Joo elikkä ois tämmönen ongelma: Minä ja mun sisko molemmat täytetään kohta 18v elikkä saadaan pian ajokortit. Isä on luvannut ostaa ''kakkos auton'' perheelle joka olisi meinän kahen käytössä. Mutta ongelmana on tämä: Isä on kattonut koko ajan jotain pikku autoa jossa ei oo juurikaan mitään tehoa (fiat 500, vw up!). Ja minä haluaisin auton jossa sitä tehoa tosiaan riittää. Isä meinaa ostaa uuden pikku auton joka tulee maksamaan noin 15 000 € ja minä olen löytänyt vaikka kuinka monta hyvää käytettyä autoa alle 15 000 € jossa sitä tehoa tosiaankin on.
Olen puhunut tästä isän kanssa muttä hän väittää että kaikki nämä isotehoiset autot ovat ''bensa syöppöjä'' ja että autovero on niissä niin kallis että tulee liian kalliiksi pitää tämmöistä. Mielummin hän siis haluaa ostaa jonkun hemmetin ekologisen ''mopoauton'' ainoastaan sen takia että se ei vie yhtä paljon bensaa ja autovero on tässä mukamas paljon halvempi.
Nyt pliis ihmiset! miten saan isän muuttamaan mieltä ostamaan jonkun kunnon auton!!??
Oon odottanu 18 vuotta että pääsen ajelemaan moottoriteille ja nyt unelmat murskautuu kun isä on ostamassa jotain hemmetin mopoautoa jonka olisin voinut ostaa 15 vuotiaana!
Miten saan siis isän mielen muuttumaan että hän ostaa kunnon auton jolla on kunnolla niitä heppoja!!!
PROBLEEMA!
18
284
Vastaukset
- Benkku
Niin ja viellä semmonen juttu että olisko kellään mitään auto ehdotuksia. Joku auto jolla on kunnolla tehoa ja on ihan siedettävän näköinen ja ei mielellään ylittäisi 15000€ budjettia. Joku auto jonka saa vaikka käytettynä halvalla tai miksi ei uutena. Minun vahvin kriteeri on että autossa olisi siis tehoa!
- jos kerran on rahaa
ostaa bensaa siihen tehopeliin niin miksi et itse osta sitä autoa mistä tykkäät?
On meinaan hieman eri asia kuluttaako se menopeli 6 litraa vai 20 litraa satasella..Vaikka tankkaisit Venäjällä...
- kkkfgdsgjjgjsg
maksatko ite korjaukset kun ei oo väliä onko uus vai vanha? (uudessa on takuu)
Ja mahtaako sun sisko arvostaa enemmän pientä kulutusta vai tehoo.
Opettele ensin ajaan ja aja useempi vuosi, rupee sitten leikkiin rallikuskia ja sillonkin suljetulla radalla.
Senkin voin kertoo että oon nähny monta kertaa kun nuori haluaa tehokkaan auton. Sitten vuoden päästä itketään että halutaan joku taloudellisempi kun se tehokas kuluttaa liikaa ja on hajalla kokoajan- BENKKU
Niin ja kyseessä ei oo muuten mikään 300 heppanen tehopeli vaan ajattelin jotain 150-250 heppasta jossa keskikulutus 7-8l/100km
- 5+16
BENKKU kirjoitti:
Niin ja kyseessä ei oo muuten mikään 300 heppanen tehopeli vaan ajattelin jotain 150-250 heppasta jossa keskikulutus 7-8l/100km
7-8 litran keskikulutuksiin on oikeasti mahdollista päästä 60-90 hevosvoimaisilla 1.0 - 1.2 litraisilla autoilla.
150-250 hv pelit kuluttavat sitten paljon enemmän. - 77 kW riittää
BENKKU kirjoitti:
Kaikki yli 100 kW tehot on Suomen olosuhteissa turhaa.
Ja jos ei SI standadit ole tuttuja, niin tässä muunnosapua:
http://www.convertworld.com/fi/teho/Kilowatti (kW).html
- anna-1iisa
On sullakin unelmat, isin ostama auto, jossa on paljon tehoa! Hanki töitä!!!
- Benkku
No nyt minä tajusin. Hankin työpaikan, ja vaikka maksan vuokran ja ylöspidon vanhemmilleni, saan kolmen vuoden päästä vuoden -78 BMW:n, ja johan tehoa riittää.
Kiitos, erityisesti Anna-Liisalle, kiitos - Kiesusjoo
Benkku kirjoitti:
No nyt minä tajusin. Hankin työpaikan, ja vaikka maksan vuokran ja ylöspidon vanhemmilleni, saan kolmen vuoden päästä vuoden -78 BMW:n, ja johan tehoa riittää.
Kiitos, erityisesti Anna-Liisalle, kiitosOsta -77 tai vanhempi, ei tarvi päästöjen kans tapella katsastuksessa. Ai niin, ne maksaa jo sen verran paljon ettei teinitunarilla riitä fyffet jos ite pitää maksaa.
Hyvä tästä vielä tulee..
- rutosti kokemusta
Isäsi on viisas mies. Tietää, että sinulla pitää olla vähätehoinen auto ainakin pariksi ensimmäiseksi vuodeksi ettet sinä telo itseäsi. Sitten kun taitoa vähän kehittyy, niin voit ihan itse hankkia vähän tehokkaamman auton.
Suosittenlen, että jos nykyisessä on vaikka 80 hv, niin ostat seuraavaksi 80 kW:n tehoisen (= 110 hv) ja sitten 110 kW:n tehoisen, niin säilyt hengissä vielä pitkään.
Ja polttonestekulutkin pysyvät hallinnassa. - iwejgioerjgiore
Isäsi on viisas mies kun ostaa näppärän pikkuauton ensimmäiseksi autoksi teille, vieläpä uutena!
Vaikutatte hieman poispilatuilta lellikeiltä, itse en ilkeäisi valittaa yhtään teidän asemassanne, toiset ei saa vanhemmiltaan mitään, korttirahatkin tienattava itse, samoin autorahat ja eka auto joku 30v vanha romu.
Nykyään ajoneuvovero perustuu hiilidioksidipäästöön ja se on pieni noilla Fiat 500 jne. samoin vakuutukset ovat halvemmat joten ylläpito tulee edullisemmaksi kuin jollain 200hv bemarilla, tosin vaikuttaa että perheenne on varakas joten ehkä se ei niin rahasta ole kiinni mutta 200hv bemarilla saattaisitte päätyä metsään taitamattomuuttanne alta aikayksikön, pikkuautolla ette lipeä ainakaan niin syvälle metsään :D
Kyllä nuo uudet pikkuautot liikkuvat normaaliajossa ihan sopivan ripeästi, ei niitä tarvitse haukkua mopoautoiksi. - kortti 42v
Meni pahasti metsään heti alussa, mistä luulette ne ajokortit saavanne, ei niitä ole Tiimarissa eikä R-kioskilla.
- 16-vuotiaasta omilla
Pappa betalar...
On se rankkaa kun ei saa juuri sitä autoa jonka haluaa. :-(
Ollapa vielä 18-vuotias... maailma oli silloin mallillaan. Jos halus auton, säästi vaan rahat ja osti. Kunhan muisti säästää sen verran enemmän, että sai vakuutukset, parkkimaksut, polttoainetta ja vielä pystyi maksamaan vuokransa.
- Benkku
Hyvin tää tarina loppujen lopuksi menikin, sain iskältä 2009 BMW M5, sillä kelpaa ajella kesän helteissä :) Kiitos kaikille vinkeistä, erityisesti haluan kiittää anna-liisaa jonka apu oli korvaamaton, kiitos!
- rahaa????
09 M5 tuollaisesta autosta minä saan uneksia vasta 10-20 vuoden päästä kun hinta vähän laskee. Ei taida Sun isä mikään tavallinen työmies.
- dewppölf
Onneksi muutamat ihmiset elävät mielikuvituksessaan ja uskottelevat saavansa kaiken.
- Ikävä asia):
Viherterroristit on ilmeisesti uponnu isäsi tajuntaan aika vahvasti. Sitä se propaganda tekee. Itse ostin heti 17vuotiaana amerikanauton ja isähän oli sitä vastaan kokoajan ja piikitteli että mulla ei ole varaa ajaa sillä plaplapla. Säikähdinkin isää jonkin verran ja ostin turhan pienen jenkin eli 2.5L koneella ja kulutus ei ole kun 7-8 litraa johtuen matalasta viritysasteesta, siihen oon aatellu tyytyä, mutta kesäautoks oon ostanu sit 5L V8 Buickin. Isäsi on hyvin lyhytnäkönen kun ei ymmärrä asioiden monta ulottuvuutta. Kulutus on vain yksi puoli, eiköse tajua että auto voi joillekkin olla varsinkin nuorella hyvin iso itsetunnon tukijalka ja osa minäkuvaa, parhaimmassa tapauksessa auto voi tuoda tietyn henkistä porukkaa ympärille ja harrastus toimintaa. Mitä järkeä on pilata hyvänuoruus bensakulutuksen vuoksi. Auto kulkee mukana ja eläntilanteesta paikkaan kuin paikkaan, se on parasystävä ja enitenpäällä oleva samavaate. Jos välittää pukeutumisestaan, niin mitä järkeä olla välittämättä autostaan. Omanlaisen auton ostaminen ja sillä ajaminen korostaa omaa minäkuvaa ja asioita joita arvostaa. Tappaisin itseni jos mut tuomittaisiin ajamaan jollain vw upilla loppuelämä.
- Isi osaa
No minkäs kulkineen iskä osti ja onko sisarukset vielä hengissä?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472