ovat nousseet pintaan.En kyllä ole ihan varma että menikö ne pohjaan silloin kun pullotin simaa.Olisko kuitenkin olleet niitä kevytrusinoita;))
Miepä haen tuota simaa ja samalla testaan tässä,voiko sitä kelleen tarjota..että onko liian tuhtia;))
No niin ainakin mukavasti korkki sihahti avatessa,eikä tullut yli pullostakaan :)
Joo..o raikasta ja hyvää tää on;)Nyt vain pitää odotella että tuntuuko missään lasillisen jälkeen;))
Sitten vaan pitää mennä munkkien paistoon:)Sitten voikin jo melkein alkaa Vapun viettoon..tai ei nyt ihan vielä sentään.
Nysse tuo sima Laardi taitaa olla valmista kun rusinat
25
165
Vastaukset
Et sitten hankkinut rusinamittaria? Se on semmonen vehje ku piirtää graafisen kuvan rusinoiden liikkeestä simassa. Keskiarvo, mediaani ja keskihajonta saadaan myös. Tuntuu turhalta tiedolta, mutta vain täten voidaan varmistaa, voiko simaa tarjota lapsille tai anopille.
- ingaliina
Mä arvasin että sinulta löytyy lisää tietoa siman tekoon niin kuin kaikkeen muuhunkin.
Ei sitä kyllä aina tiedä onko kotona tehty sima liian väkevää lapsille.Mä vähän kyllä mietin kerran kun tarjosin lapsille simaa ja yksi tyttö pyysi toisen lasillisen ja juotuaan hän oli niin energinen ja juoksi pitkin peltoja ja nauraa kihersi:)
Munkkien paistaminen on myös tarkkaa touhua.Mä en enää tohdi pitää liesituuletinta päällä kun yhdelle oli käynyt niin että rasva oli jostain syystä syttynyt palamaan ja tuuletin oli imaissut tulen ilmastointikanavaan ja tulipalohan siitä tuli.Pikasiman ohje;
Mennään alkoon,
ostethaan pullo kossua,
menhään kotio,
avathaan se kossupullo,
laitama rusinoita sen kossun sekhaan,
kierrämä sen kossupullon korkin kiinni,
kallistelema muutaman kerran pulloa,
avaama korkin,
siivilöimä rusinat kossusta poies,
laitama korkin pullosta kiini,
jäämä oottelemhaan vappua,
nautima vappuaattona juoman tippaleipien kera ;o))),,,- ingaliina
mokka-mari kirjoitti:
Pikasiman ohje;
Mennään alkoon,
ostethaan pullo kossua,
menhään kotio,
avathaan se kossupullo,
laitama rusinoita sen kossun sekhaan,
kierrämä sen kossupullon korkin kiinni,
kallistelema muutaman kerran pulloa,
avaama korkin,
siivilöimä rusinat kossusta poies,
laitama korkin pullosta kiini,
jäämä oottelemhaan vappua,
nautima vappuaattona juoman tippaleipien kera ;o))),,,Ei kai niitä rusinoita heitetä poijes;)
Toi on kyllä paljon helpompi tehdä kuin minun sima:)Tippaleivistä mä en tykkää. ingaliina kirjoitti:
Ei kai niitä rusinoita heitetä poijes;)
Toi on kyllä paljon helpompi tehdä kuin minun sima:)Tippaleivistä mä en tykkää.Ei ei ei missään nimessä poijes heitetä,,, ne nautitaan rusinoina ;o))),, , tippaleivät on mun mielestä yökssssssssss,,, semmosia rasvapalleroita,,,
- ingaliina
LaardiBee kirjoitti:
Simassa on kuplia. Ne naurattavat. Ihan kuten kuohuviinissä.
Kyllä vain nauru ja kuplat kuuluu yhteen..niin ja Vappu ja kevät:)
- munkkia ootellessa;)
Ei muuta kuin kutsu rusinajohtoryhmän valtuuston kokoukseen ja siellä pähkäillä kolmen Aa neljä arkin verran promille määrän suhdetta rusinan ja siman välillä:)
En voi vertailla,,, söin ne rusinat :o(((,,, ei niissä vielä ollu potkua,,, en ainakaan tunnusta ;o))),,,
- arvelija.
ei simassa ole laardia. vissiin.....
LaardiBee kirjoitti:
Entä jos laardi on simassa?
Jaha ;o))),,, no se kait riippuu siitä onko Sola antanu sulle mimmosta simaa;o))),,, voipii olla että on, tai ei oo,,, no nyt katos asian ydin,,, siis Laardi simassa?,,, no tuota tuota,,, kyllähän sekin käyp,,, se simaki o))),,, tai Laardi simoissaan ;o))),,, vai miten se meni???,,,
- .
mokka-mari kirjoitti:
Jaha ;o))),,, no se kait riippuu siitä onko Sola antanu sulle mimmosta simaa;o))),,, voipii olla että on, tai ei oo,,, no nyt katos asian ydin,,, siis Laardi simassa?,,, no tuota tuota,,, kyllähän sekin käyp,,, se simaki o))),,, tai Laardi simoissaan ;o))),,, vai miten se meni???,,,
älä sä almasein enää ota lisää mitään kun nyt jo oot riittävän humalassa.
. kirjoitti:
älä sä almasein enää ota lisää mitään kun nyt jo oot riittävän humalassa.
Kuuleppa ;o))),,, mikä on promilleraja kun istuu auton rattiin???,,, pirskules kun ptiä lähteä tuonne ulkopaikkakunnalle ajamaan, ja kuskia ei tietty mistään saa tähän aikaan lauantai-illasta,,, vai soittasinko suoraan poliiseille etä tulevat kuskaamaan mua ettei tarvii tienpäällä tull apuahlluttamaan???,,,
Kerro äkkiä,,, kohta lähen, ja sillä autolla,,, mutta nyt pelottaa,,, voin kärtsätä ratista,,, en ratissa ;o))),,,
Mie sitte oten kun kun oon perillä ;o))),,, otakkos siekii?,,. vaikka nyt oot jo perillä?,,,
sirkeä simasuu
suussa kuplii sima juu
jo törähtää vappupillistä serenaadi!
ilosta vappua :-)- ingaliina
Ethän sie basa vain vielä ole aloittanut Vapunjuhlintaa?Tulee liian monta päivää juhlimista ja pää kippeeksi;))
Samoin iloista kuplivaa Vappua:) Basa ;o))),,, älä ny vielä vappua juhli, mie aijon juhlia vasta ens viikolla ;o))),,, Nyt vasta alkaa harkkarit vapunviettoon,,, tosin pitää ajaa muutama kymmenen kilsaa ennenkun alotan, mutta miks ei keho kärsis, kun jotain kivaa tiedossa ;o))) ???,,,
- Kuinka moni teistä
simahtaa vappu aattona?
- ingaliina
No mä ainakin menen nukkumaan ajoissa aattona..tai no en vielä tiedä vaikka simahtaisinkin.
- annikoo..
ingaliina kirjoitti:
No mä ainakin menen nukkumaan ajoissa aattona..tai no en vielä tiedä vaikka simahtaisinkin.
Eipä mitään erityistä ohjelmaa....vapuksi...jos käväisisi vähäsen iloisia vapunviettäjiä katselemassa....ei sen kummempaa.
Välähti ihan vappusima väläys .....että jos suklaarusinoita....tai jogurttirusinoita sinne vappusimaan laittaisi......uusi elämys....
taitaa jo olla aikas myöhäistä tälle vapulle..... - ingaliina
annikoo.. kirjoitti:
Eipä mitään erityistä ohjelmaa....vapuksi...jos käväisisi vähäsen iloisia vapunviettäjiä katselemassa....ei sen kummempaa.
Välähti ihan vappusima väläys .....että jos suklaarusinoita....tai jogurttirusinoita sinne vappusimaan laittaisi......uusi elämys....
taitaa jo olla aikas myöhäistä tälle vapulle.....Kyllä miekin varmaan ihan kotosalla olen vappuna.Ensin kyllä oli erilaisia suunnitelmia:)
Mä olen tänään syönyt kaksi munkkia ja lasillisen simaa jo;)
Ei taida olla hyvät suklaa tai jogurttirusinat simaan,mutta muuten ne kyllä maistuu.Nyt pitää mennä nukkumaan.Öitä!! - annikoo..
ingaliina kirjoitti:
Kyllä miekin varmaan ihan kotosalla olen vappuna.Ensin kyllä oli erilaisia suunnitelmia:)
Mä olen tänään syönyt kaksi munkkia ja lasillisen simaa jo;)
Ei taida olla hyvät suklaa tai jogurttirusinat simaan,mutta muuten ne kyllä maistuu.Nyt pitää mennä nukkumaan.Öitä!!Olen mennyt kai vähän yli unien....niinkuin pikkulapsistakin sanotaan..
sunnuntaihin herätään....Öitä !
- PerErik
Jätkä rusinana ja uni painaa päälle, mutta täytyy sinnitellä, että nukkuis edes kuuteen saakka. Täs simalaulu siulle!
http://www.youtube.com/watch?v=bSfR4fukKUw
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765