Onko Jukka Alihanka tai MArkku Partinen hyviä unilääkäreitä ?

vaikea uniongelma

SAako heiltä sen kummempaa apua kuin samoja vahvoja unilääkkeitä vain kuin psykiatreilta joihin jäåä koukkuun jos on uniongelmaa. Olen varma että minulla on parasympaattisessa hermostossa vikaa. Mutta enpä haluaisi yksityiselle mennä unitutkimukseen kun olen kerran jo kunnallisessa käynyt. Ja sanottiin vain että uni oli häiriintynyttä mutta ei syytä siihen. Kun kysyin oliko parasympaattinen hermosto kunnossa. Sanoivat että eivät he sellaista näe. Vaikka oli laaja unitutkimus. Joten jos sanoo että olen varma että parasympaattisessa hermostossani on vikaa mutta en halua unitutkimukseen niin rupeavatko edes hoitamaan ? Onko teillä kyseisistä henkilöistä millaisia kokemuksia. Asun Tampereella ja ainakin Alihanka käy täällä myös. Lähetin sähköpostin talvella. Eikä siihen vastannut. Joten ärsytti sen verran et en oo varannu aikaa. Millaisia kokemuksia teillä hänestä ja tuosta toisesta unilääkäristä ?

36

5835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oooooooo

      Partinen on, hänelle kannattaa varata aika, toiselle ei..

    • ricky3

      jukka alihanka on erittäin pätevä lääkäri, mutta niin kuin kaikki keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet rauhoittavat ja unilääkkeet ovat koukuttavia. tilaa ihmeessä aika häneltä, voit joutua kokeilemaan monensorttisia lääkeitä, toivotun tuloksen saamiseksi. eli voit joutua tilaamaan ajan jopa kk:n välein, kunnes oikeat lääkkeet löytyvät. jukka voi ehkä kirjoittaa sulle hyväksi todetuja lääkeitä muutaman kk. mutta sitten sinun on mentävä paikalliselle psykiatrille niiden reseptien kanssa mitkä jukalta olet saanut. itse sain korvaamatonta apua jukalta päihderiipuvuuteen ja pystyin nukkumaan, kun yhteistyö jukan kanssa loppui, menin paikalliseen psykiatrin luokse ja näytin tyhjät reseptit, ne hetken kauhisteli sitä lääkemäärää, mut eivät voineet muuta kuin kirjoittaa uudet. olen käyttänyt niintä lääkeitä 15 vuotta, eihän ne enää toimi samoin mut saan toisinaan jotain apu lääkeitä mitä sitten vaihdellaan n.3kk. välein. alihanka on paras ja kiireisin.

    • harri huoleton

      Toinen näistä mainitsemistasi lääkäreistä työskentelee myös unilaboratossa. Siellä tutkitaan mm. henkilön unettomuuden todellista syytä.
      Koehenkilöillä on päässään seuranta-anturit. Voidaan tutkia unirytmin laatua ja unen syvyyttä. Harvapa noihin pääsee tutkittavaksi.

      Hypnoosihoito olisi hyvä vaihtoehto uniongelmatapauksessa. Turvallista ja lääkkeetöntä.!

      • ...

        Olen jo käynyt kunnallisessa moisessa testissä. Täysin turha testi.


    • Li-Lo

      Partinen on myynyt itsensä lääketehtaille (Leiras ja Servier). Määrää melatoniinia ja Valdoxania, jotka molemmat hyödyttömiä vaikean unettomuuden hoidossa. Alihanka on hyvä ja osaa lääkkeet. Kummallakin käynyt.

      • Hyväuni

        Kauheeta herjaamista!
        Valdoxan on loistolääke niille, kelle se sopii.Kärsin itse aivan mahdottomasta unettomuudesta ja olin jo täysin raunioina.Valdoxan pelasti hyvään uneen.


      • vaikea uniongelma
        Hyväuni kirjoitti:

        Kauheeta herjaamista!
        Valdoxan on loistolääke niille, kelle se sopii.Kärsin itse aivan mahdottomasta unettomuudesta ja olin jo täysin raunioina.Valdoxan pelasti hyvään uneen.

        Moni vaikeastikin uniongelmainen ei ole masentunut tai ahdistunut. Sellaisen kohdalla valdoxan vain toimii


    • hjdfgh
    • Olin Partisella 2010 ja uneni meni vain huonommkasi. Pirun kallit lääkket määräsi. Ei mitään hyötyä.

      • avunsaanut

        No se etteivät lääkkeet auta ei ole kylläkään lääkärin vika. Mitkä ne mainitsemasi pirun kalliit lääkkeet olivat?


      • totuus.
        avunsaanut kirjoitti:

        No se etteivät lääkkeet auta ei ole kylläkään lääkärin vika. Mitkä ne mainitsemasi pirun kalliit lääkkeet olivat?

        No jos on unettomuuteen erikoistunut lääkäri, niin on hänen vikansa.


    • Voxra, Sifrol, Cipralex, Lyrica. En haukkua¨, antteksi vaan, syytää ketän. Lääkäritkin tekevät arvokasa työtään. Mutta toiasia oli se (luin päiväkifjastani) , ettei yöuneni ainakaan parantunut. Kiitos ja anteeksi tökerä kielenkäyttöni!

      • Vielä, mistä ja milliasella tutkinuksella saisin uneni takaisin? Nyt menee ihan liika lääkkeitä? Jos en oga yliannostusta, en nuku ja pysty olémaan sängyssä. Luen lehtiä ja haen netistä töitä. Mitä laaja unitutkimus teillä maksa Kelan jälkeen. Mitkä voisivat olla hoitokeinot, uuisa läkkeitä tms? Onko elokuussa tilaa? Syyskuussa lähden Espanjan, ja sillion pitää olla työkunnossa.


    • qwertyu2

      Alihanka on ainakin hyvä, olen käynyt muutaman kerran. Ja nyt pitäisi käydä uudelleen.

      • pätevyyttä lisää

        Alihanka on sairaslomalla joten Dicycloverine ja Rivatril- cocktailit pitää nyt hakea jostain muualta. Ensisijaisesti kannattaisi lähteä liikkeelle lääkkeettömistä hoitokeinoista, mikäli vain mahdollista.

        On karmeaa, kun vastaanotolle tulee hyvin nuori nainen, jolla on kokeiltu jo 20 eri lääkettä ja lääkärit vaihtuneet yleislääkäristä psykiatriin erittäin huonoin lopputuloksin. Jos lähtökohtana unettomuuden hoidossa on se, että vedetään lääkkeitä, joista lähtee taju kankaalle niin silloin kannattaa hakeutua sellaiseen hoitopaikkaan. Täytyy muistaa, että tehokkaimpienkin lääkkeiden teho voi kadota jossain vaiheessa säännöllisen käytön seurauksena.

        Partinen pyrkii hoitamaan potilaita kokonaisvaltaisesti. Esim. vierattuminen lääkkeistä (bentsot) ei tapahdu päivässä eikä viikossa. Paras tulos unettomuuden hoidossa saadaan usein, kun yhdistetään hoitosuunnitelmaan unihoitajan ohjeet (kbt-hoitokeinot). Kannattaa ylipäänsä tutkia useampia vaihtoehtoja eli käydä läpi kaikki mistä voisi olla apua.

        Olen koonnut tänne meidän sivuille unettomuutta koskevia uutisia ja siellä on jotain kokeilemisen arvoisia vinkkejä.
        https://www.facebook.com/pages/Helsingin-Uniklinikka-Vitalmed/348059648642737?fref=ts

        t, Marko


      • Uneton Kontulassa
        pätevyyttä lisää kirjoitti:

        Alihanka on sairaslomalla joten Dicycloverine ja Rivatril- cocktailit pitää nyt hakea jostain muualta. Ensisijaisesti kannattaisi lähteä liikkeelle lääkkeettömistä hoitokeinoista, mikäli vain mahdollista.

        On karmeaa, kun vastaanotolle tulee hyvin nuori nainen, jolla on kokeiltu jo 20 eri lääkettä ja lääkärit vaihtuneet yleislääkäristä psykiatriin erittäin huonoin lopputuloksin. Jos lähtökohtana unettomuuden hoidossa on se, että vedetään lääkkeitä, joista lähtee taju kankaalle niin silloin kannattaa hakeutua sellaiseen hoitopaikkaan. Täytyy muistaa, että tehokkaimpienkin lääkkeiden teho voi kadota jossain vaiheessa säännöllisen käytön seurauksena.

        Partinen pyrkii hoitamaan potilaita kokonaisvaltaisesti. Esim. vierattuminen lääkkeistä (bentsot) ei tapahdu päivässä eikä viikossa. Paras tulos unettomuuden hoidossa saadaan usein, kun yhdistetään hoitosuunnitelmaan unihoitajan ohjeet (kbt-hoitokeinot). Kannattaa ylipäänsä tutkia useampia vaihtoehtoja eli käydä läpi kaikki mistä voisi olla apua.

        Olen koonnut tänne meidän sivuille unettomuutta koskevia uutisia ja siellä on jotain kokeilemisen arvoisia vinkkejä.
        https://www.facebook.com/pages/Helsingin-Uniklinikka-Vitalmed/348059648642737?fref=ts

        t, Marko

        Itse kävin pari vuotta sitten Alihangalla ja sain tuon tyypillisen Rivatril disykloveriini coctailin. Alinhangan unipatjatutkimukseen en mennyt, koska lääkärit sanoivat, että sillä ei juuri ole hoidollista merkitystä. Nyt on lääkkeenä melko pieni määrä Surmontilia, joka joskus auttaa joskus ei.

        Olen nyt menossa Partisen lafkaan tarkempiin tutkimuksiin. Lähinnä haluan tietää, onko apneaa vai ei. Kuulun riskiryhmään. Toisaalta mietityttää kallis tutkimus, jos sen lopputuloksena on ohje tuulettaa makuuhuone, säännöllinen elämänrytmi ja Surmontil-kuurin jatkaminen. Minulla univaikeus ja väsymys liittyvät ilmeisesti fibromyalgiaan, tai sitten ei. Unettomuus on kyllä todettu kauan ennen fibromyalgiaa.


      • epäilys555
        pätevyyttä lisää kirjoitti:

        Alihanka on sairaslomalla joten Dicycloverine ja Rivatril- cocktailit pitää nyt hakea jostain muualta. Ensisijaisesti kannattaisi lähteä liikkeelle lääkkeettömistä hoitokeinoista, mikäli vain mahdollista.

        On karmeaa, kun vastaanotolle tulee hyvin nuori nainen, jolla on kokeiltu jo 20 eri lääkettä ja lääkärit vaihtuneet yleislääkäristä psykiatriin erittäin huonoin lopputuloksin. Jos lähtökohtana unettomuuden hoidossa on se, että vedetään lääkkeitä, joista lähtee taju kankaalle niin silloin kannattaa hakeutua sellaiseen hoitopaikkaan. Täytyy muistaa, että tehokkaimpienkin lääkkeiden teho voi kadota jossain vaiheessa säännöllisen käytön seurauksena.

        Partinen pyrkii hoitamaan potilaita kokonaisvaltaisesti. Esim. vierattuminen lääkkeistä (bentsot) ei tapahdu päivässä eikä viikossa. Paras tulos unettomuuden hoidossa saadaan usein, kun yhdistetään hoitosuunnitelmaan unihoitajan ohjeet (kbt-hoitokeinot). Kannattaa ylipäänsä tutkia useampia vaihtoehtoja eli käydä läpi kaikki mistä voisi olla apua.

        Olen koonnut tänne meidän sivuille unettomuutta koskevia uutisia ja siellä on jotain kokeilemisen arvoisia vinkkejä.
        https://www.facebook.com/pages/Helsingin-Uniklinikka-Vitalmed/348059648642737?fref=ts

        t, Marko

        Bentsot eivät ole niin pahoja kuin luullaan. Alihangan määräämillä annoksilla ainakaan minä en ole jäänyt koukkuun, vaikka olen lopettanut syönnin yhdessä päivässä. Tietysti ihmiset ovat yksilöllisiä, joku voi jäädä ehkä koukkuun, vaikka annostus on pienikin. Alihanka itse sanoi, että hänen tuhansista potilaistaan yksi tai kaksi on tullut riippuvaiseksi.

        Silti on tietysti hyvä jos ilman lääkkeitä selviää, esim alentamalla makuuhuoneen lämpötilaa tai liikkumalla ja syömällä kevyesti ennen nukkumaanmenoa. Vaikea unettomuus ei kyllä niillä konsteilla hoidu.


      • pahasti unihäiriöine
        pätevyyttä lisää kirjoitti:

        Alihanka on sairaslomalla joten Dicycloverine ja Rivatril- cocktailit pitää nyt hakea jostain muualta. Ensisijaisesti kannattaisi lähteä liikkeelle lääkkeettömistä hoitokeinoista, mikäli vain mahdollista.

        On karmeaa, kun vastaanotolle tulee hyvin nuori nainen, jolla on kokeiltu jo 20 eri lääkettä ja lääkärit vaihtuneet yleislääkäristä psykiatriin erittäin huonoin lopputuloksin. Jos lähtökohtana unettomuuden hoidossa on se, että vedetään lääkkeitä, joista lähtee taju kankaalle niin silloin kannattaa hakeutua sellaiseen hoitopaikkaan. Täytyy muistaa, että tehokkaimpienkin lääkkeiden teho voi kadota jossain vaiheessa säännöllisen käytön seurauksena.

        Partinen pyrkii hoitamaan potilaita kokonaisvaltaisesti. Esim. vierattuminen lääkkeistä (bentsot) ei tapahdu päivässä eikä viikossa. Paras tulos unettomuuden hoidossa saadaan usein, kun yhdistetään hoitosuunnitelmaan unihoitajan ohjeet (kbt-hoitokeinot). Kannattaa ylipäänsä tutkia useampia vaihtoehtoja eli käydä läpi kaikki mistä voisi olla apua.

        Olen koonnut tänne meidän sivuille unettomuutta koskevia uutisia ja siellä on jotain kokeilemisen arvoisia vinkkejä.
        https://www.facebook.com/pages/Helsingin-Uniklinikka-Vitalmed/348059648642737?fref=ts

        t, Marko

        Paskapuhetta Markolta. Tämä viimeistään todisti minulle että Alinhanka oli ainoa oika unilääkäri Suomessa. Lievästi uniongelmaiset voivat mennä mille yleislääkärille vaan ja jättää Markku Partisen väliin. Mitä järkeä mennä tuollaiselle klinikalle, jossa ei ymmärretä juuri niitä pahiten uniongelmaisia, joilla unettomuus ei johdu psyykkeestä.


    • uneton65

      Itse kokeilen nyt Olli Poloa. Toivottavasti on hyvä

    • vaikea uniongelma

      Joo tuollaiset on höpöhöpöohjeita. Minulla on todella vaikea uniongelma. Ja siihen ei liity mitään psyykkistä. Ei vain väsytä eikä pysy unessa. Lääkkeitä on pakko syödä ja Alihanka ainoa jonka lääkkeet ovat auttaneet. Eikä niihin jää koukkuun. Että pystyy nukkumaan niin kuin ennenkin jos ei ota niitä. mutta uni tulee aamu viideltä,kuudelta ja aika paljon pätkissä tai vain muutaman tunnin, kuten ennenkin. Jonkun verran nyt ehkä paremmin.

      • vaikea uniongelma

        VAikka annokset on isot. Ei niistä ole ollut mitään ongelmaa. Vuoden jo käyttänyt joka yö, kuten on ollut ohje


      • vaikea uniongelma
        vaikea uniongelma kirjoitti:

        VAikka annokset on isot. Ei niistä ole ollut mitään ongelmaa. Vuoden jo käyttänyt joka yö, kuten on ollut ohje

        Neurolepteihin älkää muuten ikinä erehtykö. Niihin jää tosi paha koukku eikä nuku ollenkaan kun ei ota vaikka lääkärit sanoo että niihin ei jää riippuvaiseksi. VAlvoin kerran 5 vuorokautta kun jätin ne pois. Enkä nukkunut minuuttiakaan. Omin avuin meni 3 vuotta ennen kuin pääsin siitä onnettomasta lääkkeestä eroon jolla nukuin yhtä huonosti kuin ennen sitä. Mirtatsapiinit ym eivät tee muuta kuin lihottavat. Eivät toimi edes lumelääkkeenä


      • ensihoitaja5
        vaikea uniongelma kirjoitti:

        Neurolepteihin älkää muuten ikinä erehtykö. Niihin jää tosi paha koukku eikä nuku ollenkaan kun ei ota vaikka lääkärit sanoo että niihin ei jää riippuvaiseksi. VAlvoin kerran 5 vuorokautta kun jätin ne pois. Enkä nukkunut minuuttiakaan. Omin avuin meni 3 vuotta ennen kuin pääsin siitä onnettomasta lääkkeestä eroon jolla nukuin yhtä huonosti kuin ennen sitä. Mirtatsapiinit ym eivät tee muuta kuin lihottavat. Eivät toimi edes lumelääkkeenä

        ei kait kyseessä ollut ketipinori tai seroquel joka sama lääke, onhan ne myrkkyjä jotka ollut markkinoilla vuosia, vie loppujen lopuksi hampaatkin suusta ja hirveät vieroitusoireet tulee niistä ja aiheuttaa agressiivisuutta jos käyttää lyhytvaikutteita ja kun teho loppuu niin auta armia mitä vipoja siitä saa ja loppujen lopuksi aiheuttaa sen että se että kun riippuvuustekijä kasvaa niin olo on sitten kahta kauheampi ja nistinä sitten odottaa iltaa koska sen tabletin taas saa ottaa. eres lsd:llä ei ole todettu sellaisia haittavaikutksia ta on todettu koska on tosiaan mikrsokoopin läpi niitä tutkittu mutta ei neuroleptejä, parempi lääkitty ja hoidettu zombi kuin että selivittäisi asiat puhumalla.


    • Pekka.KPS

      Joo. Lievissä uniongelmissa voi auttaa jotku huoneen viilentämiset. Mielenterveysongelmissa masennuslääkkeet ym. Mutta kun on kunnon uniongelma joka ei johdu psyykkeestä. Niin ei sitä apua saa kuin Alihangalta. Ja eipä sitäkään enää ole töissä. Joten kait ne oikeasti pahasti uniongelmaiset rupee hyppimään sillalta alas.

    • mömmöjä nuppi täytee

      Selvä. Jostain syystä kaikki eivät kuitenkaan halua vetää päätä täyteen erilaisia lääkkeitä. Voi olla vaikeaa myöntää itselle, että on jotain ongelmaa ylipäänsä muuta kuin, että on unettomuus. Ja siihen ei auta yhtään mikään (paitsi Alihangan salaiset rohdokset, joista muut lääkärit eivät tajua mitään). Jos ei tiedejutut ja muut asiantuntijoiden surkeat neuvot kiinnosta niin lukekaa nyt edes tämän potilaan tarina, miten hän sai parannettua unen laatua. Hän on uskaltanut kirjoittaa omista ongelmistaan hauskaan tyyliin, jotta voisi auttaa muita vastaavassa tilanteessa olevia.

      http://www.pokeritieto.com/kolumnit/aki-pyysing/vika-oli-paassa.html

      Se on ihan sama mistä kukin apua löytää, mutta on erittäin vaikea sulattaa noita väitteitä, että vain helvetinmoiset mömmöt olisi ainoa hoitokeino. Ihmiset ovat kuitenkin yksilöllisiä.

      t, Marko

    • Unihäiriöinen.

      Onpa huonoja lääkäreitä kun eivät tajua lääkkeistä jotka auttavat oikeasti unettomuuteen. Joo. On varmasti. Mutta vaikeaan unettomuuteen auttaa vain nuo Alihangan lääkkeet. Ja se monesti ei johdu psyykkeestä. Miksi olisi vaikea myöntää jos olisi jotakin ongelmia ? Kun ei ole muuta kuin uniongelma, eikä ole koskaan ollutkaan niin silloin ei vain ole. Unilääkärin pitäisi silloin osata selvittää mikä siinä unettomuuden takana on, ja millä se korjataan.

    • pahasti häiriintynyt

      Olen samaa mieltä, että unilääketieteen erityispätevyyden omaavan lääkärin pitäisi osata selvittää, mistä se unettomuus johtuu. Potilaalla voi olla esim. levottomat jalat (RLS), idiopaattinen hypersomnia, ADHD, uniapnea, toiminnallinen unettomuus tai yksinkertaisesti vain krooninen unettomuus. Voi olla, ettei saa nukuttua tai herää parin tunnin nukkumisen jälkeen, jollain on raskauden jälkeinen unettomuus. Kukin tapaus vaatii erilaista hoitoa. Esim. imettävä äiti ei voi vetää nuppia täyteen bentsoja ja muita saadakseen nukuttua. Toivottavasti tästä ollaan edes samaa mieltä.

      Näitä uniongelmia selvitetään perinpohjin yleensä tekemällä polysomnografia. Tällä tutkimuksella voidaan analysoida tarkkaan unenaikainen syke, verenpaine (beat to beat), unenaikainen liike, hengitys (erityisesti apneat), unen rakenne (1-3 tyypin uni, REM-vaiheet) jne. Tutkimusten perusteella voidaan analysoida tarkemmin ja ryhtyä hoitamaan ongelmaa. Kannattaa huomioida, että laaja polysomnografia on monikanavainen tutkimus toisin kuin suppeampi yöpolygrafia.

      Somnomedicsin sivuilta löytyy noita tutkimuslaitteita, jos kiinnostaa:
      http://somnomedics.eu/products/polysomnography-18-33-channels.html

      Tärkeintä on kuitenkin hakeutua hoitoon eikä vain tyytyä epätyydyttävään tilanteeseen.

      Uniliitto on julkaissut 2013 Hyvä Uni -erikoisnumeron, josta löytyy myös unihäiriöitä hoitavat lääkärit paikkakunnittain. Netistä löytyy vanha versio samaisesta lehdestä--> http://www.uniliitto.fi/File/HYVa__UNI_2010.pdf

      Marko

    • ....

      Käyty kunnallisessa tutkimuksessa. Jonka sanottiin olevan laajan. Kysyin näkyikö parasympaattisessa hermostossa vikaa. Sanottiin että ei sellaista voi nähdä. Että aivosähkökäyräkuvauksella sen näkisi. Nuo kaikki ohjeet täyttä höpöhöpöä..

      • kr nabel

        voi vitsien kevät että oot tyhmä, aivo sähkökäyrällä tutkitaan aivojen toimintaan, parasympaattisen ja sympaattisen hermoston toimonto on toisiaan vastakkain hallitsevia parasympaattisen hermoston aktivioiti tapahtuu siten että syö kunnolla eli adrenaliinit vähenee joka taas pitää sympaattista hermoa toiminnassa, jos sen asian ptää selittääjuurta jaksain niin 10 sivua ei siihen riitä


      • Kesk. aloittaja
        kr nabel kirjoitti:

        voi vitsien kevät että oot tyhmä, aivo sähkökäyrällä tutkitaan aivojen toimintaan, parasympaattisen ja sympaattisen hermoston toimonto on toisiaan vastakkain hallitsevia parasympaattisen hermoston aktivioiti tapahtuu siten että syö kunnolla eli adrenaliinit vähenee joka taas pitää sympaattista hermoa toiminnassa, jos sen asian ptää selittääjuurta jaksain niin 10 sivua ei siihen riitä

        Sinähän tuo tyhmä olet kun et ymmärtänyt edes viestejäni. Oikea krooninen uniongelma ei kuule syömällä lähde :D Kaikenlaisia pölvästejä sitä tänne pesiytyy.


      • kesk aloittaja.
        Kesk. aloittaja kirjoitti:

        Sinähän tuo tyhmä olet kun et ymmärtänyt edes viestejäni. Oikea krooninen uniongelma ei kuule syömällä lähde :D Kaikenlaisia pölvästejä sitä tänne pesiytyy.

        Lukuisat kirjoitusvirheesikin kr nabel paljastavat loistavasti oman älykkyytesi.


    • Lulupulu4

      R.I.P Alihanka

    • Anonyymi

      Partinen ei ole koskaan osannut hoitaa uniongelmia.

      Aina sama kaava. Lääkkeitä ja terapiaa. Kun ei auta niin vika on kuvitteellinen ja omassa päässä. Siis hullu johon annetaan hulluuslääkkeitä.

      Turha tyyppi tämä partinen.

      Terveisin uneton

    • Anonyymi

      Jukka Alihanka.
      Täällä ylistetty uniLÄÄKÄRI.
      Narkkareille hyvä lääkäri koska määräsi vahvoja aineita. Lääkäriluvat jäädytetty ja katkolla. Kuoli ennen tuomiota, en väitä et oma käsi.

    • Anonyymi

      Markku Partinen on on hyvä, olen tuntenut hänet 1970 luvulta lähtien työn merkeissä. Oli silloin vielä opiskelijana Ranskassa ja loma-aikoina Marian sairaalassa apulaislääkärin vakanssilla.Jos uniongelmia, ottaisin häneen yhteyttä!

    • Anonyymi

      Aloittaja kysyi parasympaattisesta hermostosta. Se on rentoutumista, unta ja ruuansulatusta ym. edistävä hermoston osa joka on usein heikosti toimiva silloin kun on stressiä tai traumojen aiheuttamaa jännitystilaa. Sympaattinen hermosto pitää elimistöä jännittyneenä ja hälytystilassa. Parasympaattisen hermoston voi saada käyntiin monilla tavoilla, en ryhdy kaikkea luettelemaan mutta yksi mistä moni on saanut avun unettomuuteenkin on TRE, trauma- ja stressinpurkuterapia. Jos siihen yhdistää muuta liikuntaa, esim. pehmeä yin-joogaa (helpot joogavenytyksen oppii youtube-videoiltakin, ei tarvi ottaa niistä suorituspaineita) niin keho rentoutuu tavalla joka on monelle ennenkokematon.
      TRE-kursseja on edullisesti esim. aikuisopistossa. Alkuun voi päästä nettivideoistakin. Menetelmän on kehittänyt David Bercelli, voi googlata niin löytää tarkan (englanninkielisen) opastusvideon missä tehdään muutama simppeli mutta tärkeä harjoitus ensin. Suomeksikin löytää videoita mistä näkee miten homma toimii. Ei vaikeaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      76
      2894
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2025
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1471
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1436
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1219
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1139
    9. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1123
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe