Olis kiva kuulla minkälaisia kokemuksia on rajamäen ala-asteesta?
Tai Länsikaaren koulusta?
rajamäen ala-aste
12
4995
Vastaukset
- toinen_minna
Vastaan kun kysyit. Mitä itse olen kuullut muilta äideiltä, ainakin Rajamäen koulussa taitaa olla kovin kuri verrattuna muihin N-järven kouluihin. Omat lapset olleet sekä Länskällä että Rajamäen koulussa.
Varmaan ihan hyväkin, että kuria ja sääntöjä on. Välillä ne menee kyllä mielestäni överiksi.
Nykyään kouluissa on kielletty melkein kaikki, ei saa juosta, ei saa hyppiä, ei saa keinua seisoviltaan.. sitten ollaan jälki-istunnossa kun ei toteltu.
Kun tottuvat ala-asteella kovaan kuriin, ei välttämättä ylä-asteelle meno tunnukaan niin vaikealta. Siellä on väljemmät säännöt.- Minna_:
Kiitti, vastauksestasi. Kumpi koulu on mielestäsi parempi? Länsikaaren koulu vai Rajamäen?
- sdjs
Johtuu juuri vanhemmista, että kouluissa yleensä on "kova" kuri. jos jotain vakavaa tapahtuu, niin herkästi ollaan syyttämässä opettajia. kovalla kurilla pyritään ennaltaehkäisemään onnettomuuksia.
- sutta ja sekundaa
Itsekin pidin aina opettajia auktoriteetteinä ja luotin heihin, enää en luota.
Lastani opettaa tällä hetkellä opettaja joka on saanut negatiivista palautetta vanhemmilta jo vuosikaudet ja siltikin on edelleen sijaisena.
Palautteen antajien joukossa on vanhempia jotka ovat itsekin opettajia joten jotain totuuspohjaa palautteilla on.
Kyseistä opettajaa ei oteta sijaiseksi enää yhteen kuntamme kouluista, mutta näemmä muihin kouluihin vielä pääsee.
On valitettavaa että nykyisin on pulaa resursseista ja kunnon opettajista jolloin sijaiseksi kelpaa toistaitoisempikin.
- ex-rajamäkeläinen
Uskaltaisin väittää että länsikaaren koulu ja rajamäen koulu ovat molemmat täysin normaaleja suomalaisia kouluja. :) Säännöt toki kouluissa jonkin verran vaihtelevat, mutta ratkaisevinta tuntuu olevan se, että millaiset luokkatoverit ja opettajat lapsi saa. En usko että suomessa oikeasti on mitään hirveän kummallisia kouluja. Hyvät muistot jääneet rajamäen koulusta ja ympärillä olevista kavereista ja työntekijöistä. T. entinen rajamäen koululainen
- Mietinmuuttoa
Nostan
Olisi mukava kuullu tämän hetken tilanteesta ja kokemuksista rajamäen koulusta.- Anonyymi
No mä oon ollu rajamäen koulun oppilas sanon että ei ole hyvä koulu mulle tehtiin yhdessä vaiheessa niin että kävin siellä 1h pv eli joka päivä yhden tunnin tuki opettajalla ja sit tee loput kotiin niiku ihan paska koulu ne ei ees osaa pitää yhtä erityisluokkaa pystyssä ainakin mitä mä oon kuullu niin erityisluokka on tosi niinku hajalla kun ne ei vaan osaa pitää sitä pystyssä koko ajan opettajat vaihtuu yms: muuta mikä ei ole hyväks niille kun ne on siellä tietyistä syistä
- Anonyymi
Olin Rajamäen koulussa 1-4 luokat. Meillä oli ekat kaks vuotta ihan jees ope, kolmosella kaikista paras ja nelosella koulun ”natsi”. Aivan hullu muija! Ei saanut tehdä yhtään mitään väärin! Ei saanut mennä vessaan tunneilla. Ei puuttunut meidän luokan tyttöjen väliseen vittuiluun, ei edes mun kiusaamiseen. Kerran kun unohdin jonkun vihkon kotiin, ope anto kunnon huudot luokan edessä, ja kehtasi nauraa päin naamaa kun aloin itkemään. Oli parasta kun muutettiin muualle N-järvellä. Rajamäen koulus on aika tiukka kuri, mut ei onneks niin paha. Että joo…
- Anonyymi
Jos saan udella millä opettajan nimi alkoi. On nimittäin hieman aavistusta kuka on kyseessä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos saan udella millä opettajan nimi alkoi. On nimittäin hieman aavistusta kuka on kyseessä..
Voitko mitenkään kertoo kuka mulla nimimittäin aikalailla sama ope mut miehenä?
- Anonyymi
Rehtori on umpisurkea vässykkä. Ei vastaa mihinkään kysymyksiin.
- Anonyymi
Vähän kuin Ohisalo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559