Ateisteilla ei kuulemma ole moraalia, joten heidän mielestään on kuulemma oikein vaikka tappaa. Näinhän kretut väittävät, joten sen on pakko olla totta.
Mistähän sitten johtuu että uskonnon läpitunkemissa Yhdysvalloissa tapahtuu enemmän väkivalta- ja henkirikoksia kuin maallistuneissa Pohjoismaissa?
Uskonto ja rikokset
4
<50
Vastaukset
- ilkeä äijä
Siis ei pelkästään lukumääräisesti vaan myös per capita.
Entä miten selittyy vaikkapa syvästi katolisen Meksikon Yhdysvaltojakin korkeammat luvut?- zyrt
En tiedä miten elävässä elämässä, mutta ainakin leffoissa kaikenkarvaisilla mafiosoilla ja muilla rikollisilla roikkuu risti kaulassa. Niin roikkuu tosin kotoisella Urpilaisellammekin...
- O'ou
Murha ja näpistys ovat synteinä aivan samanveroisia. Kummastakin anteeksiantamattomana joutuu samaan kadotukseen ja kummastakin pääsee näppärästi eroon ripittäytymällä papille ja katumalla ja saamalla anteeksi. Muutama ave maria ja vähän katumusharjoitusta, niin se on sitten siinä.
Vähän sama tilanne kuin lestadiolaisuudessa. Pyytää vaan raiskaamaltaan lapselta Jeesuksen nimessä ja veressä synnin anteeksi, niin homma on hoidossa. Eikä lapsi saa enää puhua asiasta kenellekään. Jos menee puhumaan, nin ottaakin sen synnin silloin omalle vastuulleen. - zyrt
O'ou kirjoitti:
Murha ja näpistys ovat synteinä aivan samanveroisia. Kummastakin anteeksiantamattomana joutuu samaan kadotukseen ja kummastakin pääsee näppärästi eroon ripittäytymällä papille ja katumalla ja saamalla anteeksi. Muutama ave maria ja vähän katumusharjoitusta, niin se on sitten siinä.
Vähän sama tilanne kuin lestadiolaisuudessa. Pyytää vaan raiskaamaltaan lapselta Jeesuksen nimessä ja veressä synnin anteeksi, niin homma on hoidossa. Eikä lapsi saa enää puhua asiasta kenellekään. Jos menee puhumaan, nin ottaakin sen synnin silloin omalle vastuulleen.Ei lestadiolaisen tarvitse pyytää anteeksi raiskaamista. Juttu menee niin päin, että perhe tai yhteisö antaa raiskaajalle anteeksi ja asia on sillä selvä. Anteeksipyyntöä ei edellytetä. Unhrilta sen sijaan edellytetään, että sen jälkeen kun yhteisö on antanut raiskaajalle anteeksi, uhria ei saa asiasta puhua.
Sairasta sakkia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten292739Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait80661Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504