Uskon karkoittajat?

Palstalla on uskovia uskonkarkoittajia.
Mikä lieneekään heidän tarkoituksensa, mutta ne jotka heidän kirjoituksia lukee, eivät missään tapauksessa halua kuulua samaan uskonlahkoon.

Mohikaani ja jaikal näyttää olevan etunenässä nytkin ottamassa rehellistä uskovaa hampaisiinsa, pilkaten ja tuomiten hänet vaimoineen.

Helluntailaisuudelle tuollaiset uskonkarkoittajat ovat riippakiviä.
Heillä on kai tarkoituksena saada uusia helluntailaisia, mutta todellisuudessa he vievät tökeröllä käytöksellään kalat kattilastakin, eivätkä itse suuruudessaan edes sitä huomaa.

11

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs uhri

      Eivät hekään voi uskoa karkoittaa, ainoastaan rääkätyt sielut ulos tästä lahkosta.
      Jumala pitää huolen uskovistaan ja johdattaa aitoihin Kristuksen seurakuntiin, kirkkoon, syntisten sairaalaan.

      • Osaltaan tuota tarkoin.
        Edustamansa lahkon julkisuuskuva siinä myös suttaantuu.
        Olettaisin että yksistään tämä "pyhä kolminaisuus" (kun laskee siihen vielä puskista räksyttävän Eroen) vaikuttanut paljonkin helluntailaisten määrään, vähentäen sitä.


      • kahvitunnilla
        Pe.ku kirjoitti:

        Osaltaan tuota tarkoin.
        Edustamansa lahkon julkisuuskuva siinä myös suttaantuu.
        Olettaisin että yksistään tämä "pyhä kolminaisuus" (kun laskee siihen vielä puskista räksyttävän Eroen) vaikuttanut paljonkin helluntailaisten määrään, vähentäen sitä.

        Voi hyvä tavaton, realiteettia hieman kehiin, tämähän on vain tällainen turhanaikainen jorinapalsta, jota ei kukaan fiksu ihmiinen voi ottaa kovin tosissaan tai vielä vähemmän,että näiden juttujen nyt antaisi vaikuttaa minkään vertaa elämänvalintoihinsa. Pyöritte liian pienessä ympyrässä kehää kuin tarhaketut ja annatte liian suuren painon yksittäisten jorisijoiden mielipiteille.


    • Mikko.

      Uskon karkoittajat? tosiaankin...

      Olisivat olleet varovaisempia puheissaan, saattaa että tyhmyttään menettivät tai seurakunta menetti paljonkin rahhaa....

      • Nämä uskon karkottajat ei liene kovinkaan hyvin seurakunnissaan huomiota saavia ja esiintyvätkin siksi täällä huomionkipeinä.


      • Älkää yleistäkö
        Pe.ku kirjoitti:

        Nämä uskon karkottajat ei liene kovinkaan hyvin seurakunnissaan huomiota saavia ja esiintyvätkin siksi täällä huomionkipeinä.

        Ei heistä kumpikaan edusta helluntailaisuutta. Molemmat on poispotkittuja omista seurakunnistaan. On typerää ajattelua että kaikki hellarit on samanlaisia.


    • "Palstalla on uskovia uskonkarkoittajia." niinpä, mutta kun kaikki sanoo sitä samaa -minä olen oikeassa.

    • l-h

      ei sano kaikki--- mina sanon Jumalan olevan oikeassa..

      • "mina sanon Jumalan olevan oikeassa.. " niinpä, ja ihminen tulkitsee sen sillain kuin parhaakseen näkee ja ymmärtää, uskovat puhuvat ihmisen suulla eikä Jumalan, se saa aina lisäväritteitä uskoon.

        Vaikka uskova puhuu -en minä, mutta Jumala- niin se kuitenkin on ihmisen seulan käynnyt teksti, se muodostuu kullekin ihmiselle ja uskonyhteisöille eritavoin ja uusia seurakuntia syntyy, syntyy...


      • pakis__ kirjoitti:

        "mina sanon Jumalan olevan oikeassa.. " niinpä, ja ihminen tulkitsee sen sillain kuin parhaakseen näkee ja ymmärtää, uskovat puhuvat ihmisen suulla eikä Jumalan, se saa aina lisäväritteitä uskoon.

        Vaikka uskova puhuu -en minä, mutta Jumala- niin se kuitenkin on ihmisen seulan käynnyt teksti, se muodostuu kullekin ihmiselle ja uskonyhteisöille eritavoin ja uusia seurakuntia syntyy, syntyy...

        Juu kyllä se noin menee.
        Se Jumala on se oman pään sisällä oleva mieli.

        Joku viisas onkin sanonut tiedon olevan uskon pahin vihollinen.
        Toisaalta luupäähän ei mene tietokaan.


    • Ökyuskovat tekevät todella vastenmielisen maun. Tervejärkinen kiertää heidät kaukaa.
      Huono puoli on siinä, että heitä on jokaisessa uskonsuunnassa ja heillä on opillista valtaa paljon enemmän lukummäräänsä nähden.
      He pystyvät myrkyttämään tuhansien uskovien elämän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe