Seitsemän kuolemansyntiä

jgff5

Ns. pahimmista pienimpään: Ylpeys, kateus, viha, laiskuus, ahneus, ylensyönti ja himo. On sanottu että ylpeydestä ja itsekkyydestä olisivat juuri peräisin nuo muutkin paheet. Mitä näkemyksiä teillä on näihin synteihin? Mikä synneistä on pahin uhka sielulle ja ihmisen hyvinvoinnille? Mikä pahe on tuntunut vaivanneen/hallineen sinua eniten jossakin elämänvaiheessa? Minkä paheiden voidaan sanoa näkyvän nyky-yhteiskunnan ihmisissä eniten?

Nuoruusvuoteni olin suorastaan itsekkyyden perikuva ja ystäväpiirini itserakkain ihminen. En osannut erottaa maailmaa ja ihmisiä oikealla tavalla koska olin vihan ja omahyväisyyden vankina. Nykyään kadun suuresti paheellista menneisyyttäni, juuri siksi että ylpeys on vain taakka joka tulee heittää pois eikä ylpeä ihminen voi koskaan hengellisesti hyvin. Olen yhä nuori joten himolla on suuri osa elämässäni vaikka yritänkin hallita sitä parhaani mukaan. Seksuaaliset haluthan tähtäävät jumalan suunnitelman mukaan vain hyvään eli lisääntymiseen, mutta kun ihminen hyväksikäyttää tätä tarkoitusta vain omaan nautintoonsa hän unohtaa jumalan rakkauden ja järjen lujuuden ajautumalla yhä lähemmäs eläimellistä luontoa. Ylpeys ajaa ihmisen kauimmas jumalasta ja näivettää nopeiten sielun hyvyyden. Jumalaa rakastavan ihmisen tulee olla nöyrä ja oppia välittämään tasavertaisesti muista ihmisistä.

4

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä varmasti

epäusko on se eräänlainen emäsynti.

• Yksikin tunnustamaton synti riittää kuolemaan,ei tarvitse olla seitsemää syntiä.
      Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun.Joh 16:9

• .....

Ensinnäkään ihmisellä ei ole oikeutta sanoa jotain syntiä kuolemansynniksi.
      Paavali sanoi, hän ei laita kytkyttä kaulaan, vaan kuin rakkaita lapsia neuvoen.
      Älköön kukaan teitä tuomitko syömisestä eikä juomisesta jne.
      Hän vain tahtoi opettaa ihmisiä kohtuullisuuteen.
      Mielettömät harhaopit ovat paholaisesta lähtöisin.
      Miten ihmeessä seksuaalinen himo olisi syntiä, koska Jumala on sen luonut.
      Ilman seksihaluja olisit näivettynyt.
      Tietenkin jos Jumala sallii, on hyvä toteuttaa sitä vain rakastamansa henkilön kanssa.
      Kateellisuus on äärimmäisen raskasta, jos itse on kohteena.

• Ainoa kuolemansynti

on Pyhän Hengen pilkka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4458
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      156
      3352
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2667
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2584
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      133
      2487
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1721
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1590
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      38
      1293
    Aihe