Mitä Jumalan LAKI on?

alex.kasi

Kuten kaikki jotka ovat tai ovat olleet kiinnostuneita Adventtikirkon opetuksista varmaan tietävät - Jumalan lailla on tärkeä osa Adventtikirkon opettamassa evankeliumissa.

Koska olen periaatteessa tässä asiassa samalla kannalla - nimittäin siinä että Jumalan laki on yksi Raamatun tärkeimmistä opetuksista - koska se lisää ainakin minulle ymmärrystä Jumalan olemuksen tuntemisessa ja siis siitä mitä iankaikkinen elämä oikeastaan tarkoittaa..

Raamatun 10 käskyä on Jumalan antamat ihmisille ja siis osa Jumalan lakia .. mutta ei n.s. koko laki. Olen sitä mieltä, että jos Jumalan lain katsotaan olevan ainoastaan sitä mikä tulee esiin laintauluissa olevissa käskyissä se supistaa ihmisten käsitystä siitä minkälainen Jumalan On.

MIKSI? -
Koska minulle Raamattu opettaa, että Jumalan laki kertoo Jumalan olemuksesta ja iankaikkisesta elämästä. Jumala on iankaikkinen Elämä - ja siitä laki kertoo. Jumalan vanhurskaudesta - siis >Jumalan< vanhurskaudesta..

Jeesus sanoi:

Etsikää ENSIN Jumalan vanhurskautta .. niin sitten seuraa kaikki muukin ..

Jeesus ei sanonut että lue lain kirjain ja tee sen mukaan - vaan etsikää Jumalan vanhurskautta ... sitä josta Jumalan laki kertoo ..

Huomaatteko eron?

Siis, mitä Jumalan laki on?
Minulle se on Jumalan vanhurskautta -

Pidä käskyt: Näinkin on - mutta tarkemmin: " Elä oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa. Auta avun tarpeessa olevaa, tee hyvää kaikille jos voit - älä kasaa jo taakan alla olevalle lisää taakkaa ... j.n.e. Sitä se tarkoittaa, kun Jumala kirjoittaa lakinsa ihmisen sydämmeen.

Vai mitä ajattelette ?

Entäs kun ihmiset ovat hankalia toisiaan kohtaan..

Mistä de johtuu?
Oma ajatukseni on että se johtuu ihmisten vajavaisuudesta jossa he reakoivat - (sanottaisko "typerästi") ja siis heidän käyttäytymisensä on suurelta ymmärrettävää, jos ottaa huomioon, että kukaan meistä ei ole hyvä - ei ainakaan siinä mielessä että täyttäisimme Jumalan lain elämässämme - siis kannattaako ottaa itseensä jos joku puhuu meistä kaikkinaista pahaa?

- EI kannata :) ..
alex

alex

26

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun.Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.Ps.19:8.

Jumala on antanut meille täydellisen elämän ohjeen ja oikean horjumattoman mittapuun. Sitä seuratessamme meidän ei tarvitse olla riippuvaisia ihmismielen arveluista,ja käsityksistä. Tämä mittapuu on Jumalan siveyslaki Kymmenen käskyä.

Ensimmäinen käsky opettaa meitä palvelemaan ainoastaan Jumalaa.

Toinen käsky opettaa palvelemaan Jumalaa välittömästi ja hengellisesti.

Kolmas käsky opettaa pitämään kunniassa sitä, mikä on kunnioitettavaa.

Neljäs käsky opettaa pitämään Jumalan pyhittämän ja siunaaman päivän pyhänä.

Viides käsky opettaa kunnioittamaan vanhempia ja jokaista muuta laillista esivaltaa.

Kuudes käsky opettaa meitä olemaan ystävällisiä ja rakastamaan toisiamme.

Seitsemäs käsky opettaa elämään puhtaasti.

Kahdeksas käsky opettaa rehellisyyttä.

Yhdeksäs käsky opettaa noudattamaan totuutta.

Kymmes käsky opettaa tyytyväisyyttä.

Mikä näistä käskyistä olisi tarpeeton?
      Kymmenen käskyä siis Jumalan laki sisältää siveellisiä ja hengellisiä periaatteita, niitä ei voida poistaa, muuttaa lieventää eikä tehdä tarpeettomaksi, ne ovat taivaallisia ja luonteeltaan muuttumattomia ja pysyviä.

• Uskova 47

Hei Ann -elina?

Mitä sinulle merkitsevät Jeesuksen käskyt?

Nehän ovat paljon tärkeimpiä, kuin Jumalan antamat käskyt Iisraelin kansalle.

Niitähän oli paljon enemmmän kuin nuo 10 käskyä

• Hei ann..
        olet ihan oikeassa kyllä käskyt ovat Jumalan lain mukaiset - siis oikeudenmukaiset ja rakkaudelliset.

alex

• iita.....
        Uskova 47 kirjoitti:

Hei Ann -elina?

Uskova 47:lle

Päinvastoin! KAIKKI Jumalan 10 käskyä Jeesus tiivisti kahdeksi rakkauden käskyksi: "Rakasta Jumalaa ylikaiken", on suurin ja ensimäinen kaikista käskyistä ja toinen tämän vertainen on: "Rakasta lähimäistäsi niinkuin itseäsi!" Näihin kahteen rakkaudenkäskyyn sisältyy KOKO laki ja profeetat.

Siis, jos me uskoisimme Jeesusta, ei mitään muuta lakikirjaa tarvitseisi ja meillä olisi ikuinen rauha jo täällä maanpäällä. Koska näihin kymmeneen käskyyn sisältyy koko laki, joka tiivistettynä on RAKKAUS:

Neljä ensimäistä käskyä koskee sitä, että me "Rakastamme ja kunnioitamme Jumalaa ylikaiken!" Ja kuusi seuraavaa koskee sitä oikeudenmukaisuutta miten meidän tulee käyttäytyä lähimäisiämme kohtaan.

Jos rakastat Jeesusta Kristusta lunastanasi tahdot sinäkin mielelläsi elää oikeudenmukaisesti hänen opetustensa mukaan. Jumalan rakkaus vaikuttaa meissä sen, että me ymmärrämme miten meidän tulee vaeltaa, ettemme loukkaa lähimäisiämme.

Mutta jos erehdymme jotenkin pahoittamaan lähimäistämme, niin meidän tulee nöyrtyä ja pyytää häneltä anteeksi, sillä siitä pitää meidän omatuntomme huolen että niin tapahtuu, jos kerran olemme uskossa.

• kristitty
        Uskova 47 kirjoitti:

Hei Ann -elina?

HÖH, USKOVA 47, Jeesushan se kirjoitti lain taulut (kopiot) omalla sormellaan ja antoi ne Moosekselle..vuorelta alas vietäväksi.
        Tosin hän oli silloin Jumala nimisenä, ei Ihmisen Poikana

• kristitty
        Uskova 47 kirjoitti:

Hei Ann -elina?

Montakos niitä kivitauluissa oli, niitä käskyjä meinaan? Levättyäänkö. Jumala jatkoi käskyjen kirjoittamista 2 Moos 24: 12

Jos sormella kirjoittaa kiveen 2 Moos 31: 18..niin ehkä Jumala välillä paranteli sormeaan, ja kirjoitti myöhemmin lisää, kuin ne 10-käskysanaa?

• uskova47

Hei Alex!

Jos Jumalan laki kertoo sinulle Jumalan olemuksesta ja iankaikkiesesta elämästä, niin mistä sitten Jeeus kertoo?

• Hei hei : ) uskova 47 - mihin nyt sitten uskotkin..
        Jos luet Raamattua niin ehkä huomaat että Jeesus on ainoana ihmisenä täyttänyt Jumalan lain ja jos jopa ymmärtäisit lukemasi niin silloin tietäisit että Raamattu sanoo että juuri siksi hänet lasketaan viattomaksi Jumalan edessä.

Jumalan laki = Jumalan tahto ja Jeesus eli kaikessa juuri siinä - siis Jumalan tahdossa - itsestään hän ei tehnyt mitään.. niinkuin hyvin tiedät jos luet Raamattusi oikein..

Se, että Jeesus oli "yhtä" Jumalan kanssa ei tarkoita että Poika on Isä - mutta on olemassa ainoastaan yksi jumaluus .. ja se on Isästä ja se myös Pojan .. ja niihen jotka ovat yhtä Pojan kanssa .. sanoo Raamattu .. siitä jumaluudesta laki kertoo ... ja siinä jumaluudessa on iankaikkinen elämä - ei missään muualla ..

alex

• pyh!

Höh, ihan samasta asiasta.

• terve mieli

jumalan laki on mielikuvitusystäviä tarvitseville, sekä mieleltään sairaille kainalosauva jos ei osaa käyttäytyä ihmisiksi muuten. Näiden mielikuvitusystävien lakipykälillä sysätään vastuu omasta elämästä ja sen ongelmista muille. Normaali terve ihminen ei tarvitse jumalia ei lakeja.

• Terve mieli .. Hmm ?

Minusta tarvitaan paljon enemmän mielikuvitusta jos kieltää Jumalan lain --

Normaali ihminen juuri tarvitsee Jumalaa ja Jumalan lakia .. silloin ei tarvitsisi valmistella atomipommeja. Tänään on maailmassa 20 000 atomipommia - koko maailman tuhoamiseen riittää 200 atomipommia.. Tänään kuolee 20 000 lasta PÄIVÄSSÄ - huonon veden ruuan tai muiden kehnojen olosuhteiden seurauksena Tänään kuolee tuhansia elämän muotoja sukupuuttoon ja maailman vedet, maa ja ilma saastuvat .. KAIKKI tämä on ihmisen aikaan saannosta ja sinä kehut että ihminen ei tarvitse Jumalan neuvoja ..

Voihan nenä .. hah hah .. sanon minä ihminen ei tarvitse ainoastaan neuvojaa vaan holhoojan - jotta tämä maailma ei menisi ihan pieleen ..

Kun lukee näitä kommentteja - niin välillä tulee mieleen että kuka noiden nimettömien viestien takana oikein on? Ei päätä eikä häntää -- niinkuin tässäkin .. ja uskotaan omaan kuolemattomuuteen - voi että - ja ikuiseen piinaan .. ja ollaan niin viisaita niin viisaita ..

alex

• Entien adventisti

Etkö ole uskossa Jeeukseen ollenkaan Alex?

" Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki; Jeesuksen Kristuksen sisällinen tunteminen" P Ruotsalainen

• Sinä "entinen adventisti"- joka et tunnu välittävän Jumalan laista tuon taivaallista - uskotko sinä että Jeesus piti Jumalan lain? Hän ainakin sanoi että teki sen joten hieman ihmetyttää että sinä olet niin sitä vastaan.??

• alex.kasi kirjoitti:

Sinä "entinen adventisti"- joka et tunnu välittävän Jumalan laista tuon taivaallista - uskotko sinä että Jeesus piti Jumalan lain? Hän ainakin sanoi että teki sen joten hieman ihmetyttää että sinä olet niin sitä vastaan.??

Jeesus saoo: Minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn Hänen rakkaudessaan. Samoin me jos vaellamme ja pidämme Jumalan käskyt, pysymme Jumalan ja Jeesuksen rakkaudessa.

• ann-elina kirjoitti:

Jeesus saoo: Minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn Hänen rakkaudessaan. Samoin me jos vaellamme ja pidämme Jumalan käskyt, pysymme Jumalan ja Jeesuksen rakkaudessa.

Aivan oikein - kyllä Jeesus piti kiinni Jumalan tahdosta - aina kuolemaansa saakka.

Matt. 5:17
        Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut KUMOAMAAN, vaan TÄYTTÄMÄÄN.

Ja ei siinä puhuta vain Israelilaisten laista - vaan Jumalan laista ja Jumalan profeetoista ..

alex

• Ugh;JHVH on käskenyt
        alex.kasi kirjoitti:

Aivan oikein - kyllä Jeesus piti kiinni Jumalan tahdosta - aina kuolemaansa saakka.

Matt. 5:17
        Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut KUMOAMAAN, vaan TÄYTTÄMÄÄN.

Ja ei siinä puhuta vain Israelilaisten laista - vaan Jumalan laista ja Jumalan profeetoista ..

alex

' Kiitos Jumalan KÄSKYISTÄ! ' -- http://keskustelu.suomi24.fi/node/10610695

Miten muutoin voisimmekaan oivaltaa mahdottomuutemme Jahven edessä.
        Laki osoittaa meille paikkamme. Päässä ja sydämessä välähtää: auta Jeesus.

Roomalaiskirje 7. lukua

9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
        11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
        12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

Kenties jokuepäilee, että tässä olen irtokohdan viskannut, mutta kyllä se kuulkaas jatkuu tuo kohtaa samaan tyyliin ja luvun alusta asti.
        Jatkuu . . .

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Ahaa. Että luvun alunkin tahdot tarkistaa; siehä oot epäluulonen, jaska jokunen

1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
        2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
        4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
        5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
        6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
        7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
        8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.

Käsky on käsky ja laki on laki - sikshä myö ollaa armon kerjäläisii, eiks jeh?

• under law

Teoillako meinasit taivaaseen. Olet ehkä oikealla palstalla, jos etsit lakia ja ihmisten tekoja ja tekemättä jättämisiä. Ne ovat kauhistus Jumalan silmissä. Päästä irti noista teoistasi ja omasta hyvyydestäsi, niin tulen tuntemaan Jumalan lain.

• Pyhässä Hengessä.

Näin matkalaisena olen lukenut sanaa, kuinka armonkansalaisen Morsian on puettuna ja pukemista tämä aika on.

6. Sitten kuulin äänen, joka oli kuin suuren kansanjoukon kohinaa, kuin suurten vesien pauhua ja voimakasta ukkosen jylinää. Se lausui:

- Halleluja! Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut kuninkuuden. 7. Iloitkaamme ja riemuitkaamme, antakaamme hänelle kunnia! Nyt on tullut Karitsan häiden aika. Hänen morsiamensa on valmiina, 8. hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku.

Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja.

Ja kuinka on, kun ihminen uudestisyntyy ylhäältä, niin Pyhä Henki täyttää puhdistetussa sydämessä Jumalan lain voimallaan, että Kristus kirkastuisi meissä, ..

vai tarkoittaako kirjoittaja, että lihassa pitäisi yrittää..??? Eihän se onnistu, siksi juuri on Jumala antanut Pyhän Henkensä.. matkalle.

Hän kirkastaa Kristusta, ja Hän täytti lain, ja käski olla seuraajansa.

• yritä edes ...

Se on uskomatonta kuinka YKSINKERTAI

NEN näkökanta sinulla on. Vaikka sinulle sanoisi sata kertaa että ei kukaan aio taivaaseen omilla teoillaan niin silti et tajua - on se vaikeaa - mutta se ei voi olla toisten ihmisten vika, että sinä et tajua - niin usein siitä on täälläkin kirjoitettu.

• teoista
        Pyhässä Hengessä. kirjoitti:

Näin matkalaisena olen lukenut sanaa, kuinka armonkansalaisen Morsian on puettuna ja pukemista tämä aika on.

6. Sitten kuulin äänen, joka oli kuin suuren kansanjoukon kohinaa, kuin suurten vesien pauhua ja voimakasta ukkosen jylinää. Se lausui:

- Halleluja! Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut kuninkuuden. 7. Iloitkaamme ja riemuitkaamme, antakaamme hänelle kunnia! Nyt on tullut Karitsan häiden aika. Hänen morsiamensa on valmiina, 8. hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku.

Ja kuinka on, kun ihminen uudestisyntyy ylhäältä, niin Pyhä Henki täyttää puhdistetussa sydämessä Jumalan lain voimallaan, että Kristus kirkastuisi meissä, ..

vai tarkoittaako kirjoittaja, että lihassa pitäisi yrittää..??? Eihän se onnistu, siksi juuri on Jumala antanut Pyhän Henkensä.. matkalle.

Hän kirkastaa Kristusta, ja Hän täytti lain, ja käski olla seuraajansa.

"Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja."

Voiko raamatunkäännös tässä kohtaa enempää pieleen mennä?

• teoista kirjoitti:

"Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja."

Voiko raamatunkäännös tässä kohtaa enempää pieleen mennä?

Käännös ei ole väärin. Tuossa Ilmestyskirjan tekstissä ei käytetä sanaa dikaios tai dikaiosyné. Siinä käytetään sanaa dikaioomata, joka todellakin tarkoittaa vanhurskaita tekoja.

Kyse on siitä, että aito vanhurskaus näkyy ihmisen elämässä uskon tekoina. Ne eivät pelasta. Ne ovat todiste pelastavasta Jeesus-suhteesta.

• ## Päästä irti noista teoistasi ja omasta hyvyydestäsi,
        niin tulen tuntemaan Jumalan lain. ##

Juuri omavanhurskaiden tekojen kautta laki tullaan tuntemaan ja käy, kuten Paavali sanoo: "ja minä kuolin". Se näkö ja kuolema on avain Jeesus-uskoon, jossa tehdään rakkauden tekoja lain tekojen sijasta. Jumala on rakkaus ja ne teot ovat tosiaankin Kristuksen tekemiä meissä ja meidän kauttamee - me olemme vain puolilaho astia käytössään. Jeesuksen vanhurskaita tekoja MEISSÄ taivas ylistää:

Ilm. 19:8
        hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku.

Niin. Jeesusta kiitetään pyhien tekemisistä, sillä Hän se tekijä kuitenkin on.
        Vanha käännös tulkitsee jakeen eri sanoin, mutta pyhien vanhurskautus ja sitten pyhät teot vanhurskaissa, sehän on yhtä ja samaa asiaa. Tärkeintä on, ettemme kuvittele olevan mahdollista ihmisen omin voimin palvella Herraa.
        Laki-intoilijaa meissäjokaisessa on ja silloin on kiusaus luottaaomavanhurskauteen, joka lopulta on valetta.

Ilm. 19:8
        Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen:
        se liina on pyhien vanhurskautus."

antti

• Voi sua uskomatonta
        yritä edes ... kirjoitti:

Se on uskomatonta kuinka YKSINKERTAI

NEN näkökanta sinulla on. Vaikka sinulle sanoisi sata kertaa että ei kukaan aio taivaaseen omilla teoillaan niin silti et tajua - on se vaikeaa - mutta se ei voi olla toisten ihmisten vika, että sinä et tajua - niin usein siitä on täälläkin kirjoitettu.

yritä edes ...lle!

Adventistit ovat uskossa Kristukseen, eikä heidän senvuoksi tarvitse yrittää ponistella omin voimin, sillä Kristus tekee työtään heissä uskon kautta, koska heidän suurin ilonsa on täyttää Jumalan tahto kaikessa, myöskin arkielämässä.

Muta sellaistahan et sinä uskosta osaton voi käsittää. Senvuoksi kehoitan tunnustamaan syntisi ja pyytämään niitä anteeksi, että sinäkin saisit Pyhän Hengen ja pelastuisit.

• kristitty

silloin kun uskova päätyy lain alle..niin hän on todennäköisin syin, varastanut, antanut väärän todistuksen, kannellut käsissään jeesus kuvia..eli tehnyt omia tekoja.

Mutta silloin kun joku yllyttää ja sanoo: " Olet rintamalla, tapa, tapa!..ja silloin kun sanot: " En tapa"!! sillä en tahdo olla lain alla..vaan vapaa laista...niin silloin olet löytänyt Jumalan teon, et omia tekojasi!

• saku7777

Meidän tulee perustaa kaikki Raamattuun.Näinhän Martti Lutherkin opetti:Raamattu,yksin Raamattu uskon ja elämän ohjekirjaksi.Näin opetti myös profeetta Ellen White.Jumala on valinnut Raamatun välikappaleekseen,jonka kautta Hän kertoo meille tärkeät asiat.

Omia "ajatuksia" ja teorioita on,ja ne juuri ovatkin vaarallisia.niinpäs oli Darwinillakin,ja mitä tapahtui.Hän pitää tällä hetkellä yhtä kärkipaikoista eksyttäjien joukossa.Darwin halusi tuoda "oman teoriansa ja ideansa" julki maailmalle,piittaamatta siitä mitä Raamattu opettaa.

Eli lukekaa Raamattua ahkerasti.Siellä kerrotaan miten ihminen pelastuu,mikäon Jumalan tahto meitä kohtaan,mikä on Jumalan lain sisältö,mitä tapahtuu jos ei tee parannusta ... ... ...

• ## Mutta silloin kun joku yllyttää ja sanoo: " Olet rintamalla, tapa, tapa!..ja silloin kun sanot: " En tapa"!! sillä en tahdo olla lain alla..vaan vapaa laista...niin silloin olet löytänyt Jumalan teon, et omia tekojasi! ##

So, so . . . oot lain alla, jos on pakkomielle kieltäytyä puolustamasta kotia.
      Vapa olet, kun pystyt orientoitumaan lait laatineen esivallan puolelle!
      "Esivalta ei turhaan miekkaa kanna", ts. rintamakarkuruus on Jumalankin
      vastustamista.

Room. 13:1
      Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on.
      Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat
      Jumalan asettamat
      2
      Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä
      vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
      :3
      Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden,
      jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä,
      mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;

LIIKA LAIN KOROSTAMINEN ON TAPPAVAA

Moni on suojatiellä kuollut auton alle, kun on jääräpäisesti lakiin luottaen
      astunut oikeaan paikkaan väärään aikaan. Laki on jalankulkijan puolella,
      mutta laki ei kykene suojelemaan. Niinhän Paavali toteaa kokemuksen
      syvällä rintaäänellä omalal kohdallaan JUMALAN LAISTA . . .

Room. 7:10
      ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva
      minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

Entä suojeleeko rakkaus: Kyllä, silä rakkaus ei esim. liikenteessä ajattele
      vain ylinopeussakkoa pelkäävästi, vaan rakkaudella kohtelee muita ajajia.
      Rakkaus suojelee VERRATTOMASTItehokkaammin kuin laki, MUTTA EI RAKKAUS POIS SULJE LAKIA.

Gal. 5:14
      Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa,
      tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Toisen huomioiminen niinkuin itse olisi toisen asemassa, on itse asiassa
      käsky, laki, Jumalan laki, rakkauden Jumalan rakkauden laki. Kaikkia suojaava.

VAIN SIINÄ kaikki laki tulee täytetyksi ihan tosissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1163
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1123
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      62
      847
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      846
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      747
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      107
      639
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      91
      601
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      588
    9. 78
      561
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe