Mies saarnaa 3 enkelin sanomaa kainalot hiessä , otsa märkänä ,ei tiedä mistä puhuu.. Se tarttuu lapsiin he käyttäytyvät levottomasti, kuin riivatut kaamea kokemus
Kallion ADV kirkossa katselemassa dia-esitystä luomisesta ja luonnosta,, Sydän kaipaa evankeliumia, mutta sitä ei kuule. Viikko aijemmin oli pyydetty helluntailaisten tevankeliumitelttakokouksiin ja ihmettelin sitä iloa , rakkautta ja uskoa, mikä noiden ihmisten kasvoilta heijastui. Torjuin kuitenkin kutsun ja sydämessä pilkkasin heitä, koska kokoontuvat sunnuntaisn ja minulle oli Toivonlinnassa ja kotona opetettu , että he ovat paholaisesta..
Kallion kirkossa tapasin sen dia illan jälkeen miehen , joak tahtoi ajeluttaa nuorta poikaa kaupungilla: adv .veli... Reissun päätteeksi laski käden polvelleni..Ja kertoi, miten ennen piti naisista...Onneksi auto oli silloin pysähdyksissä ja pääsin pois.
En sitten enää mennyt Kallion kirkkoonkaan.
Kallioniemessä pastori tuli verisuonet päässä pullistellen raivoamaan meille ohjaajapoloisille kun teime lapsille mitaleita pe-eiltana : ( Sabattina)
olinkin ihmetellyt kun tuon papin puheissa ei ollut mitään tolkkua..
Lähetysmatkalla ADV kirkon autolla naiset keskustelivat koko matkan , mitä saa syödä - mitä ei ... Jeeskusesta ei sanaakaan..
Pastori seurakunnasta tuli hajoittanaan kristillisen draamaesityksen , joka kertoi Jeeskuksen rakkaudesta, vedoten Ellen Whiten kirjoituksiin..
Ai niin se Palavasilmäinen nainen, joka lastenluokallea lähes joka kerta kertoi Ellenistä hänen enkeliseuralaisestaaan..hengittämättömyydestään. painavasta raamatusta...
n 20v myöhemmin tultuani uskoon ja otettuani Jeesuksen vastaan . Tuo nainen pelkäsi sminua
Voih... lista on loputon.
Pysäyttäviä muistoja vuosien varrelta adv kirkosta
22
263
Vastaukset
- pyyh
Eli sulla ei ole hajuakaan tämänpäivän adventisteista, vaan elät jossain demonisoimassasi menneisyydessä... voi voi tosiaan.
- tyttönen..
Itselläni on hyviä muistoja edesmenneestä sapattia pyhänäpitävästä äidistäni, samoinkuin jo edesmenneistä lähialueilla asuneistä sapattia pyhänä pitävistä mummoista heitä oli ainakin 4-5 mummoa maalta.
Nämä hyvät muistot pysyvät aina mielessäni lapsuudesta asti.
Tyttönen en enää nuori itsekään. Vaikka minä en adventisti olekaan niin ihmettelen kuitenkin tämänkin aloituksen tekijän asennetta - uskotko sinä ihmisiin - jotenkin saa sellaisen kuvan noista kirjoituksiata joissa puhutaan ihmisistä .. mihin sinä tänään uskot - minkä lahkon tai kirkon ihmisiin.. Raamatun opetukset tuntuu olevan ikäänkuin sivu seikka..
Yleensähän kun näitä entisiä kuuntelee tai lukee niin saa kulla kuinka se ja se oli sellainen ja tuo ja tämä oli tällainen ja ...
alex- En ole
LESBO!
Mutta jaksan vuositolkulla kirjoittaa lesbojen paremmudesta. On se ihme etten ole lesbo, eikö olekin? Vai olenko! - en usko
En ole kirjoitti:
LESBO!
Mutta jaksan vuositolkulla kirjoittaa lesbojen paremmudesta. On se ihme etten ole lesbo, eikö olekin? Vai olenko!Millä palstalla sinä sellaisesta olet kirjoittanut? Taidat valehdella. Ja miksi sinä sellaisesta olisit misään kirjoitellut?
- naapurikirkosta.
Kuinka sinun uskoontulosi siten jäi keskeneräiseksi?
Mietipä mitä tarkoitan.
Ei tainneet helluntaiveljeni sanat sinua oikein tavoittaa.
Vastauksesi jälkeen jatkan. - ei exä
Monta on ollut pastoria ja kirjanoppinutta Kallion adventtikirkossakin puhujakorokkeella. Kallion adventtikirkkoa ei tosin äkkiseltään mieltäisi kirkoksi, tai edes seurakuntasaliksi, vaan pikemminkin joksikin "mopokerhon" korjaamotilaksi tai kellarivarastoksi. Kaikenlaista amerikassa tuotettua soopaa sieltä Castreninkadun "kellarista" ja sen uumenissa sijaitsevalta puhujakorokkeelta on jäsenistölle tarjottu.
Tärkeilevien, kravatein ja puvuin pyntätyin palkkapaimenien mitään sanomattomien jaaritusten vuolas virta pursuaa "rasvasta" kiiltävien suupielten lomasta. Liekö vielä muutama kiusallinen karva syljeksittävänä suupielessä?
Missähän muualta paikkakunnalta saapunut vieraileva pastori on edellisen yön viettänyt? Oliko kenties rakastajatterensa vuoteessa? Vai onko tehnyt sapattimatkaa mersunsa ratin takana jo aamuvarhaisesta, jotta ehtii klo 10:00 esittämään itsensä "laumalleen" ja saamaan ihailua osakseen.- pyh!
Tuomiopäivänä joudut tilille valheistasi.
- amen..amen..
pyh! kirjoitti:
Tuomiopäivänä joudut tilille valheistasi.
Ja nimimerkki "pyh" on noussut taas ylös hiilihankoineen helvetistä.No,kohta sä meet sinne takas ja pysyt siellä iänkaiken.
- Anonyymi
Voisi kuvitella, että semmoisissa seurakunnissa, joissa Jumala on mukana, on myös oikeanlainen meininki. Ja jos ei niin... Adventisteissakin lienee oikeita uskovia, mutta sen opinkohdat kyllä tehokkaasti poistaa uskon jos niihin perehtyy oikeasti.
- Anonyymi
Ne kymmenet pienemmät ja suuremmatkin adventtiseurakunnat Suomessa, joissa olen jo tutkimustyönikin vuoksi mielenkiinnosta vieraillut, ovat olleet usein apatian tyyssijoja ja myös jollain tasolla masentavia paikkoja.
En ole nähnyt käymissäni kirkko-/seurakuntasaleissa hymyileviä saati iloisia onnellisia ihmisiä. Ennemminkin sisällä ja monesti lähes tyhjissä saleissa oli luotaantyöntävä ahdas tunkkainen tunnelma, jonne ei ollut hyvä mennä, vaan tuli sisäinen toive päästä mahdollisimman pian ulos siitä kaikesta.
Oli kuitenkin nähtävä se kaikki ja mietittävä samalla, mistä se kaikki ihmisten apeus pulppusi. Olivatko ne puheet liian puuduttavia ja saman toistoa? Vai oliko se kaikki sitä totuttua pakkopullaa, johon oli osallistuttava vain siksi, että muut läsnä olijat eivät alkaisi epäilemään poissaolevaa lähteneeksi luopumuksen polulle?
Raamattutunneilla usein syntyi myös vastakkainasettelua, koska kommentoijat eivät olleet asioista samoilla linjoilla ja oli aistittavissa jopa vihaa toista eriävää mielipidettävä esittävää kohtaan ja se oli varsinkin isompien seurakuntien piirissä havaitsemani asia. Se oli tietysti ei-adventistina ja ei-uskovaisena masentava kokemus.
Käyn ajoittain myös tällä palstalla katselemassa joidenkin adventismia ja adventtikirkkoa puolustavien kommentointeja ja koen, että heissä on sitä samaa vihaa ei-adventisteja ja oman seurakuntansakin toisin ajattelevia kohtaan kuin mitä koin siellä adventtiseurakuntien tilaisuuksissa ollessani. Muutosta parempaan ei ole siis lainkaan havaittavissa. Nyt oli kuitenkin pakottava tarve myös itse esittää kommentti havainnoistani.
Tietysti tuntien aika hyvin adventismia ja sen kannattajia Suomessa, minut tullaan lynkkaamaan tästäkin kommentistani, mutta se ei yllättäisi lainkaan, koska olen itse suhteellisen paksunahkainen ja tottunut erilaisiin reaktioihin. - Anonyymi
Toivon kirjoituksen aloittaneelle kaikkea hyvää ja ennen kaikkea Jumalan siunausta! On hienoa, että olet löytänyt Jeesuksen.
Minä uskon, että kirjoitit niin kuin olet kokenut. Uskon ja tiedän, että meitä on monta jotka olemme kokeneet samanlaisena.
Omasta mielestäni on turha puhua tämänhetken adventismista avarakatseisempana, kun se tapahtuu olosuhteiden ja tosiseikkojen pakosta. Samat opinkohdat (28) on edelleen! Samat johtajat pysyy eläkeikään asti. Kukaan ei tunnusta mitään, mitään ei karuta tai pyydetä anteeksi, eikä mitään olla vapaaehtoisesti halukkaita muuttamaan.- Anonyymi
Siis kirkon johtaja on vaihtunut jo monta kertaa tässä välissä, joten miten niin samat pysyy eläkeikään saakka?
Eikä opinkohtia tule muuttaa. Silloin pitäisi muuttaa Raamattu ja se ei ole mahdollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kirkon johtaja on vaihtunut jo monta kertaa tässä välissä, joten miten niin samat pysyy eläkeikään saakka?
Eikä opinkohtia tule muuttaa. Silloin pitäisi muuttaa Raamattu ja se ei ole mahdollista.Tässä taidettiin puhua adventismin omista opinkohdista, jotka ei välttämättä perustu Raamattuun muuten kuin väittämällä, että näin on. Esimerkiksi adventismi kieltää Jeesuksen alkuperäisen ristintyön kautta tulevan pelastuksen olevan enää voimassa. Heillä on uusi pelastus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä opinkohtia tule muuttaa. Silloin pitäisi muuttaa Raamattu ja se ei ole mahdollista."Siis kirkon johtaja on vaihtunut jo monta kertaa tässä välissä, joten miten niin samat pysyy eläkeikään saakka?"
Paha on valita muista kuin niistä 'luottomiehistä'.
Samat suvut ja niiden hyväksymät 'joojoo' miehet ovat adventtikirkon johtajina Suomessa.
Ei sinne uudistajat kelpaa. Samoilla fundamentalistisilla 1800 luvun kaavoilla mennään.
Vaikea sellaisilla kaavoilla on kalastella ja huijata uutta porukkaa lahkon piiriin.
Eivät siinä auta johtajien koulutukset ja ulkomaan matkat, koska sitä paskaa ei saa muuttumaan miksikään, vaikka sen millaiseen kääreeseen paketoisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siis kirkon johtaja on vaihtunut jo monta kertaa tässä välissä, joten miten niin samat pysyy eläkeikään saakka?"
Paha on valita muista kuin niistä 'luottomiehistä'.
Samat suvut ja niiden hyväksymät 'joojoo' miehet ovat adventtikirkon johtajina Suomessa.
Ei sinne uudistajat kelpaa. Samoilla fundamentalistisilla 1800 luvun kaavoilla mennään.
Vaikea sellaisilla kaavoilla on kalastella ja huijata uutta porukkaa lahkon piiriin.
Eivät siinä auta johtajien koulutukset ja ulkomaan matkat, koska sitä paskaa ei saa muuttumaan miksikään, vaikka sen millaiseen kääreeseen paketoisi.Viha kuluttaa ihmistä enemmän kuin mikään muu.
Advareita on monen laisia ja niin se on kaikissa suunnissa.
Jos etsimme täydelisiä ihmisiä niin tulemme aina pettymään.
Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viha kuluttaa ihmistä enemmän kuin mikään muu.
Advareita on monen laisia ja niin se on kaikissa suunnissa.
Jos etsimme täydelisiä ihmisiä niin tulemme aina pettymään.
Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus.Adventismi on kultti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventismi on kultti!
Rauhaa sinulle ! Jeesus rakastaa sinua !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhaa sinulle ! Jeesus rakastaa sinua !!
Jeesuksesta ei minulla ole koskaan ollut minkäänlaista havaintoa, mutta pastorini tiedän ja hän rakastaa yli kaiken pelkästään rahapussiani ja maallista hyvää, ei minua. Jos pastori rakastaisi minua, hän olisi sen kertonut, mutta sellaista tunnustusta en ole häneltä koskaan kuullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksesta ei minulla ole koskaan ollut minkäänlaista havaintoa, mutta pastorini tiedän ja hän rakastaa yli kaiken pelkästään rahapussiani ja maallista hyvää, ei minua. Jos pastori rakastaisi minua, hän olisi sen kertonut, mutta sellaista tunnustusta en ole häneltä koskaan kuullut.
Hyvä huomio. En ole minäkään kuullut pastorin suusta, että hän rakastaisi minua.
Turhia ovat siis ne höpinät sieltä puhujapöntöstä.
Pastori on itserakas, joka rakastaa sen lisäksi vain rahaa.
Adventtikirkosta heijastuu rakkaudettomuus lähimmäistä kohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä huomio. En ole minäkään kuullut pastorin suusta, että hän rakastaisi minua.
Turhia ovat siis ne höpinät sieltä puhujapöntöstä.
Pastori on itserakas, joka rakastaa sen lisäksi vain rahaa.
Adventtikirkosta heijastuu rakkaudettomuus lähimmäistä kohtaan.Et ole varmaan kaikkia pastoreita tavannut ja eihän meidän pidä ihmisiä katsoa vaan yksin Jeesukseen. Olisitko sinä halukas lähtemään kadulle todistamaan ihmisille Jeesuksesta ?
kyllä Jeesus on hyvä !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole varmaan kaikkia pastoreita tavannut ja eihän meidän pidä ihmisiä katsoa vaan yksin Jeesukseen. Olisitko sinä halukas lähtemään kadulle todistamaan ihmisille Jeesuksesta ?
kyllä Jeesus on hyvä !!"kyllä Jeesus on hyvä!!"
Ei Jeesus ole hyvä, kun se pastori, joka sanoo palvovansa sitä Jeesusta on kiero rahanahne tekopyhä loinen. Pastori antaa sellaisen kuvan itsestään, että hän on Jeesuksen palvelija ja toteuttaa sitä, mitä Jeesus hänelle puhuu. Jeesus on todistettu näin pahaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982