Raskaat sotakorvaukset, maata jouduttiin luovuttamaan, mutta itsenäisyys säilyi.
Vastaukset 4
- Maailmanihminen
Ja Suomen historiaa arvostetaan maailmalla todella!
Olen usein kuullut, kuinka monet ovat lukeneet siitä ja ihmettelevät toden teolla, kuinka Suomi pystyi irtautumaan Venäjästä.
Olkaamme ylpeitä siitä!- Jotta muistaisimme..
---
Kaikki viime vuosisadan sodat olivat Suomelle kovia koettelemuksia.
Toisessa maailmansodassa Suomi taisteli itsenäisyytensä ja demokratiansa puolesta. Puna-armeijan hyökkäykset pysäytettiin Talvisodan ja Jatkosodan suurissa torjuntataisteluissa, joita voidaan pitää kansakuntamme suurimpina saavutuksina.
Kansakunnan - sotiemme taistelijoiden, veteraanien, lottien ja kotirintaman - panos suomalaisen kulttuurin ja elämänmuodon sekä eurooppalaisten arvojen ja Euroopan rauhanvakauden turvaamisessa on ollut ainutlaatuinen.
Tehtävät hoidettiin kunnialla. Suomi taisteli alistumatta diktatuurien valtaan.
Suomi torjui venäläistamispyrkimykset, voitti Vapaussodan ja Talvisodan lisäksi Jatkosodan ja Kylmän sodan (Neuvostoliiton ja bolsevismin romuttuessa).
Se oli 100 vuoden mittainen taistelu.
Kunnia sankareille, kunnia kilpeä Suomen puolesta kantaneille.
Suomen kansan saaga on kestävä.
Taistelumme jatkuu.
---
- 66466466
Miksei meillä ole näistä kaikista suurista sotavoitoistamme satojen vuosien ajalta mitään konkreettista? Ei ole rantaviivaa Jäämereen ja sen rikkauksiin. Emme ole merkittävä valtio Itämerellä. Rajamme mutkittelee korvessa, kun olisihan siitä Valkoistamerta ja äänisaaltoineen ja Laatokkoineen.
Mihin ovatkaan kaikki sotarosvousvoittomme valuneet? Missä rikkaudet, joita Ranska ja Englanti esittelee museoissaan? Missä olikaan siirtomaamme ja raaka-aineittemme lähteet?
Miten meillä on voinut voittomme jälkeen majailla valvontakomissio ja vierasta sotavoimaa Porkkalassa?
Entäpä jos en uskokaan suureen soturikansaan?- Samojen hölmöyksien
Copy-pastaaminen useisiin ketjuihin on trollausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.368848- 100842
- 76630
- 50625
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30576
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei134569En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25550Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547