Ainakin sellaset autoliikkeet kuin AL-kaupat Keravalla ja Jorma Kokko Helsingissä myyvät joko pelkästään tai ainakin enimmäkseen itse kasaamiaan entisiä kolariautoja. Ne on ostettu yleensä joko Autovahinkokeskuksesta tai suoraan autot kolaroineilta.
Olen kuullut moneltakin alan ammattilaiselta, että merkkiliikkeet eivät ota sellaisia autoja edes vaihdossa. He ovat sanoneet myös, että jos auto on aikaisemmin poistettu rekisteristä vaurioituneena, niin sen todellinen arvo on korkeintaan puolet alkuperäisen vastaavan auton hinnasta.
On ikävää, että monet noita entisiä vaurioautoja myyvät liikkeet eivät mainitse auton taustasta ilmoituksissaan. Joku liike oli kirjoittanut kauppakirjaan pienellä sanan "kaksikilpinen", mutta ei ollut suullisesti kertonut kolarista mitään. Asiakas saattaa jopa ajatella, että kaikissa autoissahan on kaksi rekisterikilpeä, yksi edessä ja toinen takana.
On varmasti ikävä yllätys asiakkaalle, kun hän kahden tai kolmen vuoden kuluttua yrittää vaihtaa tai myydä autoaan, ja joku kertookin hänen ostaneen kärryn, jossa joku on vammautunut loppuiäkseen tai jopa kuollut.
Entisten kolariautojen myyntiin keskittyneitä liikkeitä
36
5271
Vastaukset
- crashboombam
Kun olen Trafista tarkistellut niin Visa-auto Raisiossa on yksi liike jonka autoista moni on ollut liikenteestä poistettuna vaurioitumisen takia. Sitten oli ainakin sellainen liike kuin Autokaista Espoossa.
- RemppAri
Mitäs väärää siinä on että joku näkee vaivaa ja korjaa jonkin lievästi vaurioituneen AVK:lta ostetun auton ja myy sen eteenpäin ?
Kaikki autot jotka AVK:lla on myytävänä on poistettu rekisteristä vaurioituneena, oli vamma sitten kutakuinkin totaalinen tai sitten jokin lievä peltivaurio.
Kaikki ajoneuvot jotka vakuutusyhtiöt lunastavat vahingon korvauksen yhteydessä poistetaan rekisteristä vaurioituneena ja uudelleen käyttöä varten ne pitää rekisteröinti katsastaa eli katsastusmies toteaa ne liikenne käyttöön kelpaaviksi.
Varsinkin halvemmat autot autot menevät lunastukseen todella pienistä vaurioista. Itse olen tänä talvena rekisteröinti katsastuttanut ja uudelleen käyttöön ottanut kaksi tällaista autoa, toiseen vaihdettiin ajovaloumpio ja lokasuoja ja toiseen autoon vaihdettin takaluukun kansi. Autot myin normaali kuluttajille ja myynti tilanteessa kerroin mitä olen vaihtanut ja mitkä osat maalannut itse. Edellä mainitut korjaustyöt eivät autojen arvoa laske nyt eikä tulevaisuudessa.
AVK:lla on korjattavaksi ja ehdolliseen korjaukseen myytäviä autoja tietty monen kuntoisia mutta totuus on että ne suuri töisemmät autot menevät varaosiksi purkajille ja/tai korjaamoille jotka tarvitseat ko. B-osia.
Ja ne pahemman mällin saaneet ajoneuvot myydäänkin AVK:lta vain auton purkajille ilman ajoneuvojen papereita eli niitä ei voi kukaan enään rekisteröidä liikennekäyttöön vaikka mitä tekisi. - Et siis ymmärtänyt
Kysehän on nyt siitä, että jos joku liike myy kolarivaurioidusta tehtyä autoa, niin tämä seikka pitäisi käydä selvästi ilmi myynti-ilmoituksesta, sekä myös myyntipuheista, ja asia pitäisi kirjoittaa kauppakirjaan niin selvästi, että jokainen varmasti ymmärtää, mistä on kysymys.
Tämä siksi, että useimmat ihmiset eivät halua mistään hinnasta ostaa autoa jonka edellinen omistaja on saattaut jopa kuolla kyseisen kolarin yhteydessä. Vaurioautoista ei myöskään yleensä koskaan saa aivan samanlaisia kuin ne olivat alunperin.
Ja huomionarvoista on myös se, että kun sellaisen ostanut yrittää entistä vaurioautoa myydä tai vaihtaa, niin merkkiliikkeet ja varmasti hyvin monet muutkin liikkeet suhtautuvat siihen kuin spitaaliseen. - AVK:n haisevat romut
- RemppAri
Kyllähän minä ymmärsin mutta mielestäni kirjoitat nyt jostain ihan marginaali ryhmästä. Ne "kaksikilpiset" jotka uudelleen liikennekäyttöön päätyvät ovat kyllä niitä vahinko autoja joiden vauriot ovat aika pieniä. Lintoista ei kenenkään kauppiaan kannata enään rakennuttaa ehjää autoa vaan ne lintat käytetään varaosiksi.
Kannattaa huomioida myös se että markkinoilla liikkuu paljon sellaisiakin kolariautoja joista omistaja on ottanut vakuutusyhtiöltä kertakorvauksen jolloin auton rekisteritietoihi ei tule mitään merkintää kolarista ja kuluttaja voi auton korjattuaan (tai korjautettuaan) myydä auton eteenpäin eikä auto tuolloin ole ns. kaksikilpinen. Ja kun tuollainen auto tulee liikkeeseen vaihdossa niin autoliike ei voi tietää asiasta mitään jos kojaukset on niin hyvin tehty ettei korjaus jälkiä näy.
Rekisteriotteessa oleva maininta edellisestä rekisteritunnuksesta voi johtua myös muista syistä kuin kolarikorjauksesta, ei tästä niin kauhean montaa vuotta ole kun diesel autosta pitä viedä kilvet pois jotta sai verot poikki jos ei tarvinnut autoa vähään aikaan mutta ei halunnut myydä sitä poiskaan.
Jos et halua ostaa autoa jolle on tehty pelti-/kolarikorjauksia tai uudelleen maalauksia niin ajatteleppas sitä että uusista autoista 5 % on em. tavoin korjattu sen jälkeen kun ovat tehtaan linjalta ulos tulleet ja ennen kuin aikanan tulevat kuluttajalle luovutetuiksi uutena autona. - Liikkeet huijaavat
On suoranaista huijaamista, jos liike ei kerro ilmoituksissaan ym. asiakkaille, että auto on aikaisemmin poistettu liikenteestä vaurioituneena. Muutamat liikkeet yrittävät siis saada ihmisiä ostamaan entisiä vaurioautoja suoranaisen petoksen avulla. Jos liikkeet kertoisivat totuuden, niin useimmat ihmiset eivät tulisi edes katsomaan kolariautoista kasaan moukaroituja versioita.
- voihan nenä
Mitä ihmettä?Huijaako autoliike asiakkaita,olipa uutta. hoh hoijaa
- Samaan aikaan
Suomessa on tuhansia itsekorjattuja kolariautoja myynnissä eikä kukaan ihmettele näitä. Mutta jos joku liike myy sellaisen niin se on niin väärin.
- Epärehdit liikkeet
Liikkeillä on lain mukaan vastuu myymistään autoista. Jos liike myy kolarivauriosta tehdyn auton kertomatta kolarihistoriasta täysin selvästi asiakkaalle, niin se on kuluttajansuojalain mukaan kaupan purkuperuste tai vaihtoehtoisesti peruste huomattavalle hinnan alennukselle. Liike siis joutuu maksamaan asiakkaalle joko koko kauppahinnan tai ainakin ison osan siitä takaisin.
- Di-Insinööri...
Jaa taasko täällä märistään ja märehditään turhasta.
Aina on joku mitään tietämätön juntti kertomassa "faktoja".
Se että "alan ammattilaiset" eli autoliikkeiden myyjät eivät muka ota kolariautoja vaihdossa, johtuu TIETENKIN (hölmöt!!) siitä että kuka helvetti ostaisi sitten niitä liikkeiden uusia autoja jos kaikki ymmärtäisivät että kaksikilpisyydessä ei ole MITÄÄN huonoa.
Ok, jos Veholla on yksikilpinen auto myynnissä hintaan 12000e, mutta kaksikilpisen joskus lievästi vaurioituneen muuten täysin samanlaisen auton saa naapuriliikkeestä hintaan 9500e, täytyy olla idiootti jos ostaa kalliimman.
Jos tässä tapauksessa lievästi vaurioitunut tarkoittaa esimerkiksi sitä että autosta on joskus rikottu lasit ja varastettu sisältä osia, ja liike on sitten laittanut kaiken kondikseen.
Eriasia sitten ne jotka on oikeasti vedetty 200km/h rekan keulaan!!
Eli tapauskohtaisia asioita.
Jotkut kaksikilpiset voivat olla hyvinkin vähäisestä syystä lunastettuja.
Esimerkiksi jos auto on varastettu omilla avaimillaan eikä sitä löydy 30 päivän aikana auto lunastetaan!!
Lisäksi liikenteessä on TODELLA paljon pahastikkin kolaroituja autoja, mutta kolarista ei ole jäänyt minnekkään merkintää!
Nimittäin kolaroidessa autoilijalle annetaan mahdollisuus korjauttaa auto vakuutusyhtiön piikkiin. Ja monet autoilijat ottavat kertakorvauksen, korjaavat autoa itse eivätkä puhu mitään myydessä.
Tiedän asian koska tunnen monen eri kolarikorjaamon porukkaa.
Totuus on että tuulipukumatit jotka täällä kirjoittelevat "MINUN Nissan Primerani on täysin kolaroimaton ja priimavehje, en IKINÄ ajaisi kaksikilpistä" voivatkin todellisuudessa omistaa ties miten monta kertaa kolaroidun ja naarmutetun auton.
Eli IHMISET voin alalla työskennelleenä (autoalan insinööri, diplomi-insinööriksi lukenut) vilpittömästi ja rehellisesti sanoa:
Jos auto on kaksikilpinen se EI MISSÄÄN NIMESSÄ tarkoita automaattisesti että auto on täysin käyttökelvoton romu.
Jos myyjä kertoo auton historian rehellisesti ja näyttää kuvat ym. autosta ennen vaurioiden korjaamista ja hänellä on esimerkiksi dokumentit mittauksista ja hinta on edullinen ja auto siisti: Ostakaa ihmeessä!
Olen työskennellyt vakuutustarkastajanakin, ja tiedän mistä puhun!
Ostin itse aikoinani nuorempana todella hyvän kaksikilpisen auton todella mukavalta myyjältä, auton myymistä olen jälkeenpäin katunut todenteolla.
Sain auton niin reilusti halvemmalla että en kehtaa hintaa edes täällä sanoa. Toiset kilvet oli koska kyljessä oli ollut pitkä skraadu ja osat oli vaihdettu uusiin.
Suomessa autoihin vaihdetaan jatkuvasti osia! Sillä ei ole mitään väliä jos esimerkiksi ison kiven iskusta vaihdetaan konepelti ja tuulilasi.
Kuvitellaan seuraava tilanne:
Pentti ajaa 20000 euron mersullaan sillan alta, kun pikkupojat heittävät sillalta kivenmurikan auton päälle. Autosta vaurioituu: konepelti, lokasuoja ja tuulilasi.
Osat vaihdetaan uuteen.
Putoaako auton hinta muka (viestiketjun väitteiden mukaisesti) alle puoleen eli alle 10000 euroon, ja tekeekö tuo tuosta "luksusautosta" täysin käyttökelvottoman "kolarilintan" millä ei tee enää mitään??
TODELLA järjenvastaista ajattelua!!!
Tulipa pitkä ja sekava viesti, mutta koko juttu tiivistettynä:
TOISET KILVET EIVÄT TEE AUTOSTA VÄLTTÄMÄTTÄ YHTÄÄN SEN HUONOMPAA KUIN YKSIKILPINEN !!! - Että tämmöstä
Törmää isojen autoliikkeiden myymissä vaihtoautoissa monesti huonostikorjattuihin ajoneuvoihin .
Mm, Laakkonen myi uudehkoa pakettiautoa joka oli juuri huonosti ja rivosti jonkun alihankkijan korjaama (ja automyyjä ei kertonut mitään).
Autokeskus myi vaihtoautona vanhemmalle mieshenkilölle käytetyn auton ja hän kysyi myyjältä nimenomaan eihän sitä ole mällätty ,myöhemmin selvisi että oli ja rivosti korjattu.
Toyota kaupasta eräs osti uuden pakettiauton , ostaja tarkemmin myöhemmin tutkittuaan huomasi sen takakulman korjatun , kuljetus vaurio joka oli korjattu.
Tänäpäivänä suurin osa automyyjistä on vailla ammattitaitoa katsoa itse autoa ja sen kuntoa.- MinäpäVaan..
Hamekangasta jos pikku jäljet haittaa laitteessa mikä on ollut käytössä, ei pihakoristeena.
Elämisen jälkeä näkyy kaikessa.
Kyllähän talostakin voi palaa puolet poroksi ja sitten korjataan vakuutusyhtiön piikkiin, ei se talo asuinkelvottomaksi ja arvottomaksi siitä muutu
Tiedän tapauksen jossa asiakas soitti autoliikkeeseen monen kuukauden jälkeen valittaen että jarrupalat ovat kuluneet!! Hohhoijaa.. Yhtä yksinkertaista porukkaa tuntuu olevan ihmiset jotka jaksaa murehtia sitä että autoa on joskus saatettu korjata!
- mällätty on mällätty
AVK:n romut ja muutkin kolaroiduksi todistetut kulkineet kannattaa kiertää kaukaa.
Peltikorjaus voi olla jopa onnistunut, mutta "sisäkaluissa", elektroniikassa ym. voi vielä piillä vikoja. AVK:n myyntipäällikön ( Hesari) mukaan, airbagkin joskus unohtunut laittaa kuntoon.- VaiNiin...
Nyt foliohattua tiukemmalle ja suuta pienemmälle. Aivan älyttömiä vastauksia.
Aina näiltä pelokkailta "15 vuotta vanhan auton täytyy olla kuin uusi!!" ihmisiltä kuulee tuollaisia juttuja.
Aina sanotaan että "Airbag on voinut jäädä vaihtamatta kokonaan!"
en usko että pitää paikkaansa. Joku villi keksitty legenda.
Ja jos pitää paikkansa on kyseessä ollut joku kerrostalolähiön pihalla autoja korjaileva mustalainen.
Kuten keskustelussa jo useat todenneet useaan kertaan, totuus on että jokaista autoa on joskus enemmän tai vähemmän kolaroitu! Ja kaikista kolaroinneista ei jää välttämättä mihinkään mitään merkintää!
Kuinka selität sen että esim. AVK:n kautta kulkee vuosittain kymmeniä tuhansia autoja? (Mututietoa, mutta jotakin tuollaista se on!)
Mihin nuo autot sitten oikein päätyvät? Katoavat kuin pieru saharaan? Vai väitätkö että joku ulkomaalainen ostaisi avk.lta mitään kun omasta maasta saavat samaan hintaan 10 kertaa paremman ja uudemman menopelin, kiitos suomen verotuksen!
Totuus on että todella pahasti kolaroidut menevät purkuun, ja korjattavissa olevat korjataan ja näitä autoja tiet täynnä!
Ylempänä näköjään joku vakuutustarkastajakin kirjoitellut.. Todettu että kaksikilpisissä ei mitään vikaa!
Totuus on myös se, että härskejä "Airbagin tilalle tiiliskivi ja johdot yhteen ettei merkkivalo pala" on todella harvassa! Varsinkin kun autoja korjaavat usein kolarikorjaamot ym.
Kuinka jaksatte ja kehtaatte mistään mitään tietämättöminä jauhaa tuollaista soopaa?
Kuten jo totesin fakta on se että HYVIN SUURI OSA suomen teillä liikkuvista autoista on joskus enemmän tai vähemmän kolaroitu eikä siitä välttämättä ole merkintää missään, ja mitä sitten vaikka olisikin. - Johtaja herätys
Se on todennäköisesti entinen myyntipäällikkö kohta,jos noin on sanonut.
- Ex-vaurioautoja
www.nettiauto.com/oulundeal
- 44444433333
mitä sitten jos joku näitä korjaa, onko siinä jotakin pahaa.
jonkunhan nämä on korjattava, ei näitä voi poiskaan heittää. niin paljon kuitenkin kokoajan kolaroidaan ja kolhitaan.
tosi pahat puretaan. ei niitä saa enää rekisteriinkään. - pelle peloton
Suomen autokannasta noin joka kolmas auto on korjattu pelleiltään tai maalattu uudelleen joltain osin tai kokonaan. Näin on
- Kola-Ari
Ei kannata puhua paskaa jos ei tiedä asiasta mitään...
Mitä useimmin autoliike ja myyjä mainitsee auton olleen lunastettu (=kolaroitu) koska jokaikinen asiakas kysyy, onko auto kolaroitu vai ei.
Monesti autokauppiaala on näyttää kuvat ennen kolarikorjausta. Jos vauriot ovat lieviä, kannattaa kuvat näyttää sillä jopa monet epäröivät henkilöt, jotka "eivät ottaisi kolariautoa koskaan" muuttavat mielensä nähtyään, miten pienistä kolareista nykyautot lunastetaan.
Esim tavallinen 2005 vuoden japsifarmari joka on ajanut peurakolarin ja vahintoittanut konepellin ja oikean ajovalon. Korjaus merkkiliikkeessä maksaa 4000-5000 € maalauksineen ja töineen = lunastukseen. Korjaus ei merkkiliikkeessä maksanee 1000-1500 €. Tuollainen peurakolari ei merkitse mitään auton tulevaa käyttöä ajatellen sillä siinä ei vahingoitu mitään tärkeitä/olennaisia koriosia vaan kaikki on suoraan vaihdettavissa. - Norppa Taxxi
Yksi tuttu kaveri laittaa kolari autoja ja tekee sit viimmesen päälle. Esittää ostjalle kuvat ennen laittoa ja antaa autolle 3-6/kk takuun. Ei se mitään täys rusinaa rupeakkaan korjaamaan,mut sellaisia pikku kolhun saaneita ja vähän ajettuja.
Kertoo tarkalleen mitä autoon on laitettu. Kylläpä sillä sit kauppa käykin. - PepeTuu
Kaikki AVK:lta ostetut autot joissa on hiemankin enemmän vikaa kuin naarmu ovessa, joutuvat läpikäymään isomman tai pienemmän korjausvalvonnan. Kaikesta pitää olla asianmukaiset todistukset ja mitään ”unohtunut laittaa airbagit” ei tapahdu kuin ankkalinnan saduissa.
Se mikä on merkityksellistä, KAIKKI AVK:lta kiertäneet vaurioajoneuvot tarkastetaan moneneen kertaan insinöörien toimesta ennen valvontojen laajuuden päättämistä, eli vaurion vakavuus päätetään ihan muualla kuin loppukäyttäjän toimesta.
Mikäli vaurio on rakenteissa vähänkään syvemmällä, ajoneuvo yleensä myydään osina, eli sitä ei myydä enään korjattavaksi.
AVK:lta kiertänyt ajoneuvolta korjausehdoissa vaaditaan käytännössä minimissäänkin airbagjärjestelmän testaustodistus, korinmittaustodistus ja täydellinen akselistosuuntaustodistus.
Se mikä kannattaa huomioida että yksityisesti kolaroidut/korjatut ajoneuvot eivät tällaisia tarkastuksia juurikaan läpikäy, vaan ne voi olla ihan mitä sattuu.
Valvonta puuttuu käytännössä kaikesta muusta kolarikorjauksesta tässä maassa paitsi silloin kun ajoneuvo on päätynyt AVK:lle.
Todellisia ja oikeita kolariautoja jotka eivät kuitenkaan ole kakkoskilpisiä on tässä maassa 3-4-kertaa enemmän kuin AVK:lla käyneitä.
Niiden perusvauriotasoa ei ole kukaan valvonut, eikä kukaan muukaan kolmas osapuoli lopputuloksen osalta, vaan kansa ajaa ja liikkuu näillä ”kolariautoilla” täysin tietämättöminä kolaritaustoista.
AVL:lla poikennut yksilö on aina rehellisesti kakkoskilpinen ja näin ollen avoimesti ”korjattu”, jolloin ostaja kuitenkin voi itse tehdä päätöksen siitä kohtaako vanha kolarihistoria korjaus suhteessa pyydettyyn hintaan.
Näitä lukuisia ”kolaroimattomia” mutta pahastikkin vaurioituneita ei amatööri välttämättä tunnista ja kuitenkin maksaa ”kolaroimattomasta”.
Ostamalla kolmanneksen halvempi kakkoskilpinen, eli rehellisesti ”kolaroitu”, saa joka tapauksessa aina sitä mistä maksaa.
Kakkoskilpisyydestähän ei tarvitse erikseen mainita, mutta kysyttäessä se on kerrottava.
Eli autoa ostaessa mistä tahansa pitää kysyä onko auto kakkoskilpinen, jolloin itse saa kuvan siitä kohtaako pyyntihinta historian kanssa.
Se että se EI ole kakkoskilpinen, ei todellakaan takaa etteikö sitä olisi kolaroitu.
Tilastollinen fakta on se että keskimäärin jokainen suomessa ajettu auto ennen lopullista romuttamistaan on jossain vaiheessa ”kolaroitu”.- Onjoo_
Kaksi kilpisyydestä on aina kerrottava.
- Bleci
Ehkä se noinkin voi olla, mutta kun penkissä vedetään takaisin mittoihin ja tehdään raportit, niin ei se sitä tarkoita, että väsynyt metalli pysyisi enään siinä mitassa. Myöskin alkuperäinen korin jäykkyys muuttuu. Ihan turha sanoa, että kolaroitu ja korjattu on ehjän veroinen.
- enminäainakaan
Olempa sellaisenkin auton nähnyt että koko kylki oli rälläköity pois a pilarista takaluukkuun (farmari) Oli reilun vuoden pihalla säitten armoilla, sitten löytyi sopiva kyki joltain Ruotsin purkaamolta, siellä taas rälläkkä laulamaan ja eikun takas Suomeen sovittelemaan kylki paikalleen ja kohta oli nettiautossa myynnissä. Ostaisko moni jos tietäis?
- Anonyymi
enminäainakaan kirjoitti:
Olempa sellaisenkin auton nähnyt että koko kylki oli rälläköity pois a pilarista takaluukkuun (farmari) Oli reilun vuoden pihalla säitten armoilla, sitten löytyi sopiva kyki joltain Ruotsin purkaamolta, siellä taas rälläkkä laulamaan ja eikun takas Suomeen sovittelemaan kylki paikalleen ja kohta oli nettiautossa myynnissä. Ostaisko moni jos tietäis?
Mä oon kanssa,autopeltiseppä puolella 90 luvulla ja vielä opettajan auto,se tehtiin 3.sta autosta.itse nyt n60 autoa tehneenä 2016-2020 voin kertoo että sellasia todellakaan enää tehdä.
- Anonyymi
Pitäkää nyt kateelliset pienempää ääntä ja keskittykää vaikka välillä oman elämän parantamiseen, mitä se sulle kuuluu mitä joku tekee tai tekemättä jättää?
Mitä, hä, tä, sano???? - Anonyymi
Oli näköjään palaromukasaajalla huono aamu?
- Anonyymi
Ei. Kyllä se jatkuu vm. 2020 "suomi autolla".
Ei kolaroidulla.
Vain kerran rekisteröintikatsastetulla.
Hyvää aamua vain diesel tuonti paaliromu auloilijoille.- Anonyymi
"auloilijoille."
Nyt aloitit jo ottamisen, kun ei sanoista saa selvää,
no ymmärtää sen kun katsoit sitten pankkitilisi saldoa.
- Anonyymi
Paljon pitä saldon olla?
Lainaa ei ole. - Anonyymi
Hei, auto korjaajia on monenlaisia mutta kaikki vaurioituneena ostetut ja korjatut autot rekisteröintikatsastetaan ja ko. Katsastus on laajempi kuin normi katsastus ja aina katsastusviranomainen vaatii ohjauskulmapöytäkirjan oli kolari sitten minkälainen tahansa! Eli pyörät/niiden ripustukset ,alusta on oltava kunnossa kun mennään katsastukseen! Ja jos yhtään isompi kolarivauriot kyseessä niin vaaditaan myös alusta mittaus pöytäkirja joka osoittaa että kori/alusta on oikeissa mitoissa eli oikein korjattu! Kolmanneksi usein tämän päivän autoissa vaaditaan katsastukseen vikakoodien tarkistus pöytäkirja joka osoittaa että kaikki on kunnossa. Sitäpaitsi pitkään alalla olleena tiedän että hyvin usein autokorjaamoilla korjataan paljon pahempiakin kolarivaurioita kuin mitä on copart Oy myynnissä olevissa autoissa! Eli ne autot korjataan ja palaavat liikenteeseen ajoon .
- Anonyymi
Jos auto myydään ilman että ei kerrota kolarivauriosta niin se on petos. Ainakin yksityisen on tämä kerrottava ja jos autoliike välittää yhtään maineestaan niin se kertoo myös koska muuten loppuu asiakkaat !
- Anonyymi
Autoliikkeiden hajottamoiden porukat takoo suoraksi peltii maalaillaan vklppuna
ettei kukaan nää millaisia tällejä autot saaneet fixarit pakkeloi pesee painepesureil
la sisukset puhtaaksi ettei haise keskusta kokoomus puolueen paskat nokkaan. - Anonyymi
Voihan rekisteritiedot varmistaa itsekin siinä vaiheessa, jos on oikeasti tekemässä kauppoja. Pari euroa on pieni hinta, jos auton myyntihinta kymmentuhatkertainen.
- Anonyymi
Aikoinaan pohjois karjalassa hitsailivat tojoihin fordii sierraa uutta pohjaa kun
alkoi asfaltti vilistää jalkatilassa kivet sisälle tulee. - Anonyymi
bulvaanit veivaa ne ensin itäblokin maihin sit kamulit tuo ne suomeen takas myyntiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802