Ei mailmaloppua Mayat..

Hunabkuu

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012051015560084_ul.shtml

Tosin tämä oli odotettuakin. Että tällainen uutinen heitetään..
Ikävä kyllä lehde on heikko..
Jonkun kirjurin talo ?
Paremmeninkin koulu! Koska Ei Mayat niin pihalla ollut että talot olisi koristeltu mayamatematiikalla.
Toi kalenteri ei ole kalenteri.. vaan laskenta opetus kaava.
Sillä ei ole mitään tekemistä oikean mayakalenterin kanssa.

Itse asiassa ihmeetelen tätä uutisointi, miksei maanalaisesta temppelistä julkaista mitään, joka löydettiin 2007.
Sitten julkaistaan tällain asumus? (Koulu) juttu. Ihan saman kuin meidän kultuurimme arvioitaisiin peruskoululaisen esseen mukaan.

19

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voe poekaa...

      Mistä tiedät, että se 2007 maanalainen on löydetty, jos siitä ei ole julkaistu mitään?
      Mistä tiedät, ettei se ole klenteri? Oletko nähnyt alkuperäisen ja osaatko tulkita Mayojen kuvakirjoitusta?
      Voi teitä salkkareita. Miten suu pannaan 01.01. 2013?

      • Aivan selvää

        Sieltä suusta virtaa silloin uusia viimeisiä päivämääriä ja selityksiä siitä, miksi edellinen päivämäärä ei ollutkaan totta.


    • Täyttä trollia

      Ihan vastapropaganta uutinen.
      ei mitään todisteita ole julkaistu!

      Miksei kaikki saa arvioida kirjoituksia!

      • 20 laskenta

        Suuri >USA hallitukisen Trolli toi onkin!
        Vältäkä panikoiti TYYLIIN!
        USA:ssa uutisoitu näyttävästi,, joka tv:veessä!
        Haisee propagnnalle!
        Vielä kun joku tutkija väittää sitä paikaa kouluksi!
        Laskentaopetus ,,,,,


      • äouhigu
        20 laskenta kirjoitti:

        Suuri >USA hallitukisen Trolli toi onkin!
        Vältäkä panikoiti TYYLIIN!
        USA:ssa uutisoitu näyttävästi,, joka tv:veessä!
        Haisee propagnnalle!
        Vielä kun joku tutkija väittää sitä paikaa kouluksi!
        Laskentaopetus ,,,,,

        Miksi pitäisi propagoida aiheesta, joka on täysin naurettava jo alunperinkin. Vaikka asiasta kirjoitetaan paljon, on maailmanloppuun tai edes suureen muutokseen 21.12. 2012 uskovia sekopäitä marginaalisen vähän. Eihän aikaisemminkaan kukaan Maya-asiantuntija puhunut mistääm "maailmanlopusta". Hömppä-Heikkien keksintöä kopko juttu.


      • Inka olkaimet
        äouhigu kirjoitti:

        Miksi pitäisi propagoida aiheesta, joka on täysin naurettava jo alunperinkin. Vaikka asiasta kirjoitetaan paljon, on maailmanloppuun tai edes suureen muutokseen 21.12. 2012 uskovia sekopäitä marginaalisen vähän. Eihän aikaisemminkaan kukaan Maya-asiantuntija puhunut mistääm "maailmanlopusta". Hömppä-Heikkien keksintöä kopko juttu.

        Mutta Inkojen pyhissä kirjoituksissa on viitattu suunnilleen samaan ajankohtaan. Miten sen selität?


    • täöttä tuubaa..

      Mailman loppu koittaa, siinä määrin jos se on kelenterinn loppuminen.

      Uuusi löytö ei kumoa mitään, siittä vähän tietoa.
      Mayojen koulun kartat?
      Heh heh heh.. oikeesti Mayoilla oli tiukka hierarkia.
      Kirjurit alakstia jotka mistään mitään ei tiennyt...
      sen sijaan kouluissa opetettiin kalenteria ja laskemaan sitä
      mutta sitä koulussa boi laskee kuinka pikälle tahansa....

    • rubgeberg

      PASKA PUHETTA !
      SE ON 21.12.2012

      silloin loppuu koko paska.

      se ei ole muutunut mihinkään.

      • o7t6r7

        Lunastan koko omaisuutesi käteisellä 30 % käypästä arvosta kuukautta aikaisemmin. Saat vielä asuntoosi nautintaoikeuden vuoden loppuun.
        Tehdäänkö diili?


    • airfoil joka ei kirj

      HEH lähde heikko.. hah hah hahha haaaa

      Kyllä salkkari ihmisillä riittä puhetta 22.12.2012.. no sitten aletaan puhumaan 21.12.2112 päivöstä onhan tuo päivämäärä messevämpi kuin hikinen 2012 :DD

      mutta vain suomessa 2012.12.21 Usa ja monet muutta valtiot

    • Ihan TUUBAA

      Odotettua propagantaa..
      eikä sitä todisteita eli kuvia niistä ole edes jaettu..
      Tiedepalstoilla nauretaan tolle kirjurijutulle useasta syystä.
      ensinnäkin kirjurit ei olisi tiennyt kalenterista juurikaan mitään,
      Toiseksi maya kultuurissa ei ollut kirjureita.
      Kolmanneksi vain koulujen seinille piirreltiin tampelien lisäksi.

      Jolloin toi on koulu.

      Kalenterit oli papiston juttuja ja tavallinen kansa pidettiin täysin pimennossa kuin nykypäivänäkin kaikesta isoista jutuista. jopa niin että äly-ylimystöllä oli oma kielensäkkin. se kieli jolla kodex on kirjoitettu.

    • kova paikka...

      Taas kerran varma maailmanloppu menee sivu suun.

      • eno_veneessa

        mahtaa harmittaa.


      • Suurta Trollia
        eno_veneessa kirjoitti:

        mahtaa harmittaa.

        Tuskin menee.. Kosks toi iltiksen kirjoitus on täyttä Duubaa..


      • eno_veneessa
        Suurta Trollia kirjoitti:

        Tuskin menee.. Kosks toi iltiksen kirjoitus on täyttä Duubaa..

        itiksen kirjoitus on duubaa? pata kattilaa ja niin edelleen :D


    • Get a job.

      Yleensä en halua kommentoida kirjoitusvirheitä mutta näissä maailmanloppu ja salaliittoteorioissa on se yhtenevä piirre että niiden kannattajat kirjoittavat poikkeuksetta kuin päiväkodin lapset.

      Samaten heidän maailmansa on lapsekkaalla tavalla täynnä jännittäviä elokuvateollisuudesta tuttuja ilmiöitä ja tapahtumia joihin uskotaan täysillä vaikka 99,999% faktoista puhuisi vastaan.

      Johtopäätös: Todellisuutta pakoilevia huonosti koulutettuja uneksijoita jotka ovat liian laiskoja ottamaan asioista oikeasti selvää ja kateus reaalimaailmassa eläviä ihmisiä kohtaan saa heidät toivomaan loppua kaikelle ja kaikille.

      Ideaalinen tilanne tuolle väliinputoaja porukalle olisi jos tulisi täsmämeteoriitti joka tappaisi kaikki keskituloiset ja sitä varakkaammat ja linkoaisi heidän autojensa ja talojensa avaimet pummien käteen.

      • But no help

        Luuletko kannetun veden kaivossa pysyvän? Tuo porukka olisi tovin innoissaan autoistaan ja taloistaan, mutta sitten tulisi suru puseroon, kun kukaan ei enää toisikaan rahaa auton tai talon ylläpitoon ja oma peukalo on edelleen keskellä kämmentä tai mitä useimmin syvällä omassa p***eessä.


    • Kierre jatkuisi...

      No sitten alkaisi kaikki taas alusta.
      Jäljelle jääneestä porukasta löytyisi muutamia energisiä henkilöitä jotka fiksumpina tekisivät töitä ja pikkuhiljaa nuo talot ja autot olisi pienellä joukolla jota pummit voi alkaa taas sitten kadehtia ja toivoa uutta murikkaa taivaalta.

      Humaaneina henkilöinä nuo muutamat varakkaammat sitten järjestäisivät pummiporukalle sosiaaliturvan ja jonkunlaisen asunnon mutta tämä johtaa taas siihen että se räksytys vaan yltyy kun kaikki avustukset käytetään viinaan ja istutaan kotona suunnittelemassa salaliittoteorioita surkastuneen käsivarren päässä sijaitsevaa nyrkintapaista heristellen.

    • Huu haa...

      Tähtitieteen professori Esko Valtaoja kirjoitti jo vuosia sitten näin:

      "Aivan vakavissani: tämänkaltaista häiriintynyttä hömppää ei pitäisi levittää
      tähtitieteen harrastuspalstalla. Maailmanlopun ennustajista ei tietysti ikinä
      päästä eroon, mutta tämänkaltaisella yleensä asiallisella keskustelupalstalla
      esitettynä joku herkkäuskoinen voi vielä alkaa luulla, että asiassa on
      jotain perääkin. Kannattaa muistaa esimerkiksi Taivaan Portti -lahko...

      Hörhöille on olemassa omat keskustelupalstansa.

      Tympiintyneenä

      Esko Valtaoja
      tähtitieteen ammattilainen"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe