miehen sukulaiset

Helle

Ja eilen sitä oli taas mentävä...anoppilaan. Tuntuu todella teennäiseltä käydä heillä näillä merkkipäivävierailuilla, kun he eivät selvästikään halua olla yhteydessä meihin, tai suoraan todettuna minuun. Juoksevat päivittäin kyläilemässä miehen siskon luona. Mutta vaikka asumme yhtä lailla vieressä, eivät vaan käy meillä.

Ja joka kerta kun olemme samassa tilassa, voi selväti aistia sen mikä on suhtautumisensa minuun. Mieheni isä on äärimmäisen vanhoillinen ja ei voi selvästikään hyväksyä tasa-arvoista suhdettamme, saati sitä että toimin johtavassa asemassa työssäni. Hän edelleen tenttaa sitä, miksi minun vastuullani muka on työkaverini, eikö esimieheni (toimitusjohtaja, ja siis mies) hoida nuo vastuutehtävät. Hohhoijaa. Niinpä ei huvita puhua enää työasioistakaan.

Miehen vanhemmat sekä siskonsa on lisäksi äärikristittyjä, ja selväti pitävät uhkana kirkooon kuulumattomuuttani, vaikken sitä mitenkään elämässäni korosta. Tuntuu muutenkin huvittavalta huomata kuinka osoittelevia ja muita vähätteleviä näiden kommentit toisista ihmisistä ovat. Jatkuvaa arvostelua ja muiden tapojen vähättelyä, omien arvojensa alleviivaamista ja itsensä erityisasemaan nostamista. Tätäkö se uskoon kuuluminen sitten on?

Tulen siis heidän kanssa ihan hyvin toimeen, enkä mökötä nurkassa, vaan osallistun keskusteluun. Mutta joka kerta aistin kuin muistijälkenä sen mitä pahaa meistä on taas puhuttu.
Pari vierailukertaa olemme tulleet paikalle ajoissa ja takaporstuan kautta (kuten tapana on) ja olemme kuulleet heidän motkottavan toisilleen nimiämme kylväen. Ja kun olemme astuneet sisätiloihin on tullut kuoleman hiljaista ja todella vaivautunut olo.
Tämä oli se veteen piirretty viiva, minkä jälkeen aloin varoa sanomisiani ja vähensimme selvästi vierailuja heille. Tuli vaan todella piiskattu olo. Enkä oikein vieläkään tajua miten omaa rakkauttaan kristukseen todistelevien suusta voi lähteäkin niin paljon pahan suopaa.

Nyt kesällä on taas edessä mökkiloma samalla porukalla, eikä olisi mitään mieltä lähteä ihmisten joukkoon, jotka selvästi väheksyvät, eivätkä voi sietää minua. Mitä siis tehdä. Mieheni ei vaadi minua osallistumaan, kun itsekin tietää miten ehdollistavia ja mieleltään yksinkertaisia sukulaisensa ovat. Mutta silti sitä mietti, onko pakko.

16

987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

No miksi ihmeessä mennä, ei sinne ole pakko mennä! Aikuisena ihmisenä teet itse päätökset.
      Ja eilen sitä oli taas mentävä...anoppilaan" miten niin mentävä?!

• yksin kotona

En ole nähnyt omia sukulaisia varmaan 15 vuoteen. Ei niitä kiinnosta mun olemassa oloni ja hyvä niin.

• oppeliini1

Taitanee todella olla parasta että annat miehsi viettää päivän, pari "mokkilomalla" perheensä kanssa, jos hän itse niin haluaa. Sinun ei tarvitse sinne mennä. Todennäkoisesti hekin ovat helpottuneita kun ei tarvitse jakaa aikaansa ihmisen kanssa josta he eivät pidä.

Tuo ei tietenkään ole niitä hauskimpia asioita maailmassa mutta teidän tilanne nyt näyttää vain olevan hiukan tulehtunut. Parasta antaa heidän olla omissa oloissaan.
      Parin paivän päästä miehesi on takaisin ja te voitte rauhassa viettää omaa lomaa. Täten miehesi on hoitanut velvollisuutensa joten voitte hyvällä syyllä nauttia omasta lomastanne.

• asiaa sivuten

Mä itse (mies) olen lestadiolaisesta perheestä ja eronnut jo siitä lahkosta. Vit**taa jo etukäteen aina jos vien vaikka uuden tyttöystäväni sukulaisiini tai perhettäni tapaamaan. Siinä aistii heti sen arvostelun ja "erilaisuuden" tuomitsemisen. Siksi kait olenkin yhä sinkku...

• ####

Tapasin ihanan miehen (olen nainen) ja rakastuimme.Iso-siskoni sai tietää asiasta.Eipä mennyt kuin viikko,kun postissa tuli kirje lestadiolais-siskoltani.Kehoitus lopettaa suhde.Myös toinen lestadiolais-sisko lähetti kirjeen, viesti sama.Jatkoimme mieheni kanssa yhdessä ja muutimme asumaan yhteen.Lähetin osoitemuutoskortin kaikille kymmenelle sisarukselle."Susiparina ette kyllä rupea elämään."-tällainen kirje tuli lestadiolais-siskolta.Nämä siskot ovat minua paljon vanhempia iältään.

Nyt on tilanne,että siskojen kanssa yhteydenpito on hyvin vähäistä.
        Voisi sanoa,että "olemme kasvaneet erillään" Ei meillä ole paljon mitään yhteistä ees lapsuuden ajoilta.
        Keskustelin tästä kerran erään kanssa,hän kysyi -Montako sisarta minulla on ?
        Sanoin,että kymmenen.
        Hänellä on kaksi sisarta.
        Tajusin silloin,että on hyvin normaalia,että on esim.kaksi sisarta.
        On minullakin kaksi sisarta,joiden kanssa menee ihan hyvin.
        Hyväksyntä on molemmin puolista ja miehenikin hyväksytään heidän kotonaan.
        Hyvä näin :)

• Pauliina..

avomieheni vanhemmat myös tekopyhiä jumalan rakastajia. Ensimmäiset 10 vuotta kestin ne pakolliset käymiset miehen takia mutta siiten tuli miehen kans esiin että hän oli valehdellut raha asioista ja me erosimme vähäks aikaa kun palasimme yhteen niin minua ei ollut enää olemassa hänen vanhemmilleen kun tietenkin miun vikani kaikki niin nyt ei ole tarvinnut käydä heillä ja on paljon helpottunu olo, luojan kiitos ei tarvitse näytellä enää.
      He todella luulevat olevansa parempia kuin muut ihmiset kaikessa mutta itse varastivat dementiotuneen vanhempansa rahat ja elivät luxus elämää niillä ja valehtelevat kaikesta. Ei ole ihme että ihmiset eroavat kirkosta joukolla koska näihin ihmisiin ei voi luottaa.

• No voi että sentään

Mulle tuli ekana mieleen että yritit päteä heille kertomalla miten korvaamaton olet omassa työpaikassasi. Eihän yleensä ensiksi sellaisia asioita kerrota mitä sä olet heille puhunut. Nyt heistä takuulla tuntuu että olet joku tärkeilijä ja oman asemasi korostaja. En mäkään viittis yhteyksiä pidellä sunlaises kanssa . Sorry.

• Jotain vialla?

Katkeraa? Kyllä ainakin täällä meillä päin on tapana, että lähipiiri on kiinnostunut siitä mitä teet työksesi ja mitä työnkuvaasi kuuluu. Miksi alkaa vähättelemään omaa työtänsä? Jos joku nyt sattuu vaikka olemaan jonkun firman toimitusjohtaja tai vaikka lääkäri ja hänen appivanhempansa, jotka vasta tavannut kyselevät työjuttuja, niin pitäisikö nuo asiat jättää kertomatta ettei olisi liian oman aseman korostaja? "Joo olen ihan perus lapiomies vaan".

• JK

VAI NIIN

• ....

Anopit ovat usein mustasukkaisia, ilman syytäkin.
      Kova vähättely ja irviminen, vanhat ihmiset voivat olla lapsellisia.
      He tuntuvat odottavan että käyttäydyt hyvin, tee välillä päinvastoin, kokoa kaikki voimasi.
      Meillä kävi näin, appiukko oli vihainen kun en päästänyt sisälle, vastasin eikö sitä jokainen saa kotonaan olla niinkuin tykkää, he olivat ihan ällikällä lyötyjä.
      Anopilta vedettiin matto jalkojen alta, hän eli jossain ihme haavemaailmassa, sanoin yksinkertaisesti, en ikinä rakastanut exääni, hän oli pettymys. Hän jankkasi ja jankkasi, puhutko varmasti totta.
      Kiusaa tehtiin, he estivät minua tapaamasta lastani, tähän kyllästyttiin, sitten kun sanoin pitäkää hänet, he kenkkuilivat lapselle etpäs voi sinnekään enää mennä.
      Lopulta joku keksi, miksei se miniä käy teitä katsomassa? Paha mieli?

• vbbbbbbbbbbbb

uskovaisille ei mene mikään perille

• el1s4

minä en kyllä lähtis tommoselle reissulle, on sitä kesällä parempaakin tekemistä!

• Sinulla ei ole mitään velvollisuutta olla tekemisissä miehesi vanhempien kanssa,jos kanssakäyminen kerran on vaikeaa ja miehesi ymmärtää ja hyväksyy päätöksesi. Ei kannata tuhlata voimiaan toivottomaan taisteluun,jos appivanhempasi eivät hyväksy tai ymmärrä sinua. Heillä on oman sukupolvensa ja uskonsa arvot,etkä pysty niitä muuttamaan tai niihin vaikuttamaan. Miksi siis taistelisisit "tuulimyllyjä" vastaan? Tee appivanhemmillesi kerralla selväksi,että sinä olet sinä etkä aio muuttua heidän mielikseen,jos se ei heille riitä/sovi,se sitten siitä. Et voi elää elämääsi heidän toiveittensa mukaan(ilmeisesti sinun kuuluisi olla kotirouvana isohkoa lapsilaumaa hoivaillen ja miehesi elättäisi teidät ja olisi "perheen pää"?),joten tee se heille selväksi. En kannusta riitelemään,mutta ota asia rauhallisesti puheeksi. Kysyt mitä mieltä he ovat sinun työstäsi jne. Kuuntelet heidän mielipiteensä ja toteat sitten tyynesti,että "teillä on oikeus mielipiteisiinne,mutta tämä on kuitenkin minun työni ja elämäni". Elleivät tajua, anna olla ja elä omaa elämääsi. Jos he eivät osaa arvostaa sinua ihmisenä,miksi sinun pitäisi heitä mielistellä?

• Älä mee sinne

Uskikset ovat yleensä niitä pahimpia arvostelijoita ja tuomitsijoita, vaikka Jessekin sanoi että älkää tuomitko. Eivät elä kuten opettavat.

Rajansa kaikella. Jos saa vain huonoa kohtelua osakseen, ei kannata ikuisuuksiin yrittää. Sanot vaan ettet ole tulossa, koska kohtelevat sinua niin huonosti. Sen tietysti kieltävät, koska näkevät itsensä täydellisinä, mutta mitä väliä? Aikuinen ihminen saa itse päätää miten vapaa-aikansa käyttää. Antaa sen miehesi käydä yksikseen siellä kuuntelemassa haukkuja ja arvostelua.

• Edelleen naimisissa

Pistin joskus anopille ns. jauhot suuhun.
      Totesin, että olen ihan täynnä jatkuvaa arvostelua, haukkumista ja paskanpuhumista. "En tule tänne enää koskaan, enkä halua Sinun tulevan meille! En ole Sinun kanssa naimisissa, joten pysy poissa elämästäni!"

Anoppi haukkoi henkeään ja rupesi selittelemään, mutta pyysin häntä pitämään paskapuheet sisällään. Lähdin - enkä ole käynyt. Asiasta on kuunut jo vuosia.

Puhuin asiat selviksi mieheni kanssa ja nostin tosiasiat "pöydälle". Hän oli samaa mieltä.

Nyt ei ole mitään ongelmia anopin kanssa. Eipä ole käynyt...

Älkää ihmiset alistuko sukulaistenne valtaan millään muotoa.

• jeesuksen sukset

Kyllä tuolloista arvostelua ja vähättelyä saa ihan ateistienkin puolelta saada. Yksi pilkankohde on oma uskonnollinen vakaumukseni vaikka en sitä kenellekään tyrkytä tai siitä edes keskustele, mun asian kun on. Toisaalta myös muita rikkaammat ihmiset alentuvat tuohon vähättelyyn herkästi.

Kai se on hyväksyttävä että osa ihmisistä on vaan totaalisiä kullinsutkuttajia olivat sitten uskossa eli ei. Ymmärrän hyvin silti tuon että tiettyjen uskovaisten taholta tuleva pilkka on perseestä, kuten joku jo mainitsikin niin kristinuskon perussanomahan on lähimmäisenrakkaus. Ikävä että ihmiset niin herkästi käyttävät/ymmärtävät väärin opetukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2493
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1728
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      955
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      938
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      846
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      834
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    Aihe