Elämänviisaus

Onnellinen ateisti

Jumalaan uskova ihminen kuluttaa elämänsä Jumalan palvomiseen.
Hän kieltää itseltään nautintoja ja elää noudattaen tiukkoja sääntöjä.
Tästä syystä uskova toivoo saavansa toisen elämän kuolemansa jälkeen, koska tämä elämä menee hukkaan.

Ateisti ottaa tästä elämästä kaiken irti ja nauttii siitä täysin rinnoin.
Kun saa tässä elämässä toteuttaa itsensä ja nauttia kaikista ihanista asioista ilman syyllisyydentuntoja, ei tarvitse toista elämää.

35

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arto T

Ehkäpä sinulla on hieman väärä kuva siitä uskovan elämästä, luuletko että me omalla voimallamme edes pystyisimme elämään Jumalan tahdon mukaista elämää. Paremminkin on niin että me olemme löytäneet jotain suurempaa jota seurata, kuin vain ihmisen omat mielihalut. Mielihalut ovat myös vaarallisia jonakin päivänä voi herätä ja huomata että olet pilannut niiden takia koko elämäsi.

Miten verrata ateistia ja uskovaista, ehkä se on jotain sellaista että toinen(ateisti) jää sille tasolle että koko loppuelämä ruuvataan mopoa autotallissa ja toinen(uskovainen) huomaa että jotakin muutakin elämää ja vaihtoehtoja on olemassa.

Matt: 10
      39 Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

• Arto T ymmärsi hiukan väärin tämän lauseen: "Kun saa tässä elämässä toteuttaa itsensä ja nauttia kaikista ihanista asioista ilman syyllisyydentuntoja, ei tarvitse toista elämää. "

Ihanista asioista nauttiminen ei tarkoita vastuuttomuutta eikä välinpitämättömyyttä toisista. Moraalia on vähintään yhtä paljon kristinuskon ulkopuolella kuin sen sisällä.Moraali EI ole kristinuskosta kotoisin.

"Miten verrata ateistia ja uskovaista, ehkä se on jotain sellaista että toinen(ateisti) jää sille tasolle että koko loppuelämä ruuvataan mopoa autotallissa ja toinen(uskovainen) huomaa että jotakin muutakin elämää ja vaihtoehtoja on olemassa."

Varmaan huomasit, että allegoriasi on 100 % symmetrinen eli toimii myös toisinpäin.

• välillä

tuntuu että ateisti kuluttaa elämänsä jumalan kieltämisellä. toisen elämän saaminen kuuluu jälleensyntymisoppiin ja siitä ei ole kyse.

• *

Kuinka paljon elämästäsi kulutat Zeuksen, Krishnan ja Ra:n kieltämiseen?

• keitä
        * kirjoitti:

Kuinka paljon elämästäsi kulutat Zeuksen, Krishnan ja Ra:n kieltämiseen?

he ovat ja miksi minun pitäisi heidät kieltää?

• *
        keitä kirjoitti:

he ovat ja miksi minun pitäisi heidät kieltää?

Juuri tuota tarkoitin. Ateisti ei usko Jumalaan, samalla tavalla kuin sinä et usko Krishnaan, Zeukseen tai Ra:han.
        Sinä olet ateisti koskien tuhansia jumalia. Minä olen ateisti koskien samoja tuhansia jumalia 1.

• jaa.
        * kirjoitti:

Juuri tuota tarkoitin. Ateisti ei usko Jumalaan, samalla tavalla kuin sinä et usko Krishnaan, Zeukseen tai Ra:han.
        Sinä olet ateisti koskien tuhansia jumalia. Minä olen ateisti koskien samoja tuhansia jumalia 1.

minun ei vain tulisi mieleenikään mennä heidän palstoilleen kirjoittelemaan, etten usko heidän jumaliensa olemassaoloon, saati sitten siksi että pilkkaisin heitä ja heidän uskoaan.

• *
        jaa. kirjoitti:

minun ei vain tulisi mieleenikään mennä heidän palstoilleen kirjoittelemaan, etten usko heidän jumaliensa olemassaoloon, saati sitten siksi että pilkkaisin heitä ja heidän uskoaan.

Ihmiset ovat erilaisia.
        Minusta uskontojen pilkkaaminen on kuitenkin melko pientä siihen verrattuna että on lähettämässä jonkun helvettiin.

• eipä sinne
        * kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia.
        Minusta uskontojen pilkkaaminen on kuitenkin melko pientä siihen verrattuna että on lähettämässä jonkun helvettiin.

tarvitse ketään lähettää, sinne joutuu, jos niikseen on, helvetti näet on toinen kuolema. jokaisella on halutessaan mahdollisuus välttää toinen kuolema.

• *
        eipä sinne kirjoitti:

tarvitse ketään lähettää, sinne joutuu, jos niikseen on, helvetti näet on toinen kuolema. jokaisella on halutessaan mahdollisuus välttää toinen kuolema.

Noita taruja on satoja ja jokaisesta on yhtä paljon todisteita, eli 0 kpl.
        Kyllä nykyaikana jo tiedetään melko hyvin mitä tapahtuu kun ihminen kuolee.
        Ei siihen tarvitse liittää mitään pronssiajan taruja enää.

• kumma,
        * kirjoitti:

Noita taruja on satoja ja jokaisesta on yhtä paljon todisteita, eli 0 kpl.
        Kyllä nykyaikana jo tiedetään melko hyvin mitä tapahtuu kun ihminen kuolee.
        Ei siihen tarvitse liittää mitään pronssiajan taruja enää.

että kuitenkin sinä mainitsit ensiksi sen helvetin, vaikka sinulla on nykyajan tieto apuna.

• *
        kumma, kirjoitti:

että kuitenkin sinä mainitsit ensiksi sen helvetin, vaikka sinulla on nykyajan tieto apuna.

Ei se ole yhtään kummaa ottaen huomioon millä palstalla olen.
        Jos olisin hindulaisten palstalla pyytäisin todisteita siitä että ihminen syntyy uudestaan vaikka rotaksi.

• olet siis
        * kirjoitti:

Ei se ole yhtään kummaa ottaen huomioon millä palstalla olen.
        Jos olisin hindulaisten palstalla pyytäisin todisteita siitä että ihminen syntyy uudestaan vaikka rotaksi.

palstalla etsimässä todisteita?

• *
        olet siis kirjoitti:

palstalla etsimässä todisteita?

Kuten alempana kirjoitin:

"Tämä on hauskaa ajanvietettä mitä voi tehdä työn ohessa kun on hiljaisempaa töissä.
        Käyn myös UFO-, Rajatieto- ja muilla palstoilla.
        Minua kiinnostaa lukea ihmisten selityksiä asioista joista puuttuvat todisteet.
        Ei mulla tässä sen kummempaa agendaa ole takana."

En minä täältä etsi todisteita koska tiedän että niitä ei ole.

• ai
        * kirjoitti:

Kuten alempana kirjoitin:

"Tämä on hauskaa ajanvietettä mitä voi tehdä työn ohessa kun on hiljaisempaa töissä.
        Ei mulla tässä sen kummempaa agendaa ole takana."

En minä täältä etsi todisteita koska tiedän että niitä ei ole.

tämä on sitä ateistin elämännautintoa josta avauksessa mainittiin?

• *
        ai kirjoitti:

tämä on sitä ateistin elämännautintoa josta avauksessa mainittiin?

En osaa sanoa avaajan puolesta mitään.
        Järjen käyttö ja looginen päättely on kuitenkin kiinnostavaa.
        Tästä syystä tasapainon vuoksi on mukava seurata uskovasten keskustelua, josta puuttuu kokonaan järki ja logiikka (siis silloin kun puhutaan siitä mitä esim. kuoleman jälkeen tapahtuu, mikä on ihmisen alkuperä, maapallon ikä jne)

On aina hyvä katsoa asian molemmat puolet.
        Olisi hyvä jos uskovaisetkin lukisivat enemmän tiedettä, niin huomaisivat mistä löytyy todisteita ja mistä ei.

• Usko Toivonen
        * kirjoitti:

En osaa sanoa avaajan puolesta mitään.
        Järjen käyttö ja looginen päättely on kuitenkin kiinnostavaa.
        Tästä syystä tasapainon vuoksi on mukava seurata uskovasten keskustelua, josta puuttuu kokonaan järki ja logiikka (siis silloin kun puhutaan siitä mitä esim. kuoleman jälkeen tapahtuu, mikä on ihmisen alkuperä, maapallon ikä jne)

On aina hyvä katsoa asian molemmat puolet.
        Olisi hyvä jos uskovaisetkin lukisivat enemmän tiedettä, niin huomaisivat mistä löytyy todisteita ja mistä ei.

Tiede on voimaton hengellisyyden osalta.

Lainaus Ylen uutisesta:

>>
        Lääketiede etsii tieteellisiä selityksiä ilmiölle, mutta toistaiseksi sellaisia ei Grönlundin mukaan ole. Yhden mallin antaa kuolleena hetken aikaa olleiden ja elämään palanneiden ihmisten kokemukset.

- Nykyiset luonnontieteelliset, kvantitatiiviset menetelmät eivät pysty antamaan selitystä. Englantilainen lääkäri Peter Fenwick toteaa ilmiöstä, että siinä tietoisuus jatkuu, vaikka kaikki elintoiminnot ovat loppuneet.
        >>

Uutinen kokonaisuudessaan tässä linkissä:

http://yle.fi/uutiset/nayt_auttavat_kuolevaa/6008815

On ulottovuus, mnkä edessä tiede on voimaton.

• *
        Usko Toivonen kirjoitti:

Tiede on voimaton hengellisyyden osalta.

Lainaus Ylen uutisesta:

>>
        Lääketiede etsii tieteellisiä selityksiä ilmiölle, mutta toistaiseksi sellaisia ei Grönlundin mukaan ole. Yhden mallin antaa kuolleena hetken aikaa olleiden ja elämään palanneiden ihmisten kokemukset.

- Nykyiset luonnontieteelliset, kvantitatiiviset menetelmät eivät pysty antamaan selitystä. Englantilainen lääkäri Peter Fenwick toteaa ilmiöstä, että siinä tietoisuus jatkuu, vaikka kaikki elintoiminnot ovat loppuneet.
        >>

Uutinen kokonaisuudessaan tässä linkissä:

http://yle.fi/uutiset/nayt_auttavat_kuolevaa/6008815

On ulottovuus, mnkä edessä tiede on voimaton.

Se mitä tiede ei tiedä, ei tiedä kukaan/mikään muukaan.
        Ei ole mikään häpeä tunnustaa että ei tiedä jotain asiaa.
        Jos on jotain mitä ei voida selittää, pitää sanoa "en tiedä" ja jatkaa tutkimista.

Ei ole mikään selitys sanoa "en tiedä syytä tähän, joten Jumala on tämän takana."
        Sellainen selitys on hölmö eikä vastaa mihinkään kysymykseen.

• Usko Toivonen
        * kirjoitti:

Se mitä tiede ei tiedä, ei tiedä kukaan/mikään muukaan.
        Ei ole mikään häpeä tunnustaa että ei tiedä jotain asiaa.
        Jos on jotain mitä ei voida selittää, pitää sanoa "en tiedä" ja jatkaa tutkimista.

Ei ole mikään selitys sanoa "en tiedä syytä tähän, joten Jumala on tämän takana."
        Sellainen selitys on hölmö eikä vastaa mihinkään kysymykseen.

Lääkärit ovat kuitenkin taipuvaisia uskomaan tietoisuuden jatkumiseen ruumiin kuoltua ( kuin myös uskovat ).

Ja miksi? Koska todistajat näin kertovat.

• *
        Usko Toivonen kirjoitti:

Lääkärit ovat kuitenkin taipuvaisia uskomaan tietoisuuden jatkumiseen ruumiin kuoltua ( kuin myös uskovat ).

Sinulla on varmasti pitkä lista nimiä lääkäreistä jotka ovat tätä mieltä.
        Tämän lisäksi sinulla on linkki siihen tutkimusaineistoon ja tieteelliseen julkaisuun jossa kerrotaan näistä todisteista?

Voisitko kertoa niistä lisää?

• '
        Usko Toivonen kirjoitti:

Niin? Löytyykö nimiä ja todisteita vai oliko viestisi taas pelkkää sanahelinää?

• *
        Usko Toivonen kirjoitti:

Näinhän tämä aina päättyy.
        Ootte te hassuja.

• Usko Toivonen
        * kirjoitti:

Sinulla on varmasti pitkä lista nimiä lääkäreistä jotka ovat tätä mieltä.
        Tämän lisäksi sinulla on linkki siihen tutkimusaineistoon ja tieteelliseen julkaisuun jossa kerrotaan näistä todisteista?

Voisitko kertoa niistä lisää?

No niin, nykyajan kiireisyys tulee täältäkin esille, kommenttia pitäisi olla antamassa
        samassa silmänräpäyksessä.

Teen samalla töitä, joten voipi joskus olla, että en ehdi vastaamaan edes samana päivänä.

Enkä nytkään ehdi mitään pitkää listaa muodostamaan, vaikka tietoja keräämällä, sellainenkin syntyisi.

Tässä kuitenkin jo aluksi muutamia, jotka ovat asiaa tutkineet

Maurice Rawlings, Dr. Ken Ring, Dr. Peter Fenwick, Dr. Michael Sabom, Dr. Kenneth Ring, Dr. Raymond Moody, Melvin Morse ...

Ja niinkuin jo aiemmin totesin, tiede on voimaton hengellisen ulottuvuuden
        osalta.

Merkkejä kuitenkin on olemassa, että ihmisten henkilökohtaiset todistukset alkavat
        kelpaamaan pikkuhiljalleen myös tiedeyhteisöille.

• Usko Toivonen
        * kirjoitti:

Näinhän tämä aina päättyy.
        Ootte te hassuja.

Maailma on pullollaan heti-ihmisiä!

• *
        Usko Toivonen kirjoitti:

No niin, nykyajan kiireisyys tulee täältäkin esille, kommenttia pitäisi olla antamassa
        samassa silmänräpäyksessä.

Teen samalla töitä, joten voipi joskus olla, että en ehdi vastaamaan edes samana päivänä.

Enkä nytkään ehdi mitään pitkää listaa muodostamaan, vaikka tietoja keräämällä, sellainenkin syntyisi.

Tässä kuitenkin jo aluksi muutamia, jotka ovat asiaa tutkineet

Maurice Rawlings, Dr. Ken Ring, Dr. Peter Fenwick, Dr. Michael Sabom, Dr. Kenneth Ring, Dr. Raymond Moody, Melvin Morse ...

Ja niinkuin jo aiemmin totesin, tiede on voimaton hengellisen ulottuvuuden
        osalta.

Merkkejä kuitenkin on olemassa, että ihmisten henkilökohtaiset todistukset alkavat
        kelpaamaan pikkuhiljalleen myös tiedeyhteisöille.

On aivan eri asia sanoa että joku tutkii kyseistä ilmiötä kuin sanoa että "Lääkärit ovat kuitenkin taipuvaisia uskomaan tietoisuuden jatkumiseen ruumiin kuoltua."

Nimet jotka luettelit löytyvät Wikipediasta ja siellä mainitaan:

"Mitään yksittäistä yleisesti hyväksyttyä teoriaa kuolemanrajakokemusten synnystä ei ole. Ilmiön tutkimukseen omistautuneiden tieteilijöiden joukossa on Melvin Morse, Raymond Moody, Elisabeth Kübler-Ross ja Rick Strassman."

Ja huomaa vielä sekin asia, että nämä lääkärit tutkivat nimenomaan sitä ilmiötä mitä jotkut kokevat kun ovat lähellä kuolemaa.
        Missään ei mainita mitään kuolemanjälkeisestä ajasta.
        Ilmiön nimi on "Near-death experience" EI "After-death experience".

"Merkkejä kuitenkin on olemassa, että ihmisten henkilökohtaiset todistukset alkavat
        kelpaamaan pikkuhiljalleen myös tiedeyhteisöille."

Noita merkkejä sinä keksit omassa päässäsi.
        Todisteet kelpaavat tiedeyhteisölle. Niin tässäkin tapauksessa.
        Juuri sen takia siinä lukee "Mitään yksittäistä yleisesti hyväksyttyä teoriaa kuolemanrajakokemusten synnystä ei ole".

Eli sanahelinäksi jäi tämäkin "todiste".

• pielesä olet pahasti

Avaajalle kysymys? Miten sinä voit tietää kuinka Jumalaan uskova elää?
      Paljon enemmän hän elämästään nauttii kun ateisti. KOskaan ei tarvitse olla humalassa, rahaa ei kulu centtiäkään kapakoihin. Paljon terveitä ihania menestyviä lapsia. Lastenlapsia. OMakotitalot, hyvän autot pajon ystäviä. Lapst kunnioittavat ja rakastavat vanhempiaan jne.

Päivääkään en vaihtaisi ateistin kanssa ja olen jo yli 60 vuoden ikäinen.

Sinulla on täysin väärä kuva Jumalasta ja häneen uskovista, kysymys on niin yksinkertaisesta asiasta. Mutta ateistihan ei usko muuhun kuin valheeseen.

• *

Ensin kysyt:

"Miten sinä voit tietää kuinka Jumalaan uskova elää?"

... ja heti perään kerrot että ateisti nauttii elämästään vähemmän kuin uskova.

Miten voit siis tietää miten ateisti elää?

• attemummo

Minä tiedän helluntailaisen kodin kasvattina. Ei ikinä enää.
        Joskus on mukavaa olla iloisessa huppelöissa, myös ravintolassa on hauskaa, näkee muita ihmisiä ja voi syödä hyvää ruokaa, sekä tanssahdella. Rahaa jää silti tarpeeksi säästöönkin.
        Lapseni ovat menestyneet hyvin elämässä, oikeastaan loistavasti.
        Olen yli 60v nainen en vaihtaisi päivääkään elämästäni helluntailaisten kanssa.
        En valehtele elämänkatsomuksestani huolimatta, en myöskään usko pötypuheita.
        Eli elän vapaasti murehtimatta, rauhallisin mielin voin kuolla vaikka huomenna, ei ole mitään pelkäämistä.

• Arto T

Ja toisaalta miksi ihmeessä ateisti kuluttaa aikansa helluntaipalstalla yrittäen uskotella itselleen ja muille ettei Jumalaa ole. Ei sellaisen kieltämiseen tarvitse käyttää aikaa mitä ei ole olemassakaan. Eihän kukaan nyt hyökkäisi sellaista vastaan mitä ei ole olemassa, sehän olisi tyhmyyttä.

• *

Tämä on hauskaa ajanvietettä mitä voi tehdä työn ohessa kun on hiljaisempaa töissä.
        Ei mulla tässä sen kummempaa agendaa ole takana.

• attemummo

En tiedä onko Jumalaa, minun asiani ei ole sitä selvittää, eivät ns. uskovat tiedä sen kummemmin, ihmiset aivot ovat ihmeelliset, tuottavat voimakkaita todellisen tuntuisia olotiloja.
      Tedän kun läheinen kuoli, juttelin hänen kansaan unissani, tuntui kuin olisi ollut mukana elämässä.Käyn täällä silloin tällöin kun sattuu kohdalle.
      Käyn siitä syystä että kiinnostaa onko vielä tällä vuosituhannella ihmisiä jotka elävät vailla kritiikkiä vanhan Juutalaisen taruston mukaan. Yhtä hyvin voitaisiin ottaa kalevala tai jokin muu uskonto. On hartaiata uskovaisia Buddalaisissa on myös islamninuskoisissa, puhumattakaan intian uskonnoista.
      Kaikki he uskovat, heitä on yhtä paljon, enemmänkin kuin Kristittyjä.

• Tien Kulkija

Attemummo. Sanot,että sinun asiasi ei ole selvittää onko Jumala olemassa.
        Oletko koskaan edes oikeasti tahtonut selvittää asian?
        Kiinnittämällä' katse vajavaisiin ihmisiin ja heidän tekoihin tai tekemättä jättämisiin sinun tapauksessasi helluntalaisiin(lapsuutesi) et voi kyllä Jumalaa löytää.

Jumala on kaikkialla.Hänet löytää,joka niin tahtoo,kun vaan ihminen sydämmestään kysyy vaikkapa näin:Jumala,minä tahdon tietää,oletko sinä olemassa?
        Hän ilmaisee itsensä 100%varmuudella.

Heitän Attemummolle haasteen.Uskallatko tarttua siihen? Kysy Jumalalta oletko sinä olemassa?

Sanoit ,että et harrasta murehtimista ja haluat elää vapaasti.Sanasi on suoraan Raamatusta.Näin siellä kehoitetaan.

Kun uskoo Jumalaan ja on luovuttanut elämänsä hänen käsiin,ei tarvitse murehtia mistään.Voi levollisena nukahtaa illalla Luojan käsiin,jos vaikka aamulla ei heräisikään,elämä ei pääty siihen,vaan sitten se vasta alkaa.
        Lyhyt on ihmisen ikä esim.80v iankaikkisuuden rinnalla.

• Kerro kerro

Kerroppas nyt meille kaikille Atte Ateisti, että mitkä ovat sinun elämäsi nautinnot, niin varmaan me uskovatkin voimme sitten kertoa, mitkä ovat meidän elämämme nautinnot? Oispa avartavaa tehdä yhteenvetoa siitä, että mitä ne nautinnot kenenkin mielestä ovat ja siitä, että jääköhän joku paitsi jostain aivan suurenmoisesta nautinnosta....vai olisikohan se niin, että makuasioista ei voi kiistellä.

• *

Ateismi tarkoittaa sitä että ei usko Jumalan olemassaoloon.
        Sana "ateisti" ei kerro kyseisestä ihmisestä yhtään mitään muuta.

Yksi ateisti saattaa nauttia siitä että poimii kukkia mummoille ja toinen saattaa saada nautintoa siitä että syö ulostetta.
        Sama sääntö pätee myös uskovaisiin.

85% ruotsalaisista eivät usko Jumalaan ja hyvin heilä näyttää menevän.

• tarkka tutkain
        * kirjoitti:

Ateismi tarkoittaa sitä että ei usko Jumalan olemassaoloon.
        Sana "ateisti" ei kerro kyseisestä ihmisestä yhtään mitään muuta.

Yksi ateisti saattaa nauttia siitä että poimii kukkia mummoille ja toinen saattaa saada nautintoa siitä että syö ulostetta.
        Sama sääntö pätee myös uskovaisiin.

85% ruotsalaisista eivät usko Jumalaan ja hyvin heilä näyttää menevän.

...juu juu....ajallisesta näkökulmasta katsoenhan aika monella menee niin hyvin, siis sen perusteella mikä näkyy....mutta ateistillakin on elämässää asioita, jotka eivät näy ja se on se salattu sisin, jonne näkee vain Jumala.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7466
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3741
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3269
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      242
      2444
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2135
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1998
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      25
      1883
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1879
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1763
    Aihe