Eli ase on vanha ja raihnainen, sisällä tällä hetkellä jotkin full tune up kit ja m135 jousi.
ase ei toiminut siis ennen sitäkään kunnolla.
eli ase tekee sitä että moottori tuntuu laiskalta, 9.6v akkuja on käytetty aina, ja melkein uudesta lähtien tehnyt samaa.
moottorista kerran meni pinioni ratas mutta ostin uuden marui eg1000 moottorin.
muistaakseni silläkään ei toiminut kunnolla.
välillä ampuu semiä hyvin välillä se alkaa jumittamaan, ikäänkuin jousi jäisi "viritys" asentoon ja moottori ei jaksa enää pyörittää, mutta hetken päästä se taas jaksaa, ja sama toistuu useaan otteeseen.
onko vika moottorissa vai jossain muussa?
???
VFC AKS-74 vika ?
11
82
Vastaukset
- kakkapoika44
Motti liian heikko...
- qzr
meinaatko, kuitenkin sillä maruin eg1000 olikohan siinä silloin m110 jousi niin pelas jonkin aikaa ja alko tekemään taas samaa.
olen kyllä miettinyt että se on liian heikko ja olen suunnitellut ostaa g&g m160 moottoria.
jos jollain tietoa / kokemusta onko kyseinen moottori sopiva high torque up rattaille ?
kiitos jo etukäteen - qzr
samalla rattaitten vaihdon aikana tein täydellisen huollon, rattaat sai nätin kerroksen teflon rasvaa ja kaikki sähkö osat sun muut liittimet tarkistin hapettumista ja mitä nyt koitin jollain vähän putsata liasta,
mutta ei auta, se moottori mua on tässä eniten itteäkin epäilyttänyt mutta, mielessä on käynyt jotain selector pleittejä kun en noistä sähkö hommista tajua pätkääkään, kaiken muun osaan tehdä vaikka silmät kiinni, mutta sähkö oppi ei ole ikinä koulussa tai muualla menny jakeluun, eli en tajua voiko esim selector plate vaikuttaa moiseen, tai jokin muu vastaava 5 euron vika... ????
ps: kaikki liittimet tarkastettu ja hyvässä kunnossa, ja sulakkeena muistaakseni 20 ampeerin autosulake joka vakiona taisi olla jo kyseisessä aseessa - qzr
joo tekee samaa ilman kuulia...
Rattaissa vika luulisin
- Marked One
Itse veikkaan moottoria/akkua, eniten ehkä moottoria. Tuollaisia oireita on sattunut oman Marui AK:n kanssa ( moottorina eg1000) huonolla akulla, paremmalla akulla oireet loppuivat. Onko aseessa vielä vfc:n alkup. autoshimmit tallella? Nekin voivat löysinä aiheuttaa jumiutumista. En menisi veikkaamaan mekaanista vikaa, vika on hyvin varmasti juuri moottorissa. Moottorillakin on rajansa, oli akku kuinka hyvä tahansa. High-torquemoottori voisi toimia tuon kanssa, niissä on tarpeeksi tehoa vaikka rattaiden hajottamiseen. High-torquerattaille siis high-torquemotti; ne rattaat on tehtykin juuri kestämään korkeaa rasitusta.
- qzr
Kokeiltu on upouudella akuilla myös, ensin kun tuli nuo oireet niin ostin ensti töiks uuden akun, ja ei helpottanut
en kyllä usko millään että rattaissakaan vois olla vika koska se on tehnyt sitä samaa alkuperäsellä kokoonpanolla, ja tolla nykysellä upouudella FTU kitillä jolla ehkä ammuttu 50 testilaukausta.
Ei ole enää mitää vfc,n alkuperäistä kuin kaikki päälleppäin näkyvä, muuten on sisuskalut melkein 100% vaihdettu...
itte shimmitin rattaat ja vielä väripastan kanssa katoin jopa kosketuspinnat että varmasti osuu nätisti haluttuun kohtaan, ja ei kuulu rattaistossa minkäänlaisia omituisia ääniä, eli rattaat pitäs olla kunnossa kyllä.
Mutta high torque moottorissahan on käsittääkseni hitaammat kierrokset ? jolloin sarjasta tulee erittäin hidas, kun tällä hetkellä eg1000 kanssa se ampuu keskimäärin varmaan 4-6laukausta sekunnissa....
Kun eikös high torque up rattaisto lisää vääntöä joka tarkoittaa että rattaisto on välitykseltään hitaampi ? - Marked One
Niin, torque lisää vääntöä tulinopeuden kustannuksella, mutta aseesta saa puristettua tehoja irti. Jos uuden moottorin hommaat ja osat siis todella ovat kestävät, niin lipo-akku voisi olla hyvä hankinta; varmaan 11.1 volttiakin kestäisi hyvillä torqueosilla.
Minkäslaiset johdot aseessa on ja minkälaiset kytkinpinnat? Jotkut voivat olla varsinaisia energiasyöppöjä. Asentamalla silikonijohdot ja mikrokytkimen kelkkakytkimen tilalle vastus pienenee ja virta pääsee kulkemaan paremmin ja akku kestää kauemmin ilman energiahukkaa.
Esimerkkinä taas vanha AK:ni. Sanoit, että semi jumittaa joskus ja vähän ajan päästä toimii taas? Huonolla akulla käyminen vastaa huonoa tulinopeutta hyvälläkin akulla (noin "vertauskuvallisesti"). Huonolla tulinopeudella ammuttaessa semiä, cut-off lever voi jäädä pystyasentoon, jolloin semi jumittaa ja pitää ampua autolla, jotta semi toimisi taas.
Ja tietääkseni torquemoottorissa ei ole hitaammat kierrokset vaan rattaiden hammastus määrää tämän. Kuten polkupyörissä, pienellä vaihteella polkiessa energiaa menee paljon, mutta nopeus ei ole kova. Suurilla vaihteilla oltaessa energiaa menee vähemmän ja nopeus on kovempi.
Moottori siis vain vaatii paljon tehoa toimiakseen, mutta virrankulutus on pienempi. Uskoisin, että uuden moottorin osto korjaa ongelman. Ja kun monet muutkin nyt sitä suosittelevat, niin vika todennäköisesti korjaantuu sillä. - qzr
jooo uusi g&p m160 custom moottori tulossa ja toivottavasti toimii.
paljon kiitoksia asiallisista vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418