa vastata? Olen suht' pienipalkkainen työssäkävijä

• 33

minulla on vajaa 9 sellaista... työtön1050e/kk.

• OON TYTÖNRESSU

LAHJOTTASIN EDUSKUNTAAN.......KAIKKI

• busines manager

Ostaisin koko rahalla nokian osakkeita.

• tosiasiaa

Maksaisin muutaman tonnin ulosottovelkani, että pystyisi menemään edes pienipalkkaiseen työhön täysin huoletta. Pikkuisella palkalla ei kannata töihin tänä päivänä mennä kun ulosottomies vie nekin vähät roposet, ja varsinkaan palkkatukihommat ei ole kestoltaan niin pitkiä, että sillä höpöpalkalla saisi edes korkoja kuitattua.
      Kyllä se on sillä lailla, että lakia pitäisi muuttaa niin, että pienipalkkainenkin työ kannattaisi ilman pelkoa ulosmittauksesta. Vähintään 1000 € alarajaksi ulosotolle, ei sillä 650 €:n suojaosuudella elä nykypäivänä varsinkaan kun kaikki kallistuu jatkuvasti ja vuokralla asut. Eikä moinen summa houkuta edes lähtemään töihin, ennemmin kannattaa olla työtön.

• jokainen itse maksaa

Kai olet itse velkasi tehnyt, miksi ne kuuluisi toisten maksaa....:)))Maksa vaan ite velkas ja mee töihin .Jokainen maksakoon itse velkansa!!

• tosiasiaa
        jokainen itse maksaa kirjoitti:

Kai olet itse velkasi tehnyt, miksi ne kuuluisi toisten maksaa....:)))Maksa vaan ite velkas ja mee töihin .Jokainen maksakoon itse velkansa!!

Ööö.... totanoin, missä kohti sanoin, että muiden pitäisi velkani maksaa? Luepas uudestaan.
        Kun teoreettisesti kysyttiin mitä tekisit jos saisit kymppitonnin, niin juurihan kerroin, että maksaisin ulosottovelkani.
        Tosielämässä maksaisin velkani myös, jos olisi työ josta maksetaan kunnon palkkaa ja näin ollen velkani kuittaantuisi nopeammin. Noissa palkkatukihommissa kun ei ole mitään järkeä, niin pienet palkat.

• hmmm..

Ulosmittaus tarkoittaa että olet vain elännyt tulevat palkkasi etukäteen. Eli ottanut ennakkoa jonka nyt maksat takaisin.

• dhjdghjd
        jokainen itse maksaa kirjoitti:

harvinaisen tyhmä tyyppi...kirjottelee tänne vaikkei osaa edes lukea.

• kotikirjailija

julkaisisin omakustanteena kaksi lempikässäriäni. Siihen se hupenisikin ja siinä syy, miksen omakusntanteita ole koskaan tehnyt vaikka teksitä on valmiina. Ei vaan satu natsaamaan kenenkään kustannusvirkailijan mielen mukaan

• pate22

Lahjoittaisin tänne köyhyys-palstalaisille kaiken,täällä on niin ihanaa ja empaattista porukkaa....

• 123321

se on kuitenkin niin pieni summa ettei sillä pitkälle pötkitä.... normaali elämä sen vie ... jonkun kodinkoneen kun uusii ja laskuja maksaa niin paljon ei muutaman kk kuluttua jäljellä ole.

• Kaikkea sitä kuulee

Kymppitonni pikkuraha ja sinä olet muka "köyhä"? Ihmeellistä porukkaa, valittavat rahapulaa mutta kymppitonni ei ole mitään, miljoonia varmaan pitäisi saada. Järjenköyhyys on suuri, ei ihme että köyhinä pysytte. Paljonko pitäisi saada että olisit tyytyväinen, ei mikään summa taida riittää?

• 123321

kymppitonni ei ole isoraha... helposti hupenee jos jotain koneita uusii... ja kun köyhän ei tod. kannata kaikkein halvinta ostaa joka hajoo pian kotiin tuonnin ja takuuajan jälkeen.Laskut kannattaa maksaa, ne suurimmatkin, ettei jää perintään... köyhyysrajan alle on tulot, 1050e/kk käteen tyött. korv. Eri juttu on mitä on töissä ollessa pankkiin jäänyt, mutta tän hetkiset tulot on tuossa.

• Kaikkea sitä kuulee

Jos kymppitonni ei ole iso raha niin miksi tämänkin palstan köyhät jaksavat itkeä jos muutaman satasen menettävät? Yksinäiselle köyhälle jää asumismenojen jälkeen 461 euroa kuussa, kymppitonni on vuoden ja lähes kymmenen kuukauden käteen jäävä käyttöraha. Silti sinun mielestä pikkuraha, ihmeellistä horinaa.

Pienituloisella työntekijällä ei ikinä tule olemaan kymppitonni käytössään mikäli ei perintöä saa. Sinulla ei varmaa sata tonniakaan riittäisi.

• 123321
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

Jos kymppitonni ei ole iso raha niin miksi tämänkin palstan köyhät jaksavat itkeä jos muutaman satasen menettävät? Yksinäiselle köyhälle jää asumismenojen jälkeen 461 euroa kuussa, kymppitonni on vuoden ja lähes kymmenen kuukauden käteen jäävä käyttöraha. Silti sinun mielestä pikkuraha, ihmeellistä horinaa.

Pienituloisella työntekijällä ei ikinä tule olemaan kymppitonni käytössään mikäli ei perintöä saa. Sinulla ei varmaa sata tonniakaan riittäisi.

itse olen ollut juuri se pienituloinen työntekijä, mutta säästänyt kuitenkin jonkinverran,'pahanpäivän varalle',Nyt työttömänä tulot alle köyhyysrajan, siis saan käteen 1050e/kk, silti pidän 10000e suht pienenä rahana kun /jos tarvii uusia vaikka kodinkoneita tai ok-talon kattila tms. tosin itse olen kaikki rempat jo tehnyt ennen työttömyyttä joten sitä huolta ei ole, mutta koskaan ei kukaan voi tietää mitä sattuu, joten se kädestä suuhun elämä ei ole minua varten.

• miiiiiiiii

Jos saisin 10 000 euroa, auttaisin ensin äitiä maksamaan velat pois, jonka jälkeen hankkisin varmaan jonkun tonnin auton, jonkun jolla ainakin kesän ajelisi, pari tonnia säästöön pahan päivän varalle. Sen jälkeen katsoisin mitä jää, maksaisin mahdollisia laskuja yms. jonka jälkeen lähtisin vaikka ostoksille kahden lapseni kanssa. Rahalle olis kyllä käyttöä.

• dg adgagdna

Maksaisin pois luottokorttivelan noin 700 e. Kävisin silmälääkärissä. Ostaisin kesäkengät. Eläisin niillä rahoilla muuten vain ja saisin tutkinnon suoritettua loppuun. Kustantaisin illallisen lähisukulaisille valmistumisen johdosta. Jäisi varmaan ylikin.

• lototaan

Kymppitonnilla, uusisin jo lahoamassa olevat huonekalut, matot, kissan kiipeilypuun, vaatteeni, kävisin silmälääkärissä että saisin kunnon lasit tiimarin lasien tilalle, ostaisin hyvän polkupyörän, tekisin matkan joko Kyprokselle, Rodokselle tai Israeliin. Loput laittaisin säästöön.

• kisulle kivaa

ihan vihjeeksi sinulle'lototaan' se kissan kiipeilypuu ei maksa paljon mitään kun teet sen itse seuraavasti... ota jokin paksua pahvia oleva putki, esim. kangaskaupoista saa ilmaiseksi niitä rullien sisus putkia. Osta sopivan paksuista narua ja kiedo se putken ympäri.Naulalla tai vahvalla nitojalla kiinni päistä ja vähän väliltäkin, sieltä täältä. Päälle vanerista tai mistä tahansa levystä sopivan kokoinen makuualusta jonka verhoilet kankaalla, kankaan alle voi pehmikkeeksi laittaa vanua sopivan paksuisen kerroksen, reunau nitojalla alapuolelle kiinni.mikäli mahdollista , kissan mentävä reikä siihen levyyn, josta mieluusti kiipeää sinne tasolle. Sitten koko komeus kiinni tukevaan paksuun vanerilevyyn ja paino vielä sinne pohjan alle, pitää tosin naamioida ettei näy reunoista, onnistuu koriste listoilla jos ei ole tarvittavia työkaluja , mutta riittävän tukeva pitää olla kun sinne kovallakin vauhdilla joskus säntää leikkiessään.Helppo ja halpa tehdä ja kissasi kiittää.Kaikki tarpeet löytyy aika monen kotoa jottei ehkä tarvi ostaa mitään.Kun vertaa kaupan malleihin niin voiton vie kaikinpuolin se itse tehty, ja sitä voi kehitellä niinpitkalle kuin halua riittää, ainoa juttu mikä pitää muistaa on se että tekee riittävän tukevan jottei kaadu.

• jussin mamma

kissalle halpa ja helppo kiipeilypu. Kysy tutulta maanomistajlata tai vaikka kaupungin puutarhurilta joutavaa pökkelöä, noin sähköpylvään paksuista ja mittaa mielen mukaan. Sitten vaan tukki nurkkaan nojolleen ja katti tykkää kynsiä luonnonpuuta ja jos pökkelässä on pari kole tukevaa oksanptäkää, niin aina parempi

• RahallaViinaa

Joisin rahat niin kuin kaikki muut sosiaalipummi kaverini.

• 1311

10¨000€ riittäisi hetken uuteen kulutus tasoon.

Sotkisi vain hetkeksi jatkuvan kurjuudenvirran, paluu kurjuuteen olisi väistämätöntä, jos ei ole aikaisemmin ponnistanut pois kurjuudesta.

Joten on parempi olla antamatta ilmaista rahaa sossun asiakkaille.

• käyttöä olisi

Laittaisin muutaman tonnin lapseni säästötilille,varaisin yksityiselle ajan josko sieltä saisi nopeammin ja parempaa apua sairauteni hoitoon.. Lopuilla,jos jää,lähtisin reissuun lapseni kanssa.

• jaah?!

Ilmoitin asiattomasta viestistä. Lähinnä siksi,että ketkään muut kuin vanhukset eivät enää käytä suuria määriä käteistä rahaa ja itse kyttään innolla, että miten rehellisiä vaikapa mun mummon kotihoitajat on, että jättävätkö ottamatta, jos mummo tarjoaisi 50 euroa luullessaan että se olisi pari markkaa. Omille sukulaisillleenkaan ei kukaan käteisenä anna 10000:a euroa; jopa mulla köyhällä opiskelijalla, niin meillä on vanhempieni kanssa lainakirjat, että kun valtio ei ole tarjonnut mulle tietyissä tlanteissa mitään apua ts. sosiaalitukia ja olen ollut vailla ruokaa, niin OMILTA sukulaisiltani saamani rahat suurelta osin tullaan vähentämään toiseen kertaan perinnöstäni. Minkä v*tun syystä joku luulee, että kukaan haluaisi antaa "käteisenä! 10 000 t euroa tuntemattomille?

Penikoiden säästötilitkin ovat varmasti sellaisia, että sinne voi laittaa korkeintaan OMILTA sukualaisiltaan saamiaan rahoja.

Ällöttävää, että tälläkin köyhyys.aiheen palstalla joku p*skasakki halua jatkuvasti keskustella rikollisuudesta, vaikka palstan aihe oikeasti lienee pienituloisten pärjääminen.

• ::::::::::::::::::::

Sain juuri käteisenä hieman yli 12000 euroa, lisääkin on tulossa myöhemmin.Mitäkö tein, ensiksi maksoin n. 4000 e. lainoja pois. Huonekaluja ostin n. 2000 eurolla, varasni kaksi matkaa ,myös toiselle henkilölle, toinen on kohde jossa en ole koskaan käynyt, tilille jätin n. 2000, ja lopuilla ostelen kaikenlaista, vaatteita, koruja, yms. Sekä nuorelle ostin ja maksoin erilaisia juttuja.

Ei ole iso raha, eikä ongelmaa tuon "tuhlaamisessa" ole, onneksi kuitenkin on vakituinen työ.

• irtola

Rahat ja tavarat on pian jaettu mutta kerjääminen on se joka kestää.

• :::::

Kirkon kolehtiin tai keräyksiin muiden köyhien hyväksi, puolet säästöön?
      Noin paljon rahaa kyllä hetken aikaa olisi tärinä päällä.

• 13+12

Onneksi ei tuollaisia tarvii edes miettiä, kun tiedän että en ikinä tule tuollaista summaa saamaan, edes perintönä.

• jaah?!?

Ja vieläkään ei sitten näemmä ole tuota aloitusta poistatettu. Pitääkö tehdä uudelleen viestipoistopyyntö, vaiko eikö Suomi24.fi:n ylläpito ihan oikeasti edes lue viestipoistopyyntöjä perusteluineen?

On alentavaa rehtejä pienituloisia ihmisiä kohtaan esittää nämä Köyhyys- palstat sellaisina, että ikäänkuin rehdit köyhät tai pienituloiset olisivat niin tyhmiä, että ainoa mistä pystyisivät muka unelmoimaan, olisi että jos "varakas sukulainen" ( tai kukaan) "antaisi" "10000 euroa". Aihe ei liity mitenkään tähän Köyhyys-palstaan ja sitä paitsi jos tällä palstalla on ihan luottotietonsakin menettäneitä ( kuten näkyy nimettömät kirjoitukset monet olevan, sellaista niissä kirjoiteltavan), niin niillä tuskin edes on "varakkaita sukulaisia", ainakaan itsellään. Kunhan yrittävät usuttaa ihmisiä kertomaan yksityiskohtia raha-asioista näillä palstoilla ja se on törkeää, koska tämä on keskustelupalsta "Keskustele elämästä köyhyysrajan alapuolella", eikä mikään mitä- tekisit- jos- sukulainen- antaisi- rahaa-palsta, v*ttu...

Minäkin olen köyhä tai pienituloinen ja kaikelle rahalle olisi aina käyttöä ihan ruokaan, koska vuokra pakolliset laskut vievät suuren osan kaikista pikkutuistani, mitä saan ja myös käydessäni pätkätöissä (olen käynyt töissä aina kun niitä on ollut ja kun ei ole ollut muuta kuten opiskelua), veivät suuren osan, mutta en ole ikinä edes haaveillut, että muiden; ainakaan tuntemattomien tai välttämättä omienikaan sukulaisteni, pitäisi minulle "antaa" mitään 10000 euroa. Sen summanhan saa käymällä pari kuukautta rehdissä palkkatyössä, jos on normaalipalkkainen työ ja jos ei ole, pitää elää sen mukaan, että ei voi ostaa mitään ylimääräistä tai asua tyyriisti.

Lisäksi olisi jopa rikollista antaa tai ottaa vastaan käteisenä 10000 euroa yhtään keneltäkään, tai pienempääkään summaa, jos ei ole todella henkilö, joka lahjoituksen omilleen haluaa tehdä ja nekin pitää raportoida verottajalle vähänkin suuremmat summat ja kukaan tuskin haluaa antaa 10000 euroa ainakaan netin puolirikollisille kirjoittajille nillittäjille, jotka tällaisilla nimettömillä nettipalstoilla unelmoi kikkakolmosista saatuaan itse omat raha-asiansa solmuun... Enkä puhu henkilöistä, kun en tosiaan yhtään tiedä, että mitä sakkia tässä Suomi24.fi:a kirjoittaa, mutta tollanen aloitus on yksinkertaisesti TÖRKEÄ!

Toivottavasti tuo aloitus poistatetaan viimeinkin!

• mikä mättää?!

Hoh-hoijaa mikä vuodatus. Tuskimpa sinä kieltäytyisit jos mikä tahansa taho sulle kymppitonnin tarjoaisi. olet vain kateellinen.

Ja tiedoksi, aika useilla, ihan normiperheissä on varakkaita sukulaisia, jotka esim . testamentilla muistavat läheisiään, ei kymppitonni tosiaan ole kovin kummoinen summa. Moni mummi tai ukki lahjoittaa tuollaisen summan esin. valmistuvalle, tai antaa lain sallimissa useammissa erissä nuorelle, niin ettei veroa mene.

Puhumattakaan vanhempien lapsilleen jättämistä periinöistä. Esim asunto, auto , kesämökki, tälläisten periminen ei ole mitenkään harvinaista, useammallkin osakkeelle riittä esin 150000e. arvoisesta asunnosta jaettavaa.

• jaah?!?
        mikä mättää?! kirjoitti:

Hoh-hoijaa mikä vuodatus. Tuskimpa sinä kieltäytyisit jos mikä tahansa taho sulle kymppitonnin tarjoaisi. olet vain kateellinen.

Ja tiedoksi, aika useilla, ihan normiperheissä on varakkaita sukulaisia, jotka esim . testamentilla muistavat läheisiään, ei kymppitonni tosiaan ole kovin kummoinen summa. Moni mummi tai ukki lahjoittaa tuollaisen summan esin. valmistuvalle, tai antaa lain sallimissa useammissa erissä nuorelle, niin ettei veroa mene.

Puhumattakaan vanhempien lapsilleen jättämistä periinöistä. Esim asunto, auto , kesämökki, tälläisten periminen ei ole mitenkään harvinaista, useammallkin osakkeelle riittä esin 150000e. arvoisesta asunnosta jaettavaa.

No vastaan tuohon, että sen verran _vähän_ olen "kateellinen" tahi ylipäätäänkään kiinnostunut muiden rahoista, että eipä kävisi ikinä mielessä kysellä "Köyhyys"-palstalla yo. aloitustekstin kaltaista asiaa, tai missään! Kyseissä aloituksessahan minun lukukykyni mukaan näyttiin puhuttavan siitä, että jos joku antaisi KÄTEISENÄ tuollaisen summan: että 10000 euroa puhtaana käteen; sellaista ihmistä ei olekaan, joka haluaisi kenellekään "antaa" sellaisia rahoja käteisenä!

Ja joo: itse en ottaisi tuollaista summaa vastaan ja vaikka jos joku tuntematon testamenttaisikin minulle vaikka 10000 euroa, en todellakaan sittenkään! Jos lotossa voittaisin 10000 euroa, sitten voisin ottaa summan vastaan jos voitto sattuisi kohdalle, mutta kun en edes lottoa: köyhällä ei ole varaa siihenkään.

Ihmisten omat perheet taas varmasti osaavat ihan tykönään kaikki suunnitella verosuunnittelunsa, eli en tykkää lukea irvokasta keskustelua tällaisella NIMETTÖMÄLLÄ palstalla myöskään siitä, että mitä joillakin olisi omille lapsilleen antaa. Joku raja siinä, mikä on sivistyksen mukaista keskustelua, vaikkei täällä voikaan YHTÄÄN tietää ( en minä ainakaan), että mitä tai saatika että keitä tällä foorumilla kirjoittaa!

Jos olet kiinnostunut perintöaiheista, niin eiköhän tältä foorumilta löydy erikseen sillekin aiheelle omat keskustelupalstansa: mitä sä Köyhyys-aihepalstalla haluat keskustella, että kenellä tai millaisilla olisi perintöä odotettavissa...

Itse olen ainakin omille vanhemmilleni sanonut, että mulle ei tartte jättää välttämättä yhtään mitään, sitten jos heistä aika jättää, koska olen jo tähän ikääni mennessä ( en kerro ikääni) saanut sen verran paljon tukea ja apua vanhemmilta, että en minä heidän perinnöistään enää piittaa, jos vaikka olisi tilanne, että heidän pitäisi käyttää nekin rahat tässä nykyisessä Suomen p*skaepähyvinvointiyhteisikunnassa tukevaisuudessa itseensä ja edes kohtuulliseen saamaansa terveydenhuoltoon, mutta mieluusti otan kyllä kaikki minulle tulevaisuudessa ehkä määrättävät ja kuuluvat rahat itselleni, jos omani minulle päättävät testamentata, kuin että kyse vaihtoehtoisesti olisi hyväntekeväisyydestä pien-ja keskituloisilta ainoastaan valtiolle, enkä usko että taloustieteessä meritoituneet sukulaiseni siten toimisivat, että ainakaan veroja kiertäisivät KOSKAAN! Patjan alta ei saa antaa 10000 euroa tai että puhumattakaan ottaa sellaista vastaan: niskavilloista linnaan jokainen, joka ottaa sellaisia summia vastaan!

Ei se tarkoita, että jokainen olisi varakas, jolla on normaalin työuran tehneitä tavallisia ihmisiä suvussaan. Saattaa tilevaisuudessa olla, jos jokaisen omat sukulaiset kuten yleensä homma menee, antavat omilleen sen vähän tai vähän suuremman, mitä on, mutta v*tuttaa tollanen, että niinku perinnöistä pitäisi teidän tuntemattomien naamattomien nimettömien kanssa keskustella, ja vielä oikein Köyhyys-palstalla! On röyhkeys niin huipussaan tässä Suomi24.fi:a, että!

• mutterit?
        jaah?!? kirjoitti:

No vastaan tuohon, että sen verran _vähän_ olen "kateellinen" tahi ylipäätäänkään kiinnostunut muiden rahoista, että eipä kävisi ikinä mielessä kysellä "Köyhyys"-palstalla yo. aloitustekstin kaltaista asiaa, tai missään! Kyseissä aloituksessahan minun lukukykyni mukaan näyttiin puhuttavan siitä, että jos joku antaisi KÄTEISENÄ tuollaisen summan: että 10000 euroa puhtaana käteen; sellaista ihmistä ei olekaan, joka haluaisi kenellekään "antaa" sellaisia rahoja käteisenä!

Ja joo: itse en ottaisi tuollaista summaa vastaan ja vaikka jos joku tuntematon testamenttaisikin minulle vaikka 10000 euroa, en todellakaan sittenkään! Jos lotossa voittaisin 10000 euroa, sitten voisin ottaa summan vastaan jos voitto sattuisi kohdalle, mutta kun en edes lottoa: köyhällä ei ole varaa siihenkään.

Ihmisten omat perheet taas varmasti osaavat ihan tykönään kaikki suunnitella verosuunnittelunsa, eli en tykkää lukea irvokasta keskustelua tällaisella NIMETTÖMÄLLÄ palstalla myöskään siitä, että mitä joillakin olisi omille lapsilleen antaa. Joku raja siinä, mikä on sivistyksen mukaista keskustelua, vaikkei täällä voikaan YHTÄÄN tietää ( en minä ainakaan), että mitä tai saatika että keitä tällä foorumilla kirjoittaa!

Jos olet kiinnostunut perintöaiheista, niin eiköhän tältä foorumilta löydy erikseen sillekin aiheelle omat keskustelupalstansa: mitä sä Köyhyys-aihepalstalla haluat keskustella, että kenellä tai millaisilla olisi perintöä odotettavissa...

Itse olen ainakin omille vanhemmilleni sanonut, että mulle ei tartte jättää välttämättä yhtään mitään, sitten jos heistä aika jättää, koska olen jo tähän ikääni mennessä ( en kerro ikääni) saanut sen verran paljon tukea ja apua vanhemmilta, että en minä heidän perinnöistään enää piittaa, jos vaikka olisi tilanne, että heidän pitäisi käyttää nekin rahat tässä nykyisessä Suomen p*skaepähyvinvointiyhteisikunnassa tukevaisuudessa itseensä ja edes kohtuulliseen saamaansa terveydenhuoltoon, mutta mieluusti otan kyllä kaikki minulle tulevaisuudessa ehkä määrättävät ja kuuluvat rahat itselleni, jos omani minulle päättävät testamentata, kuin että kyse vaihtoehtoisesti olisi hyväntekeväisyydestä pien-ja keskituloisilta ainoastaan valtiolle, enkä usko että taloustieteessä meritoituneet sukulaiseni siten toimisivat, että ainakaan veroja kiertäisivät KOSKAAN! Patjan alta ei saa antaa 10000 euroa tai että puhumattakaan ottaa sellaista vastaan: niskavilloista linnaan jokainen, joka ottaa sellaisia summia vastaan!

Ei se tarkoita, että jokainen olisi varakas, jolla on normaalin työuran tehneitä tavallisia ihmisiä suvussaan. Saattaa tilevaisuudessa olla, jos jokaisen omat sukulaiset kuten yleensä homma menee, antavat omilleen sen vähän tai vähän suuremman, mitä on, mutta v*tuttaa tollanen, että niinku perinnöistä pitäisi teidän tuntemattomien naamattomien nimettömien kanssa keskustella, ja vielä oikein Köyhyys-palstalla! On röyhkeys niin huipussaan tässä Suomi24.fi:a, että!

Mitä sinä selität? Etkö osaa leikkiä ajatusleikkiä:mitä jos saisit kymppitonnin? Mitä jos voittaisit lotossa jne.

Näinhän se on ettei käytännössä ole mahdollista ottaa vastaan.
      Ja pakko olla jalat maassa, järkevällä ihmisellä ei tapahtuisi muutosta.

• älä tyrki

Käytännössä monikin asia on mahdollista. Kysyppä vaikka kansanedustajilta.

Rahansiirto taskusta toiseen on yksi helpommasta päästä, tosin taviskansalaisten kannattaa olla tarkempana.

• :::::::::::::)

Perintönä, tai myymällä omaisuuttaan.Miksei olisi mahdollista ottaa vastaan? Täysin laillista ja ainakin minä otin, sekä otan jatkossakin itselleni kuuluvat summat.

Ajattele sellaisen ihmisen kannalta joka on väliinputoaja, esim. odottaa eläkepäätöstä, hän joutuisi maksamaan kaiken toimeentulotuen ja asumistuet siltä ajalta takaisin.
      Perheellinen henkilö voi jakaa osiin, niin välttyy lahjaverolta.

• --------------------

Suurimman osan laittaisin rahastoihin veroparatiiseihin kasvamaan korkoa.

(Pakko se olisi muuten joutuu maksamaan toimeentulotuet ja päivärahan takaisin) Loput miettisin harkiten miten käytän, saattaisin ostaa pelikonsoleita ja rakentaa serverikompleksit asuntooni.

• salokylän pikkumerja

Enpä minä mitään ostaisi. Sukkaan fyget.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2132
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1999
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1059
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      975
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      828
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      789
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      760
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe