Opiskelujen perässä muutan Helsingin lähettyville. Minne kannattaisi muuttaa vuokralle? Suht halvat vuokrat ja rauhallinen asuinympäristö? Listatkaa mitkä ovat Espoon hyvämaineisimmat, ja pahamaineisimmat paikat? Minne EI kannata muuttaa missään tapauksessa oman turvallisuuden vuoksi (juopot,nistit ym. hämäräjengi)?
muutto pääkaupunkiseudulle
15
3835
Vastaukset
- Asujain
Jos juoppoja ja nistejä pelkäät, karta Helsingin keskustaa. Itse olen asunut Espoon Suvelassa yli 13 vuotta, eikä turvallisuuttani ole uhattu kertaakaan.
Nuo hyvä/pahamaineisten paikkojen listaukset perustuvat lähinnä oletuksiin, eivät tietoon tai tilastoihin. Jos haluat asua ns. hyvämaineisessa paikassa, saat varautua siitä myös maksamaan enemmän. PK-seudulla etäisyydet ovat sen verran lyhyitä, että tällainen karsinointi vaikuttaa huvittavalta.- Niinpä
Ja narkkareita yms.väkeä on ihan kaikkialla-jopa niillä "hyvillä" alueilla!Eikä paatunuttakaan esim.pirinistiä välttämättä päältä tunnista!!
- espoolainen
Niinpä kirjoitti:
Ja narkkareita yms.väkeä on ihan kaikkialla-jopa niillä "hyvillä" alueilla!Eikä paatunuttakaan esim.pirinistiä välttämättä päältä tunnista!!
Suosittelen Tapiolan ympäristöä, hiukan kannattaa ympäristöstäkin maksaa ettei joudu Suvela-Suna linjalle.
- espooseenko
no anteeksi kauheasti kun kysyin!! Mutta onneksi jotkut viisaat ovat laittaneet muutamia asuinpaikkoja minulle tiedoksi. HAAAAAAAAH
- 3 Top
Top-3 mielestäni Espoossa:
Tapiola, Matinkylä, Leppävaara.
Kaikissa hyvät palvelut, liikenneyhteydet Helsinkiin ja kohtuu hintataso (vuokra)asunnoissa.- espooseenko
Jahas.. nämä paikat.. pitääpä katsoa kartalta ja pistää korvan taakse=)! Toki tiedän että nistejä ym. sekopäitä on JOKAPAIKASSA tätä nykyä, että ihan pullossa en ole sentään kasvanut (muille tiedoksi): on paikkoja jossa niitä on vähemmän mitä muualla. Ja niitä on näissä paikoissa, hyvä tietää, kiitokset sinulle nimim. 3 Top!
- Sananselittäjä
Tapiola = muinaissuom. metsä, siis skutsia.
Matinkylä = asukkailla matti kukkarossa, so. pers'aukisia.
Leppävaara = leppä, murt. veri vaara mikä vaara. Puukkoa saattaapi tulla ja on tullutkin. - JouniPouni
Kilossa ja vuokrani on
420 e/kk. Yksin asustelen 46 m2 kaksiossa.
Naapureihin ei kannata ottaa kovin
läheisiä suhteita koska
useimmat niistä ovat kuin puluja
ja vaativat sen jälkeen jatkuvaa ruokintaa,
kun niitä ekaa kertaa ruokkinut esim. vipannut rahaa. - näissä
törmäät myös niihin,joita et halunnut!Lepuskissa oikein piikinvaihtomarkkinat...
- espoolainen
Ikävä kyllä Espoossa tuntuu kaikkialla olevan vuokrat korkeita, mutta toisaalta yhteydet Helsingin keskustaan ovat hyvät ja palvelut ovat laadukkaat ja lähellä. Itse suosittelisin Matinkylä-Olari-Niittykumpu-aluetta. Etenkin Ison Omenan läheisyyteen on rakennettu uusia taloja. Tapiola ei todellakaan ole "skutsaa" vaan myös varteenotettava asuinympäristö. Kannattaa laittaa nämä sinne korvan taakse!
- Espoossa ikänsä asunut
Myös Olari ja Iivisniemi ovat alueena mukavia ja rauhallisia. Soukkakin on ok. Kaikista näistä on hyvät ja toimivat bussiyhteydet Helsinkiin. Olarissa on HOASin asuntojakin, tai pikemminkin Kuitinmäen alueella, mutta samaa laajaa aluetta kuin Olari. Kivenlahti ja Tontunmäki ovat myös ok. Näistä minun luettelemistani Tontunmäki ja Olari ovat lähimpänä Helsinkiä. Mutta eivätpä nuo muutkaan mahdottomien yhteyksien päässä ole.
- espoon mies
täällä on ihan tarpeeksi jo porukkaa, muuta muualle. ei täällä enää paljon metsiä ole kun kaikkialle on rakennettu, toista oli vielä 90 luvun alussa, puhumattakaan 80 luvusta!
- tervetuloa
Yhä on tilaa, tänne vaan. Tervetuloa maksamaan veroja tänne päin ja nauttimaan pääkaupunkiseudun palveluista.
- espoolainen jo 30v.
Totuus on se, että täällä on hyviä ja huonoja asuinalueita. Tutki vuokrien hintoja, niin ymmärrät!
Suvela ja keski-Espoo on aika kamalaa... En siellä itse asu, mutta tuttavien puheiden mukaan näin on. Siellä on paljon pakolaisia ja muita muualta tulleita, ja ne sitten siellä terrorisoivat. Tuttavani kertoi, että joissain taloissa on rapuissa kameravalvonta, että ne 7-kerroksisen talon kyseisen rapun kaksi suomalaissyntyistä henkilöä uskaltavat kotiinsa mennä (toinen niistä tuttavani).Jos tämä on jonkun mielestä normaalia, niin muuttakoon sinne. Sitäpaitsi poliisin tilastothan kertovat karun totuuden; Suvelassa on eniten erilaisia hälyytyksiä. Asuuhan siellä toki kunnon kansalaisia, muttei niitä huomaa muiden joukossa.
Rauhallisinta taitaa olla kalleimmilla seuduilla; kaikki omakotialueet ja tietysti Tapiolan ympäristö, Westend, Haukilahti jne. Siellä se vuokratasokin on päätähuimaava.
Joku jo kertoikin, että Iivisniemi-Soukka-Espoonlahti on ok. Sieltä ehkä löytynee paras hinta-laatusuhde ja julkinen liikenne toimii Helsinkiin. - capri
joku jo ehti haukkua keskiespoota, mutta mun mielestä kannattaa huomioida myös karakallio- viherlaakso-lähderanta-akseli. rauhallista on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502224Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖23874- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt51821Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me117816Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9743vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22733