Nivustyrä

tyrätyrä

Minulla on pitkän aikaa nivustyrä noussut silloi tällöin esiin, mennyt makuulla painaessa alas ja pois näkyvistä.
Nyt 2 viikkoa sitten tyrä yhtäkkiä ilmestyi pitkän tauon jälkeen, kipu oli pistävä ja yllättävä ja veti kumaraan, viikon verran arasteli ja tuntui eli sattui hieman kävellessä ja yskiessä.

Ultrassa ei kuitenkaan mitään näkynyt, tyrä ei ollut esillä silloin ja lääkäri sanoi ettei välttämättä näy ultrassakaan silloin. Nyt viikko tämän jälkeen tyrä nousi taas esiin, nyt toista päivää ja on kosketusarka.Imurin letku hipaisi ja kyllä sattui, mistä seurasi kuvottava olo. Olen 23-vuotias nainen.

onko kuvottava ja huono olo tyrään liittyvä? suosittelettoko leikkausta? lääkäri sanoi että venytyksillä voi estää leikkauksen.....

6

939

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyrätykki

Siis oletko nostellut jotain raskasta sitä ennen, kun se ensimmäisen kerran merkkinsä näytti? Mullahan tuo pistävä ja polttava kipu alkoi metsätöissä 5 vuotta sitten vasemmassa nivusessa. Tuo kipuvaihe meni kuitenkin ohi enkä missään leikkauksessa ole käynyt. Toinen kiveskin jomotti ja kasvoi viisinkertaiseksi enkä vieläkään meinaa mahtua housuihini. Olen kuullut, että jos suolet alkavat kuroutua, kuolionvaara on ilmeinen ja jatkohoito suositeltavaa.

• asdfsfv

Ei helevetti, tyrät on kyll'ä perseestä, vaikkei etes itellä olisi. Tarpeeksi raskasta päivittäin seurata ku isällä, 56 v, on jokin tyrä, kai nivusessa ja se tapaa ähistä aika pahastii aina ylös noustessaan ja muutenkin. Sitä ei kuulemma voi leikata. Vois olla liian riskistä hommaa. Oi voi.

• Anonyymi
        asdfsfv kirjoitti:

Ei helevetti, tyrät on kyll'ä perseestä, vaikkei etes itellä olisi. Tarpeeksi raskasta päivittäin seurata ku isällä, 56 v, on jokin tyrä, kai nivusessa ja se tapaa ähistä aika pahastii aina ylös noustessaan ja muutenkin. Sitä ei kuulemma voi leikata. Vois olla liian riskistä hommaa. Oi voi.

Taitaa olla minun viesti tää, isäni oli tuolloin toukokuussa -12 tosiaan 56 v. Se sitten leikattiin alkuvuonna 2013, sinä vuonna kuitenki ku Putouksessa esiintyi se Martin Niemi (nyt seo auki ja nyt seo kii)

• tyrätyrä

Kiitos vastauksesta, ja anteeksi oma myöhäinen vastaukseni!
      Juu töissä kipeytyi, teen siivoushommia eli joutuu painaviakin tavaroita välissä nostelemaan.
      Ja kun tyrä osuu johonkin on kyllä arka, inhottava vaiva tällänen!

• Anonyymi

Leikata vain ja verkkoja. Mulla jo 4 kertaa!

• Anonyymi

Minulla on molemmilla puolilla nivuspullistumat. Näytin sitä sairaanhoitajalle. Nyt ne on kasvaneet isommiksi.
      Näytän uudelleen kun olen jo vanha äijä-kääkkä enkä jaksa kävellä kuin sen kilometrin kauppaan pari kolme kertaa viikossa trollaan nojaten.

Niistä on leikki kaukana, ellei niitä aikanaan leikkauta pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      220
      1643
    2. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1558
    3. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      25
      1342
    4. 78
      1288
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1165
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      83
      1145
    7. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      106
      1106
    8. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      93
      1074
    9. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      84
      1050
    10. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      72
      1023
    Aihe