On ikävää, että monet itseään ateistiksi kutsuvat, eivät viitsi perehtyä esim. raamattuun ja sen niin sanottuun tulkintaan. Esimerkkinä voisi mainita kohdan, jossa uudessa testamentissa mainitaan: "että ei edes koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jos koirjoitattaisiin kaikki, mitä Jeesus teki ja sanoi". Ateisti ottaa tämän kirjaimellisesti vain siksi että se on raamatussa. Jos joku sanoo, että Pekka syö kuin hevonen, niin samalla logiikalla ateisti väittää Pekka hevoseksi, mitä Pekka ei tietenkään ole.
Ateistit korostavat ihmisen omia oikeuksia itseensä ja kuitenkin samalla harrastavat uskontorasismia, kuten Dawkins, joka kehotti taannoin puheessaan pilkkaamaan kristittyjä (miksei islaminuskoisia, taisi pelätä). Tämä kertoo jo jotain ihmisestä itsestään. Jos ihmisellä on oikeus olla uskomatta, niin kai hänellä on oikeus myös uskoa: ateistit vaativat esim. sotilaspappien virkojen lakkauttamista. Miksi?. Eihän kaikki asepalveluksessa olevat ole ateisteja, on kai muillakin oikeuksia?
Nyt on todettu esim. väkivaltapelien ja väkivaltaviihteen, siis mediassa olevan väkivallan turruttava ja empatiakyvyn puutetta lisäävä vaikutus lapsiin, joka jo nyt näkyy kasvavina väkivaltalukuina, kun vanhemmat eivät ole panneet rajoja, vaan yhteiskunta laittaa ne vankilan avulla. Mutta vielä suurempi vaikutus on lapsen ja nuoren negatiiviseen kehitykseen pornolla. Niin tässä taannoin humanisteiksi itseään kutusuvat vapaa-ajattelijat vaihtoivat raamattuja pornolehtiin. Miksi juuri pornoon? olisivat vaihtaneet vaikka aku ankkoihin.
Raamatun ristiriidat
15
157
Vastaukset
- -
Kerro ihmeessä se, minkä lahkon tai suuntauksen tulkinta on se oikea. Ethän nyt suinkaan väitä että tulkintoja olisi vain yksi?
Miksi kaikkivoipa, kaiken tietävä ja luomaansa suuresti rakastava olio ei osaa sanella tekstiä, jossa ei ole tulkinnanvaraa?- ateate
Melkoinen ääliö olet. Kuka sanoo, että raamattu on jotain "kaukosaneltua" tekstiä. Sehän on 1500 vuoden aikana syntynyt kirjakokoelma, joka kuvaa ihmisten Jumalakokemuksia. Joku uskoo joku toinen ei.
- -
ateate kirjoitti:
Melkoinen ääliö olet. Kuka sanoo, että raamattu on jotain "kaukosaneltua" tekstiä. Sehän on 1500 vuoden aikana syntynyt kirjakokoelma, joka kuvaa ihmisten Jumalakokemuksia. Joku uskoo joku toinen ei.
Eli raamattu ei olekaan Jumalan sanaa ihmisen ylöskirjaamana?
- ...
ateate kirjoitti:
Melkoinen ääliö olet. Kuka sanoo, että raamattu on jotain "kaukosaneltua" tekstiä. Sehän on 1500 vuoden aikana syntynyt kirjakokoelma, joka kuvaa ihmisten Jumalakokemuksia. Joku uskoo joku toinen ei.
''Melkoinen ääliö olet. Kuka sanoo, että raamattu on jotain "kaukosaneltua" tekstiä.''
Esimerkiksi Jaakob, ja lukuisat muut hihhulit.
''Ihmiset ovat kyllä kirjoittaneet Raamatun, mutta he ovat kirjoittaneet sen Jumalan Pyhän Hengen innoittamina. He ovat kirjoittaneet sen, minkä ovat saaneet Jumalalta kirjoitettavaksi. Siksi sanomme, että Raamattu on Jumalan sanaa.''
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10622081#comment-54969500-view - ateate
- kirjoitti:
Eli raamattu ei olekaan Jumalan sanaa ihmisen ylöskirjaamana?
niin, joku on kokenut Jumalan puhuneen hänelle ja on kirjannut asiat ylös.
tämä on taas sitä ateistien pilkunviilaamista. tää on niin tätä - ...
ateate kirjoitti:
niin, joku on kokenut Jumalan puhuneen hänelle ja on kirjannut asiat ylös.
tämä on taas sitä ateistien pilkunviilaamista. tää on niin tätä''niin, joku on kokenut Jumalan puhuneen hänelle ja on kirjannut asiat ylös.
tämä on taas sitä ateistien pilkunviilaamista. tää on niin tätä''
''Tää on niin tätä'', niinpä, uskovan avutonta seliseliä taas.
- 23ewd
Tiesithän muuten, että pornon kulutus on suurinta siellä, missä on eniten uskovaisiksi itseään kutsuvia henkilöitä? Asiasta on tehty parikin eri tutkimusta.
http://abcnews.go.com/Technology/Business/story?id=6977202&page=1
Eräs hauske pikku juttu on myös se, että tietokoneviruksen saa tarttumaan koneelleen parhaiten surffailemalla kristinuskoa käsittelevillä hihhulisivuilla... :)
http://news.yahoo.com/religion-riskier-porn-online-viruses-study-192552733.html
En edes aloita juttua katolisen kirkon (kristittyjä hekin) pedofiliaongelmasta. Et sinä pysty, ihmispolo, pesemään paskaista uskontoa puhtaaksi parilla huonosti muotoillulla, typerällä, valheellisella, tarkoitushakuisella ja yksisilmäisellä lauseella. "uskontorasismia, kuten Dawkins, joka kehotti taannoin puheessaan pilkkaamaan kristittyjä"
Ei pilkkaaminen ole rasismia.
"Tämä kertoo jo jotain ihmisestä itsestään. Jos ihmisellä on oikeus olla uskomatta, niin kai hänellä on oikeus myös uskoa"
Kukaan ei ole vaatimassa sitä, että uskovat eivät saisi uskoa.
"Eihän kaikki asepalveluksessa olevat ole ateisteja, on kai muillakin oikeuksia?"
Muilla ei ole etuoikeuksia, paitsi kristityillä.
"Nyt on todettu esim. väkivaltapelien ja väkivaltaviihteen, siis mediassa olevan väkivallan turruttava ja empatiakyvyn puutetta lisäävä vaikutus lapsiin, joka jo nyt näkyy kasvavina väkivaltalukuina"
Lähde?
"Mutta vielä suurempi vaikutus on lapsen ja nuoren negatiiviseen kehitykseen pornolla. Niin tässä taannoin humanisteiksi itseään kutusuvat vapaa-ajattelijat vaihtoivat raamattuja pornolehtiin."
Vaihtoivatko ne niitä lapsille ja nuorille? Puhutko myös sitä vastaan, että lapset ja nuoret eivät saa lukea Raamattua? Sehän on äärimäisen väkivaltainen kaiken muun nuoria järkyttävän lisäksi.- ateate
lukeminen on eri asia, kuin näkeminen, jossa kaikki tulee ns silmille ja aivot eivät voi suodattaa asiaa samoin kuin lukemisessa, jossa kuultu suodattuu omien, käytössä olevien, työkalujen kautta. Vert. esim lapsille luetut sadut tai katsotut, erittäin väkivaltaiset prätkähiiret.
ateate kirjoitti:
lukeminen on eri asia, kuin näkeminen, jossa kaikki tulee ns silmille ja aivot eivät voi suodattaa asiaa samoin kuin lukemisessa, jossa kuultu suodattuu omien, käytössä olevien, työkalujen kautta. Vert. esim lapsille luetut sadut tai katsotut, erittäin väkivaltaiset prätkähiiret.
"lukeminen on eri asia, kuin näkeminen, jossa kaikki tulee ns silmille ja aivot eivät voi suodattaa asiaa samoin kuin lukemisessa, jossa kuultu suodattuu omien, käytössä olevien, työkalujen kautta. Vert. esim lapsille luetut sadut tai katsotut, erittäin väkivaltaiset prätkähiiret. "
Et sitten osannut vastata kuin näpertelyllä koko asian vierestä.
- 34
"Nyt on todettu esim. väkivaltapelien ja väkivaltaviihteen, siis mediassa olevan väkivallan turruttava ja empatiakyvyn puutetta lisäävä vaikutus lapsiin, joka jo nyt näkyy kasvavina väkivaltalukuina"
Joojoo. Aikaisemmin se oli television syytä, sitä ennen sarjakuvien syytä, sitä ennen romaanien syytä. Mitähän seuraavaksi?- ateate
aikaisemmin väkivalta ei ollut läheskään niin raakaa, kuin nyt. ennen kun joku kaatui tappelussa, homma loppui siihe. nykyään se vasta alkaa. mistä nuo romaanit keksit?
- A.Mikkonen ei kirj.
ateate kirjoitti:
aikaisemmin väkivalta ei ollut läheskään niin raakaa, kuin nyt. ennen kun joku kaatui tappelussa, homma loppui siihe. nykyään se vasta alkaa. mistä nuo romaanit keksit?
Ihan vaan mielenkiinnosta ateate, että mitä sinä käsitit sanasta "romaani" ?
Muuten mulle oli myös yllättävä tieto se, että henkirikokset on vähentyneet Suomessa, mutta voin olla, että nykyään media tuo kaiken ihmisten tietoon, mutta yhtäkaikki, väkivalta on aina ollut, ja tulee aina olemaan perseestä, ilmanki tulis toimeen. ateate kirjoitti:
aikaisemmin väkivalta ei ollut läheskään niin raakaa, kuin nyt. ennen kun joku kaatui tappelussa, homma loppui siihe. nykyään se vasta alkaa. mistä nuo romaanit keksit?
"aikaisemmin väkivalta ei ollut läheskään niin raakaa, kuin nyt. ennen kun joku kaatui tappelussa, homma loppui siihe."
Lähde?
- odokk
"On ikävää, että monet itseään ateistiksi kutsuvat, eivät viitsi perehtyä esim. raamattuun ja sen niin sanottuun tulkintaan."
Miksi perehtyisivät "niin sanottuun tulkintaan" kun eivät kerran usko? -luuletko budhalaisten, islamistien, taolaisten, hindujen ym perehtyvän kristinuskon "niinsanottuun tulkintaan"? -kai sinäkin olet perehtynyt luettelemieni uskojen "niinsanottuun tulkintaan"?
Eiköhän tuo yleissivistys riitä kertomaan kuka minne haluaa kuulua ja tutkikoot omaa suuntaustaan jos kinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466