Nyt positiivista otetta: eletään Jumalan vanhurskaudessa

vapaana synneistä

niin pitkälle kuin vain Jumalan armo ja oma valkeudessa vaeltaminen ja Jumalan Henki vaikuttaa. Tietysti vasta tuomiolla itsekukin näemme miten olemme elämämme rakentaneet ja mikä on Jumalan vanhurskautta hyvässä hedelmässä ja mikä omaa katoavaa lihan huonoa hedelmää.

Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa Jeesuksen veressä ja vaeltavat Jumalan lahjavanhurskaudessa ja se on ainoa todellinen toivomme Jeesuksessa ja armoistuimensa edessä.

Kunnia ja kiitos Isälle Jeesuksen nimessä. Ilo Herrassa olkoon väkevyytemme.

19

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys

      Joko tuomiot ovat muuttuneet positiivisuudeksi?

      • etsitkö ihan

        positiivimman asian viestistä?


      • Kysymys
        etsitkö ihan kirjoitti:

        positiivimman asian viestistä?

        Sitä toivottiin ja toivotaan edelleen.
        Positiivisuudella on suuret vaikutukset.


      • Positiivisuus tahtoo
        Kysymys kirjoitti:

        Sitä toivottiin ja toivotaan edelleen.
        Positiivisuudella on suuret vaikutukset.

        myös pysyä totuudessa, sillä kaikki valheellisuus on negatiivista.

        Jumalan Valossa ja Päivässä on ihmisten Elämä, totisesti. Hallelujah Jeesuksen nimessä!


      • kysymys
        Positiivisuus tahtoo kirjoitti:

        myös pysyä totuudessa, sillä kaikki valheellisuus on negatiivista.

        Jumalan Valossa ja Päivässä on ihmisten Elämä, totisesti. Hallelujah Jeesuksen nimessä!

        Ei positiivisuus tahdo mitään. Postiivisuus vain on. Negatiivisuuskaan ei tahdo mitään. Se vain on. Totuus ei myöskään tahdo mitään. Se vain on. Nämä asiat ovat riippumatta siitä mitä tahdotaan. Tärkein kysymys onkin mitä kukin tahtoo itselleen että toisille.

        Ihmisen olemus on näiden kahden energian, positiivisuuden ja negatiivisuuden summa. Ihmisen olemus perustuu näihin energioihin. Totuus on positiivista, mutta se ei tahdo mitään itsellään. Se kuka tahtoo on ihminen itse, ei positiivisuus tai negatiivisuus. Totuus ei myöskään ole mitenkään erillinen meistä kuten ei ole positiivisuuskaan eikä negatiivisuuskaan. Kaikki vastaukset ovat meissä, jota myös totuudeksi voidaan kutsua. Perimmäistä totuutta ei kuitenkaan "omista" kukaan, sillä jokainen on kaikessa suuruudessa totuuden pisara totuuden valtameressä.

        Perimmäinen totuus on lopulta täysin turha tavoittelun kohde, sillä sitä ei ole yksikään ihminen saavuttanut eikä todennäköisesti kukaan tavoitakaan, sillä se on epäoleellista tässä elämässä. Mikä on oleellista on kylläkin positiivisuuden lisääminen, itsensä tunteminen ja rakastaminen, jotta negatiivisuuden vaikutus vähentyisi tässä maailmassa.

        On tärkeää ymmärtää, että ei ole ketään ulkopuolista tahtojaa. Ihminen itse on tahtoja ja luoja.


      • Jumalan Henki
        kysymys kirjoitti:

        Ei positiivisuus tahdo mitään. Postiivisuus vain on. Negatiivisuuskaan ei tahdo mitään. Se vain on. Totuus ei myöskään tahdo mitään. Se vain on. Nämä asiat ovat riippumatta siitä mitä tahdotaan. Tärkein kysymys onkin mitä kukin tahtoo itselleen että toisille.

        Ihmisen olemus on näiden kahden energian, positiivisuuden ja negatiivisuuden summa. Ihmisen olemus perustuu näihin energioihin. Totuus on positiivista, mutta se ei tahdo mitään itsellään. Se kuka tahtoo on ihminen itse, ei positiivisuus tai negatiivisuus. Totuus ei myöskään ole mitenkään erillinen meistä kuten ei ole positiivisuuskaan eikä negatiivisuuskaan. Kaikki vastaukset ovat meissä, jota myös totuudeksi voidaan kutsua. Perimmäistä totuutta ei kuitenkaan "omista" kukaan, sillä jokainen on kaikessa suuruudessa totuuden pisara totuuden valtameressä.

        Perimmäinen totuus on lopulta täysin turha tavoittelun kohde, sillä sitä ei ole yksikään ihminen saavuttanut eikä todennäköisesti kukaan tavoitakaan, sillä se on epäoleellista tässä elämässä. Mikä on oleellista on kylläkin positiivisuuden lisääminen, itsensä tunteminen ja rakastaminen, jotta negatiivisuuden vaikutus vähentyisi tässä maailmassa.

        On tärkeää ymmärtää, että ei ole ketään ulkopuolista tahtojaa. Ihminen itse on tahtoja ja luoja.

        vaikuttaa ilon ja on positiivisuus, samoin vanhurskauteen liittyy tuo positiivisuus, joka silti pysyy uskollisena ja rakkaudellisena myös totuuden suhteen. Jopa Jeesus ennen ristinkuolemaansa oli positiivinen vaikka Pietari alkoikin nuhtelemaan Mestaria ja sai nuhteen Herralta.

        Toki Jeesus tiesi jo edeltä että vaikka kuolee syntiemme tähden myös saa sen elämän takaisin ja kuolemansa ja haavojensa ja verensä merkitys antoi sen motivaation ja merkityksen kestää positiivisena jopa ristillä, niinkuin äidistään huolehti vanhimpana poikana vaikka oli ristiinnaulittu synnittömänä Uhrilampaana, pyhänä ja valittuna ja voideltuna.

        Hallelujah Jeesuksen nimessä.

        Älkää murehduttako Jumalan Henkeä, on tärkeä ymmärtää, mutta voi olla helpommin sanottu kuin tehty lihassa ja veressä, kuten Jeesuskin pyysi opetuslapsiaan valvomana Getsemanessa ja opetti "liha on heikko, vaikka henki on altis".


      • Jumalan Henki
        kysymys kirjoitti:

        Ei positiivisuus tahdo mitään. Postiivisuus vain on. Negatiivisuuskaan ei tahdo mitään. Se vain on. Totuus ei myöskään tahdo mitään. Se vain on. Nämä asiat ovat riippumatta siitä mitä tahdotaan. Tärkein kysymys onkin mitä kukin tahtoo itselleen että toisille.

        Ihmisen olemus on näiden kahden energian, positiivisuuden ja negatiivisuuden summa. Ihmisen olemus perustuu näihin energioihin. Totuus on positiivista, mutta se ei tahdo mitään itsellään. Se kuka tahtoo on ihminen itse, ei positiivisuus tai negatiivisuus. Totuus ei myöskään ole mitenkään erillinen meistä kuten ei ole positiivisuuskaan eikä negatiivisuuskaan. Kaikki vastaukset ovat meissä, jota myös totuudeksi voidaan kutsua. Perimmäistä totuutta ei kuitenkaan "omista" kukaan, sillä jokainen on kaikessa suuruudessa totuuden pisara totuuden valtameressä.

        Perimmäinen totuus on lopulta täysin turha tavoittelun kohde, sillä sitä ei ole yksikään ihminen saavuttanut eikä todennäköisesti kukaan tavoitakaan, sillä se on epäoleellista tässä elämässä. Mikä on oleellista on kylläkin positiivisuuden lisääminen, itsensä tunteminen ja rakastaminen, jotta negatiivisuuden vaikutus vähentyisi tässä maailmassa.

        On tärkeää ymmärtää, että ei ole ketään ulkopuolista tahtojaa. Ihminen itse on tahtoja ja luoja.

        tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen ja taivaassa iloitaan suuresti kun yksikin ihminen tekee parannuksen. Jumalan valtakunta on iloa ja rauhaa ja vanhurskautta Pyhässä Hengessä eli Totuuden Hengessä. Jumalan Henki iloitsee yhdessä Totuuden eli Jeesuksen kanssa, eikä koskaan mistään väärästä.

        Maailman ilo voi olla vahingoniloa tai valheista kumpuavaa tai itsensä korottavaa, toki onnistumisista Jumalassa voidaan myös iloita, kunhan on Jumalan tahdon mukaista.


    • Tämäkin on huippu-

      hyvää ja positiivista: Jeesus on sovittanut syntimme tahtoo vapauttaa elämään vapaana syntikahleista lahjavanhurskaudessaan ja pyhittää myös kaikkeen totuuteen, niin että voimme vastustaa valheen isää.

      Jumalan totuus on valkeutta ja pahan valheet on pimeyttä.

    • OttoPetteri

      Positiivista otetta todella tarvitaan!
      Eletään vapaana kaikista synneistä - erotaan lahkoista ja seurakunnista!
      Näin ei tarvitse välittää heidän säännöistä ja määräyksistä eli heidän keksimistä ja päättämistä synneistä.

      Näin minä olen tehnyt - ja olen ihan synnitön. Elän hyvää ja täydellistä elämää, eikä minun tarvitse murehtia koko syntiasiaa. Saati, että joutuisin pyytelemään anteeksi elettyä elämää, tai käymään lahkon kokouksissa todistelemassa sitä sun tätä!

    • Autuat kaikki

      jotka rakastaa ja palvelee Jeesusta ristinsä kantaen ja Isää kiittäen tyytyväisenä siitä hyvästä minkä saa voittaessaan Jeesuksessa maailman ja myös kaiken synnin ja laittomuuden ja huonon tämän maailman babylonian henkivallan.

    • Vapaana synnistä
      Silloin olemme vanhurskaista,olemme myös jeesuksen työ tovereita,kuuliaisia hänen sanalleen,teemme mitä hän meitä kehoittaa tekemään.
      Emme omista mitään kuitenkin omistamme kaiken hänessä,kokoupaikassa kun todistamme,voimme sanoa armo teille ja rauha meidän herrallta jeesukselta kristukselta.
      Lämmin tervhedys seurakuntalaisille,enne puheen alkua.

      • totuuden puhetta

        Isä Jumala rakastaa kuten sanansa Pojalle antoi, mutta ei aina miellyttänyt kuulijoita, ei edes opetuslapsiaan, mutta oli silti Jumalan valkeutta ja elämää täynnä, ihan silloinkin kun kuolemastaan Golgatalla puhui.


    • olen minä

      Ihmiskunnalle on positiivista se, että se ei koskaan ole ollut syntinen.

      Tälläistä positiivisuutta ei vielä olla kollektiivisesti oivallettu mutta kun se oivalletaan positiivisuuden aste nousee potenssiin miljoona.

      • kaikki ihmiset ovat

        itsessään syntisiä ja on totuudellinen ja positiivista on se, että silti Jumala tahtoo olla Isä kaikille ja johdattaa tuntemaan hyvyytensä Pojassaan Jeesuksessa ja Totuuden Hengessä ja antaa armonsa ja totuutensa tuottaa hyvää hedelmää ihan siinä armoliitossa, että ihminen saa olla armahdettu ja uudistettu ja synneistä pois vapautettu Jumalan lasten vanhurskauteen ja pyhitykseen. Eihän ilman huonoa lähtöasetelmaa mitään niin ilouutista Jeesuksen veren ja elävän veden ja Pyhän Hengen kautta voida antaakaan "hyvälle" ihmiselle itsessään.

        Toki rikas nuorukainen oli ollut hyvä, mutta rakasti silti mammonaa enemmän kuin Jeesusta hyvänä Paimenena ja Herrana, sillä "hyvyytensä" oli tästä maailmasta vaikka lain monien käskyjen suhteen olikin nuhteetonta, mutta ei tietysti sen ensimmäisen tärkeimmän "älä pidä muita jumalia minun rinnallani" ja tarkoittaa Jeesusta Herrana.

        Suotta ei Jeesus opettanut rikkaan vaikeasta ellei mahdottomasta pääsystä Jumalan valtakuntaan. Turvaammeko mammonaan vai olemmeko valmiit luopumaan kaikesta jos Jumala siihen kehottaa seurataksemme Mestari Jeesustamme. Monet kutsutaan ja autuaat myös rakastaa Kutsujaa.


      • Olen minä
        väärä positiivisyys.
        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.Room 5:12
        Yhden ihmisen rikkomus aiheutti sen, että kuolema pääsi hallitsemaan tämän yhden vuoksi. Paljon ennemmin tulevat ne, jotka saavat omakseen vanhurskauden ylenpalttisen armon ja lahjan, elämään ja hallitsemaan yhden ainoan ansiosta, Jeesuksen Kristuksen.Room 5:17


      • olen minä
        kaikki ihmiset ovat kirjoitti:

        itsessään syntisiä ja on totuudellinen ja positiivista on se, että silti Jumala tahtoo olla Isä kaikille ja johdattaa tuntemaan hyvyytensä Pojassaan Jeesuksessa ja Totuuden Hengessä ja antaa armonsa ja totuutensa tuottaa hyvää hedelmää ihan siinä armoliitossa, että ihminen saa olla armahdettu ja uudistettu ja synneistä pois vapautettu Jumalan lasten vanhurskauteen ja pyhitykseen. Eihän ilman huonoa lähtöasetelmaa mitään niin ilouutista Jeesuksen veren ja elävän veden ja Pyhän Hengen kautta voida antaakaan "hyvälle" ihmiselle itsessään.

        Toki rikas nuorukainen oli ollut hyvä, mutta rakasti silti mammonaa enemmän kuin Jeesusta hyvänä Paimenena ja Herrana, sillä "hyvyytensä" oli tästä maailmasta vaikka lain monien käskyjen suhteen olikin nuhteetonta, mutta ei tietysti sen ensimmäisen tärkeimmän "älä pidä muita jumalia minun rinnallani" ja tarkoittaa Jeesusta Herrana.

        Suotta ei Jeesus opettanut rikkaan vaikeasta ellei mahdottomasta pääsystä Jumalan valtakuntaan. Turvaammeko mammonaan vai olemmeko valmiit luopumaan kaikesta jos Jumala siihen kehottaa seurataksemme Mestari Jeesustamme. Monet kutsutaan ja autuaat myös rakastaa Kutsujaa.

        Totuudellisuus on rakkaudessa ei pelossa.

        Syntiajattelu perustuu pelkoon ja negatiivisuuteen, joten eivät kuulu minun totuuteeni eivätkä siten ole totuudellisia minulle.

        Totuudellisuus on helppo tunnistaa positiivisuuden (rakkauden) ja negatiivisuuden (pelon) avulla. Ei tarvita Raamattua eikä mitään ihmisen kirjoittamaa kirjaa tunnistamaan totuudellisuus.


      • Sanojen parit :) :(
        olen minä kirjoitti:

        Totuudellisuus on rakkaudessa ei pelossa.

        Syntiajattelu perustuu pelkoon ja negatiivisuuteen, joten eivät kuulu minun totuuteeni eivätkä siten ole totuudellisia minulle.

        Totuudellisuus on helppo tunnistaa positiivisuuden (rakkauden) ja negatiivisuuden (pelon) avulla. Ei tarvita Raamattua eikä mitään ihmisen kirjoittamaa kirjaa tunnistamaan totuudellisuus.

        > Totuudellisuus on helppo tunnistaa positiivisuuden (rakkauden) ja negatiivisuuden (pelon) avulla. <

        Totuudellisuus >< valheellisuus / (Totuuden Henki)
        Rakkaus >< viha / (Rakkauden Henki)
        Positiivisuus >< negatiivisuus / (Autuuden Henki)
        Ilo >< murhe / (Autuus, älkää mistään mitään murehtiko)
        Rohkeus >< pelko / (Rohkeuden Henki)

        Jumalan Hengessä on hyvä vaeltaa ja Jeesusta ja lähimmäisiä rakastaa.


    • JuuliaMaria

      Synnit poissa - autuutta oi!
      Synnin maassa ken käsittää sen voi?
      Sydänkaihon täytös kerran totta on,
      päättyissä taistelon.

      Synnit poissa, tahratta maan
      taivon rannalla valkoverhon saan.
      Siellä äänin kirkkain Herran kiitos vain
      kaikuvi laulussain.

      Synnit poissa, murhekin pois,
      kaikki mainen, mi tuskan tuonut ois.
      Katkes kaikki kahleet täällä painaneet,
      kuivuivat kyyneleet.

      Synnit poissa - autuutta vaan,
      auvo armahin mulle annetaan.
      Varjot kaikki vaipuu unhon peittohon,
      autuas kevät on.

      http://www.youtube.com/watch?v=cRwLBjX6hUY

    • Puhtaat ajatukset

      ovat kuin alituiset pidot elämässämme, hallelujah! Tehdään sitä mikä on hyvää ja varotaan saastaisuuden levittäjiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe