Onko ketään joka olisi käyttänyt kapsaissiini voidetta hermovaurio kipuun?
Kapsaissiini voide
11
9272
Vastaukset
- kunt.tukilainen
En kyllä tiedä sellaisesta voiteesta, mutta sain kipupoliklinikalta hermovauriokipuun Zostrix-voidetta jossa vaikuttavana aineena on Capsacain 0,025%.
Luulen, että tarkoitat sitä.
Huono puoli siinä on, ettei voi mennä saunaan seuraavanakaan päivänä kun polttelee niin kuin palovamma.
Lisänä hermovauriokipuun kokeiltiin kipulääkkeinä Oxycontin, Oxynorm, Tarqinc, Dolcontin joista viimenen tehosi, mutta meni kyllä pönttökin sekaisin.- Omena
Tässä vielä olisin kyselly,että mihin sitä jouduit käyttämään.Mulle lääkäri määräsi sitä kasvoihin laitettavaksi,kun mulla on se hermovauriokipu kasvoissa.Mutta luulen,etten sitä uskalla kasvoihin laittaa.
Omena kirjoitti:
Tässä vielä olisin kyselly,että mihin sitä jouduit käyttämään.Mulle lääkäri määräsi sitä kasvoihin laitettavaksi,kun mulla on se hermovauriokipu kasvoissa.Mutta luulen,etten sitä uskalla kasvoihin laittaa.
Polventekonivelleikkauksessa sattui hermoratavaurio ja laitoin voidetta polven ylä- ja alapuolelle. Voithan kokeilla oikein ohuesti kasvoihin, mutta lähelle silmiä tai suuta en sitä laittaisi. Ja pese kätesi hyvästi sen jälkeen, jos satut hipaisemaan sillä silmiäsi, niin polttelu on ihan hirveätä.
- Kapsiini-addikti ;)
Olen käyttänyt kapsiinivoidetta jalan plantaarifaskiittiin. Toimii ihan perhanan hyvin, polttaa niin saakelisti mutta helpottaa kipua noin viikon tehohoidon jälkeen. Suosittelen!!!
- Kapsiini
Siis kapsaisiinivoidetta =)
- Kapsaisiini-Addikti
Kapsaisiinivoiteeni vahvuus on 0,075%, käytin sitä asuessani Espanjassa, en tiedä saako Suomesta noin vahvaa...
- Anonyymi
Kapsaisiini-Addikti kirjoitti:
Kapsaisiinivoiteeni vahvuus on 0,075%, käytin sitä asuessani Espanjassa, en tiedä saako Suomesta noin vahvaa...
Minkä nimistä käytit?
- äitee78
Minulla 0,075% vahvuus... tarvitsee erityislupahakemuksen... en ole vielä kokeillut, tänään hain.
- pillerikalle
Diabetiseenneuropatia särkyyn kokeilin parikuukautta,auttoi hyvin alkuun,mutta sitten
tuli hirveät kivut jalkateriin,oli pakko lopettaa.Lyricaa syön tätä nykyä.
Ei juurikaan auta helvetin moisen säryt hetikun asettuu paikoilleen,leposärky. Lyrica
tramal 100mg*2 xador yötävasten klotriptyyl. - Ei ehkä auta
pillerikalle kirjoitti:
Diabetiseenneuropatia särkyyn kokeilin parikuukautta,auttoi hyvin alkuun,mutta sitten
tuli hirveät kivut jalkateriin,oli pakko lopettaa.Lyricaa syön tätä nykyä.
Ei juurikaan auta helvetin moisen säryt hetikun asettuu paikoilleen,leposärky. Lyrica
tramal 100mg*2 xador yötävasten klotriptyyl.Kapsaisiini vaikuttaa ilmeisesti vain pintahermoihin turruttaen niitä. Diabetesneuropatia on mielestäni syvemmissä hermoradoissa jolloin ihon pinnalle levitettävä voide ei tehoa.
- ZostrixHP
Olen käyttänyt Zostrix HP:ta nyt jo 12 ja puoli vuotta päivittäin kasvoihin hermovauriokipuun. Tästä on ollut suurta apua ja voide on minulle korvaamaton. Vaikka ei aina täysin kipua poistakaan olen vakuuttunut siitä ,että juuri kapsaisiinivoiteen johdosta olen pystynyt olemaan ilman muita vahvempia sisäisesti otettavia kipulääkkeitä. Sääli vain, että entinen 0,075% vahvuus jota olen käyttänyt muutettiin 0,10 % vahvuiseksi koska minulla toimi paremmin tuo 0,075 % vahvuus josta ei sivuvaikutuksia niinkään tullut. 0,1% vahvuus aiheuttaa valitettavasti illalla sen, että nukahtaminen on jossain määrin vaikeampaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743153
- 922895
- 512135
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61369- 151359
- 191324
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141297Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242