Huomenna se on taas Äitee maailman paras!

nooanarkki evk

Alkaa taas se jokavuotinen imartelu ja irtopisteiden keruu.
Onhan kuitenkin hienoa olla yhtenä päivänä vuodesta palvottu ja kaikkien mielestä maailman mukavin ihminen!

Mä itsekin herkistyin tulevasta ihmissuhdefestivaalista sen verran,että lupasin vaimolle viedä hänet huomenna ulos syömään.
Herrajestas sitä kiitollista ja onnellista ilmettä.

Mulla on nyt auton takaluukussa pussillinen grillibrikettejä sekä pari tarjouslenkkiä...
Toivottavasti ei huomenna sada vettä tai menee tilaisuus pilalle.

Kyllähän äidin pitäisi saada arvostusta tasaisesti koko vuoden, eikä vain yhtenä päivänä.Mutta kun ei sitä ymmärrä,ennen kuin toinen on lopullisesti poissa.
Vaikka mulla ei enää omaa äitiä ole, niin kuitenkin koko sydämestä:

Lämmintä ja Onnellista Äitienpäivää sinne jonnekin!

27

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no johan.

Äiti on niinkuin kivitalo.
      Aina ylivoimaisesti paras,
      vaikka millainen luuseri!

• ;)

Kiitos1

Aurinko paistaa komeasti. Eikun grillailemaan.

• Ei innosta tämäkään tekopyhä merkkipäivä, siinä menee kuin muutkin päivät.
      Äitiä käyn kuitenkin moikkaamassa.
      Jokainen päivä on äitienpäivä, kuten isienpäivä, lastenpäivä jne.

Ulkona voisi olla kivakin syödä, aurinko paistaa ja linnut laulaa.
      Ja lenkkihän on aina hyvää, mikäli on parasta A-luokkaa.

Aamuisella postinhakureissullani näin kuolleen kyykäärmeen, oli jäänyt auton alle. Olikohan se äiti.

• bessie*

Miksi pidät äitienpäivää tekopyhänä merkkipäivänä? Merkkipäivät ovat sellaisia kuin ne itse tunnen, minulle?

Joitakin merkkipäiviä arvostan vain ylimääräisinä vapaapäivinä, joidenkin perinteinen viettotapa on minullekin mieluinen, jne.. Mihinkään en periaatteessa lähde mukaan yhtään enempää kuin mitä itse haluan ja viitsin, mutta tästäkin olen aina valmis käytännössä hieman tinkimään, muita ajatellen.

Äitienpäivä on lasten ja äidin päivä. Lapsi on innoissaan väkertänyt kortteja ym., mitään tekopyhää en itse siitä millään löydä.

• Mammakulta
        bessie* kirjoitti:

Miksi pidät äitienpäivää tekopyhänä merkkipäivänä? Merkkipäivät ovat sellaisia kuin ne itse tunnen, minulle?

Joitakin merkkipäiviä arvostan vain ylimääräisinä vapaapäivinä, joidenkin perinteinen viettotapa on minullekin mieluinen, jne.. Mihinkään en periaatteessa lähde mukaan yhtään enempää kuin mitä itse haluan ja viitsin, mutta tästäkin olen aina valmis käytännössä hieman tinkimään, muita ajatellen.

Äitienpäivä on lasten ja äidin päivä. Lapsi on innoissaan väkertänyt kortteja ym., mitään tekopyhää en itse siitä millään löydä.

Samoilla linjoilla sinun kanssasi.

Ei mitään tekopyhää äitien-, isien- , nimi- syntymä- jai muiden muistopäivien viettämisessä. Varsinkaan jos niitä viettää sydämen halusta.

Näin meillä, toisin muilla.

• demeter

Lippu salkoon vain Anceli..)) Ellei muuten niin menehtyneen kyyn kunniaksi.
        Varmana oli äiti... MInkäs sekään myrkylleen voi.

• saahan niitä viettää
        Mammakulta kirjoitti:

Samoilla linjoilla sinun kanssasi.

Ei mitään tekopyhää äitien-, isien- , nimi- syntymä- jai muiden muistopäivien viettämisessä. Varsinkaan jos niitä viettää sydämen halusta.

Näin meillä, toisin muilla.

Jokaisella on syntymä ja nimipäivä kuolinpäivä. Nämä äitien ja isienpäivät ovat keksittyjä juhlia.

• Mammakulta
        saahan niitä viettää kirjoitti:

Jokaisella on syntymä ja nimipäivä kuolinpäivä. Nämä äitien ja isienpäivät ovat keksittyjä juhlia.

Ja amerikkalaisia kotkotuksia vielä kaiken lisäksi! ;)

Mutta kaikki muistojuhlat lämmittävät sydäntä, kun vastaanottaja tuntee että sydän ja halu ovat mukana.

Eivätkö kaikki juhlat ole keksittyjä?

• Anceli.
        Eihän ne ole pyhimyksiä äiditkään. Ihan pelkkiä naisia vikoineen kaikkineen.
        Kaikki ei ole edes lapsiaan halunneet. Ja mietinkin niitä pikkuisia lapsia jotka väsäävät koulussa tai leikkikerhossa korttia ja odottavat äidiltään hyväksyntää sitä kuitenkaan saamatta.
        Ja vaikka kuinka monta tuskallista tarinaa.

Mie lähen tonne metsään missä pitäis olla eläviä käärmeitä vaikka kuinka paljon siellä on kivikkoa niin suuresti. En ole ensimmäistä käärmettä vielä tähän menessä nähnyt. Mutta jos tänään tärppäis ja vastaan luikertelis se käärme, ihan mikä vaan sukupuoli kelpais kyllä.

• saa viettää
        Mammakulta kirjoitti:

Ja amerikkalaisia kotkotuksia vielä kaiken lisäksi! ;)

Mutta kaikki muistojuhlat lämmittävät sydäntä, kun vastaanottaja tuntee että sydän ja halu ovat mukana.

Eivätkö kaikki juhlat ole keksittyjä?

En ole ainakaan syntymäpäivääni keksinyt.

• bessie*
        saa viettää kirjoitti:

Enkä esimerkiksi minä sinun syntymäpäivääsi vietä. :)

• Mammakulta
        saa viettää kirjoitti:

Et niin. Poislähdön päiväkin on tähtiin kirjoitettu.

Syntymä on iloinen tapahtuma yleensä, ja ikääntyminenkin riemujuhla ainakin 18 ikävuoteen saakka. Välivuosista viis, mutta vanhempana taas on jokainen terveenä eletty lisävuosi iloitsemisen arvoinen.

• bessie* kirjoitti:

Bessie, pidän äitienpäivää sillä lailla tekopyhänä eli keskittynä, väkisin väännettynä.

Minulla on äitienpäivä joka päivä, pidän huolta äidistäni, en keskitä huolenpitoa yhteen sunnuntaihin toukokuussa.
        Toki tämäkin oli ihan kiva päivä, vietin neljä tuntia äitini seurassa, käytiin hautausmaalla viemässä kukkia isäni ja tyttäreni haudoille ja parille muullekin haudalle.

Mutta Senioritalon pihassa huomasin autojen lukumäärän olleen kymmenkertaistunut muihin päiviin verrattuna.
        Onhan se kuitenkin hyvä, jos käyvät edes äitienpäivänä vanhustaan katsomassa.

Silloin kun lapset ovat pieniä, suon toki heille ilon väkertää kortteja äideilleen ja vaikka laulaa luikauttaa lauluista kauheimman "Äideistä parhain". Luit oikein kauheimman.

On mielenkiintoista kuinka harvoin täällä saa olla eri mieltä valtaosan mielipiteen kanssa. Heti tulee lunta tupaan.
        Minä en puutu toisten äitienpäivän viettoon, mutta minulla on oikeus olla siitä omaa mieltäni.

• bessie*
        Anceli kirjoitti:

Bessie, pidän äitienpäivää sillä lailla tekopyhänä eli keskittynä, väkisin väännettynä.

Minulla on äitienpäivä joka päivä, pidän huolta äidistäni, en keskitä huolenpitoa yhteen sunnuntaihin toukokuussa.
        Toki tämäkin oli ihan kiva päivä, vietin neljä tuntia äitini seurassa, käytiin hautausmaalla viemässä kukkia isäni ja tyttäreni haudoille ja parille muullekin haudalle.

Mutta Senioritalon pihassa huomasin autojen lukumäärän olleen kymmenkertaistunut muihin päiviin verrattuna.
        Onhan se kuitenkin hyvä, jos käyvät edes äitienpäivänä vanhustaan katsomassa.

Silloin kun lapset ovat pieniä, suon toki heille ilon väkertää kortteja äideilleen ja vaikka laulaa luikauttaa lauluista kauheimman "Äideistä parhain". Luit oikein kauheimman.

On mielenkiintoista kuinka harvoin täällä saa olla eri mieltä valtaosan mielipiteen kanssa. Heti tulee lunta tupaan.
        Minä en puutu toisten äitienpäivän viettoon, mutta minulla on oikeus olla siitä omaa mieltäni.

Kiitos vastauksestasi, Anceli.

En ole perehtynyt äitienpäivän historiaan. En vain osaa pitää sitä tekopyhänä tai väkisin väännettynä, toisin kuin ehkä voisin pitää joidenkin kirkollisten juhlapäivien viettämistä omalla kohdallani. Mikäli siis viettäisin niitä "tekopyhästi".

Äitienpäivän vietossa ei mielestäni ole kysymys "huolenpidon keskittämisestä yhteen sunnuntaihin toukokuussa", vaan "ylimääräisestä" huomioimisesta.
        Myös tuon kymmenkertaisen autojen lukumäärän senioritalon pihassa ymmärrän aivan hyvin. Kun pidin huolta omasta äidistäni, kävimme porukalla kyllä aika usein hänen luonaan myös äitienpäivänä, vaikka olisin edeltävällä viikolla yksin käynyt kaksi tai kolmekin kertaa (emme asuneet samalla paikkakunnalla). Nehän olivat luonteeltaan aivan erilaisia käyntejä ja tuottivat suurta iloa äidilleni. Varsinkin silloin, kun poikanikin kävi ja toi tullessaan äitini lempikakun, jota ei minun paikkakunnaltani saanut.

Oma lapseni ei laulanut minulle ikinä. Lapsenlasteni kaunista, ujohkoa, mutta aina heidän omasta aloitteestaan tulevaa laulua en luonnehtisi laulun luikauttamiseksi.
        Joskus ovat itse sen suunnitellet "esitykseksi", silloin tietenkin aikuiset antavat sille tilaa ja lopettavat pulisemisensa hetkeksi. Mainitsemasi laulu ei ole minulle tuttu.

En ymmärrä tuota viimeistä kappalettasi, en ollenkaan.

• bessie* kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi, Anceli.

En ole perehtynyt äitienpäivän historiaan. En vain osaa pitää sitä tekopyhänä tai väkisin väännettynä, toisin kuin ehkä voisin pitää joidenkin kirkollisten juhlapäivien viettämistä omalla kohdallani. Mikäli siis viettäisin niitä "tekopyhästi".

Äitienpäivän vietossa ei mielestäni ole kysymys "huolenpidon keskittämisestä yhteen sunnuntaihin toukokuussa", vaan "ylimääräisestä" huomioimisesta.
        Myös tuon kymmenkertaisen autojen lukumäärän senioritalon pihassa ymmärrän aivan hyvin. Kun pidin huolta omasta äidistäni, kävimme porukalla kyllä aika usein hänen luonaan myös äitienpäivänä, vaikka olisin edeltävällä viikolla yksin käynyt kaksi tai kolmekin kertaa (emme asuneet samalla paikkakunnalla). Nehän olivat luonteeltaan aivan erilaisia käyntejä ja tuottivat suurta iloa äidilleni. Varsinkin silloin, kun poikanikin kävi ja toi tullessaan äitini lempikakun, jota ei minun paikkakunnaltani saanut.

Oma lapseni ei laulanut minulle ikinä. Lapsenlasteni kaunista, ujohkoa, mutta aina heidän omasta aloitteestaan tulevaa laulua en luonnehtisi laulun luikauttamiseksi.
        Joskus ovat itse sen suunnitellet "esitykseksi", silloin tietenkin aikuiset antavat sille tilaa ja lopettavat pulisemisensa hetkeksi. Mainitsemasi laulu ei ole minulle tuttu.

En ymmärrä tuota viimeistä kappalettasi, en ollenkaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Äitienpäivä

Tuossa jotain tietoa äitienpäivän historiasta, lisääkin löytyy, kun etsii ja mikäli kiinnostaa.

Äitienpäiväjuhlat ovat hienoja juhlia, samoin äitienpäivä, sitä saavat viettää kaikki jotka siitä nauttivat.
        Itse en välitä tiettyyn päivään kohdistuvasta juhlasta.

Viimeinen kappale, ihmettelin siinä sitä, tälläkin palstalla usein huomaamaani asiaa, olipa kyse uskonnosta, politiikasta, tai tietyistä juhlarituaaleista, ei ole hyvä omata eriävää mielipidettä.
        Eikä ainakaan sitä julki tuoda.

Tässä ikäluokassa ovat perinteet kunniassa ja sehän on hyvä asia.
        Toin omia ajatuksiani esille, kaikki eivät niistä pidä, kuten ei minunkaan tarvitse pitää kaikkien mielipiteistä.

Tämä tästä, ei syytä jatkaa.

• demeter

Kiitos kiitos, nooanarkki evk. Tässä onkin jo noste päällä. Eilen konsertti, naapurin aikamiespojan ruusu ja vielä iltasella tytärpuolen upea hortensia.
      Kukaan ei imarrellut, mutta olin silti otettu muistamisesta. Tänään onkin sitten pääjuhla. Odotan tuttuja vieraita, häntäkin, jonka hymy on ihaninta maailmassa..))

Oikein hyvää äitienpäivää kaikille !

• Nooanarkki evk, olet juuri minun mieleiseni mies.
      Minut juuri tuolla tavalla voi mies hurmata.
      Jos vielä sen verran viitsii vaivaa nähdä että ihan nuotion tekee ja nokipannukahvit keittää niin olen sulana häneen.
      No jaa, ehkä se nyt kuitenkaan ei ihan riitä. mutta tuossa on oikea ajatus.Kun mennään "ulos syömään" niin myös silloin mennään ulos syömään, yksinkertaista!

• Mammakulta

Se on sitä suomalaista ulkona syömistä... ei mitään enklannista käännettyä löpinää. ;)

Milloinkahan muuten Suomessa alettiin " syödä ulkona"?

Ennen syötiin joko kotona, kylässä, ulkona tai ravintolassa.

• Onnellisia olivat äitienpäivät kun lapset olivat pieniä. Nyt päivä, päivien joukossa kuten Ancelikin ilmaisi.

Viime vuonna esikoinen oli Hollannissa ja vietimme äitienpäivää aurinkoisessa Leidenissä. Nyt esikoinen on Hesassa ja kuopus hänen luonaan vierailulla matkallaan Englantiin. Lähetin kuopuksen mukana palan kuningatarkääretorttua heidän kahvipöytäänsä. Kesällä saan molemmat rakkaat luokseni kun vietämme juhlaa niemellä.

No, jotain sipostelua sentään tänäänkin, syömme Petzen kanssa kahdestaan iltapäivällä.

Lähden kohta ajelemaan puutarhalle ostan ruusun ja vien äidilleni haudalle.

Oikeastaan mieli on iloinen, kun ei tarvitse hosua keittiössä ja passata ; )))

• Isäntämies*

Ennen syötiin sisällä ja cacca käytiin tekemässä ulkona.

Nykyään tehdään päinvastoin.

• Hirveesti kiitoksia

Kyllä minulla sellainen tuntuma silti on, että harvassa ovat ne äidit, joita täällä muka palvotaan ja ylistetään.Siis nykyisin ja siten,että sillä tarkoitetaan muutakin kuin höpöttämistä. . Varmasti monelle äidille tämäkin ns. juhlapäivä on pelon ja lyöntien päivä - tai suuren unohduksen . Ei aina ole niin, että niin makaa kuin petaa.

Äitinä en juurikaan perusta tällaisista päivistä, yhtä hyvin sen voisi pyyhkiä allakasta pois, mutta pitäähän kansalla olla traditioita. Äidin osa kestää kuolinvuoteelle saakka ja ehkä sen taaksekin. Siinä yksi päivä hymistyksineen on lähinnä hyttysen pieraisu.

Aika monet asiat Suomessa (ja muuallakin) perustuvat rahaan. Ne, joilla sitä on ja joilla on varaa juhlia, juhlivat. Muut vain ovat. Äiti ei silti voi kuitata rooliaan vain yhtenä päivänä vuodesta, ei silloinkaan, kun rahaa ei ole eikä tule.

Tuota, miksi vaimollasi on kiitollinen ilme? Mistä hän on kiitollinen? Onko teillä niin harvinaista,että viet vaimosi ulos syömään? Pitääkö huomaavaisuudesta olla kiitollinen? Että, voi kiitos, kun huomaat,että olen olemassa?

Synnyttäjän osa on siis arvokas, mutta entä, jos jälkeläinen ei olekaan yhteiskuntakelpoinen, onko äitiyskään silloin juhlimisen arvoista? Me luterilaiset emme juhli Neitsyt Mariaa, tuota äitiyden symbolia. Kontrasti äitienpäivään, jonka suomalaista tapaa pidän hieman huvittavana, on miettimisen arvoista. Tässä meidän äitienpäivässä haiskahtaa vahva silmänpalvonta ja markkinahumu. Lisäksi se on ristiriidassa sen kanssa, että perheväkivaltaa on niin paljon ja että suomalainen nainen ei sitenkään ole tasa-arvoinen omassa kotona. Ei ainakaan, jollei ole kovin kiitollinen.

• piha-unelma

Kaunis lemmikkikortti
      lasten perheiltä ilahdutti,
      nuoret perheet lapsineen menee omia menojaan eikä meillä rasiteta ketään
      "pakkopullalla" -- jos joskus käyvät, ovat tervetulleita pistäytymään.

Eilen kun kiertelin ulkona ja pihassa ihailemassa maasta nousevaa uutta kasvua, niin ajattelin että miten oiva lahja puutarhaan olisi kärryllinen heposenlantaa.
      Sieluni silmillä näin täyden peräkärryllisen, lähetteenä kortti Omistettu Rakkaudella Juuri Sinulle -- onnea ja menestystä!

• Onnea unelmillesi

Kuin myös sinulle. Otetaan nyt asia oikein tosissaan, mihin tässä hevosen tuotetta tarvitaan! Kun käyt vuoden ajan kakkimassa omalle pihallesi, siitä riittää lannoitetta omaksi ja muiden tarpeiksi enemmälti kuin hevosen tuotoksesta konsanaan. Että sitä ihtiään vain sinulle uunilämpimänä. Ihanasti tuoksuvaa kevätpäivää myös puutarhallesi, sijaitsi se maassa tai kehossasi.

• Tilja K

Mitä pitäisi ajatella lestadiolaisäideistä? Elämänsä aikana he synnyttävät 7-21 lasta ja menehtyvät lääkärien neuvoista ja Jumalan armosta huolimatta lapsivuoteeseen. Jollakin kummallisella tavalla kornia. Jumala äitejä siunatkoon.

• Eikä se lestadisiitosoriin asema siitään muutu, ottaa uuden akan ja jatkaa lisääntymistä.

• *

Itse ajattelen, että kukin noudattaa omaa polkuaan, ja omaa sielun elämäänsä.
        Kaltaisiasi kovilta ihmisiltä kuulostavia en luokseni halua.

Minusta ei olisi ollut synnyttämään tusinaa lasta, mutten tuomitse heitä, jotka niin tekivät.

Siitosoriiseen vertaaminen on sielun alkukantaisuutta.

• Sisäänlaskija

Tekotapa on ihana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      126
      2668
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2137
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      24
      1721
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1528
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1288
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1283
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1210
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1055
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      979
    10. 128
      931
    Aihe