Aurinko laskee länteen, mökkini pirtin löhötuolista katsoen oikealle. Järven pinta on kesäisen värinen pinkkiä ja vaalean sinistä tosin kylmää lilaa jonkin verran joukossa. Päivä on ollut kaunis, jäät ovat sulaneet rannastani vain laiturin alla on jäätä ja jokusia jäälauttoja purjethii silloin tällöin ohi niemen jatkaen lahden poukamaan.
Sain mökin uniullakkoa myöten siivottua, puutarhan kevättyötkin alkavat olla sipostelua vaille valmiina. Rantasaunan löylyissä hakkasin vastalla/vihdalla kipeytyneitä jäseniäni. Että kelpaa.
Joko olet aloittanut mökkielämän?
Joko nousee savu rantasaunastasi?
103
232
Vastaukset
- henrjii
Ei ole mökkiä, myin sen jokus viimme vuosityhannella, ja ostin nokian osakkeita.
Osakkeetkin akoi kyrsiä, kun nokia lähti kiinaan, ja myin nekin, että ei mökkiä, eikä osakkeitaMinulla ei ole minkään firman osakkeita, enkä osta. Omaisuuteni lepää varman päällä ja tuottaa hyvää oloa ; ).
- Pirre*
Eipä vielä, tässä pitää kai venettäkin partsikoida ensin..vaan sinne mieli jo tekevi, lokerosta.
Niin lokeroelämä on omalla tavallaan helppoa, mutta ihan omassa niemessä, täällä on vapaus. Voi vaikka heittäytyä pitkälleen ja huutaa tää on mun juttu ; )
- meeriamanda
korpikirjailija kirjoitti:
Niin lokeroelämä on omalla tavallaan helppoa, mutta ihan omassa niemessä, täällä on vapaus. Voi vaikka heittäytyä pitkälleen ja huutaa tää on mun juttu ; )
Uskallampa tunnustaa et kadehdin olotilaasi , mutten pahalla. Näen sieluni silmin kuvaeltusi ehtoon hämyn... muistan aikoja jo kauan sitten, olinkohan elämäni kohokohtia?
Tiedät tunnet alueesi, naapurisi jne...olet yksi alkuperäinen, sitä tunnetta ei saa vuokramökeistä. Se on sun juttu! meeriamanda kirjoitti:
Uskallampa tunnustaa et kadehdin olotilaasi , mutten pahalla. Näen sieluni silmin kuvaeltusi ehtoon hämyn... muistan aikoja jo kauan sitten, olinkohan elämäni kohokohtia?
Tiedät tunnet alueesi, naapurisi jne...olet yksi alkuperäinen, sitä tunnetta ei saa vuokramökeistä. Se on sun juttu!Minä sekoilen väliin näissä nikeissä, sinäkö se olet tuolla hiukan Sotkamoon päin olevalla Huuskoniemellä lomiasi vietelllyt?
No, ihanaa kuitenkin kaikilla on edessä kesä ; )- meeriamanda
Minä sekoilen väliin näissä nikeissä, sinäkö se olet tuolla hiukan Sotkamoon päin olevalla Huuskoniemellä lomiasi vietelllyt?
No, ihanaa kuitenkin kaikilla on edessä kesä ; )No en ole ollenkaan... Päijänteellä oli mökkerö pieni meillä.
Ja pitkä ei ole veden äärelle kodistani...ihan polkumasiinallakaan tehden, vaan eihän se ole sama. Kesä tulee kuitenkin jokiselle , olkoompa se jokaiselle mieluisa. :) meeriamanda kirjoitti:
No en ole ollenkaan... Päijänteellä oli mökkerö pieni meillä.
Ja pitkä ei ole veden äärelle kodistani...ihan polkumasiinallakaan tehden, vaan eihän se ole sama. Kesä tulee kuitenkin jokiselle , olkoompa se jokaiselle mieluisa. :)http://www.youtube.com/watch?v=QYyI0BJkyNg&feature=related
Littän tämän iki-ihanan kappaleen se on niin soma, Hollannissa asutaan laivoissa liekö kaipuuta pois satamasta. Petzellekin Suomi on ollut omanlaisensa satumaa ; )
Nyt kömmin ylisillemaate ja vielä puhtaille lakanoille. Parasta kuitenkin on se, että aamulla ei naapurin kylppäriremonttimies herätä minua piikatessaan betonia. Samainen remonttimies, kolhi autoani, joka on nyt korjattavana.
Onneksi minulla on polkupyörä ; )- 1943
meeriamanda kirjoitti:
Tiedät tunnet alueesi, naapurisi jne...olet yksi alkuperäinen, sitä tunnetta ei saa vuokramökeistä. Se on sun juttu!Mutta minä en todellakaan kadehdi henkilöä, jolle viestisi lähetit. Pikemminkin säälin. Ja tuossa vuokrajutussa ole eri mieltä Sinun kanssasi. Jollekulle sopii hyvin se, että on yhden viikon siellä, toisen täällä. Kaikkea ei tarvitse omistaa.
- L*
Vielä odottelee rantasauna kylpijöitään. Onpahan seuranaan kauniit auringonlaskut, nyt jo pesilleen lentäneet joutsenparit ovat sitä visiteeranneet.
Puusto rannassa on taas rehevöitynyt, kasvanut, siitäpä hyvää vihta-ainesta tuoksuvaan kesäkylyyn.
Kunhan kuluu muutama viikko, kuuluu kiukaan alta kunnon koivupuun humina, ja lämpö lempii pientä kulkijaa.
Saunassa rauhoittuu, onhan se meidän suomalaisten henkinen pyhä paikka.
Siellä ihminen on paljaimmillaan.
Siellä puhdistuu ruumis ja sielu.
Siellä on aikojen saatossa synnytty, siellä on poismenneet pesty.
Ismo Alanko Teholla - Sauna
http://www.youtube.com/watch?v=ELVwb6I-p0kJuuri nyt katselen isosta pirtin ikkunasta Allien iltamenoja. Neljä pariarinta rinna ja yksi yksinäinen joukossa ; (
Lintujen touhut, sorsat ja muut aremmat uiskentelijat. Silkkiuikka ei päästä lähelleen eikä Allit, mutta sorsat ne niemellä syntyneet, eivät pelkää, tuntevat jo uskaltavat tuoda palleronsa laiturin kupeeseen leipää vokottelmaan. Ei ne pelkää.
Samalla kun seuraan luonnon näytelmää lähetten kuvapostia Hollantiin. Mielenkiitoisessa kehässä uin itsekin, taiteen väärennöksiä ajamme takaa. Taidetta voi väärentää ei luonnon joka keväistä näytemää.- L*
Juuri nyt katselen isosta pirtin ikkunasta Allien iltamenoja. Neljä pariarinta rinna ja yksi yksinäinen joukossa ; (
Lintujen touhut, sorsat ja muut aremmat uiskentelijat. Silkkiuikka ei päästä lähelleen eikä Allit, mutta sorsat ne niemellä syntyneet, eivät pelkää, tuntevat jo uskaltavat tuoda palleronsa laiturin kupeeseen leipää vokottelmaan. Ei ne pelkää.
Samalla kun seuraan luonnon näytelmää lähetten kuvapostia Hollantiin. Mielenkiitoisessa kehässä uin itsekin, taiteen väärennöksiä ajamme takaa. Taidetta voi väärentää ei luonnon joka keväistä näytemää.Komea on järvesi, olemme mekin sen rannalla Camping-alueella yöpyneet sukuloimassa sielläpäin.
Ikävä homma on Talvivaaran päästöt.
Paljon on taidetta väärennetty, kopioitu.
Onhan myös monilla vanhoilla taitajilla ollut nimettömiä apureita apunaan.
Tiedä sitten, kuinka suuri osuus heidän siveltimestään on saanut neron
signeerauksen.
Tuon jutun löysin äsken.
http://suomenluonto.blogit.fi/talvivaaran-vaikutukset-jo-puolessa-valissa-matkalla-oulujarveen/
Kun asun meren rannalla puutalossa on tämä kuin mökkielämää koko vuoden.
Mutta saaressa jossa on poikien hoidossa "mun mökkini" en vielä ole käynyt.
Ja siellä on se rantasauna jonka kuistilla on ihana istua.
Joskus mietin että "voi voi kun ei ole sitä omaa mökkiä", mutta sitten huomasin tämän puolen huolettomuuden ja olen ihan tyytyväinen näinkin.
Olen joskus vuokrannut mökin koko kesäksi, mutta viime kesänä kun saareen halusin niin aina siellä oli tilaa.
Samaa olen ajatellut kokeilla tänä kesänäkin. Sitäpaitsi voin saareen mennä vaikka joka päivä kun sinne ei ole kuin tunnin matka ja joinain päivinä ilmainen kuljetus.
Ensimmäisenä kesäloma viikkona on systerin kanssa varattu Kristina Katarinalla risteily. Gotlantiin ja Ahvananmaalle.
Että tälläistä nyt täällä.Asut meren rannalla. Pääasia on, että on vettä ympärillä, vesi rauhoittaa.
Omassa tilassa on se hyvä puoli, että voi myllätä päivät pitkät ulkona, siirtää kukkapurtiloita paikasta A paikkaan B, eikä kukaan tule sanomaan, että istutuksiin ei saa koskea ; )korpikirjailija kirjoitti:
Asut meren rannalla. Pääasia on, että on vettä ympärillä, vesi rauhoittaa.
Omassa tilassa on se hyvä puoli, että voi myllätä päivät pitkät ulkona, siirtää kukkapurtiloita paikasta A paikkaan B, eikä kukaan tule sanomaan, että istutuksiin ei saa koskea ; )Jos voittaisin lotossa niin silloin ostaisin oman mökin sieltä.
Mutta kun nää mun tulot on kuitenkin sen verran pienet niin tyydyn tilaani tähän :)
Voishan asiat olla huonomminkin.tulisilla kirjoitti:
Jos voittaisin lotossa niin silloin ostaisin oman mökin sieltä.
Mutta kun nää mun tulot on kuitenkin sen verran pienet niin tyydyn tilaani tähän :)
Voishan asiat olla huonomminkin.Asiasi on paremmin kuin hyvin, Minäkin lottaan ja unelmoin, että jos voitan teen talviasuttavan tästä mökistäni.
Asiasi on paremmin kuin hyvin, Minäkin lottaan ja unelmoin, että jos voitan teen talviasuttavan tästä mökistäni.
Postiaatikolla käydessä huomasin että ulkona tarkenee tänään ilman pitkähihaista.
Kun toi tuuli on tuolta mereltä ollut vielä niin kylmä olen aina jonkun pitkähihaisen vetäissyt päälleni.
Kesä tulee varmasti aikanaan :))tulisilla kirjoitti:
Postiaatikolla käydessä huomasin että ulkona tarkenee tänään ilman pitkähihaista.
Kun toi tuuli on tuolta mereltä ollut vielä niin kylmä olen aina jonkun pitkähihaisen vetäissyt päälleni.
Kesä tulee varmasti aikanaan :))Kaunis on ilma ollut korvessakin, tuulinen, mutta lempä.
Eilen kun rapsuttelin pihaa eräs naapurin isäntä ajoi autolla mökkitietä oli tullut katsomaan onko niemellä jo elämää. Jutusteltiin, tarjosi kaljan, kääri sätkän ja otti itse kaljan. Vein isännän tarjoaman kaljatölkin jääkaappiin odottamaan helteitä ; )
Isäntä kyseli olihan minulla riittävästi vaatetta ylläni, varotti petollisesta kevättuulesta, joka puhaltaa vielä jäiseltä järveltä. Tarpeen oli varoitus aamulla kurkkuni oli hieman käheä, mutta nyt alkaa jo helpottaa. Tänään vaikka onkin ollut lämpimämpi päivä olen varustautunut paremmin.
tkorpikirjailija kirjoitti:
Kaunis on ilma ollut korvessakin, tuulinen, mutta lempä.
Eilen kun rapsuttelin pihaa eräs naapurin isäntä ajoi autolla mökkitietä oli tullut katsomaan onko niemellä jo elämää. Jutusteltiin, tarjosi kaljan, kääri sätkän ja otti itse kaljan. Vein isännän tarjoaman kaljatölkin jääkaappiin odottamaan helteitä ; )
Isäntä kyseli olihan minulla riittävästi vaatetta ylläni, varotti petollisesta kevättuulesta, joka puhaltaa vielä jäiseltä järveltä. Tarpeen oli varoitus aamulla kurkkuni oli hieman käheä, mutta nyt alkaa jo helpottaa. Tänään vaikka onkin ollut lämpimämpi päivä olen varustautunut paremmin.
tAamukahvi pihakeinussa istuen tuli tänäaamuna juotua.
Mutta päällä oli kyllä sen verran ettei palelemaan alkanut.
Aurinko paistoi ja linnut lauloi, nyt näkyy olevan pilvistä, heti sisällä pimenee.tulisilla kirjoitti:
Aamukahvi pihakeinussa istuen tuli tänäaamuna juotua.
Mutta päällä oli kyllä sen verran ettei palelemaan alkanut.
Aurinko paistoi ja linnut lauloi, nyt näkyy olevan pilvistä, heti sisällä pimenee.Meillä tulee vettä kuin aisaa ; ) Ihana kropan leppuuttelupäivä ; )
korppis kirjoitti:
Meillä tulee vettä kuin aisaa ; ) Ihana kropan leppuuttelupäivä ; )
Tänään sataa, se on hyvä sekä luonnolle että ihmisille.
Kahvit tuli juotua ihan sisätiloissa.
Eilen kävin uudella kirpparilla ja ostin kaksi pientä kristalliastiaa, erilaisia sokerikkoja.
ja ihan uudet pastellivärit. Kumpa vielä osais piirtää tai maalata mutta haluan leikkiä väreillä nyt.tulisilla kirjoitti:
Tänään sataa, se on hyvä sekä luonnolle että ihmisille.
Kahvit tuli juotua ihan sisätiloissa.
Eilen kävin uudella kirpparilla ja ostin kaksi pientä kristalliastiaa, erilaisia sokerikkoja.
ja ihan uudet pastellivärit. Kumpa vielä osais piirtää tai maalata mutta haluan leikkiä väreillä nyt.Hollanti on oikea kirpputorien paratiisi. Voit kuvitella sitä onnen pilkettä silmissäni kun kiersin second hand kauppoja.
Ison matkalaukkuni toinen puolisko oli täynnä nukkekotitavaroita. Olen täysin hullaantunut nukkemaailmaani.
Aikoinani keräilin matkamuistoiksi eri maiden kansallispukuisianukkeja. Ne ovat viruneet varaston laatikoissa, mutta nyt niille on alkanut uusi elämä nukketalomaailmassani.
Mene kansalaisopiston maalauskursseille, uskon, että pensseli pysyy kädessäsi ja tulosta syntyy.
Galleriassani kuten olet nähnyt on kuvia nukkekodistani (pitänee lisätä viimeisimmät kuvat). Sieltä löytyy myös valokuva viimeisimmästä taulustani.
Meilläkin sataa ja olen viihtynyt sisätiloissa ja parannellut kipeitä jäseniäni. Kääretorttutarpeet nostin pöydälle odottamaan inspiraatiota ; )
- 1943
Oma mökkimme on vuokrattu pois. Tänään pitkäaikainen vuokralainen soitti ja kysyi voiko hän haudata koiransa mökkimetsään, kun luultavasti joutu lopetettavaksi. Annoin luvan.
Saan täällä käyttää miesystävän mökkiä, joka on puolen kilometrin päässä talosta. En ole vielä käynyt siivoamassa. Vävy tulee panemaan vedet päälle jne. Aion käydä mökin läpi kuten ennenkin, samoin saunan.Mökkinne? Saat käyttää miesystäväsi mökkiä? Vuokralainen hautasi koiransa mökkitontillenne? Olen käsittänyt, että olet sinkku ja ymmärtänyt, että miesystäväsi kuoli äskeen.
- 1943
Mökkinne? Saat käyttää miesystäväsi mökkiä? Vuokralainen hautasi koiransa mökkitontillenne? Olen käsittänyt, että olet sinkku ja ymmärtänyt, että miesystäväsi kuoli äskeen.
Siinäpä on pähkinöitä purtavaksi. Tapanin myrskyn jälkeen kävin tarkistamassa oman mökkini. Hengissä oli eikä yhtään puuta ollut kaatunut päälle. Samoin oli miesystäväni mökin laita. Sen jälkeen on kummankin ympäriltä kaadettu puita ja havusavottaa on. Elikä mökit elävät kauemmin kuin ihmiset, mutta niitäkin on hoidettava.
1943 kirjoitti:
Siinäpä on pähkinöitä purtavaksi. Tapanin myrskyn jälkeen kävin tarkistamassa oman mökkini. Hengissä oli eikä yhtään puuta ollut kaatunut päälle. Samoin oli miesystäväni mökin laita. Sen jälkeen on kummankin ympäriltä kaadettu puita ja havusavottaa on. Elikä mökit elävät kauemmin kuin ihmiset, mutta niitäkin on hoidettava.
Minulle riittää sudokot ja sanaristikot pähkinöiksi ; )
Vieläkö miesystäväsi käy mökillään havusavotassa?- eetla taas tulee esi
Vieläkö miesystäväsi käy mökillään havusavotassa?Jos vähänkin seuraisit palstakirjoituksia, ymmärtäisit olevasi tahditon kyselyinesi.
- suma.
eetla taas tulee esi kirjoitti:
Jos vähänkin seuraisit palstakirjoituksia, ymmärtäisit olevasi tahditon kyselyinesi.
Jos joku kirjoittaa "puutaheinää" niin kai niitä juttuja saa joskus tarkistaa? Kolme miestä kuollut kirjoitusten mukaan.
- 1943
suma. kirjoitti:
Jos joku kirjoittaa "puutaheinää" niin kai niitä juttuja saa joskus tarkistaa? Kolme miestä kuollut kirjoitusten mukaan.
Enpä muista muiden tarinoista yksityiskohtia. Olen elänyt täysillä tätä omaa elämääni. Ja kolme pitää paikkansa. Yksi oli aviomieheni. Toinen melko lyhytaikainen ystävä, jonka elämästä tiedän enemmän kuin kukaan elossa oleva. Ystävänä autoin häntä viimeisinä päivinään, luultavasti soitti minulle viimeisen puhelunsa, vaikka emme seurustelleet enää.
Ja tämä ajankohtainen on kaunis tarina, josta olen kiitollinen, että sain senkin kokea. Jokainen näistä kolmesta on saanut lähteä nopeasti. Ovat esim. selvinneet omassa kodissaan ilman apua. Ja jokaisen haudalla käyn, viimeksi aviomieheni, jonka syntymäpäivä oli 6.5. Mitkään irvailut eivät himmennä elämäni hienojen hetkien muistoa. - 1943
Vieläkö miesystäväsi käy mökillään havusavotassa?Ystäväni muutti kesäksi mökille 600 m:n päässä kotoaan. vielä lokakuussa kävimme saunomassa ja uimassa. Maaliskuussa hän oli paljon mökkimaastossa, kun metsää harvennettiin. Alkuaineiden kiertokulun tuntevana tiedän, että ihminen hengittää ulos hiilidioksidia, jota vihreät kasvit käyttävät yhteyttämisessä glukoosin synteesiin aurinkoenergian avulla. Glukoosi muuttuu mm. selluloosaksi puiden rungossa. Eli samoja hiiliatomeja, jotka ovat olleet osana ystävääni, on myös puissa. Hän on siis mukana.
1943 kirjoitti:
Ystäväni muutti kesäksi mökille 600 m:n päässä kotoaan. vielä lokakuussa kävimme saunomassa ja uimassa. Maaliskuussa hän oli paljon mökkimaastossa, kun metsää harvennettiin. Alkuaineiden kiertokulun tuntevana tiedän, että ihminen hengittää ulos hiilidioksidia, jota vihreät kasvit käyttävät yhteyttämisessä glukoosin synteesiin aurinkoenergian avulla. Glukoosi muuttuu mm. selluloosaksi puiden rungossa. Eli samoja hiiliatomeja, jotka ovat olleet osana ystävääni, on myös puissa. Hän on siis mukana.
Asia ymmärretty, mutta koin miesytäväksi nimityksen edesmenneestä omituiseksi.
Ei silti en pysy miesystäviesi aikajanalla. Ne kun ovat vaihtuneet niin moneen otteeseen.
Uutta sulhoa ootellessa ja hiilidioksiidia ulos hengittäessä jään kuulolle ; )- 1943
korppis kirjoitti:
Ei silti en pysy miesystäviesi aikajanalla. Ne kun ovat vaihtuneet niin moneen otteeseen.
Uutta sulhoa ootellessa ja hiilidioksiidia ulos hengittäessä jään kuulolle ; )Voi hyvä tavaton. Miesystävieni seuraaminenko Sinun elämääsi kuuluu osana? Tämä viimeinen pysyy miesystävänäni kunnes on runsaan viikon päästä siunattu. Pitääkö sitä jokaisee yksityiskohtaan tarrautua. Enkä tosiaan näitä sulhoja metsästele. Suru vie aikansa , ainakin kaksi vuotta. Ja surua tuntuu ikäluokallamme olevan. Olen järjestämässä riemuylioppilastapaamista ja olen ottanut yhteyttä entisiin luokkatovereihin. Omat menetykseni ovat menneet oikeassa marssijärjestyksessä eli meidän ikäluokkamme on pikkuhiljaa vuoro poistua. Se on realismia.
- taassealkoi
korppis kirjoitti:
Uutta sulhoa ootellessa ja hiilidioksiidia ulos hengittäessä jään kuulolle ; )@Korppis.
Kuka sanoo miehekseen ihmistä, joka ei edes asu kanssasi? 1943 kirjoitti:
Voi hyvä tavaton. Miesystävieni seuraaminenko Sinun elämääsi kuuluu osana? Tämä viimeinen pysyy miesystävänäni kunnes on runsaan viikon päästä siunattu. Pitääkö sitä jokaisee yksityiskohtaan tarrautua. Enkä tosiaan näitä sulhoja metsästele. Suru vie aikansa , ainakin kaksi vuotta. Ja surua tuntuu ikäluokallamme olevan. Olen järjestämässä riemuylioppilastapaamista ja olen ottanut yhteyttä entisiin luokkatovereihin. Omat menetykseni ovat menneet oikeassa marssijärjestyksessä eli meidän ikäluokkamme on pikkuhiljaa vuoro poistua. Se on realismia.
Olen keräämässä sukuani yhteen iloiseen kesätapahtumaan. Juhlan aiheena on sisareni- ja oma vanhenemiseni. Toivottavasti niistä tulee riemujuhlat, koetaan ja sitten tehdään yhteenveto, noinko käynee.
Siskoni ei ole ylioppilas mutta se ei haittaa juhlintaamme. Ison firman palkanlaskijana hän on elämäntyönsä tehnyt ja sopivaa eläkettä ja lesken-eläkettäkin nauttii, vaikka on avioitunut uudelleen.
Minä ja molemmat veljeni olemme ylioppilaita. Iso veljeni jäi jokunen vuosi sitten eläkkeelle kunnan hallintoportaasta ja pikkuveljeni palvelee vielä maatamme valtion virkamiehenä ; )
Voi, vielä haluan kehaista, sisareni ja veljieni lapset ne vasta ovat korkeasti koulutettuja ja lapsenlapset lupaavia kykyjä jokí kinen ; )
Noin kaksi vuottako on suruvuotesi kestää. Minulla meni avioeron käsittelyyn 13-vuotta, joten olen hitaampi näissä miesasioissa.
Ihan olen rinta rottingilla omasta ja sukuni puolesta, poikanikin niin menestyviä vaikka ylioppilaskirjoitukset ei päätä huimanneekaan.
Eipäsitä tiedä kukaan päiviensä määrää.
Tämä tästä tältä erää, olipa kiva kehuskella itseään ja sukuaan ; )))taassealkoi kirjoitti:
@Korppis.
Kuka sanoo miehekseen ihmistä, joka ei edes asu kanssasi?Liekö hän sitten naapurin mies jos ei minun ; )))
- 1943
korppis kirjoitti:
Olen keräämässä sukuani yhteen iloiseen kesätapahtumaan. Juhlan aiheena on sisareni- ja oma vanhenemiseni. Toivottavasti niistä tulee riemujuhlat, koetaan ja sitten tehdään yhteenveto, noinko käynee.
Siskoni ei ole ylioppilas mutta se ei haittaa juhlintaamme. Ison firman palkanlaskijana hän on elämäntyönsä tehnyt ja sopivaa eläkettä ja lesken-eläkettäkin nauttii, vaikka on avioitunut uudelleen.
Minä ja molemmat veljeni olemme ylioppilaita. Iso veljeni jäi jokunen vuosi sitten eläkkeelle kunnan hallintoportaasta ja pikkuveljeni palvelee vielä maatamme valtion virkamiehenä ; )
Voi, vielä haluan kehaista, sisareni ja veljieni lapset ne vasta ovat korkeasti koulutettuja ja lapsenlapset lupaavia kykyjä jokí kinen ; )
Noin kaksi vuottako on suruvuotesi kestää. Minulla meni avioeron käsittelyyn 13-vuotta, joten olen hitaampi näissä miesasioissa.
Ihan olen rinta rottingilla omasta ja sukuni puolesta, poikanikin niin menestyviä vaikka ylioppilaskirjoitukset ei päätä huimanneekaan.
Tämä tästä tältä erää, olipa kiva kehuskella itseään ja sukuaan ; )))Elämä on opettanut minut nöyräksi. Koskaan emme perheen keskuudessa keskustelleet esim. koulutovereiden vanhempien ammatista. Halusin, että he luovat oman kaveripiirinsä omien mieltymyksiensä perusteella. Niin he ovat tehneetkin ja ystäviä on tarttunut mukaan joka askelmalta. Itselleni ulkoiset seikat eivät ole merkinneet. Tuttavan perheessä tapahtui kauhea tragedia, vävy surmasi vaimonsa, kaksi lastaan ja itsensä. Olivat hyvin koulutetuita (vanhemmat) ja taloudellisesti menestyviä. Ylioppilastovereiden tapaamisesta ei luultavasti muodostu menestymisen ylistystilaisuus.
1943 kirjoitti:
Elämä on opettanut minut nöyräksi. Koskaan emme perheen keskuudessa keskustelleet esim. koulutovereiden vanhempien ammatista. Halusin, että he luovat oman kaveripiirinsä omien mieltymyksiensä perusteella. Niin he ovat tehneetkin ja ystäviä on tarttunut mukaan joka askelmalta. Itselleni ulkoiset seikat eivät ole merkinneet. Tuttavan perheessä tapahtui kauhea tragedia, vävy surmasi vaimonsa, kaksi lastaan ja itsensä. Olivat hyvin koulutetuita (vanhemmat) ja taloudellisesti menestyviä. Ylioppilastovereiden tapaamisesta ei luultavasti muodostu menestymisen ylistystilaisuus.
Olen elämäni aikan oppinut olemaan vahva, en nöyrä. Minulle ulkoiset seikat ovat yhtä tärkeitä kuin henkinen pääoma.
Omassa tuttavapiirissäni eikä suvussani ole tapahtunut vastaavia perhestragedioita.
Taloudellinen menestys on hyvinvoinnin pohja. Taloudellisesti hyvin toimeentulevien vanhempien lapset menestyvät tilastollisesti paremmin kuin huononpiosaisten vanhempien lapset.- taassealkoi
korppis kirjoitti:
Olen elämäni aikan oppinut olemaan vahva, en nöyrä. Minulle ulkoiset seikat ovat yhtä tärkeitä kuin henkinen pääoma.
Omassa tuttavapiirissäni eikä suvussani ole tapahtunut vastaavia perhestragedioita.
Taloudellinen menestys on hyvinvoinnin pohja. Taloudellisesti hyvin toimeentulevien vanhempien lapset menestyvät tilastollisesti paremmin kuin huononpiosaisten vanhempien lapset.Nämä lukuisat perhesurmaajat ovat useimmiten ns. hyvin toimeentulevia.
No tietenkin on pääasia, ettei rva Korpin suvussa ole tapahtunut mitään pahaa.
Viis muista. - :)
korppis kirjoitti:
Taloudellinen menestys on hyvinvoinnin pohja. Taloudellisesti hyvin toimeentulevien vanhempien lapset menestyvät tilastollisesti paremmin kuin huononpiosaisten vanhempien lapset.Huonosti suunnitellut strategiat johtavat usein tragedioihin, niin sodassa kuin rauhassakin - tai sitten koko hommasta tule tragikoomista.
:) taassealkoi kirjoitti:
Nämä lukuisat perhesurmaajat ovat useimmiten ns. hyvin toimeentulevia.
No tietenkin on pääasia, ettei rva Korpin suvussa ole tapahtunut mitään pahaa.
Viis muista.Kävin välipalalla joten jatketaan ; )
Miten pystyt vahvistamaan perhesurmien tautalla olevan useinmiten ns. hyvin toimeentulevat?
Taustana kokemuksiini on luonnollisesti rva Korppiksen omakohtainen elämänkaari.
Tilastojen mukaan yksinhuoltajaäidit syyllistyvät perheväkivaltaan, joka kohdistuu lapsiin. Pääasiallisina syinä taloudellinen ahdinko ja väsymys.
Olin yksihuoltaja, mutta onnekseni kasvatin lapseni poikkeuksellisesti hyvässä taloudellisessa tilanteessa.
Vaikka sanotaan raha ei tuo onnea, mutta se on hyvin tarpeellista maksuväline hyvän elämän ylläpitämisessä.
Viis minä sinusta veisaan se on tosi ; )- taassealkoi
korppis kirjoitti:
Tämä tästä tältä erää, olipa kiva kehuskella itseään ja sukuaan ; )))Sisko ei ylioppilas? Hyvänen aika, älä nyt häntä vain kutsu arvokkaisiin juhliisi.
- Korppis*
taassealkoi kirjoitti:
Sisko ei ylioppilas? Hyvänen aika, älä nyt häntä vain kutsu arvokkaisiin juhliisi.
Vastaa ensin aikaisemman viestini kysymykseen ja perustele väitteesi, jonka kirjoitit muta tuntumalta koskien hyväosaisten osuutta perhesurmiin..
Sain tänään postissa siskoni suunnittelemat kutsukortit vieraillemme. Kai ymmärsit lukemasi, ne pippelot ovat minun ja siskoni yhteiset.
Sinä voit tulla kuikkimaan aidan raosta jos koppava mökkinaapurini sallii sinun astuvan tontilleen.
Taas se näyttää alkaneen ; ) - Korppis*
korppis kirjoitti:
Liekö hän sitten naapurin mies jos ei minun ; )))
Taaas se alkoi@
Joko olet päässyt selvyyteen onko Petze naapurin mies vai minun?
Yöt eivät vielä ole valoisia, napsautin pihavalot päälle, coolia, romattista. Harmi Petze lähti kotiinsa unimaan, olisin voinut keksiä jotain jänskää, no huomenna sitten ; )
- piipiloo
Seutusi lumoa ei voita mikään,tiedän sen sielläpäin syntyneenä.Ja sinne palaankuin muuttolintu monta kertaa vuodessa edelleenkin.
Ne järvet ja luonnon puhtaus,oikein haistaa neulasten tuoksun,järven ja suot.
Joskus on ikävä nuoruutta,ikävä sitä aitoa oikeata elämää niissä maisemissa.
Mökillä olosta saan nauttia kuitenkin vaikka saunaa ei olekkaan,se on meren rannalla jossa näkee luonnonsuojelualueen linnut ja myöskin kasvavan kaupungin.
Sinneppä polkasen kohta pyörällä,punainen Helkama odottaa ja perillä maalipensselit ; )) piipiloo kirjoitti:
Seutusi lumoa ei voita mikään,tiedän sen sielläpäin syntyneenä.Ja sinne palaankuin muuttolintu monta kertaa vuodessa edelleenkin.
Ne järvet ja luonnon puhtaus,oikein haistaa neulasten tuoksun,järven ja suot.
Joskus on ikävä nuoruutta,ikävä sitä aitoa oikeata elämää niissä maisemissa.
Mökillä olosta saan nauttia kuitenkin vaikka saunaa ei olekkaan,se on meren rannalla jossa näkee luonnonsuojelualueen linnut ja myöskin kasvavan kaupungin.
Sinneppä polkasen kohta pyörällä,punainen Helkama odottaa ja perillä maalipensselit ; ))Juon aamukahvia, tuli on kääntynyt etelään. Eilen tuuli lounaasta. En ole vielä kartnolle asti koppunnut, mutta pirtin ikkunasta tiirailen aaltojen suuntaa Nuoksella.
Luonto ja sen puhtaus on puhuttanut Kainuulaisia. Talvivaaran näen uhkana Nuakselle. Kaivos työllistää ja antaa asukkaille materiaalista hyvinvointia, mutta aika näyttää osammeko hyödyntää luonnonvaroja oikein.
Kulunnanjoella oli öljyvuoto, joka vaarasi Oulujärveä. Vielä ei kaiketi ole varmaa miten paljon haittaa öljyvuoto sai aikaan lähialueille.
Minullakin on punainen polkupyörä jolla lähden jahka kerkiän hakemaan rucilan-, jääsalaatin- ja tillinsiemeniä. Kukat saavat vielä odottaa sillä jo huomeneksi on luvattu sateita. Se käy mainiosti, sillä levitän kalkkia pihapiiriin ja palaan kirkolle muutamaksi yöksi.- demeter
Juon aamukahvia, tuli on kääntynyt etelään. Eilen tuuli lounaasta. En ole vielä kartnolle asti koppunnut, mutta pirtin ikkunasta tiirailen aaltojen suuntaa Nuoksella.
Luonto ja sen puhtaus on puhuttanut Kainuulaisia. Talvivaaran näen uhkana Nuakselle. Kaivos työllistää ja antaa asukkaille materiaalista hyvinvointia, mutta aika näyttää osammeko hyödyntää luonnonvaroja oikein.
Kulunnanjoella oli öljyvuoto, joka vaarasi Oulujärveä. Vielä ei kaiketi ole varmaa miten paljon haittaa öljyvuoto sai aikaan lähialueille.
Minullakin on punainen polkupyörä jolla lähden jahka kerkiän hakemaan rucilan-, jääsalaatin- ja tillinsiemeniä. Kukat saavat vielä odottaa sillä jo huomeneksi on luvattu sateita. Se käy mainiosti, sillä levitän kalkkia pihapiiriin ja palaan kirkolle muutamaksi yöksi.Elämäsi kuulostaa tosiaan idylliltä, korppis, kun on "pakotettu" katselemaan kevään tuloa tällaisessä urbaanissa ympäristössä. Meillähän on täällä iso tontti, joka vaatii jonkinverran hoitoa, vaikka onkin pääasiassa luonnontilassa. Kosketus maahan on kyllä taattu, mutta vettä kaipaan ja ennenkaikkea hiljaisuutta.
Puolison kerrostaloasunnon lähellä on järvi 300 m:n päässä, mutta kunnon uimapaikalle pitää polkea pyörällä. Lapsuudenmaisemissa on sitten vettä joka puolella, mutta ihan järven rannalla ei mikään asumuksistamme sijaitse.
Tuosta Talvivaarasta on puhuttu ja huhuttu. Toivottavasti ympäristöviranomaiset hoitavat tonttinsa, eikä ahneus pilaa yhtä elinkeinoa toisen tuhoksi. Turvetuotanto uhkaa pilata meidänkin uimavedet puolison kotipaikalla. demeter kirjoitti:
Elämäsi kuulostaa tosiaan idylliltä, korppis, kun on "pakotettu" katselemaan kevään tuloa tällaisessä urbaanissa ympäristössä. Meillähän on täällä iso tontti, joka vaatii jonkinverran hoitoa, vaikka onkin pääasiassa luonnontilassa. Kosketus maahan on kyllä taattu, mutta vettä kaipaan ja ennenkaikkea hiljaisuutta.
Puolison kerrostaloasunnon lähellä on järvi 300 m:n päässä, mutta kunnon uimapaikalle pitää polkea pyörällä. Lapsuudenmaisemissa on sitten vettä joka puolella, mutta ihan järven rannalla ei mikään asumuksistamme sijaitse.
Tuosta Talvivaarasta on puhuttu ja huhuttu. Toivottavasti ympäristöviranomaiset hoitavat tonttinsa, eikä ahneus pilaa yhtä elinkeinoa toisen tuhoksi. Turvetuotanto uhkaa pilata meidänkin uimavedet puolison kotipaikalla.Kaupungin keskustassa asuminen tähän vuoden aikaan on sietämätöntä, varsinkin jos asuu kuten itse asun vanhassa kerrostalossa, jossa jokakeväiset remontit hätistelevät asukkaat ulos kodeistaan. Taloyhtiössämme asuu paljon vanhuksia, mietin miten he joilla ei ole mitään paikkaa minne mennä kestävät betonipiikkauksen metellin.
Juoksin eilen ulos asunnostani, tempasin pyöränI ja poljin tänne mökille. Autoni kun on korjattavana.
Aamulla kuuden maissa kun kävin alakerrassa, katsoin keittiön ikkunasta ulos, läheinen kaislikko oli täynnä elämää, lintuja aamupalalla. Lintujen laulu ei vielä ole korkeimmillaan, mutta lisääntyy kesää kohden mentäessä.
Harmittaa koska en tunnista lintuja vaikka suvusssa on monta lintupongaria.- demeter
Kaupungin keskustassa asuminen tähän vuoden aikaan on sietämätöntä, varsinkin jos asuu kuten itse asun vanhassa kerrostalossa, jossa jokakeväiset remontit hätistelevät asukkaat ulos kodeistaan. Taloyhtiössämme asuu paljon vanhuksia, mietin miten he joilla ei ole mitään paikkaa minne mennä kestävät betonipiikkauksen metellin.
Juoksin eilen ulos asunnostani, tempasin pyöränI ja poljin tänne mökille. Autoni kun on korjattavana.
Aamulla kuuden maissa kun kävin alakerrassa, katsoin keittiön ikkunasta ulos, läheinen kaislikko oli täynnä elämää, lintuja aamupalalla. Lintujen laulu ei vielä ole korkeimmillaan, mutta lisääntyy kesää kohden mentäessä.
Harmittaa koska en tunnista lintuja vaikka suvusssa on monta lintupongaria.Eräs sinkkuystäväni osti eläkkeelle jäätyään tosi hulppean asunnon vasta valmistuneesta kerrostalosta, ylimmästä kerroksesta. Viime kesänä hän totesi, että siellä ei voi olla kuumimpaan aikaan. Siinä yksi lisäriesa kerrostaloasujalle. Näihin omakotitaloihin on sentään mahdollista saada vaikka näitä ilmalämpöpumppuja, jota viilentävät ilman kesäisin.
Meillä asiat ovat aika hyvin lämmön suhteen, koska meillä on tontilla isoja puita ja sälekaihtimet ikkunoissa.
Mitä remonttia kerrostaloasunnossasi tehdään - jotain isompaa ? - Korppis*
demeter kirjoitti:
Eräs sinkkuystäväni osti eläkkeelle jäätyään tosi hulppean asunnon vasta valmistuneesta kerrostalosta, ylimmästä kerroksesta. Viime kesänä hän totesi, että siellä ei voi olla kuumimpaan aikaan. Siinä yksi lisäriesa kerrostaloasujalle. Näihin omakotitaloihin on sentään mahdollista saada vaikka näitä ilmalämpöpumppuja, jota viilentävät ilman kesäisin.
Meillä asiat ovat aika hyvin lämmön suhteen, koska meillä on tontilla isoja puita ja sälekaihtimet ikkunoissa.
Mitä remonttia kerrostaloasunnossasi tehdään - jotain isompaa ?Talvella taloyhtiön hallitus teki kierroksen ja tutki kylpyhuoneet. Niille, joilla oli vanha ja riskialtiskylppäri lähti korjauskehoitus ja nyt rälläkkä on laulanut naapurustossa. Minulla on siisti uusittu kylpyhuone ; )
Tuosta lämmöstä sen verran, että taloyhtiössämme ei ole parvekkeita ja yksiöt rappukäytävässämme ovat eteläsuuntaisia joten kuumia ovat mummojen asunnot.
Eilen Petzen mökkinaapuri soitti ja kertoi, että joulun alla riehunut myrsky oli kaadellut ne vähäiset puut, jotka hän oli jättänyt mökin ympärille. Koko se tienoo jossa Petzen naapuri asuu on hakattu puilta paljaaksi ja nyt tuulet ja myrskyt tekevät tepposia.
Petzellä kuin minulla on runsas puusto ympärillä, joten olemme säästyneet suuremmilta haavereilta koska rannan tuntuman isot puut suojaavan rakennuksiamme järveltä puhaltavilta myrskytuulilta.
Kirjauduin jo ulos sillä lähden kirkolle ; ) korpikirjailija kirjoitti:
Kaupungin keskustassa asuminen tähän vuoden aikaan on sietämätöntä, varsinkin jos asuu kuten itse asun vanhassa kerrostalossa, jossa jokakeväiset remontit hätistelevät asukkaat ulos kodeistaan. Taloyhtiössämme asuu paljon vanhuksia, mietin miten he joilla ei ole mitään paikkaa minne mennä kestävät betonipiikkauksen metellin.
Harmittaa koska en tunnista lintuja vaikka suvusssa on monta lintupongaria.> kor- - - Viihdymme keskustoissa kesäisinkin.
E-Savon asuntoyhtiön putki- ym. remppa kesti puoli vuotta.
Osa asukkaista oleili kämpissään koko ajan vaikka sanitettikontti oli pihalla.
Suuret, etelään, Saimalle antavat ikkunat on keväisin hyvä peittää osittain yläreunoistaan Al-foliolla lämmön vuoksi.
Pääosoitteemme ikkunoille tein saman tempun tänään.
Varsinkin makuuhuoneiden ikkunat.
Viime syksyn viemäriremppa tehtiin sukittamalla joten haitta rajoittui kokonaisuudessaan yhteen viikkoon ja aina oli joku viemäri ja vesipiste käytettävissä.
Eteläisemmän "kesämökin" kylppäri- ja viemärirempan hoiti portero meidän poissaollessamme.
Nyt alkavaa käyttövesiputkistojen uusimista lähdemme pakoon ensi viikolla ( jos syöpäläinen sallii ) sinne korjattuun kylppäriin.
Juhannukseksi on tultava takaisin.- demeter
laiska-lasse kirjoitti:
> kor- - - Viihdymme keskustoissa kesäisinkin.
Suuret, etelään, Saimalle antavat ikkunat on keväisin hyvä peittää osittain yläreunoistaan Al-foliolla lämmön vuoksi.
Viime syksyn viemäriremppa tehtiin sukittamalla joten haitta rajoittui kokonaisuudessaan yhteen viikkoon ja aina oli joku viemäri ja vesipiste käytettävissä.
Eteläisemmän "kesämökin" kylppäri- ja viemärirempan hoiti portero meidän poissaollessamme.
Nyt alkavaa käyttövesiputkistojen uusimista lähdemme pakoon ensi viikolla ( jos syöpäläinen sallii ) sinne korjattuun kylppäriin.
Juhannukseksi on tultava takaisin.Kerropa tarkemmin Lasse tuosta Al.foliosta. Onko se jotakin erikoislaatua ja miten kiinnität sen ikkunaan niin, ettei ensimmäinen tuulenpuuska sitä irroita ?
Jos se viilentää, niin miksi kukaan ei ole sitä keksinyt ? laiska-lasse kirjoitti:
> kor- - - Viihdymme keskustoissa kesäisinkin.
Juhannukseksi on tultava takaisin.Lassi,eikö olekin ihana asia, että on paikka minne paeta. Mikään ei ole inhottavampaa kuin herätä aamulla porakoneen iskiessä petonilattiaan.
Niin se syöpäläinen kuinka jakselet?
Minulle tuli kirje sairaalasta, että sappikivileikkausaika olisi tälle viikolle. Soitin ja peruin, sappikiveni se kaunis valkoinen timantti on ollut hiljaa jo yli vuoden joten taitaa olla niin, että menen leikkuksiin vain jos on pakko.
Rinnankorjausleikkauksiin en enää osallistu, saanen kelvata.demeter kirjoitti:
Kerropa tarkemmin Lasse tuosta Al.foliosta. Onko se jotakin erikoislaatua ja miten kiinnität sen ikkunaan niin, ettei ensimmäinen tuulenpuuska sitä irroita ?
Jos se viilentää, niin miksi kukaan ei ole sitä keksinyt ?> de. Ensimmäisellä kerralla käytin keittiöön tarkoitettua alumiinifoliota.
Teippasin haluamani kappaleet ikkunan sisäpuolelle heijastamaan auringon säteilyn takaisin ulos.
Nyt olen käyttänyt saunan seinäeristykseen tarkoitettua kartonki-folio yhdistelmää. Määrämittaan ja muutamalla teipinpätkällä kiinni.
Samalla pimentää makuuhuonetta halutussa määrin.
Työpaikkani toimistojen ikkunoihin laitatin aikanaan läpinäkyvät, 80% säteilyä suojaavat kalvot.
Olen harkinnut asuntoihimmekin mutta olisi kai syytä kysyä lupa isännöitsijältä.
Folioista ei ole kukaan valittanut ja tarvittaessahan ne saisi erittäin nopeasti pois.korpikirjailija kirjoitti:
Lassi,eikö olekin ihana asia, että on paikka minne paeta. Mikään ei ole inhottavampaa kuin herätä aamulla porakoneen iskiessä petonilattiaan.
Niin se syöpäläinen kuinka jakselet?
Minulle tuli kirje sairaalasta, että sappikivileikkausaika olisi tälle viikolle. Soitin ja peruin, sappikiveni se kaunis valkoinen timantti on ollut hiljaa jo yli vuoden joten taitaa olla niin, että menen leikkuksiin vain jos on pakko.
Rinnankorjausleikkauksiin en enää osallistu, saanen kelvata.> ko. Ensimmäinen virkkeesi. Oikeassa olet!
Syöpäläislauseke. Kiitos kysymästä! Revityt vatsalihakset ovat haitanneet treenejä.
Taso on pudonnut vuoden takaiseen verrattuna 30% - 40%.
Vaimo paheksuu lievästi fanaattisuuttani mutta ei purnaa tuloksesta.
En minä tuntenut itseäni sairaaksi revohkan ollessa pahimmoillaankaan.
Ainoastaan liikkumis- ja liikerajoitteiseksi.
Odotellessani keskussairaalassa vuoroani säteilyihin ja muihin hoitoihin niin muut potilaat olivat minusta sairaamman, tai ainakin toivottomamman näköisiä.
Hoitsut väittivät minua aktiiviseksi?
Eivät nuo puukkohipat mitään ilon hetkiä ole.
Eikä niiden jälkeiset sairaalassa makaamiset.
Ensimmäiseen 9:n päivän jaksoon molemmille puolilleni sattuivat inkeriläiset paluumuuttajat jotka olivat kännissä saattaneet itsensä sairaalakuntoon.
Kultturierot kävivät ilmeisiksi.
Sympatiani haihtuivat.
Toinen, 6:n vrk:n mittainen rupeama tapahtui kotimaisessa seurassa.
Kyllä meikäläinenkin haimatulehduspotilas osaa örveltää.laiska-lasse kirjoitti:
> ko. Ensimmäinen virkkeesi. Oikeassa olet!
Syöpäläislauseke. Kiitos kysymästä! Revityt vatsalihakset ovat haitanneet treenejä.
Taso on pudonnut vuoden takaiseen verrattuna 30% - 40%.
Vaimo paheksuu lievästi fanaattisuuttani mutta ei purnaa tuloksesta.
En minä tuntenut itseäni sairaaksi revohkan ollessa pahimmoillaankaan.
Ainoastaan liikkumis- ja liikerajoitteiseksi.
Odotellessani keskussairaalassa vuoroani säteilyihin ja muihin hoitoihin niin muut potilaat olivat minusta sairaamman, tai ainakin toivottomamman näköisiä.
Hoitsut väittivät minua aktiiviseksi?
Eivät nuo puukkohipat mitään ilon hetkiä ole.
Eikä niiden jälkeiset sairaalassa makaamiset.
Ensimmäiseen 9:n päivän jaksoon molemmille puolilleni sattuivat inkeriläiset paluumuuttajat jotka olivat kännissä saattaneet itsensä sairaalakuntoon.
Kultturierot kävivät ilmeisiksi.
Sympatiani haihtuivat.
Toinen, 6:n vrk:n mittainen rupeama tapahtui kotimaisessa seurassa.
Kyllä meikäläinenkin haimatulehduspotilas osaa örveltää.Olet kokenut samoja tunteita kuin minäkin. En ollut päivääkään sairas näin muistan jälkeenpäin. Taistelutahto oli ylimmillään. Nyt kun Petze oli elämänsä ensimmäisessä leikkauksessa, muistin yhtä´äkkiä oman leikkaukseni jälkeisiä kiputiloja, jotka olin ilmeisesti tiedostamattani unohtanut. Ne liittyivät leikkausonteloon kertyneestä kudosnesteestä, joka aiheutti kovia kipuja, mutta kivut hävisivät kun viimein menin lääkäriin ja hän poisti kertyneen nesteen.
Kipukynnykseni on korkea. Pyöräilin tänään kirkolle salaatin siemeniä ostamaan, matkaa kertyi yli kymmenen kilometriä sekä puuhastelin kartanolla isojen kukkapurtiloiden kanssa, tiedän, että selkään ottaa kun tästä löhötuolistani nousen ylös, ainaskin kävelen tovin kumarassa ; ).- demeter
laiska-lasse kirjoitti:
> de. Ensimmäisellä kerralla käytin keittiöön tarkoitettua alumiinifoliota.
Teippasin haluamani kappaleet ikkunan sisäpuolelle heijastamaan auringon säteilyn takaisin ulos.
Nyt olen käyttänyt saunan seinäeristykseen tarkoitettua kartonki-folio yhdistelmää. Määrämittaan ja muutamalla teipinpätkällä kiinni.
Samalla pimentää makuuhuonetta halutussa määrin.
Työpaikkani toimistojen ikkunoihin laitatin aikanaan läpinäkyvät, 80% säteilyä suojaavat kalvot.
Olen harkinnut asuntoihimmekin mutta olisi kai syytä kysyä lupa isännöitsijältä.
Folioista ei ole kukaan valittanut ja tarvittaessahan ne saisi erittäin nopeasti pois.Kiitos Lasse. Täytyypä kertoa niille, jotka kuumuudesta kärsivät. Tuo makuuhuoneen pimennyskin tuolla tavoin on hyvä idea. Meidän oma sijaitsee vika ilmansuunnalla. Oma moka, muutimme aikanaan itsepäisesti arkkitehdin laatimaa huonesuunnitelmaa.
Mikähän ajatuskatko oli minulla kun kuvittelin, että folio pitää asentaa ikkunan ulkopuolelle ? - meeriamanda
demeter kirjoitti:
Kiitos Lasse. Täytyypä kertoa niille, jotka kuumuudesta kärsivät. Tuo makuuhuoneen pimennyskin tuolla tavoin on hyvä idea. Meidän oma sijaitsee vika ilmansuunnalla. Oma moka, muutimme aikanaan itsepäisesti arkkitehdin laatimaa huonesuunnitelmaa.
Mikähän ajatuskatko oli minulla kun kuvittelin, että folio pitää asentaa ikkunan ulkopuolelle ?Nykyisin on myös rullaverhoissa ja sälekaihtimissa tuo käsittely. Meillä on makurissa sälekaihdin ja pysyy huone viileänä.
Kaverini kaupunkiyksiö on kuin pätsi kesäkuumalla, ja sinne hän osti samanlaiset säleet.
Kun kaavapiirustensa kanssa siellä töitään työpäivän jälkeen laskeskelee on asuntonsa pysynyt viileänä. Tää mun luona sellainen ei onnistuisi, sillä neito kattinen ´haluaa osallistua´ paperihommiin...:))) - demeter
meeriamanda kirjoitti:
Nykyisin on myös rullaverhoissa ja sälekaihtimissa tuo käsittely. Meillä on makurissa sälekaihdin ja pysyy huone viileänä.
Kaverini kaupunkiyksiö on kuin pätsi kesäkuumalla, ja sinne hän osti samanlaiset säleet.
Kun kaavapiirustensa kanssa siellä töitään työpäivän jälkeen laskeskelee on asuntonsa pysynyt viileänä. Tää mun luona sellainen ei onnistuisi, sillä neito kattinen ´haluaa osallistua´ paperihommiin...:)))Kiitos meeri. En tiennytkään, että tuollaisia sälekaihtimia on. Rullaverhossa meillä kyllä on tuo alumiinipinta. Täytyypä uusia omatkin sälekaihtimet, jos nämä kesät ovat vastakin yhtä kuumia. Meidän sälekaihtimet ovat alkuperäiset ja talo on yli 40 vuotta vanha...Ennen tehtiin kestävää. Edes naruja ei ole tarvinnut uusia.
- Pirre*
Juon aamukahvia, tuli on kääntynyt etelään. Eilen tuuli lounaasta. En ole vielä kartnolle asti koppunnut, mutta pirtin ikkunasta tiirailen aaltojen suuntaa Nuoksella.
Minullakin on punainen polkupyörä jolla lähden jahka kerkiän hakemaan rucilan-, jääsalaatin- ja tillinsiemeniä. Kukat saavat vielä odottaa sillä jo huomeneksi on luvattu sateita. Se käy mainiosti, sillä levitän kalkkia pihapiiriin ja palaan kirkolle muutamaksi yöksi.Niin siinä nyt kummiskin kävi, ihan kuin ennustin...jo vuosia sitten ..eli vetenne pilataan, kuin ympäristönnekin....et uskonu miuta silloin..
Pirre* kirjoitti:
Niin siinä nyt kummiskin kävi, ihan kuin ennustin...jo vuosia sitten ..eli vetenne pilataan, kuin ympäristönnekin....et uskonu miuta silloin..
Oliko viesti minulle? Jos on niin vastaan.
En jaksa mustaa vuosien takaisia varoituksiasi ja miten niihin olisin voinut asiaan vaikuttaa.
Miksi sinulla on mökki saaressa, eikö ole vaivalloista sinne pääsy. Mökkiäni vastapäätä on saari, jossa on useita kesäasuntoja. Aikoinaan ystäväperheeni vuokrasi sieltä mökin. Saaresta ei niin vain lähdettykään puutteita kirkolta hakemaan jos sattui unohtamaan jotain kotiin.- Pirre*
korppis kirjoitti:
Oliko viesti minulle? Jos on niin vastaan.
En jaksa mustaa vuosien takaisia varoituksiasi ja miten niihin olisin voinut asiaan vaikuttaa.
Miksi sinulla on mökki saaressa, eikö ole vaivalloista sinne pääsy. Mökkiäni vastapäätä on saari, jossa on useita kesäasuntoja. Aikoinaan ystäväperheeni vuokrasi sieltä mökin. Saaresta ei niin vain lähdettykään puutteita kirkolta hakemaan jos sattui unohtamaan jotain kotiin.Venheellä pääsee, pois ja takas, ei siinä mitään ongelmaa ole..entinen vene oli liian raskas miun käsitellä, ja vaihdettiin uuteen melk. puolta kevyemmpään, ja olihan se jo - 91 hankittu, raskas moottori nostella matalan vein aikaan käsin, nyt se toimii sähköllä. Satamassa ei ole myöskään venelaitureita ja niinollen joudumme vinssaamaan veneen rullastolle.
Niin ja miksi, ei niitä Puruvein mannertontteja oteta ihan niin vain, rannat on kaavoitettu, ja toooosi kalliita, ei olla lottovoittajia :)..saareen on lyhimmillään matkaa n. 600 m, ja meijjän tontille n. 3 km...rauhallinen paikka ja ihanan kirkas vesi. Eikä sinne kuhtumata kukaan tule.. - Korppis*
Pirre* kirjoitti:
Venheellä pääsee, pois ja takas, ei siinä mitään ongelmaa ole..entinen vene oli liian raskas miun käsitellä, ja vaihdettiin uuteen melk. puolta kevyemmpään, ja olihan se jo - 91 hankittu, raskas moottori nostella matalan vein aikaan käsin, nyt se toimii sähköllä. Satamassa ei ole myöskään venelaitureita ja niinollen joudumme vinssaamaan veneen rullastolle.
Niin ja miksi, ei niitä Puruvein mannertontteja oteta ihan niin vain, rannat on kaavoitettu, ja toooosi kalliita, ei olla lottovoittajia :)..saareen on lyhimmillään matkaa n. 600 m, ja meijjän tontille n. 3 km...rauhallinen paikka ja ihanan kirkas vesi. Eikä sinne kuhtumata kukaan tule..Pani vain miettimään tilanteesi koska miehesi näin olen käsittänyt on liikuntarajoitteinen. Kuinka jaksat sinne saareen kammeta ja siellä touhuilla.
Hoitelen pääsääntöisesti itse mökkini kunnossapitotyöt ja koville ottaa yli kuuskymppisenä. Toisin oli vielä kymmenen vuotta sitten aamusta iltaan pysty heilumaan, nyt kolmetuntia ja ylisille leppuuttelemaan jäseniään.
On minullakin vene ja tosi pieni moottori sellainen lapsille aikoinaan ostettu. En ole enää laittanut veneen perään, en tohi ajella, soutelen vaan rannan tuntumassa. - Pirre*
Korppis* kirjoitti:
Pani vain miettimään tilanteesi koska miehesi näin olen käsittänyt on liikuntarajoitteinen. Kuinka jaksat sinne saareen kammeta ja siellä touhuilla.
Hoitelen pääsääntöisesti itse mökkini kunnossapitotyöt ja koville ottaa yli kuuskymppisenä. Toisin oli vielä kymmenen vuotta sitten aamusta iltaan pysty heilumaan, nyt kolmetuntia ja ylisille leppuuttelemaan jäseniään.
On minullakin vene ja tosi pieni moottori sellainen lapsille aikoinaan ostettu. En ole enää laittanut veneen perään, en tohi ajella, soutelen vaan rannan tuntumassa.Eihän siellä ole mitään pakko tehä..melko uudet rakennukset..puita liiteri täynnä..ollaan vain ja öllötetään..katotaan telkkua, tai hän kattoo ja mie vaikka ongin..:)
Niin kauan kun mies pääsee jotenkinveneeseen ja veneestä pois, sinne mennään..kaupalla osaan käydä yksinkin..
Nyt on muuten ihan tuoksu ulkona, on satanut ja on lämmin..aivan pyöryttävän hyvä tuoksu. :) - Korppis*
Pirre* kirjoitti:
Eihän siellä ole mitään pakko tehä..melko uudet rakennukset..puita liiteri täynnä..ollaan vain ja öllötetään..katotaan telkkua, tai hän kattoo ja mie vaikka ongin..:)
Niin kauan kun mies pääsee jotenkinveneeseen ja veneestä pois, sinne mennään..kaupalla osaan käydä yksinkin..
Nyt on muuten ihan tuoksu ulkona, on satanut ja on lämmin..aivan pyöryttävän hyvä tuoksu. :)Ihana kuulla, että miehesi pystyy vielä nauttimaan saarielämästänne. Se pitää varmaan pirteänä. Eihän siellä minunkaan mökillä ole pakko touhuilla vaan se on kai juurtunut sielun sopukoihin, jotta tuo on tehtävä ja tuo ennen kesän tuloa.
Minun on tilattava saunapuita kesäksi, olen sanonut läheisilleni, että haluan synttärilahjaksi pari kuutiota koivuhalkoja ja toiveeni on toteutunut.
Tuo "niin kauan kuin pääsen" jotenkin kömpimään ylisille eli makuutilaani, minäkin kompuroin sinne ja sitten kun en enää jaksa jää suosiolla pirtin sohvalle pitkälleen.
Huomenna saan autoni korjaamolta ja ajelen mökille kevättä nuuhkaamaan. Korppis* kirjoitti:
Ihana kuulla, että miehesi pystyy vielä nauttimaan saarielämästänne. Se pitää varmaan pirteänä. Eihän siellä minunkaan mökillä ole pakko touhuilla vaan se on kai juurtunut sielun sopukoihin, jotta tuo on tehtävä ja tuo ennen kesän tuloa.
Minun on tilattava saunapuita kesäksi, olen sanonut läheisilleni, että haluan synttärilahjaksi pari kuutiota koivuhalkoja ja toiveeni on toteutunut.
Tuo "niin kauan kuin pääsen" jotenkin kömpimään ylisille eli makuutilaani, minäkin kompuroin sinne ja sitten kun en enää jaksa jää suosiolla pirtin sohvalle pitkälleen.
Huomenna saan autoni korjaamolta ja ajelen mökille kevättä nuuhkaamaan.No jaa, ehkä yläkanttiin sanottu tuo että nauttii, ja pirteänä en häntä näe enää koskaan, mutta vaihteluahan se hänellekin tietenkin on..
p.s. vaihdoin nahkani..:)pirmiina kirjoitti:
No jaa, ehkä yläkanttiin sanottu tuo että nauttii, ja pirteänä en häntä näe enää koskaan, mutta vaihteluahan se hänellekin tietenkin on..
p.s. vaihdoin nahkani..:)Petze on minua iältään vanhempi, mutta hyvin perusterve. Olemme usein puhuneet siitä mitä tapahtuu jos terveys toiselta pettää. Kun sairastuin rintasyöpään Petze oli vahva tukeni. Hänen tuellaan hoitojen pahin aika on jäänyt mieluisana kivuttomana muistona mieleeni.
Nyt Hollannissa jouduin ekakertaa olemaan hänen tukensa hänelle vaikeassa tilanteessa. Hänet leikattiin paikallisessa sairaalassa kiirastorstaina. Leikkaus oli hänen ensimmäinen kokemuksensa sairaalassa olemisesta ja leikkauksesta.
Kolmen päivän päästä teimme jo kävelylenkkejä ja viikon päästä matkustimme Leideniin muistelemaan menneitä. Vierellä kulkijan tuki, tuttu ympäristö, totutuista tavoista ylläpitäminen auttavat tervehtymään ja hidastavat sairausprosesseja.
Lähetin sinulle viestin ; )korpikirjailija kirjoitti:
Olet kokenut samoja tunteita kuin minäkin. En ollut päivääkään sairas näin muistan jälkeenpäin. Taistelutahto oli ylimmillään. Nyt kun Petze oli elämänsä ensimmäisessä leikkauksessa, muistin yhtä´äkkiä oman leikkaukseni jälkeisiä kiputiloja, jotka olin ilmeisesti tiedostamattani unohtanut. Ne liittyivät leikkausonteloon kertyneestä kudosnesteestä, joka aiheutti kovia kipuja, mutta kivut hävisivät kun viimein menin lääkäriin ja hän poisti kertyneen nesteen.
Kipukynnykseni on korkea. Pyöräilin tänään kirkolle salaatin siemeniä ostamaan, matkaa kertyi yli kymmenen kilometriä sekä puuhastelin kartanolla isojen kukkapurtiloiden kanssa, tiedän, että selkään ottaa kun tästä löhötuolistani nousen ylös, ainaskin kävelen tovin kumarassa ; ).> kor -. Hetken helpotus.
Tämänpäiväinen tirkistely antoi puolen vuoden jatkoajan joten menemme pojantyttäremme ristiäisiin 17.05. ja seuraavana päivänä jatkamme matkaa jolta palaamme juhannukseksi.
Myöskään heinäkuun menoa ei tarvitse ainakaan ko. syyn vuoksi perua.
Olen näytellyt kovanaamaa tai fatalistia enkä tähän mennessä ole suotta puristellut kiveksiäni koska ei se olisi mitään auttanut.
Nyt täytyy tunnustaa, että hieman jännitin tulosta.
Kun elämä alkaa lähestymään normaalia niin oli tunne, että jos - !
Kun vielä pienen verenkuvan tulokset, PSA-lukemaa myöten, ovat erinomaisia niin mikäpä tässä on porskuttaessa.
Vuosi sitten oli tunne ettei minuun pysty mikään.
Vuorokautta vaille vuosi sitten tuli muistutus, että jos kuitenkin vähempikin uho riittäisi.
Korppis...oiskohan sen pitänyt olla jo alunperin Korpis..?
Noh, mustalintuseni..
Maaliskuussa oli ensimmäinen mökkisaunareissu ja vähän aikaa sitten palasin kotiin toiselta reissulta, neljä päivää takana.
Yksi iltapäivä oli, jota sinäkin olisit kadehtinut, munasillaan istuin saunan rappusilla ja Aurinko katseli taivaalta ujostellen, mutta hellitellen.
Sinä et kai tuonlaista onnea voi koskaan tavoittaa?
Jos ei sit munanen tipahda alemmalle rappuselle.. :):)
Tämä kommenttini ei sit ole hirmuhimokkaan perverssin luomus.
Vaan suloinen pieni irvaisu Peniskateelliselle.
H.Maaliskuussa munasillaan saunan rappusilla ; ) en usko kadehtivani sillä maaliskuun yhdeksästätoista päivästä aina kahteenkymmeneenkuuteen päivään asti helleaalto helli hipiääni, en kaivannut saunaa. Sitä paitsi siitä onnen tavoittelusta, voisin saada virtsarakontulehduksen ja se olisi kiva jutska.
Maaliskuussa munasillaan saunan rappusilla ; ) en usko kadehtivani sillä maaliskuun yhdeksästätoista päivästä aina kahteenkymmeneenkuuteen päivään asti helleaalto helli hipiääni, en kaivannut saunaa. Sitä paitsi siitä onnen tavoittelusta, voisin saada virtsarakontulehduksen ja se olisi kiva jutska.
"siivekäs"
Hmmph...Kyse taisi olla siitä, josko mökki on laitettu tulille?
Tarkemmin jos luet, huomaat että en minä maaliskuussa katsellut pientä
pippeliä, toissapäivänä minä tunsin jonkun roikkuvan minusta.
H.hunksz kirjoitti:
"siivekäs"
Hmmph...Kyse taisi olla siitä, josko mökki on laitettu tulille?
Tarkemmin jos luet, huomaat että en minä maaliskuussa katsellut pientä
pippeliä, toissapäivänä minä tunsin jonkun roikkuvan minusta.
H.Kuule nyt pippelipoika.
Lähden nyt heittelemään kalkkia kartanolle, mietin vaan kantsisko nyt vai sitten kun sataa. Luvassa sadetta yön tunteina..mmm apuva heitänko kalkit pihalle, mahtaako mennä oikeeseen tarkoitukseen kun tuulee eikä vielä sada?
RantasaunaMME piipusta nousi savu viimeeksi 70-luvun lopulla.
Vaihtui retkiveneeseen joka puolestaan kiertelyvuosien jälkeen vaihtui eteläisempään loma-asuntoon.
Sekä Etelä-Savolaisen kaupungin että toisen eteläisemmän vapaa-ajan asuntomme ikkunoiden alla ja ulko-oven edessä velloo vesi.
Savu ei nouse kummastakaan eikä pääosoitteestammekaan koska piippua ei ole ja lieden käryt häipyvät hormiin.
Tuttavien huviloilla on mukava käydä muutaman kerran kesässä.
Minä saattaisin viihtyä mökillä pitempäänkin mutta elämäni sulostuttaja kaipaa viihtyäkseen kaupunkiympäristön.
Pelkät perusmukavuudet eivät riitä.- sitroen.
Ei nouse savu minun rantasaunastani.
Minä kuulun siihen elämässä epäonnistuneitten joukkoon, joka ei koskaan ole onnistunut sellaista ylellisyyttä hankkimaan. Paljosta muustakin näkyy tulleen aika luopua. Vaan mitäpä tuosta...
Olen minä toki yhden iltapäivän ollut kylässä tutun huvilatontilla ja saunassakin siellä käytiin ja sitten uimassa. Taisi tapahtua joskus 1980-luvun puolivälissä? Nyt hänellä on siellä kuulemma se huvilakin; silloin ei vielä ollut.Älä ole milläskään, tämä on ainut kovalla työllä tehtyjen vuosien aikaansaannos mikä on jäljellä. Oli minulla iso talokin vaan ei ole enää ; ) Elämä on, pitää osata nauttia pienistä asioista. Rahalla ei onnea osteta.
- onnen Pekka
Ei ihminen ole epäonnistunut vaikkei mökkiä olekaan Eipä kannata kadehtia ketään!!
- sitroen.
onnen Pekka kirjoitti:
Ei ihminen ole epäonnistunut vaikkei mökkiä olekaan Eipä kannata kadehtia ketään!!
En minä kadehdi. Toki tiedän, ettei kukaan kaikkea voi saada eikä liene tarpeenkaan. Ja jos joku minua kateelliseksi kuvittelee, niin olkoon mieluummin onnellinen omasta paremmuudestaan, minkä ilman muuta myönnän.
En omista mokomaa.
Mä kun oon enempi kuivanmaan ihmisiä niin kotonani viihryn oikein hyvin.
Eilen viimeksi hellaa lämmittelin ja kylmää tuulta manailin.
Jostain syystä en kaipaa venettä en rantahuvilaa.- meeriamanda
Ne muutamat Norjanvuodet joita siellä asustelin , tuli sekin selväksi etteivät kalastajat halunneet kesäpaikkaansa veden ääreltä.
Sinne jonnei salokorpeen , josko pieni puro lähellä...ei vettä kaivanneet muuten.
Sinulla on ihan sama , enkä ihmettele ollenkaan. :)
- henrjii
Tästä löhösovalta kun katson ulos, niin oikealla olevassa männyssä on harakan pesä, ja sade männyn oksia hakkaa http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=youtube tango sateessa&source=web&cd=3&ved=0CFYQtwIwAg&url=http://www.youtube.com/watch?v=YcnvPOnG5vY&ei=XZuqT5zUOcHP4QSO4cylCQ&usg=AFQjCNGN3n2SymluudFGv2K-fKAdx0sF7g&cad=rja
- Pirre*
Viikon päästä pistetään mökkisauna tuleen, tänään tilattiin uusi venonen..:)
- henrjii
hihihi meinaatko rakentaa uuden tilalle
- :))))
@ Pirre
Väärät klasit päässä luin että hevonen. Miksi poltat saunan? Saako VPK harjoitella? - Sauna rannalla
Missäpäin pistetään mökkisauna tuleen? Meillä ei sitä ees panna tuleen, vaan pannaan sauna lämpiämään. Pannaan löylyä ja läiskitään vastalla. ;)
- Pirre*
henrjii kirjoitti:
hihihi meinaatko rakentaa uuden tilalle
:) tehoshan se..., joo vain kautta savuaa..toivottavasti :)
- Pirre*
:)))) kirjoitti:
@ Pirre
Väärät klasit päässä luin että hevonen. Miksi poltat saunan? Saako VPK harjoitella?On hevonenkin, kai moottorissa on hevosvoimiakin..tai en tiiä onko venemoottorissa..:)
..eikä ihmeessä polteta uutta saunaa, tai melkein uutta, siinä mänis mökkikin, ehkä naapurinkin, -karrikoin savuavaa saunaa..muka. - Pirre*
Sauna rannalla kirjoitti:
Missäpäin pistetään mökkisauna tuleen? Meillä ei sitä ees panna tuleen, vaan pannaan sauna lämpiämään. Pannaan löylyä ja läiskitään vastalla. ;)
He...viittaan kintaalla edellisiin vast. :)
Ja kyllä, olet oikeassa, niin meilläkin, mutta ei panna, vaan viskataan löylyä ja tosiaan, läiskitään vastalla...vihdalla piiskattiin lapsia :) - meeriamanda
Tämäkin on taas murresanoista kiinni, ja jonkun älykääpiön ilkeilyä takertua sanontoihin.
Meillä pannaan myös toisessa merkityksessä, mutten näe vaivaa muiden sanomisista
kun vasiten ymmärrän tarkoituksen.
Löylyä heitetään...ei panna! Ja vihtaa käytetään. - Sauna rannalla
Pirre* kirjoitti:
He...viittaan kintaalla edellisiin vast. :)
Ja kyllä, olet oikeassa, niin meilläkin, mutta ei panna, vaan viskataan löylyä ja tosiaan, läiskitään vastalla...vihdalla piiskattiin lapsia :)Pannaan ja nakataan löylyä.
Nyt kyllä, kun enemmän muistelen, olen hieman epävarma mitä meillä saunassa tehdään. :)
Lapsuuden ja nuoruuden saunoista on pitkä aika, nykyään lomilla puhutaan uutta saunakieltä ja entiset, itsestään selvät tavat alkavat unohtua. :) - Sauna rannalla
meeriamanda kirjoitti:
Tämäkin on taas murresanoista kiinni, ja jonkun älykääpiön ilkeilyä takertua sanontoihin.
Meillä pannaan myös toisessa merkityksessä, mutten näe vaivaa muiden sanomisista
kun vasiten ymmärrän tarkoituksen.
Löylyä heitetään...ei panna! Ja vihtaa käytetään.Sinä se taas kerran olet ihan varma että tiedät mistä on kyse?
Minun vastaukseni oli Pirrelle, huumorimielellä lähetetty ja onneksi hän oli ajan tasalla ymmärtääkseen sen?
Sinä olet ikävä mobbaaja. - meeriamanda
Sinä se taas kerran olet ihan varma että tiedät mistä on kyse?
Minun vastaukseni oli Pirrelle, huumorimielellä lähetetty ja onneksi hän oli ajan tasalla ymmärtääkseen sen?
Sinä olet ikävä mobbaaja.Pidä hyvänäsi :DDDD
- Pirre*
Sinä se taas kerran olet ihan varma että tiedät mistä on kyse?
Sinä olet ikävä mobbaaja.Joo..ilman muuta ymmärrys on tallella, vaikka muisti pätkiikin :)
- :))))
Pirre* kirjoitti:
On hevonenkin, kai moottorissa on hevosvoimiakin..tai en tiiä onko venemoottorissa..:)
..eikä ihmeessä polteta uutta saunaa, tai melkein uutta, siinä mänis mökkikin, ehkä naapurinkin, -karrikoin savuavaa saunaa..muka.Mukava ja viisas, sinä.
Rantasaunalla oon käyny jo kevättalvella jo kylpemässä. Toissapäivänä kävin ja kattelin sillä silmällä et kevätsiivous olisi sielläki jo paikallaan. Meillä aloitetaan huomenna kotona saunan remontti joten saunareissut heitetään sit möksällä. Mein rantsi on tietäpitkin noin 700m. Järvi vapautu kokonaan jääpeitteestään vapun aattona, ne suorastaan suli paikoilleen:))) Ihanaa on kattella kotonakin keittiön ikkunasta järvelle näin iltaauringon aikaan, kaunis on näky. Tällä hetkellä järvi näkyy hyvin kun ei oo lehtiä puissa:))
- Se Sauna
Kuulostaa ihanalta.
Mutta taitaapi olla minun järven rannalla olevan kesämökkini rantasauna sekä maisema olevan vieläkin ihanampi. ;)
Pääsen taas kesälomalla nauttimaan paratiisistani. Minun mökki on minun näköiseni, vanha ja hyvin säilynyt. ; )
- She Sauna
Niin minunkin. Mutta sitä on remontoitu. :) Vanhakin tarvii hyvän katon ja seinät.
She Sauna kirjoitti:
Niin minunkin. Mutta sitä on remontoitu. :) Vanhakin tarvii hyvän katon ja seinät.
Johan toki minunkin on pitänyt itseni kanssa pientä pintaremonttia tehdä.
Mökkini on minua muutaman vuoden nuorempi, joten sekin on kokenut hiukan isompia remontteja. Saunamökkiä ei ole tarvinnut rempata se on valmistunut vuonna 1986 ja vielä hyvässä vedossa ; )
Tänä kesänä olisi tarkoitus maalata päämökki. Maalaus on alkanut auringon puolelta rapistua. Ostin mökin vuonna 1996 jolloin se rempattiin perustuksista kattoon. Vuosien varrella sisätilojen eristyksiä on vahvistettu ja pintoja uusittu.- The Sauna
korppis kirjoitti:
Johan toki minunkin on pitänyt itseni kanssa pientä pintaremonttia tehdä.
Mökkini on minua muutaman vuoden nuorempi, joten sekin on kokenut hiukan isompia remontteja. Saunamökkiä ei ole tarvinnut rempata se on valmistunut vuonna 1986 ja vielä hyvässä vedossa ; )
Tänä kesänä olisi tarkoitus maalata päämökki. Maalaus on alkanut auringon puolelta rapistua. Ostin mökin vuonna 1996 jolloin se rempattiin perustuksista kattoon. Vuosien varrella sisätilojen eristyksiä on vahvistettu ja pintoja uusittu.Minun mökilläni on pitkät juuret.
Alunperin tehty synnyinkotini pihapiirin lähelle, setäni asuinpaikaksi. Nykyisin siskojeni kanssa pidetään kesämökkinä jota kunnostetaan innolla joka kesä...ulkopuoleta alkaa jo olla tiptop. Sisustamiseen saa mennä aikaa. :) The Sauna kirjoitti:
Minun mökilläni on pitkät juuret.
Alunperin tehty synnyinkotini pihapiirin lähelle, setäni asuinpaikaksi. Nykyisin siskojeni kanssa pidetään kesämökkinä jota kunnostetaan innolla joka kesä...ulkopuoleta alkaa jo olla tiptop. Sisustamiseen saa mennä aikaa. :)Huomenta ; )
Olet Onnen Pekka koska sinulla on sisaruksia apuna. Itse rehkin selkävääränä kevättöiden aikaan. Kuopus lupasi maalata mökin jahka tulee Englannista..
Eilen ennen kuin lähdin mökiltä kirkolle levitin kalkia pihapiiriin ja voit vain kuvitella kalkkisen kalkkiksen työn jälkeen. Onneksi yöllä alkoi satamaan joten työ ei mennyt hukkaa.
Nukkumaan mennessä oli paikat jumissa. Vuosien tauon jälkeen tekemäni pyörämatka pisti polvet natisemaan ja unikin oli katkonaista.
No, onneksi rälläkkä ei alkanut laulamaan aamusta naapurin yksiössä ja sain nukuttua pitkään. Aloitin taas glucosaminin syönnin, nyt huomaan tarvitsevani sitä nivelten voiteluaineeksi.
Vettä sataa korvessa ja minä pidän huilipäivän ; )- sitroen.
korppis kirjoitti:
Huomenta ; )
Olet Onnen Pekka koska sinulla on sisaruksia apuna. Itse rehkin selkävääränä kevättöiden aikaan. Kuopus lupasi maalata mökin jahka tulee Englannista..
Eilen ennen kuin lähdin mökiltä kirkolle levitin kalkia pihapiiriin ja voit vain kuvitella kalkkisen kalkkiksen työn jälkeen. Onneksi yöllä alkoi satamaan joten työ ei mennyt hukkaa.
Nukkumaan mennessä oli paikat jumissa. Vuosien tauon jälkeen tekemäni pyörämatka pisti polvet natisemaan ja unikin oli katkonaista.
No, onneksi rälläkkä ei alkanut laulamaan aamusta naapurin yksiössä ja sain nukuttua pitkään. Aloitin taas glucosaminin syönnin, nyt huomaan tarvitsevani sitä nivelten voiteluaineeksi.
Vettä sataa korvessa ja minä pidän huilipäivän ; )"Aloitin taas glucosaminin syönnin..."
Taitaapa olla sama valmiste, mitä tehdään mm kukonheltoista ja myydään kalliilla hinnalla. Muuan jenkkilääkäri esitelmöi, että samat aineet saa vaikka broilerin rustoista. Broileri vain on halvempaa ja sivuvaikutuksena nälkä siirtyy myöhemmäksi. Kannattaa broilerista syödä ne rustotkin eli kaikki, mihin hammas kohtuudella pystyy. Ja maistuvat hyvälle! - Korppis ; )
sitroen. kirjoitti:
"Aloitin taas glucosaminin syönnin..."
Taitaapa olla sama valmiste, mitä tehdään mm kukonheltoista ja myydään kalliilla hinnalla. Muuan jenkkilääkäri esitelmöi, että samat aineet saa vaikka broilerin rustoista. Broileri vain on halvempaa ja sivuvaikutuksena nälkä siirtyy myöhemmäksi. Kannattaa broilerista syödä ne rustotkin eli kaikki, mihin hammas kohtuudella pystyy. Ja maistuvat hyvälle!Aloitin ja lopetin sillä sain välittömästi takaisin vatsaoireita, jonka vuoksi lopetin jauhemaisen glucosaminin käytön. Kävin apteekissa ja ostin kokeilumielessä kuukauden annoksen Arthro Balans plussaa, Glugosamiinisulfaatti-kontroitiinisulfaatti- MSM tapletteja.
Varoituksessa luki aine voi aiheuttaa allergisia reaktioita kala- ja äyriäisallergikoille.
Eli kala- ja kanaruoat vai kasvisruokavalio, mikä parempi nivelille.
Lienee yksi ja sama kuten entisessä ravintolassa jossa tarjottiin viiniä vain kala- ja kavisruokien yhteydessä, mutta jos oli allerginen kalalle sai viiniä myös kanaruokien kyytipojaksi ; ) jne. aina makkararuokiin. - bessie*
sitroen. kirjoitti:
"Aloitin taas glucosaminin syönnin..."
Taitaapa olla sama valmiste, mitä tehdään mm kukonheltoista ja myydään kalliilla hinnalla. Muuan jenkkilääkäri esitelmöi, että samat aineet saa vaikka broilerin rustoista. Broileri vain on halvempaa ja sivuvaikutuksena nälkä siirtyy myöhemmäksi. Kannattaa broilerista syödä ne rustotkin eli kaikki, mihin hammas kohtuudella pystyy. Ja maistuvat hyvälle!Mikähän siinä on, että suuhun joutuva rustonpalanen tuntuu minusta tosi vastenmieliseltä, enkä pysty sitä syömään. Kuitenkin pureskelen mielelläni esim. kivikovaa leipää.
Joskus hyvin kauan sitten olin kovan paikan edessä, kun jouduin paikallisten sydämellisen vieraanvaraisuuden kohteeksi. Kana tapettiin, ja jo muutaman tunnin kuluttua istuin ringissä syömässä pataruokaa. Paras pala laitettiin tietenkin vieraalle, se oli kanan kaula. Siinä olikin haastetta kerrakseen, sillä se kaula oli yllättävän pitkä ja rustoja riitti. Kunnialla selvisin ja asiaa auttoi paljon se, että ruoka oli aivan tavattoman maukasta ja rasvaista.
Niin hyvää se ruoka pienine kasviskääryleineen ym. oli, ettei siitä olisi pitänyt jäädä tätä nykyistä vastenmielisyyttä rustoja kohtaan, mutta kyllä tänäpänä jäisi syömättä kanankaula.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81248- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031037Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51903Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42603